اخبار علمی/رژیم غذایی پایه گیاهی، سدی در برابر مرگ و میر قلبی

رژیم غذایی پایه گیاهی، سدی در برابر مرگ و میر قلبی

رژیم غذایی پایه گیاهی، سدی در برابر مرگ و میر قلبی

تهران-ایرنا- نتایج یک مطالعه جدید از ارتباط مصرف بالای غذاهای پایه گیاهی و مصرف به نسبت پایین گوشت قرمز با سلامت سیستم قلبی و عروقی، پرده برداشت.

به گزارش روزنامه دیلی میل، همانطور که مطالعات نشان می‌دهد مصرف کمتر گوشت حیوانات نه تنها برای سلامت زمین بلکه برای سلامت انسان نیز مفید است. شواهد فزاینده حاکی از آن است که یک رژیم غذایی پایه گیاهی به حفظ سلامت سیستم قلبی و عروقی انسان کمک می‌کند.

نتایج دو مطالعه مجزا که به تازگی در این زمینه انجام شده است، نشان داد مصرف بیشتر خوراکی‌های پایه گیاهی خطر نارسایی قلبی را تا ۴۰ درصد و خطر ابتلا به بیماری قلبی را نیز به همان نسبت کاهش می دهد.

نتایج یک مطالعه جدید که در مجله American Heart Association منتشر شد، یک بار دیگر این نتایج را تایید کرد؛ محققان در ضمن این تحقیقات دریافتند که مصرف بیشتر سبزیجات، حبوبات، آجیل و غلات سبوس‌دار و مصرف کمتر محصولات حیوانی مرگ و میر ناشی از حمله قلبی یا دیگر بیماری‌های قلبی و عروقی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

یافته‌های این مطالعه همچنین نشان داد که خطر بروز حمله قلبی، سکته مغزی و یا نارسایی قلبی در افرادی که بیشترین میزان مصرف خوراکی‌های پایه گیاهی را دارند، ۱۶ درصد کمتر از سایرین است.

بر اساس نتایج یک مطالعه

زمان بلوغ و استحکام استخوان‌ها با هم ارتباط دارند

زمان بلوغ و استحکام استخوان‌ها با هم ارتباط دارند

تهران-ایرنا- محققان انگلیسی در جریان یک مطالعه متوجه شدند که استحکام استخوان‌ها با زمان بلوغ ارتباط دارد و کودکانی که دیرتر بالغ می‌شوند بیشتر در معرض خطر شکستگی استخوان در سال‌های بعدی زندگی قرار دارند.

به گزارش پایگاه اینترنتی نیوز مدیکال نت، محققان دانشگاه «بریستول» در انگلیس در این تحقیق با استفاده از اطلاعات مطالعه  ristol’s Children of the ۹۰s study ، متوجه شدند، کودکانی که دیرتر از هم سن و سالان خود بالغ می‌شوند در سال‌های بعدی زندگی بیشتر در معرض خطر ابتلا به وضعیت‌های شکنندگی استخوان مانند پوکی استخوان قرار دارند.

محققان در این مطالعه اسکن‌های استخوان ۶ هزار و ۳۸۹ کودک را در فاصله زمانی میان ۱۰ سالگی تا ۲۵ سالگی بررسی کردند. این محققان در صدد بررسی این موضوع بودند که آیا زمان بلوغ تاثیری در تراکم استخوانی در طول دوره نوجوانی و اوایل بزرگسالی دارد یا خیر.

این مطالعه نشان داد، تراکم استخوانی نوجوانی که جهش رشدی بلوغ آنها دیرتر از هم سن و سالان خودشان بود، تا حدی افزایش داشت اما همچنان در بزرگسالی برای چند سال تراکم استخوانی پایین تری از حد متوسط داشتند.

سرعت بالا رفتن از پله‌ها چه ارتباطی با طول عمرتان دارد؟ +آزمونی ساده برای مراجعه به پزشک

تحقیقات نشان داده که بالا رفتن از پله‌ها می‌تواند خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیکگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، همانطور که می‌دانید؛ بالا رفتن از پله‌ها، کالری بیشتری نسبت به دویدن می‌سوزاند اما حتما در مقابل این را هم شنیده اید که پله می تواند آسیب های جبران ناپذیری به زانوها برساند، اما موضوع دیگری که شاید از آن بی خبر باشید این است که بین از پله بالا رفتن و طول عمر یک رابطه پنهان وجود دارد!

امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا اطلاعات شما را پیرامون این موضوع افزایش دهد، پس با ما همراه باشید.

آیا میدانستید؛ سرعت بالا رفتنتان از پله‌ها چه ارتباطی با طول عمرتان دارد؟ + آزمونی ساده برای مراجعه به پزشک!

فواید بالا رفتن از پله

بر اساس تحقیقات معلوم شده است که بالا رفتن از پله‌ها، فوایدی برای سلامتی بدن دارد، البته باید نکاتی را برای انجام صحیح این کار در نظر داشته باشیم. در اینجا چند تا از این فواید را بیان می‌کنیم.

بالا رفتن از پله‌ها بیشتر از دویدن، کالری می‌سوزاند

مطالعات نشان داده است که بالا رفتن از پله‌ها، کالری بیشتری نسبت به دویدن می‌سوزاند.



بالا رفتن از پله‌ها ۸ تا ۹ برابر نشستن و ۷ برابر استفاده از آسانسور، انرژی مصرف می‌کند.

هر چقدر وزن شما بیشتر باشد، هنگام بالا رفتن از پله‌ها، کالری بیشتری می‌سوزانید.

