آخرین خبر :

مجری طرح توسعه پرورش شتر وزارت جهاد کشاورزی : خراسان جنوبی از استان‌های مزیت دار در توسعه اکولوژیک شتر است

خراسان جنوبی از استان‌های مزیت دار در توسعه اکولوژیک شتر است

بیرجند- مجری طرح توسعه پرورش شتر وزارت جهاد کشاورزی گفت: خراسان‌جنوبی از استان‌های مزیت دار در توسعه اکولوژیک شتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمدرضا سید علیان صبح سه شنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه استانداری خراسان‌جنوبی با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اظهار کرد: خراسان‌جنوبی از نظر برخورداری جزو استان‌های دوم و سوم کشور در توسعه اکولوژیک شتر است.

مجری طرح توسعه پرورش شتر وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: این برخورداری یعنی تلفیقی از مرتع داری، بیابان‌زدایی، آبخیزداری و شترداری که مجموع این موارد به معنای رسیدن خراسان‌جنوبی به توسعه پایدار است.

سید علیان با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از کشور در محدوده خشک و نیمه خشک قرار دارد، ادامه داد: براساس یک تفکر آینده پژوهی و شرایط سخت بی‌آبی باید به سمت گونه‌های گیاهی و جانوری کم آب بر برویم.

وی با اشاره به اینکه در بحث پرورش شتر هفت استان را پایلوت قرار دادیم، یادآور شد: محصولات شتر و به ویژه شیر یک مزیت مطلق و سودآور است.

مجری طرح توسعه پرورش شتر وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تفاهم ستاد اجرایی فرمان امام با استانداری خراسان‌جنوبی گفت: این تفاهم‌نامه در زمینه ایجاد، ساماندهی و تکمیل زنجیره ارزش پرورش شتر و دام سبک و تبدیل استان خراسان‌جنوبی به قطب تامین و ترانزیت شتر و محصولات آن در کشور تا سال ۱۴۰۰ به مبلغ سه هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال منعقد شد.

آبرسانی به ۲۲ درصد جمعیت روستایی خراسان جنوبی با تانکر

مهدی صفوی زاده مدیرعامل شرکت آّب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه گفت: ۹۳۰ روستای خراسان جنوبی متصل به شبکه آبرسانی هستند که ۱۰۰ روستا از این تعداد تنش آبی دارند.

وی اظهار کرد: ۱۴۸ روستای بالای ۲۰ خانوار شبکه آبرسانی ندارند و به طور کلی ۱۸ تا ۲۲ درصد مجموع جمعیت روستایی خراسان‌جنوبی با تانکر از آب شرب بهره مند می‌شوند.

محمدرضا بیکی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی نیز با اشاره به حجم جمعیت زیاد در حاشیه شهر بیرجند اظهار کرد: ساخت بیش از ۲۰۰ کلاس درس در خراسان‌جنوبی یک اتفاق مثبت در استان بود ولی هنوز با کمبود کلاس درس رو به رو هستیم.

وی  با اشاره به ۳۴ مدرسه دو نوبته در بیرجند یادآور شد: ۵۸ کلاس درس کانکسی در خراسان‌جنوبی داریم که حذف آن ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*