چند خبر خراسان جنوبی

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ اعلام آمادگی سه شرکت در مناقصه راه آهن خراسان جنوبی
اعلام آمادگی سه شرکت در مناقصه راه آهن خراسان جنوبی
استاندار خراسان جنوبی گفت: سه شرکت در مناقصه اتصال خراسان جنوبی به راه آهن سراسری شرکت کردند که در مرحله ارزیابی قرار دارند و امید است مراحل اجرایی راه آهن به زودی آغاز شود.
محمدصادق معتمدیان عصر شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان جنوبی افزود: علیرغم همه محدودیت‌هایی که در کشور وجود دارد اما با پیگیری‌های انجام شده در مجموعه مدیریتی استان، موفق شدیم یک قطعه ۳۲ کیلومتری از مسیر ریلی بیرجند – یونسی گناباد را به مناقصه بگذاریم.
وی بیان کرد: اتصال خراسان جنوبی به راه آهن سراسری از مطالبات به حق و جدی مردم استان است که برای تحقق این مهم دو برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت در دستور کار قرار دارد.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به توسعه محور شرق از طریق اتصال راه آهن از چابهار به سرخس اظهار داشت: سال‌های گذشته در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی پروژه‌های متعددی تعریف شده است.
وی گفت: در حوزه استان خراسان رضوی ۵۰ کیلومتر در محور گناباد – یونسی باقیمانده است، استان سیستان و بلوچستان نیز تاکنون اعتبارات خوبی دریافت کرده همچنین اخیرا از طریق صندوق توسعه ملی برای تکمیل قطعه چابهار- زاهدان اعتبار در نظر گرفته شد.
معتمدیان یادآور شد: هدف‌گذاری کرده‌ایم مرکز استان را به شبکه ریلی کشور متصل کنیم و در ملاقات با رئیس جمهوری قول مساعد داده شد و اخیرا نیز به همراه نمایندگان استان با معاون اول رئیس جمهوری دیدار کردیم که قول مساعد داده شد این پروژه نیز در اعتبارات صندوق توسعه ملی دیده شود.
وی گفت: پروژه دوم که مورد پیگیری قرار گرفت، اتصال بیرجند – گناباد به طول ۲۷۱ کیلومتر است و اعتبار مورد نیاز چهار هزار میلیارد تومان برای تکمیل و راه‌اندازی است.
استاندار خراسان جنوبی افزود: طرح در این زمینه چند روز پیش در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح، تصویب و مقرر شد مطالعه، تکمیل و راه‌اندازی آن در قالب کنسرسیوم که شامل چهار شرکت بنام کشوری هستند، دنبال شود.
وی گفت: قرار است اعتبار مورد نیاز ۹۰ درصد از طریق کنسرسیوم و ۱۰ درصد از طریق دولت که شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور است، تامین شود.
معتمدیان اضافه کرد: همچنین از ۹۰ درصد کنسرسیوم ۷۰ درصد از محل صندوق توسعه ملی و ۲۰ درصد آورده کنسرسیوم باشد، برای این طرح زمان‌بندی چهارساله در نظر گرفته شده است که بعد از ۱۲ سال بهره‌برداری توسط کنسرسیوم، مالکیت به دولت انتقال داده شود.
وی بیان کرد: امید است با توجه به پیگیری‌های انجام شده، مصوبه طرح از دولت دریافت و مراحل اجرایی در استان عملیاتی شود که بدون شک سبب توسعه شرق کشور، همکاری و هم‌افزایی تاثیرگذار خواهد بود.
وی همچنین گفت: تکمیل اطلاعات در ارتباط با جی آی اس (GIS) نقشه سرمایه‌گذاری استان باید هرچه سریعتر انجام شود چراکه لایه‌های اطلاعاتی در استان سال‌ها مغفول مانده است که باید از اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی باشد.
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در حوزه خدمات سرمایه‌گذاری با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری باید سریعتر و با استفاده از نظرات فرمانداران و مسئولان اجرایی شود.
وی تاکید کرد: یکی از دلایل عدم سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به دلیل قیمت اراضی است که باید قیمت زمین در استان را کاهش دهیم.
معتمدیان گفت: سرمایه‌گذار اگر بنا است در استان سرمایه‌گذاری کند باید بسته‌هایی به عنوان مشوق در اختیار وی قرار بگیرد که یکی از این مشوق‌ها واگذاری زمین است.
وی ادامه داد: در خیلی از شهرستان‌های دورافتاده بعضا قیمت‌ اراضی که برای سرمایه‌‍‌گذار تعیین می‌شود بسیار بالاست و جاذبه‌ای برای جذب سرمایه‌گذار نیست لذا اولویت ما این است که شرایطی فراهم شود، سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی باشند.
استاندار خراسان جنوبی گفت: در موارد خاصی که منع قانونی دارد باید بخشی از سرمایه‌گذاران را به صورت مدیریت شده هدایت کنیم تا در ارتباط با واگذاری زمین، مسایل زیرساختی و زیست محیطی دچار مشکل نشود.

