چند خبر از خراسان جنوبی

 

چهارمین جشنواره استانی صنعت چاپ در خراسان‌ جنوبی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری چهارمین جشنواره استانی صنعت چاپ و تقدیر از فعالان این عرصه در خراسان‌ جنوبی خبر داد.

ناصر نبی زاده با اعلام این خبر بیان داشت: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۶ شهریورماه جاری چهارمین جشنواره استانی صنعت چاپ و تقدیر از فعالان این عرصه برگزار می‌شود.

وی با برشمردن اهداف در نظر گرفته شده برای این جشنواره گفت: هدف اول این جشنواره بزرگداشت روز ملی صنعت چاپ و تقدیر از فعالان این حوزه است تا از زحمات فعالان صنعت چاپ تجلیل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآور شد: هدف دیگر این جشنواره تقدیر از پیشکسوت این صنعت است و معرفی ظرفیت‎‌‌های چاپ استان نیز از دیگر اهداف این جشنواره محسوب می‌شوند.

 

 

 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:
مدیران مدارس کلیدی ترین عنصر آموزش و پرورش اند
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیران مدارس مهم ترین وکلیدی ترین عنصرآموزش و پرورش کشورهستند که رهبری مدرسه را به عهده دارند

 علیرضا کمرئی، صبح امروز در بازدید از آموزش و پرورش شهرستان درمیان، اظهار کرد:  مدیران مدارس با اعتماد تمام،  راهبری  سیستم آموزشی و مسئولیت دانش آموزان را به دوش گرفتند  لذا ضروری است  از تعهد، رهبری و هدایت دانش آموزان  توسط مدیران قدر دانی نمود.

وی ، عالی ترین سطح مشارکت در آموزش و پرورش را مشارکت  فکری و عاطفی همه در تعلیم و تربیت دانست و تصریح کرد: شورای آموزش و پرورش کلیدی  ترین شورا است که راهبری وپشتیبانی برنامه های آموزش و پرورش را برعهده دارد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ، با بیان این که  سختی کار و اهمیت کار معلمان در مناطق مرزی درمیان برکسی پوشیده نیست، با اشاره به  جایگاه مدیران مدارس افزود: مدیران مدارس مهم ترین وکلیدی ترین عنصرآموزش و پرورش کشورهستند که رهبری مدرسه را  به عهده دارند وبا اعتماد تمام دانش آموزان و دغدغه راهبری  سیستم آموزشی و مسئولیت دانش آموزان را به دوش گرفتند  و از تعهد، رهبری و هدایت دانش آموزان  توسط مدیران قدر دانی نمود.

وی افزود: از حیث شاخص های آموزشی، استان خراسان جنوبی با راهبری عوامل مختلف دارای وضعیت خوب آموزشی  بوده وبه طوری که میانگین دروس امتحان نهایی که یکی ازشاخص های کلیدی ما برای وزارت در مورد کیفیت  آموزش هست رتبه اول کشوررا کسب نموده است و فوق العاده با اهمیت هست و  نشان می دهد که پشت کاری ها نتیجه داده است و در زمینه فنی و حرفه ای بیش از ۴۳ درصد دانش آموزان به فنی وحرفهای و کاردانش راه یافتند که شاخص قابل قبولی است.

 کمرئی با اشاره به نتایج  کنکور، خاطر نشان کرد: کنکور یکی از نشانه های آموزش خوب و مو ثردر حوزه علمی است که می تواند دانش آموزان  را به آموزش عالی رهنمود کند و از این لحاظ دارای اهمیت است.

گفتنی است علیرضا کمرئی در بازدید یک روز خود از پژوهش سرای دانش آموزی علامه سعیدی، دبیرستان نمونه صابری و هنرستان محمود فقیهی بازدید کرد و با فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با هنرمند عکاس استان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با حسین توحیدی فر هنرمند عکاس روزنامه امروز خراسان جنوبی دیدار و گفتگو کرد.ناصر نبی زاده در این دیدار ضمن رونمایی از اثر هنری “اریعین حسینی در یک نگاه “با تقدیر از فعالیت‌های هنری حسین توحیدی فر گفت:نکته اصلی در فعالیت هنری این هنرمند عشق و علاقه به هنر عکاسی بوده و به جز علاقه چیز دیگری نمی‌تواند سبب شود این چنین زیبا، آفرینش هنری اتفاق بیفتد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت مادی و معنوی از هنرمندان تصریح کرد: تجربه و مهارت هنرمندان نکته ارزشمندی است که از آن برای تقویت برنامه‌های فرهنگی هنری استان می‌توان استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان استفاده از ظرفیت و توانمندی پیشکسوتان و ارج گذاری به پاس زحمات چندین ساله این هنرمندان و آشنایی مردم با آنها را از رویکردهای اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برشمرد و تصریح کرد:در تلاشیم تا با کلیه پیشکسوتان  و هنرمندان در رشته های مختلف فرهنگی و هنری دیدار و در راستای توسعه فرهنگ و هنر استان از تجربیات آنها استفاده کنیم.

