آخرین تحولات خاورمیانه؛ ترامپ: ایران آماده آغاز مذاکره است!/ترامپ آماده دیدار و مذاکره بدون پیش شرط با روحانی/ تحریم های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران، حزب الله لبنان و حماس/ ادعای جدید آمریکا درباره پنهان‌کاری در برنامه هسته‌ای ایران

ترامپ آماده دیدار و مذاکره بدون پیش شرط با روحانی، تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران، حزب الله لبنان و حماس، ادعای جدید آمریکا درباره پنهان‌کاری در برنامه هسته‌ای ایران و واکنش ظریف به اخراج بولتون، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به اظهارات ترامپ در مورد مذاکره با ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنان تبلیغاتی خود در شهر «فایتویل» ایالت کارولینای شمالی مدعی شد که رفتار ایران «متفاوت» شده و حال آن‌ها آماده آغاز مذاکره با آمریکا هستند.

ترامپ در این سخنان بار دیگر با حمله به توافق هسته‌ای برجام، این توافق را بدترین توافق تاریخ آمریکا عنوان کرد که در دوره اوباما منعقد شده بود.

ترامپ در عین حال مدعی شد، برای حفاظت از امنیت آمریکا از توافق هسته‌ای وحشتناک و یک طرفه ایران خارج شده است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین با تکرار ادعاهای خود علیه ایران، مدعی شد: ما به آنها ۱۵۰ میلیارد دلار دادیم. من آمریکا را از برجام خارج کردم و روی آنها تحریم‌ها را اعمال کردیم. آنها در قیاس با قبل از دوره ریاست جمهوری من یک کشور بسیار متفاوتی شده‌اند، خواهیم دید که در قبال ایران چه پیش می‌آید اما می‌توانم به شما بگویم که آنها دوست دارند به معامله با آمریکا برای یک توافق جدید برگردند برای اینکه وضعشان خوب نیست.

ترامپ در ادعاهای تکراری خود علیه ایران افزود: وقتی من وارد منصب ریاست جمهوری شدم، ایران واقعا در یک وضعیت تروریستی قرار داشت، ۱۸ منطقه مورد درگیری و تقابل در منطقه وجود داشت که آنها در پشت تک تک این مناطق درگیری‌ و تنش در خاورمیانه قرار داشتند، کسی چه می‌داند شاید در دیگر مناطق هم درگیر بوده باشند.

ترامپ همچنین مدعی شد: اوباما ۱۵۰ میلیون دلار به ایران پرداخت کرد و ۱.۸ میلیارد دلار را نقدا به آنها داد. اگر بخواهم به شما واقعیت را بگویم، باید بگویم که این پول نقد ۱.۸ میلیار دلاری مرا بیشتر از ۱۵۰ میلیار دلار تحت تاثیر قرار داده است.

به نظر می‌رسد ترامپ هنوز در جریان پرداخت‌های صورت گرفته به ایران نیست، چون او از یک طرف مدعی پرداخت ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد به ایران شده، در حالی که رقم صحیح آن ۱.۷ میلیارد دلار است.

ترامپ: ایران آماده آغاز مذاکره است!/ترامپ آماده دیدار و مذاکره بدون پیش شرط با روحانی/ تحریمهای جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران، حزب الله لبنان و حماس/ ادعای جدید آمریکا درباره پنهان‌کاری در برنامه هسته‌ای ایران

از سوی دیگر، این پول‌ها در واقع متعلق به ایران و دارایی بلوک شده تهران بوده که بعد از انقلاب اسلامی غیرقانونی توقیف شده بود. به اعتراف جان کری، وزیرخارجه سابق آمریکا در صورت عدم پرداخت دارایی‌های بلوک شده ایران، واشنگتن به جریمه‌های بیشتری ممکن بود محکوم شود.

ترامپ آماده دیدار و مذاکره بدون پیش شرط با روحانی

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری مشترک با «اسیتون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا می‌تواند با «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران بدون هیچ گونه پیش‌شرطی در سازمان ملل دیدار کند.

