آخرین خبر :

اخبار علمی/عادت های مضر برای بدن که مدام تکرار می شود

عادت های مضر برای بدن که مدام تکرار می شود

چند عملکرد نادرست برای خواب وجود دارد که نباید به صورت عادت شود. اول به تعویق انداختن ساعت بیداری ممکن است با خود عوارض ناگواری را به همراه داشته باشد؛ که موجب اختلالاتی همچون خستگی در فرد می‌شود.  یکی از اشتباهات فرد این است که برای به خواب رفتن از تماشای تلویزیون استفاده می‌کنند و بدون خوردن کافی به سراغ استراحت می‌روند. از طرفی با خوردن صبحانه نامناسب هم در خواب می‌تواند اثرات مخربی داشته باشد.

مسواک زدن دندانهایتان را روزانه فراموش نکنید. خمیر دندان می‌تواند لایه‌های جرم دور مینای دندان را از بین ببرد. روزی دو تا سه بار مسواک بزیند و یک دفعه از چند دفعه با آب تنها مسواک بزیند.

متافیزیک چه منظوری را می رساند/مفهوم اصلی زمان چیست ودر جهان امروزه چقدر اهمیت دارد/زیباترین مکان از لحاظ منظره کجاست

واکسن سرطان ساخته شد

واکسن سرطان ساخته شد

تهران-ایرنا- یک شرکت کوچک آمریکایی واکسنی ساخته است که با آشکارکردن سلول‌های سرطانی برای سیستم ایمنی بیمار، درمان سرطان را ممکن می‌کند.

به گزارش تارنمای روزنامه نیویورک تایمز، شرکت آمریکایی مورفوجنسیس که در حوزه توسعه و تحقیقات ژن و سلول درمانی فعالیت می کند، واکسنی برای سرطان ساخته است که در زمان حاضر در مرحله آزمایشات بالینی قرار دارد.

این واکسن که ImmuneFx نام دارد سیستم ایمنی بدن را به گونه ای تربیت میکند تا سلولهای سرطانی را شناسایی کرده و از بین ببرد.

سرعت بالای جهش و تغییر سلولهای سرطانی کار شناسایی و تعیین موقعیت آنها را برای سیستم ایمنی بدن دشوار میکند. ImmuneFx با استفاده از ژن و سلول درمانی، سلولهای سرطانی را وادار میکند تا یک آنتی ژن خاص باکتریایی را روی سطح خود نشان دهند، روندی که کار سیستم ایمنی بدن برای تشخیص و شناسایی آنها را سادهتر میکند.

تحت چنین شرایطی سیستم ایمنی بدن بیمار میتواند به تنهایی و بدون نیاز به اشعه، شیمی درمانی و دیگر روشهای درمانی و فارغ از تمام عوارض جانبی ناشی از آنها، با سلولهای سرطانی مبارزه کند.

درمان قند خون با این نوشیدنی خون ساز/ فشار خونتان را با آب زرشک کنترل کنید

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت زرشک تاثیر فوق‌العاده‌ای بر درمان فشار خون، قند خون و چربی خون دارد.

حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فواید زرشک  اظهار کرد: آب زرشک حاوی ویتامین A، گروه ویتامین‌های B، B۱، B۲، B۶، C، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، آهن، منیزیم، منگنز، روی، پروتئین، اسیدفولیک و غیره است.

او ادامه داد: از مهمترین خواص آب زرشک می‌توان به رفع عطش و تب به ویژه در فصل‌های گرم سال مخصوصا تابستان اشاره کرد. تأثیر چشمگیری در تصفیه خون و کنترل قند و فشار و چربی خون می‌شود و موجب بهبود گردش خون می‌شود و از بروز سکته‌های قلبی و مغزی می‌تواند جلوگیری کند.

فشار خونتان را با شربت زرشک کنترل کنید/ تاثیر کفت‌انگیز زرشک بر پاکسازی کبد و کلیه‌ها

عظمایی گفت: آب زرشک اگر درست استفاده شود خاصیت لاغرکنندگی و چربی سوزی دارد؛ همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی آن می‌تواند موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شود و به کنترل و درمان انواع سرطان‌ها کمک کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تاکید کرد: آب زرشک تاثیر فوق‌العاد‌ه‌ای برای بهبود بیماران کبدی و کلیوی دارد؛ این شربت کبد و کلیه را شست‌وشو می‌دهد و اسید اوریک اضافی بدن را دفع می‌کند.

عظمایی ادامه داد: نوشیدن آب زرشک در حفظ شادابی و شفاف شدن پوست و مو تأثیر بسیاری دارد؛ نوشیدن آن می‌تواند جوش‌های روی صورت را رفع کند یا بیماری‌های پوستی مثل پسوریازیس و انواع اگزما‌های شدید پوستی را بهبود ببخشد.