 

 

۰ تقدیر استاندار خراسان جنوبی از رتبه 10 کنکور
تقدیر استاندار خراسان جنوبی از رتبه ۱۰ کنکور
امیرحسام زارع رتبه دهم کنکور تجربی با محمدصادق معتمدیان دیدار کرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، معتمدیان در دیدار با امیرحسام زارع رتبه دهم رشته تجربی کنکور سراسری ۱۳۹۸ از افتخارآفرینی و زحمات وی تقدیر و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

 

 

 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:
حذف ۵۸ مدرسه کانکسی تا پایان سال
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۵۸ مدرسه کانکسی در استان فعالیت می کنند که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری مدارس کانکسی جمع آوری شده و مدارس پیش ساخته استاندارد جایگزین آن ها شوند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی محمد علی واقعی، عصر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: در حال حاضر عملیات احداث ۱۲۰ فضای آموزشی در سطح استان در حال اجرا می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۴۲ فضای آموزشی در سطح استان تصریح کرد: از این تعداد ۴۸ درصد به تعداد ۹۶۶فضا، نیازمند مقاوم سازی  و ۱۳ درصد به میزان بیش از ۲۶۰ فضا تخریبی بوده و ۸۱۰ فضا نیز مقاوم می باشند.

وی، با بیان این که ۷۵ درصد از کلاس های درس استان از نعمت سیستم حرارتی استاندارد برخوردار هستند، ادامه داد: ۲ هزار و ۳۰۰ کلاس درس نیز فاقد سیستم حرارت مرکزی می باشند و پیش بینی می شود این تعداد کلاس درس، تا سال ۱۴۰۰ به سیستم گرمایش استاندارد مجهز شوند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی،  از برخورداری ۶۰۰ کلاس درس، با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان از نعمت سیستم حرارت مرکزی تا مهر سال جاری خبر داد و با اشاره به نیاز مبرم استان به فضای آموزشی  افزود: فقط در سایت های مسکن مهر استان احداث ۱۱۹ فضای آموزشی با قریب ۷۰۰ کلاس درس الزامی است که در شرایط فعلی نیازمند ۵۴ میلیارد تومان اعتبار است.

واقعی با اشاره به بهره برداری از ۱۸ کلاس درس روستای حاجی آباد تا مهرماه سال جاری اضافه کرد: خشکسالی های پیاپی،مهاجرت های بی رویه، افزایش حاشیه نشینی در شهرها و در نتیجه کاهش جمعیت دانش آموزی روستاها در کنار کمبود فضای آموزشی؛ از مهم ترین مشکلات آموزش و پرورش استان به شمار می روند؛ که هر یک هزینه های مادی و معنوی فراوانی را بر دستگاه تعلیم و تربیت وارد می کند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به رشد ۹۶ درصدی نرخ سواد در استان، ابراز داشت: در سال گذشته ۸۳۵ دانش آموز بازمانده از تحصیل دراستان شناسایی و جذب کلاس های درس شدند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی دو شهرستان فردوس و نهبندان را به ترتیب دارای کم ترین و بیشترین جمعیت بی سواد و کم سواد استان دانست و  یاد آور شد: مهم ترین هدف ما در معاونت سواد آموزی کاهش نرخ بی سوادی در استان است.

