آخرین خبر :

اخبار ورزشی | «آیسک» بر سکوی قهرمانی هندبال خراسان‌جنوبی/ غیبت سؤال‌برانگیزبیرجند

در حالی که «آیسک» بر سکوی قهرمانی مسابقات هندبال استعدادهای برتر خراسان‌جنوبی اعزامی به المپیاد کشوری ایستاد، از بیرجند تیمی حضور نداشت و دختران بدمینتون‌باز قاینی فاتح رقابت‌ نخبه‌های برتر استان شدند.

اخبار ورزشی | «آیسک» بر سکوی قهرمانی هندبال خراسان‌جنوبی/ غیبت سؤال‌برانگیزبیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، پرونده مسابقات استعدادهای برتر هندبال خراسان‌جنوبی اعزامی به المپیاد نخبه‌های ایران در سرایان بسته شد.

در این رویداد ورزشی چهار تیم از شهرستان‌های فردوس، سرایان، قاینات و زیرکوه و همچنین سه تیم نیز از بخش آیسک شهرستان سرایان حضور داشتند با کمال تأسف هیچ نماینده‌ای از شهرستان «بیرجند» مرکز خراسان‌جنوبی به‌رغم داشتن امکانات سخت‌افزاری ورزشی و مربیان برجسته شرکت نکرده بود.

تیم هندبال شهید محمدرضا علمدار بخش آیسک سرایان بر سکوی قهرمانی مسابقات استعدادهای برتر ورزشی هندبال خراسان‌جنوبی ایستاد، تیم فردوس به نایب‌قهرمانی رسید، سرایان مقام سوم را کسب کرد و کاپ اخلاق این رقابت‌ها نیز به تیم زیرکوه اهداء شد.

قاینی‌ها تمامی مدال‌های بدمینتون خراسان‌جنوبی را از آن خود کردند

به‌منظور شناسایی و پرورش استعدادهای برتر ورزشی بدمینتون دختران خراسان‌جنوبی مسابقات انتخابی اعزام به المپیاد نخبه‌های کشور در قاین برگزار شد.

در این ماراتن استانی ۳۶ بدمینتون‌باز دختر نونهال و رده‌های سنی ۱۲ تا ۱۵ سال چهار شهرستان‌ بیرجند، زیرکوه، قاینات و سرایان در سالن ورزشی آزادی شهر قاین به‌صورت انفرادی حریف یکدیگر شدند.

نکته جالب اینجاست که دختران بدمینتون باز قائنات تمامی سکوهای قهرمانی مسابقات بدمینتون نونهالان و انتخابی المپیاد استعدادهای برتر ورزشی خراسان‌جنوبی را به دست آوردند و از ورزشکاران بیرجندی که از امتیاز مرکزیت استان با داشتن سالن اختصاصی این رشته بهره‌ می‌برند؛ هیچ‌کدام مقامی را کسب نکردند.

در بخش نونهالان این ماراتن استانی نرگس فارابی، میترا صیادی، آتنا مهاجر هر سه از شهرستان قائنات به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به دست آورند.

در بخش استعدادهای ورزشی برتر ۱۲ تا ۱۵ سال خراسان‌جنوبی نیز ساغر فرنگی، مریم‌سادات الهی از قاین بر سکوهای اول و دوم ایستادند، نرگس فارابی و میترا صیادی بازهم از قاین مقام سوم مشترک را از آن خود کردند.

گفتنی است، برترین‌های مسابقات هندبال دختران نونهال خراسان‌جنوبی به رقابت‌های قهرمانی کشوری به میزبانی مشهد اعزام می‌شوند و نفرات برگزیده استعدادهای برتر ورزشی ۱۲ تا ۱۵ سال استان نیز در قزوین به رقابت می‌پردازند.

برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانی خراسان‌جنوبی با شرکت حداقل‌های شهرستانی

شایان ذکر است، خراسان‌جنوبی دارای ۱۱ شهرستان است و مسابقات ورزشی تحت عنوان قهرمانی استانی به‌منظور شناسایی و پرورش تمامی ورزشکاران ساکن شهرستان‌ها است که با احتساب داشتن شهرستان میزبان باید ۱۲ تیم ورزشی در رقابت‌های استانی حضور داشته باشند.

در بسیاری از مسابقات ورزشی خراسان‌جنوبی که برگزار می‌شود، چهار تا پنج شهرستان شرکت دارند، این درحالی‌است که به استناد قوانین مندرجه باید حداقل ورزشکاران شش شهرستان در مسابقات حضور داشته باشند تا رقابت‌های استانی منظور گردد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*