حسین توحیدی فر ضمن ابراز خرسندی از این دیدا به بیان خاطرات و توضیحاتی پیرامون روند زندگی و فعالیت‌های هنری خود پرداخت.

 افتتاح دومین کتاب‌خانه سیار روستایی قاین در خراسان جنوبی

طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان خراسان جنوبی از راه اندازی دومین کتاب‌خانه سیار روستایی در شهرستان قاینات خبر داد.

مدیر کل کانون استان با اعلام این خبر گفت: دومین کتاب‌خانه سیار روستایی قاین همزمان با فصل پاییز، فعالیت خود را در مناطق روستایی شهرستان قاینات آغاز خواهد کرد.

 حمیدی اضافه کرد:  اولین کتاب‌خانه سیار روستایی شهرستان قاینات در سال ۹۶ آغاز به کار کرد و در حال حاضر در ۲۰ روستای این شهرستان خدمات فرهنگی خود را برای بیش از  ۶۶۰ کودک و نوجوان ارایه می‌کند.

مدیر کل کانون استان خراسان جنوبی در یادآور شد: توسعه خدمات فرهنگی و رساندن کتاب به کودکان و نوجوانان در مناطق روستایی و عشایری از جمله اهداف راه اندازی دومین کتاب‌خانه سیار روستایی قاین به شمار می‌رود تا چتر مهربانی کانون در این شهرستان گسترده‌تر شود.

در حال حاضر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی دارای ۱۰ کتاب‌خانه سیار است که در شهرستان‌های بیرجند، درمیان، نهبندان، قاین، زیرکوه، طبس، بشرویه و…  علاوه بر امانت کتاب به اجرای فعالیت‌هایی از جمله قصه‌گویی، روخوانی کتاب، بازی و سرگرمی و… می‌پردازند.

برگزاری 12 کارگاه آموزشی مهارت قصه‌گویی در مراکز کانون خراسان جنوبی

مربیان ۱۲ مرکز فرهنگی هنری ثابت کانون استان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی قصه‌گویی،علاقه مندان به هنر قصه گویی را با اصول و فنون قصه گویی بیشتر آشنا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی، در راستای ترویج فرهنگ قصه گویی در سطح جامعه مراکز فرهنگی هنری کانون استان با دعوت از علاقه مندان به هنر قصه گویی، کارگاه های آموزشی مهارت قصه گویی را برگزار کردند.

در این کارگاه‌ها که مخاطب اصلی آن پدربزرگ‌ها، مادربزرگ‌ها، پدران و مادران و اعضای کودک و نوجوان بودند، اصول و فنون قصه گویی، چگونگی استفاده از زبان بدن، چگونگی انتخاب قصه وبیان قصه و… ارایه شد.

هم‌چنین با پخش تیزر بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، بخش‌های مختلف این جشنواره معرفی شد.

سارق اطلاعات کارت های بانکی شهروندان بیرجند دستگیر شد
فردی که با راه اندازی درگاه پرداخت اینترنتی جعلی اقدام به سرقت اطلاعات کارت های بانکی شهروندان می کرد، در شهرستان بیرجند دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ «علی محمد پور» رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی با اعلام این خبر، اظهار داشت: با رصد فضای سایبری، اطلاعاتی به دست آمد که فردی با راه اندازی درگاه پرداخت اینترنتی جعلی اقدام به سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی شهروندان می کند که موضوع پیگیری و شناسایی این فرد آغاز شد.

وی بیان داشت: مأموران با اقدامات سایبری متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی محل سکونت وی را بازرسی کردند که در بازرسی از محل، تجهیزات دیجیتالی و مخابراتی از متهم کشف شد و جهت بررسی در اختیار دایره ادله دیجیتال پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ محمدپور با اشاره به اینکه متهم در بازجویی های پلیسی به استفاده از شماره خطوط، ایمیل‌ها و درگاه پرداخت اینترنتی جعلی اعتراف کرد و گفت: درگاه مذکور را در دی ماه سال ۹۷ با شماره ملی یکی از اعضای خانواده اش ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شد و تحقیقات پلیس در رابطه با سایر جرائم احتمالی این متهم ادامه دارد.

