آخرین خبر :

چند خبر از آموزش و پرورش خراسان جنوبی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: در تربیت الهی تحصیل علم امری واجب است
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در تربیت الهی علم به عنوان سرمنزلی است که انسان باید به آن برسد و برای انسان ها واجب شده است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، آیت ا… سید علیرضا عبادی، پیش از ظهر امروز در دیدار با دانش آموز رتبه ۱۰ آزمون سراسری ۹۸ در گروه آزمایشی علوم تجربی، اظهار کرد: خداوند متعال در معرفی انسان به ملائک مقرب انسان را با خصیصه ی علم معرفی فرمود.

وی، با بیان این که کلمه «تفلحوا» در دعوت ابتدایی رسول مکرم اسلام(ص) به معنی رستگاری و شکوفایی استعدادها است، تصریح کرد: هدف پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) رهایی انسان از قیود بندگی طاغوت با شکوفایی استعداد ها و به کارگیری ظرفیت های وجودی بشریت بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، در کنار هم قرار گرفتن امکانات، فضا، تجهیزات و محتویات آموزشی در کنار هم را لازمه ی شکوفایی استعداد دانش آموزان دانست و ابراز داشت: خانواده ها در کنار تأمین مایحتاج روزمره و مادی فرزندان باید معلم و مربی خوبی برای فرزندان بوده و فکر و اندیشه آنان را نیز بر اساس تعهد و مسئولیتی که دارند پرورش دهند.

خطیب جمعه بیرجند ادامه داد: معلمین و خادمین مومن و متعهد خراسان جنوبی بار سنگین تعلیم و تربیت اسلامی، ایرانی دانش آموزان استان را بر دوش کشیده و به خوبی به رسالت خود در شناسایی، کشف، پرورش و هدایت استعداد های بالقوه دانش آموزان عمل کرده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: برخورداری از معلمین متعهد، مومن و متخصص، برگزاری دور های مختلف مشاوره، تبدیل فضاهای مناسب به محلی برای اعتکاف علمی دانش آموزان و تشکیل قرائت خانه ها از مهم ترین اقدامات آموزش و پرورش خراسان جنوبی برای حضور موفق دانش آموزان در آزمون سراسری و سایر عرصه ها به شمار می رود.

محمد علی واقعی خطاب به امیر حسام زارع دارنده رتبه ۱۰ آزمون سراسری در گروه آزمایشی علوم تجربی، یاد آور شد: تنها رمز موفقیت و پیروزی بر سپاه جهل تکیه بر سلاح علم و ایمان و توکل به خدا است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان در دیدار با امیر حسام زارع مطرح کرد:
کسب رتبه ۱۰ کنکور حاکی از تلاش مستمر وعلاقه شما به دانش است
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: کسب رتبه ۱۰کنکور در گروه آزمایشی علوم تجربی توسط شما حاکی از تلاش مستمر، هوش بالا و علاقه وافر شما به کسب علم و معرفت است که با برخورداری از معلمین مجرب و دلسوز و خانواده ای مومن و متعهد محقق شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی محمد علی واقعی پیش از ظهر امروزدر دیدار با امیر حسام زارع  دارنده رتبه ۱۰ گروه آزمایشی علوم تجربی در آزمون سراسری ۹۸، اظهار کرد: کسب این موفقیت افتخاری برای استان و بیانگر استعداد و توانمندی دانش آموزان بهارستان علم و ادب در میادین علمی است.

وی، با بیان این مطلب که این دیدار جهت تبریکی ویژه به آقای زارع و پدر و مادر محترم ایشان انجام شد؛ تصریح کرد: شکی نیست که کسب چنین افتخاراتی توسط دانش آموزان در سایه آموزش، هدایت و حمایت معلمان، پدران و مادران مومن، متعهد و متخصص به دست می آید.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر برقراری عدالت آموزشی و دستیابی یکسان دانش آموزان به منابع علمی و درسی تأکید کرد و  ادامه داد: باید به گونه ای عمل شود که عملکرد این دانش آموزان زمینه تشویقی برای دیگران باشد و از نقش الگویی آن استفاده شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به کسب رتبه ۸ آزمون سراسری سال گذشته توسط امیر حسین زارع، دیگر فرزند این خانواده، ابراز داشت: همت و اراده، برنامه ریزی اصولی وعمل به آن، شرکت در فعالیتهای کیفی بخشی آموزش در مدارس زمینه ساز کسب نتایج ارزشمند در کنکور سراسری و مسابقات علمی شده است.