وی، با بیان این که سال گذشته ۷۱۰ میلیون تومان برای ایاب و ذهاب دانش آموزان روستایی استان هزینه شده است، تصریح کرد: با توجه به کاهش جمعیت دانش آموزی روستاها نسبت به سال قبل و افزایش دانش آموزان نیازمند سرویس و تأمین خدمات مطلوب به این دانش آموزان برای سال تحصیای آینده مبلغ ۸۲۰ میلیون تومان  مورد نیاز است.

این مقام مسئول در خراسان جنوبی، با اشاره به اجرای موفق طرح نماد در شهرستان های بیرجند و درمیان، خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی آینده دانش آموزان ۳ شهرستان دیگر تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از نیار ۹۰۰ میلیونی آموزش و پرورش خراسان جنوبی برای چاپ کتب پیش دبستانی در استان گفت و عنوان کرد: در حال حاضر ۸۲ درصد کودکان در سن پیش دبستانی جذب مراکز پیش دبستانی شده اند.

 

 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:
روابط عمومی ها محورصدور گفتمان انقلاب و انقلابی گری
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: روایت بسیاری از حوادث، اتفاقات و دستاوردهای انقلاب و انقلابی گری و محور صدور گفتمان انقلاب مرهون اطلاع رسانی سریع، صریح وصحیح فعالین این عرصه به ویژه روابط عمومی ها است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمد علی واقعی صبح امروز در آیین گردهمایی کارشناسان اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: روابط عمومی عرصه هنرمندی در میدانی است که دارای ظرافت ها، ظرفیت ها، ساسیت ها و پیچیدگی های خاص است.

وی، سرعت، دقت، نظم و وقت شناسی را ۴ ویژگی بارز کارشناسان حوزه ی اطلاع رسانی و  روابط عمومی دانست و تصریح کرد: مستند سازی اخبار و حوادث، رعاایت اصل حیطه بندی در انتشار اطلاعات و سرعت عمل در انعکاس صحیح و اصولی اخبار مهم ترین رسالت روابط عمومی ها است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که نقش آموزش و پرورش در جامعه ما همچون نقش مویرگ ها و سلسله اعصاب در بدن انسان است، افزود: آموزش و پرورشرسالتی بسیار مهم بر عهده دارد که از آن جمله فراهم آوردن زمینه های شکوفایی و بروز استعدادهای بالقوه دانش آموزان است؛ لذا برای پاسخ گویی به نیازهای اطلاعاتی مخاطبانش به روابط عمومی ای نیاز دارد که دارای تجربه رسانه ای،متخصص،مدیر و مدبر باشد.

واقعی، خود شناسی و شفافیت در اطلاع رسانی را دو ویژگی مهم روابط عمومی کار آمد و تأثیر گذار دانست و ادامه داد: روابط عمومی در آموزش و پرورش بر بستر مناسبات آموزشی وپرورشی نظام تعلیم و تربیت و به خاطر پاسخ گویی به نیازهای مخاطبان خود به وجود آمده است .

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از روابط عمومی به عنوان سیال‌ترین پست سازمانی یاد کرد که می تواند با پیش بینی بحران ها و انتقال آن به مدیران سازمانی، نقش مشورتی در پیشگیری از بحران‌ها داشته باشد و اضافه کرد: یکی از ضروریات تحقق اهداف کلان آموزش و پرورش به ویژه سند تحول بنیادین توجه به روابط عمومی  و بهره گیری کارشناسان روابط عمومی از تکنولوژی روز است تا بتوانند به بهترین شکل، به فضای رسانه‌ای مجهز شده و تصویر مناسبی از نهاد تعلیم و تربیت به جامعه ارائه دهد.

 

 

 

 

 

آغاز ثبت نام هنرستان دخترانه هنرهای زیبای خراسان جنوبی

 
آغاز ثبت نام هنرستان دخترانه هنرهای زیبای خراسان جنوبی

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: هنرستان دخترانه هنرهای زیبای بیرجندجهت سال تحصیلی جدید هنرجو می پذیرد.به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی؛سید علی زمزم با اعلام این خبر بیان داشت:هنرستان دخترانه هنرهای زیبای استان از دانش آموزان علاقمند و مستعد به رشته های نمایش،سینما و نقاشی  برای سال تحصیلی٩٩-٩٨ ثبت نام به عمل می آورد.