او تاکید کرد: کسانی که سنگ کیسه صفرا دارند، می‌توانند با نوشیدن آن به دفع سنگ‌ها کمک کنند؛ به طور کلی برای افرادی که دردهای مفصلی و رماتیسم مفصلی دارند، توصیه می‌شود، همچنین برای افرادی که گرم مزاج هستند و مزاج صفراوی دارند، مفید است.



عظمایی گفت: افرادی که طبع بلغمی و سوداوی دارند باید این نوشیدنی را با عسل مصرف کنند تا دچار ضعف و رخوت نشوند، همچنین افرادی که از دارو‌های رقیق‌کننده خون مثل آسپرین والفارین و یا دارو‌های خاصی مثل دارو‌های فشار خون، قند خون و چربی سوز‌ها استفاده می‌کنند باید در مصرف آب زرشک محتاطتر باشند یا اگر تمایل به مصرف آن را دارند حتما دو الی سه ساعت بین استفاده از شربت و دارو فاصله وجود داشته باشد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: مقدار مناسب مصرف روزانه این نوشیدنی برای افرادی با مزاج صفراوی دو تا سه لیوان است، اما برای افراد با مزاج بلغمی و سوداوی حداکثر یک تا دو لیوان با عسل مصرف کنند.

محققان پی بردند؛

داروی کلسترول خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد

داروی کلسترول خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد

محققان پی بردند بیمارانی که داروی استاتین برای کاهش کلسترول مصرف می کنند حداقل دو برابر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، «ویکتوریا زیگمونت» سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: ما با بررسی گزارشات سلامت و داده های مربوط به بیماران دریافتیم تلاش برای کاهش بیماری قلبی می تواند در یک مشکل دیگر سلامت نیز نقش داشته باشد.

استاتین ها گروهی از داروهای کاهنده کلسترول و فشارخون هستند که خطر حمله قلبی و سکته را نیز کاهش می دهند.

محققان دریافتند مصرف کنندگان استاتین ها در مقایسه با افرادی که این داروها را مصرف نمی کنند بیش از دو برابر در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار دارند. حتی کسانی که بیش از دو سال از مصرف داروهای کاهش کلسترول شان می گذرد بیش از سه برابر در معرض ریسک ابتلا به دیابت قرار دارند.

زیگمونت در این باره می افزاید: استاتین ها در پیشگیری از حملات قلبی و سکته بسیار موثر هستند. ما براساس نتایج این مطالعه هرگز پیشنهاد به قطع مصرف این داروها نمی کنیم. اما این یافته ها می تواند راه های برای پیشگیری از دیابت ارائه دهد.

پژوهشگران معتقدند:

نقش کلسیم در کاهش حافظه انکارناپذیر است

نقش کلسیم در کاهش حافظه انکارناپذیر است

تهران – ایرنا – مطالعات اخیر محققان دانشگاه لستر در انگلیس نشان می‌دهد، سطح کلسیم در سلول‌های خاصی از مغز یک عامل تعیین کننده در اختلال شناختی مرتبط با سن است.

به گزارش پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، سیناپس‌ها اتصالات الکتروشیمیایی هستند که بین سلول‌های عصبی قرار دارند و از مولکول‌های انتقال‌دهنده عصبی برای تعامل با سیستم عصبی مرکزی استفاده می‌کنند.
مطالعات بر سلول‌هایی تمرکز دارد که انتقال‌دهنده‌های عصبی را دریافت می‌کند و پری سیناپتیک (pre-synaptic) نام دارند. اندازه‌گیری سطح کلسیم در این سلول‌ها بسیار دشوار است، ‌از طرفی محققان متمایل هستند که سطح کلسیم هیپوکامپ مغز، یعنی بخش مربوط به حافظه را بررسی کنند. ‌ به این منظور موش‌هایی پرورش داده شدند که قادر به بیان پروتئین فلوروسنس حساس به کلسیم در سلول‌های پری سیناپتیک هیپوکاپ هستند.
نتایج نشان داد بین توانایی شناختی و سطح کلسیم رابطه شفافی وجود دارد. بر اساس این مطالعه در موش‌های مسن که اختلال شناختی دارند، تجمع کلسیم در سلول‌های پری سیناپتیک موجود در هیپوکامپ وجود دارد و تجمع و افزایش کلسیم در این سلول‌ها باعث می‌شود که عملکرد ذهن کاهش یابد و موش‌های جوان مانند موش‌های مسن رفتار کنند. از طرفی کاهش کلسیم داخل سلولی در موش‌های مسن، سیناپس‌ها را جوان و عملکرد شناختی را بهبود می‌بخشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*