نشت گاز فاضلاب در خیابان ظفر بیرجند/‌اعضای خانواده ۴ نفره جان باختند‌/‌۵ آتش‌نشان ‌مسموم شدند + تصاویر

معاون مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی از حادثه نشت گاز فاضلاب در خیابان ظفر بیرجند خبر داد و گفت: در این حادثه ۵ آتش‌نشان مسموم و اعضای یک خا‌نواده چهار نفره جان باختند.

نشت گاز فاضلاب در خیابان ظفر بیرجند/‌اعضای خانواده 4 نفره جان باختند‌/‌5 آتش‌نشان ‌مسموم شدند + تصاویر

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند،، شب گذشته نشت گاز فاضلاب در خیابان ظفر بیرجند حادثه‌آفرین شد و ۹ نفر کشته و مسموم بر جای گذاشت.

عوامل نیروهای اداره برق، اورژانس، آتش نشانی و پلیس در این حادثه بلافاصله حضور یافته و محل را ایمن‌سازی و مردم را از محل این حادثه دور و منازل اطراف را تخلیه کردند.

در ابتدا به گفته منابع محلی نیز یکی از خودروهای تخلیه چاه صبح چاه فاضلاب را تخلیه کرده و سپس مادر خانواده با ماده شوینده وایتکس برای تمیز کردن چاه وارد زیرزمین شده که متاسفانه بر اثر نشت شدید گاز دچار تنگی نفس و مسموم شده و اعضای خانواده یکی پس از دیگری وارد زیرزمین و دچار مسمومیت شدند.

مصدوم شدن ۵ آتش نشان در حادثه نشت گاز فاضلاب

مسئول عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در محل حادثه گفت: این حادثه تلخ در ساعت ۲۱:۰۷ دقیقه اعلام و ساعت ۲۱:۰۹ دقیقه عوامل آتش نشانی به محل حادثه رسیدند.

مسعود محمدی با بیان اینکه عوامل آتش‌نشانی از ایستگاه‌های شماره یک، دو و سه بیرجند به محل حادثه اعزام شدند بیان کرد: این حادثه در ساختمان سه طبقه در خیابان ظفر به وقوع پیوسته که تاکنون ۹ ‌مصدوم داشته که از این تعداد پنج نفر از عوامل آتش‌نشانی بودند و چهار نفر از اعضای خانواده مصدوم شدند.

وی با بیان اینکه مصدومان بلافاصله تحویل عوامل اورژانس شدند افزود: حال برخی از مسمومان ‌نیز وخیم گزارش شده و این افراد در زیرزمین گرفتار نشت گاز شدند.

مسئول عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: محله ظفر و خیابان غفاری فاقد خط شهری فاضلاب است و از چاه استفاده می‎شود و باید نشت گاز از چاه نیز بررسی شود.

محمدی با بیان اینکه مدیرعامل سازمان آتش نشانی بیرجند نیز در بین مسمومان ‌بوده است تصریح کرد: گاز چاه بسیار سمی است که با یک یا دو نفس کشیدن می‌تواند فرد مسموم شود و ماندن یک دقیقه یا بیشتر نیز سبب خفگی و مرگ می‌شود.

۳ کشته و یک مصدوم بدحال در بیمارستان
معاون مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی نیز در محل بیمارستان ولی عصر(عج) به خبرنگار تسنیم گفت: در ساعت ۲۱:۰۳ دقیقه جمعه شب با اورژانس تماس گرفته شده مبنی بر اینکه سه نفر در حادثه نشت گاز دچار حادثه شدند.

علیرضا عباسی بیان کرد: در ابتدا سه دستگاه اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه در خیابان ظفر اعزام شدند که در گزارش اولیه اعلام شد که چهار نفر مسموم شدند لذا چهار دستگاه اورژانس ۱۱۵ دیگر نیز به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: در ابتدای این حادثه چهار نفر از اعضای خانواده فاقد علائم حیاتی بودند که با عملیات احیا به بیمارستان ولی عصر(عج) اعزام شده که سه نفر در محل بیمارستان فوت کرده و یک نفر در بخش آی سی یو بیمارستان بستری و حال آن وخیم است.

معاون مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی افزود: همچنین پنج نفر از پرسنل آتش نشانی در جریان عملیات امداد و نجات این حادثه مسموم شده که یک نفر از آن‌ها مدیرعامل سازمان آتش نشانی بیرجند بوده و به بیمارستان‌های ولی عصر(عج) و رازی اعزام شده و حال پرسنل آتش‌نشانی مساعد است.

گفتنی است این دومین حادثه نشت گاز فاضلاب در خیابان ظفر بیرجند طی چند ماه اخیر است که متاسفانه علی‌رغم مکاتبات انجام شده توسط مردم ولی شهرداری هیچ اقدامی در خصوص خط شهری فاضلاب انجام نداده است.

انتهای پیام/ش

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*