وی تصریح کرد:علاقمندان به رشته های هنری می توانند با در دست داشتن تصویر آخرین کارنامه تحصیلی (پایه نهم) و تصویر فرم هدایت تحصیلی جهت ثبت نام به این هنرستان مراجعه نمایند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: دانش آموزان جهت ثبت نام اولیه می توانند به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مراجعه و یا با شماره ٣٢٣٢٣٣٩٣ _ ۴ داخلی ٢٣٠ تماس حاصل نمایند.

وی خاطرنشان کرد:از امتیازات ویژه تحصیل در هنرستان هنر های زیبای استان این است که دانش آموزان در محضر اساتید مجرب هنری استان و  مرتبط با رشته خود به ادامه تحصیل می‌پردازند.

زمزم یادآور شد:هنرستان هنرهای زیبای بیرجند از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان راه اندازی شده که از امسال برای اولین سال فعالیت آموزشی خود را آغاز خواهد کرد.

 

 

 

افتخار آفرینی دانشجوی دانشگاه بیرجند در مسابقات آسیایی کاراته

 ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۲:۱۷ کد : ۴۲۸۹ اخبار برگزیده اخبار دانشکده هااخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۴
دانشجوی دانشکده فنی فردوس مقام سوم اولین دوره مسابقات آسیایی کاراته سبک شوتوکان را از آن خود کرد.
افتخار آفرینی دانشجوی دانشگاه بیرجند در مسابقات آسیایی کاراته

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، یوسف رضاخانی دانشجوی رشته مهندسی عمران دانشکده فنی فردوس توانست در رده امید اولین دوره مسابقات آسیایی کاراته سبک شوتوکان مقام سوم را در وزن ۵۵ کیلوگرم از آن خود نماید.
مسابقات آسیایی کاراته سبک شوتوکان یادواره شهید حاج حسن دانش از ۱۲ تا ۱۸ مردادماه ۱۳۹۸ در دو بخش آقایان و بانوان به میزبانی یزد برگزار شد.
بیش از ۹۰۰ نفر از ۵ کشور ایران ، پاکستان، عراق، افغانستان و نپال در این مسابقات که در دانشگاه فرهنگیان یزد برگزار شد به رقابت با یکدیگر پرداختند.
دانشجوی دانشگاه بیرجند به همراه ۱۸ ورزشکار از تیم کاراته شهرستان فردوس به نمایندگی از استان خراسان جنوبی در این مسابقات شرکت کرد.

 

 

 

در محل دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد

نشست معاونین فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای بیرجند

 ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۲:۵۵ کد : ۴۲۸۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۷
نشست معاونین فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های بیرجند با هدف بررسی مباحث فرهنگی در دانشگاه‌ها در محل سالن جلسات کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزارشد.
نشست معاونین فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای بیرجند

نشست معاونین فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های بیرجند،  با دعوت تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان با حضور معاونین فرهنگی و اجتماعی، کارشناسان و نمایندگان تشکل‌های اسلامی دانشگاه‌ها درمحل سالن جلسات کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، در این جلسه که دکتر قادری، معاون فرهنگی واجتماعی دانشگاه، به همراه معاونین فرهنگی واجتماعی سایردانشگاه‌های بیرجند حضور داشتند، حاضرین به بررسی مباحث فرهنگی در دانشگاهها،چالش‌هاو راهبردها پرداختند. دکترمحمدقادر قادری، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، در این جلسه ضمن بیان این مطلب که در دهه ۵۰ انقلاب، اوضاع فرهنگی خوبی مشاهده نمی‌‌شود، به کمبود اعتبارات فرهنگی در دانشگاه‌ها اشاره کرد وگفت: سهم دانشگاه‌ها در فرهنگ جامعه، هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی، در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست. وی در ادامه خاطر نشان کرد: بر این اساس، مهم ترین منبع فرهنگی فکر و اندیشه دانشجو است . وی با بیان این مطلب که ضمن صداقت با دانشجویان، باید هم افکار و هم نیازهای دانشجویی اولویت نگاه مدیران فرهنگی باشد، تاکید کرد: ملاک کار فرهنگی، آیین نامه‌های موجود است و هیچ گونه مانعی در اجرای درخواست‌های دانشجویان، از سوی معاونت فرهنگی واجتماعی دانشگاه، وجود ندارد. شایان ذکر است در ادامه جلسه، نمایندگان تشکل‌های اسلامی دانشگاه‌ها به بیان نقطه نظرات خود در زمینه کار فرهنگی در دانشگاه‌ها پرداختند و معاونین فرهنگی واجتماعی دانشگاههای بیرجند نیز پاسخ لازم را ارائه کردند. درپایان، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند و دبیر شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان، ادامه این جلسات را در چارچوب شورای مذکور قابل تکرار دانست و مقرر شد در صورت درخواست تشکل‌ها، این جلسات برگزار شود.