بهره برداری از ۵۴ کلاس درس در خراسان جنوبی همزمان با هفته دولت

بیرجند- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی از افتتاح ۵۴ کلاس درس در استان همزمان با هفته دولت خبر داد.

محمدرضا بیکی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی هفته دولت امسال ۲۱ پروژه آموزشی با زیربنای پنج هزار و ۱۹۴ متر مربع در استان به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به بهره برداری از ۱۵ مدرسه طی این هفته، بیان کرد: این مدارس شامل ۵۴ کلاس درس بوده که دارای چهار هزار و ۵۳۹ مترمربع زیربنا خواهد بود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین در این هفته شش سالن چند منظوره و نماز خانه با زیربنای ۶۵۵ متر مربع به بهره برداری می رسد.

بیکی، مجموع  اعتبارات هزینه شده برای این پروژه ها را بالغ  بر ۹  میلیارد و هفتصد میلیون تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان شش میلیارد و ۶۵۶ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی، ۴۶۶ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و دومیلیارد و ۵۶۷ میلیون تومان نیز از محل مشارکت های مردمی تامین شده است.

فصل سرما بدون بخاری نفتی

وی همچنین از حذف بخاری های نفتی مدارس تا انتهای مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: تلاش می شود در این مدت تمامی مدارس دارای علمک گاز فاقد سیستم گرمایشی مرکزی به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی، کل مدارس فاقد سیستم گرمایش مرکزی را ۷۷۱ مدرسه اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۶۲ مدرسه دارای علمک گاز بوده و تلاش می شود تا فصل سرما به سیستم گرمایش مرکزی مجهز شود.

 

 

تجلیل از برترینهای بسیج و سپاه در جشنواره مالک اشتر

در هشتمین جشنواره مالک اشتر از صد نفر از بسیجیان و کارکنان برتر سپاه انصار الرضا تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی ، این جشنواره امسال به یاد سردار شهید الهیار جابری برگزار شد.تجلیل از برترینهای بسیج و سپاه در جشنواره مالک اشتر
سردار باباخانیان نماینده فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این جشنواره ، معرفی فرماندهان و مسئولان برتر در رده های مختلف، توسعه فرهنگ شایسته سالاری ، ایجاد زمینه تعالی بخشی سازمانی و ایجاد یکپارچگی و همسویی از جمله اهداف این جشنواره است.
وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، اشراف را از ویژگی های بارز فرماندهان نظامی دانست و افزود: این خصوصیت سبب عمق بخشیدن به حرکت پیشروی نیروهای مسلح می شود.
سردار باباخانیان افزود: امسال نیروی هوافضای سپاه به سبب موفقیت های اخیر عنوان برتر را در کشور به دست آورد .

سردار قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضای استان هم توانمندسازی حول انسانهای مومن ، متفکر و پیش برنده انقلاب را از ویزگهای جشنواره مالک اشتر اعلام کرد.

در این مراسم همچنین از خانواده سردار شهید الهیار جابری از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس تجلیل و از کتاب “امید لشکر” شامل زندگی نامه این شهید رونمایی شد.

 

 

در همایش ملی عناب صورت گرفت؛

رونمایی از کتاب عناب(از کاشت تا فرآوری)

در اولین همایش ملی عناب، از کتاب عناب( از کاشت تا فرآوری) که به همت پژوهشگران مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان تالیف شده است، با حضور استاندار خراسان جنوبی، رییس جهاددانشگاهی کشور و مسئولان استانی رونمایی شد.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، امروز ۳ شهریور، در اولین همایش ملی عناب، با حضور استاندار خراسان جنوبی، رییس جهاددانشگاهی کشور و سایر مسئولان استانی، از تمبر عناب رونمایی شد.

همچنین در این همایش از ۸ مقاله برگزیده رسیده به دبیرخانه این همایش تقدیر شد.

تقدیر از سه برگزیده جشنواره عکس عناب، تجلیل از حامیان این همایش و رونمایی از سایت تجارت الکترونیک( بیرناب) که فروش محصولات استراتژیک از طریق آن انجام خواهد گرفت، از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

از کتاب عناب( از کاشت تا فرآوری) که به همت پژوهشگران مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان تالیف شده است، نیز رونمایی شد.

همچنین در این همایش با حضور مسئولان، از شکلات عناب که اختراع پژوهشگر و مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان است، رونمایی شد.

در حاشیه این همایش، نمایشگاه ایده‌های فناورانه که متشکل از فرآورده‌های عناب و دست سازه‌های این محصول استراتژیک بود،‌در معرض نمایش گذاشته شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*