آخرین خبر :

قاچاق آنلاین در فضای مجازی/برخورد با ۲۸ مورد عرضه کالای قاچاق

قاچاق آنلاین در فضای مجازی/برخورد با ۲۸ مورد عرضه کالای قاچاق

بیرجند- جانشین دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی با اشاره به افزایش قاچاق کالا در فضای مجازی، گفت: مبارزه با این پدیده وحدت متمرکز همه دستگاه ها را می طلبد.

هادی یوسفی پور در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به پدیده عرضه کالای قاچاق در فضای مجازی، اظهار داشت: فضای مجازی حجم عظیمی را پوشش می‌دهد که هرچه در این حوزه با متخلفان برخورد کنیم باز هم کم است.

وی بیان کرد: مبارزه با این پدیده وحدت متمرکز همه دستگاه‌های ذی ربط را می‌طلبد تا بتوانیم با قاچاق کالا از مبدأ مبارزه کنیم.

جانشین دبیر کمیسیون هماهنگی، نظارت و برنامه ریزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی با اشاره به افزایش عرضه قاچاق کالا در فضای مجازی در استان طی سال‌های اخیر، گفت: تاکنون بخشی از سایت‌ها و کانال‌های فعال در این حوزه رصد شده و با تعداد زیادی از آنها نیز برخورد شده است.

یوسفی پور با بیان اینکه بخشی از تبعات این پدیده به اصناف مربوط می‌شود و کار آنها را مختل کرده است، افزود: در همین راستا اتحادیه‌ها و اصناف نیز به کمک نیروهای نظارتی آمده و جلوی بخشی از آن را گرفته‌ایم.

رصد جدی عرضه کالای قاچاق در فضای مجازی

وی اضافه کرد: در همین راستا طی سال گذشته با ۲۸ مورد عرضه کالای قاچاق در فضای مجازی برخورد شده و به دنبال این هستیم که در سال ۹۸ به سرانجام برسد.

جانشین دبیر کمیسیون هماهنگی، نظارت و برنامه ریزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی، رصد فضای مجازی و جلوگیری از عرضه کالای قاچاق به کمک نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صنعت و معدن و اداره کل فرهنگ و ارشاد را یکی از اولویت برنامه‌های این ستاد در سال جاری عنوان کرد.

یوسفی پور بر لزوم فرهنگ سازی برای کاهش تقاضای خرید و مصرف کالای قاچاق تأکید کرد و گفت: برای فرهنگ سازی در این زمینه به دنبال تأمین اعتبار مباحث فرهنگی هستیم و در این راستا تاکنون با برخی نهادهای فرهنگی قراردادهایی منعقد شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*