خدمتی دیگر از صدا و سیمای خراسان جنوبی به مردم ؛

راه اندازی آزمایشی فرستنده دیجیتال روستای تیگاب قاین

همزمان با عید سعید قربان عملیات آماده سازی زیرساخت های فنی فرستنده دیجیتال روستای تیگاب بخش مرکزی شهرستان قاین توسط معاونت فنی صدا و سیمای خراسان جنوبی به صورت آزمایشی راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، معاون فنی صدا و سیمای استان گفت: با راه اندازی آزمایشی این فرستندهراه اندازی آزمایشی فرستنده دیجیتال روستای تیگاب قاین۱۵۶۶ نفر از اهالی روستاهای تیگاب و گرماب قاین این استان از نعمت ۱۸شبکه تلویزیونی و ۱۹شبکه رادیویی دیجیتال بهره مند شدند.
نظیف کار افزود: برای راه اندازی آزمایشی این فرستنده دیجیتال ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی صدا و سیما و استانداری خراسان جنوبی هزینه شد.
این فرستنده شصت و چهارمین فرستنده دیجیتال خراسان جنوبی است.

 

 

 

 

 

اختصاص ۵۰۰میلیون تومان برای بهسازی معابر شمال بیرجند

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای ترمیم و بهسازی معابر و پیاده رو‌های محلات شمال شهر بیرجند ۵۰۰میلیون تومان در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، معتمدیان در مسجد الحسین جوادیه و در دیدار با مردم محله های جوادیه، موسی ابن جعفر، الهیه و خیر آباد گفت: کانون های فرهنگی مساجد در استان و پررونق هستند و خراسان جنوبی از این نظر در کشور کم نظیر است و به وسایل ورزشی مورد نیاز مساجد نیز تامین خواهد شد.

وی افزود: یکی از ماموریت هایی که به حوزه عمرانی استانداری دادیم، تدوین سند جامع شمال شهر بیرجند است تا بتوانیم با احصاء همه مشکلات فاصله‌ای که در حوزه زیرساخت‌ها شمال و جنوب بیرجند است را کاهش دهیم و با استفاده از اعتبارات استانی و ملی، توسعه شمال شهر بیرجند را شتاب بخشیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تلاش می‌کنیم مدرسه ۶کلاسه فرهنگ در محله انقلاب تا هفته دولت سال آینده تکمیل و تجهیز شود، همچنین تکمیل مدرسه امام هادی، احداث یک سالن چندمنظوره، زمین چمن مصنوعی، احداث بیمارستان محلی، رفع مشکلات مدرسه تکتم و بازسازی شبکه آب و فاضلاب محله خیرآباد به سرعت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مسابقات پهلوانی و زورخانه ای منطقه ۲ کشور

خراسان جنوبی قهرمان بخش تیمی زورخانه ای

تیم خراسان جنوبی مقام نخست تیمی زورخانه ای مسابقات پهلوانی و زورخانه ای منطقه ۲ کشور را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، تیم خراسان جنوبی با کسب مقام اول به مسابقات کشوری راه یافت.

آقایان کرمانی، گلنگی خواه، ایزدی،  کاردان مقدم ، خدابخشی، اکبری و خراسان جنوبی قهرمان بخش تیمی زورخانه ایکیوان زاده هم ۱۰ مدال طلای این رقابتها را کسب کردند.

ورزشکاران استانهای خراسان جنوبی ، سیستان وبلوچیستان،  کرمان، یزد و هرمزگان در این مسابقات در یزد باهم رقابت کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*