بالا رفتن از پله‌ها، خطر سکته مغزی را کاهش می‌دهد

تحقیقات نشان داده که بالا رفتن از پله‌ها می‌تواند خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش دهد. برای نمونه، در مردانی که تقریبا ۳ تا ۵ بار در روز از پله بالا می‌رفتند، کاهش ۲۹ درصدی خطر سکته مغزی در بلندمدت مشاهده شد.

بالا رفتن از پله‌ها، سلامت قلبی عروقی را افزایش می‌دهد

بالا رفتن از پله‌ها، چون نوعی ورزش شدید است، به نفع وضعیت قلبی و عروقی است و در بلندمدت سلامت قلبی و عروقی را بهبود می‌بخشد.

ده‌ها سال پژوهش نشان داده، ورزش منظم با کمک به حفظ سلامت قلب می‌تواند از بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری کند.

آیا میدانستید؛ سرعت بالا رفتنتان از پله‌ها چه ارتباطی با طول عمرتان دارد؟ + آزمونی ساده برای مراجعه به پزشک!

بالا رفتن از پله‌ها، ماهیچه‌ها را قوی می‌کند

فکر می‌کنید برای بالا رفتن از پله‌ها به کدام اندام‌تان بیشتر نیاز دارید؟

تمام عضلات و ماهیچه‌های کمر و پشت‌ هم درگیر بالا رفتن از پله‌ها می‌شوند.



تمام اینها موجب تقویت و سلامت سیستم استخوان‌بندی می‌شوند و از آنجایی که استفاده از عضله اسکلتی به افزایش متابولیسم کمک می‌کند، حتی می‌تواند موجب کالری سوزی و کاهش وزن بیشتر در طولانی مدت شود.

همچنین توده عضلانی کم‌چرب، بیشتر شده و نیروی عضلات افزایش پیدا می‌کند، تحقیقات نشان داده است، استفاده از عضله اسکلتی تاثیرات فوق‌العاده‌ای روی بهبود قند خون دارد که در پیشگیری و کنترل دیابت موثر است.

ضمنا بهبود عمومی سلامت عضلات اسکلتی، می‌تواند به کاهش درد آرتریت منجر شود، دردی که برای چاق‌ها آزاردهنده است.

بالا رفتن از پله‌ها، راهی ساده برای مبارزه با زندگی یکجانشینی است

تحقیقات فراوانی به تاثیر سبک زندگی یکجانشینی در دنیای امروز، به‌عنوان یک عامل اصلی در فراگیری جهانی چاقی اشاره کرده‌اند.

استفاده از پلکان، هرجا که ممکن باشد، راهی سریع و ساده برای گریز از سبک زندگی یکجا نشینی و افزودن بر فعالیت بدنی و تحرک به زندگی روزمره است.

حتی افزودن ۱۵ دقیقه فعالیت بدنی هوازی به زندگی یکجا نشینی می‌تواند موجب افزایش طول عمر به اندازه سه سال شود.

هشدار

تمام فواید بالا در صورتی میسر می‌شود که شما مشکلی در ستون فقرات یا زانوی خود نداشته باشید.



در غیر این صورت حتماً با پزشک در مورد استفاده از پله‌ها مشورت کنید.

آیا میدانستید؛ سرعت بالا رفتنتان از پله‌ها چه ارتباطی با طول عمرتان دارد؟ + آزمونی ساده برای مراجعه به پزشک!

نکتهسلامت؛

تاثیر کم خونی بر سلامت بدن

تاثیر کم خونی بر سلامت بدن

شایع ترین عارضه ناشی از فقر آهن، آنمی (کم خونی) است. افراد باید برای دوری از این مشکل مواد خوراکی سرشار از آهن نظیر اسفناج، گوشت قرمز و کدو حلوایی مصرف نمایند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصرف این مواد خوراکی نه تنها به رفع کم خونی کمک می کند بلکه موجب کاهش کلسترول بدن هم می شود. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، میزان بالا کلسترول عمدتا عامل بروز بیماری قلبی-عروقی و سکته است و سالانه موجب مرگ حدود ۲٫۶ میلیون نفر در جهان می شود.

آهن یک ماه معدنی مهم در انتقال اکسیژن در خون است که در تنظیم دمای بدن، سیستم ایمنی و حفظ عملکرد مطلوب روده و معده نقش دارد.

طبق اعلام موسسه ملی سلامت، مردان بزرگسال باید روزانه حداقل ۸ mg آهن و زنان ۱۸ mg از این ماده معدنی مفید استفاده نمایند.

اگر بدن دچار کمبود آهن باشد در معرض ریسک ابتلا به انواع بیماری ها و مشکلاتی با ویژگی های خستگی، ضعف، سردرد، و پوسته پوسته شدن پوست قرار می گیرد.

کمبود آهن در پی از دست دادن خون، کمبود آهن در رژیم غذایی، ناتوانی بدن در جذب این ماده معدنی، و بارداری روی می دهد. در ادامه به مشکلات ناشی از کمبود آهن در بدن اشاره می شود.

آنمی (کم خونی): کمبود آهن می تواند موجب کمبود سلول های قرمز خون سالم شده و در نهایت آنمی روی دهد.

مشکلات قلبی: کمبود آهن می تواند موجب تپش نامنظم قلب شود که در نهایت منجر به بروز مشکلات قلبی نظیر بزرگ شدن قلب یا نارسایی قلبی می شود.

زایمان زودهنگام: اُفت شدید میزان آهن در طول بارداری می تواند منجر به زایمان زودهنگام یا وزن کم کودک در زمان تولد شود.

رشد سرکوب شده: کمبود آهن می تواند موجب اختلال در رشد کودک شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*