پامپئو در این کنفرانس خبری با بمباران سؤالات خبرنگاران درباره برکناری «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا مواجه شد و در پاسخ به پرسشی گفت که با رفتن بولتون رویکرد سیاست خارجی آمریکا تغییری نخواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد از جان بولتون خواسته از سمتش استعفا کند.

ترامپ در توئیتر نوشت: «شب گذشته به جان بولتون اطلاع دادم که دیگر در کاخ سفید به خدمات او نیاز نیست. من و همین‌طور برخی از افراد دیگر در دولت با بعضی از پیشنهادهای او به شدت مخالف بودیم، بنابراین از جان خواستم استعفایش را تقدیم کند که او صبح امروز این کار را کرد. از جان بابت خدماتش بسیار متشکرم. هفته آینده مشاور امنیت ملی جدیدی معرفی خواهم کرد.»

تحریم های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران، حزب الله لبنان و حماس

«استیو منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا از تحریمهای جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حزب لبنان و جنبش حماس خبر داد.

وی در نشست خبری مشترک با «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا موافقت خود را با اعمال شدیدترین تحریمها علیه ایران که مد نظر دونالد ترامپ است اعلام کرد.

ترامپ: ایران آماده آغاز مذاکره است!/ترامپ آماده دیدار و مذاکره بدون پیش شرط با روحانی/ تحریمهای جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران، حزب الله لبنان و حماس/ ادعای جدید آمریکا درباره پنهان‌کاری در برنامه هسته‌ای ایران

تحریم های آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حالی است که پیش از این واشنگتن سپاه را گروه تروریستی خوانده بود. لذا تحریم های جدید را می توان اقدامی سیاسی دانست تا حقوقی.

ادعای جدید آمریکا درباره پنهان‌کاری در برنامه هسته‌ای ایران

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر، ایران را به عدم همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متهم کرد.

وزیرخارجه آمریکا همچنین در ادامه ادعاهای خود، احتمال پنهان‌کاری بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران را عنوان کرد.

پامپئو در این ارتباط مدعی شد: عدم همکاری کامل ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این سؤال را به وجود می‌آورد که احتمال دارد این کشور فعالیت‌ها یا مواد هسته‌ای اعلام‌نشده‌ای داشته باشد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در ادعاها جدید خود، ایران را به «دروغگویی» متهم کرد و مدعی شد که واشنگتن اجازه نمی‌دهد ایران به تسلیحات اتمی دست یابد.

ادعاهای ضدایرانی وزیرخارجه آمریکا کمتر از یک روز پس از آن اعلام می‌شود که «کورنل فروتا» مدیر کل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست خبری با خبرنگاران به دیدار با مقام‌های ارشد ایرانی اشاره کرد و در این مورد گفت که بحث‌های بسیار بامحتوا و مفیدی در ایران داشته است.

مدیر کل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین با قدردانی از علی‌اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهور و همچنین محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و دیگر مقام‌های ارشد سازمان انرژی اتمی به دلیل بحث‌های پرمحتوایی افزوده بود که این نشانگر آن است که رابطه‌ای که میان آژانس و ایران وجود دارد، رابطه‌ای است که ما در آن می‌توانیم تمام موضوعات را مطرح کنیم.

فروتا همچنین تأکید کرده است که آژانس در حال حاضر «مستحکم‌ترین ساز و کار راستی‌آزمایی» را در ایران دارد و در ادامه در پاسخ به فضاسازی برخی رسانه‌های غربی اعلام کرد که نمی‌تواند جزئیات همکاری‌های پادمانی با کشورها را عنوان کند و صرفا می‌تواند بار دیگر تأکید کند که روند راستی‌آزمایی آژانس بر نبود مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده در ایران، همچنان ادامه دارد.

واکنش ظریف به اخراج بولتون

واکنش ظریف به اخراج بولتون از کاخ سفید توسط دونالد ترامپ: ما درباره مسائل داخلی آمریکا اظهار نظر نمی‌کنیم.

ترامپ: ایران آماده آغاز مذاکره است!/ترامپ آماده دیدار و مذاکره بدون پیش شرط با روحانی/ تحریمهای جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران، حزب الله لبنان و حماس/ ادعای جدید آمریکا درباره پنهان‌کاری در برنامه هسته‌ای ایران

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*