واقعی با بیان این که کسب رتبه ۱۰ توسط این دانش آموز عزیز در بزرگترین ماراتن علمی کشور، بیانگر ظرفیت ویژه دانش آموزان واز نتایج برنامه ریزی ارزشمند در عرصه تعلیم وتربیت است، افزود: لازمه تکرار و افزایش کمی و کیفی چنین افتخاراتی در آموزش و پرورش خراسان جنوبی مشارکت همه افراد جامعه به ویژه مسئولین تمامی دستگاه های اجرایی و به طور اخص دستگاه های فرهنگی در فرایند حساس و پیچیده تعلیم و تربیت است.

گفتنی است امیر حسام زارع دانش آموخته دبیرستان استعدادهای درخشان بیرجند می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:
اجرای ۲۰ برنامه ی فرهنگی در دهه ولایت
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بیش از ۲۰ برنامه ی پرورشی، فرهنگی، هنری و ورزشی در دهه ی ولایت و امامت در آموزش و پرورش خراسان جنوبی برگزار می شود.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمد علی و اقعی صبح امروز در نشست شورای قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: دهه ولایت یادآور این حقیقت است که پیمودن مسیر تقرب به سوی خداوند سبحان ، تهذیب نفس و رسیدن به کمال است.

وی، با اشاره به پیش بینی اجرای بیش از ۲۰ برنامه ی پرورشی، فرهنگی، هنری و ورزشی در طول این دهه، تصریح کرد: برگزاری شب شعر غدیر، تجلیل از برگزیدگان کشوری و استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز، دیدار با سادات فرهنگی، برپایی نشست های گفتمان دینی و اعتقادی در سطح استان، دیدار با ائمه جمعه ی استان و برگزاری آزمون خطبه ی غدیر از مهم ترین این برنامه ها به شمار می رود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این مطلب که عید قربان ، روز ثبوت و اثبات عشق و تسلیم شدن در برابر رضای الهی است، یاد آور شد: دهه امامت و ولایت،محور وحدت و همبستگی همه ی مسلمانان است.

رئیس شورای شورای قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان جنوبی، دهه امامت و ولایت را فرصتی ارزشمند برای تببین فرهنگ اسلامی و توسعه آموزه های دینی دانست و ابراز داشت:در واقع ایام مبارک عرفه و عید قربان تا عید غدیرخم فرصتی برای تبیین معرفت به مبانی اعتقادی و تعمیق بصیرت، آشنایی و انس با امامت و ولایت به ویژه نظام ولایی در زمان غیبت است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد:
نقش مؤثر خبرنگاران پانا در آگاهی بخشی و افزایش دانش اجتماعی جامعه
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: خبرنگاران جوان پانا، نقش موثری در تقویت هویت ملی، اعتقادی، آگاهی بخشی و افزایش دانش اجتماعی جامعه به ویژه دانش آموزان استان دارند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی محمد علی و اقعی صبح امروز در دیدار با مدیر سازمان دانش آموزی و مدیر مسئول خبرگزاری پانای استان که به مناسبت روز خبرنگار انجام شد، تصریح کرد:  بی تردید اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی صحیح زیربنای یک جامعه آگاه است.

وی، با اشاره به نقش اعتماد به جوانان و استفاده از پتانسیل و ظرفیت دانش آموزان در عرصه های مختلف به ویژه عرصه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی، اظهار کرد: باید علاقه مندی های دانش آموزان به موقع شناسایی شود و از نیروی نوجوانی و جوانی دانش آموزان برای پیشرفت و توسعه کشور استفاده شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، یکی از وظایف مهم سازمان دانش آموزی را شناسایی و شکوفا سازی استعدادهای نهفته دانش آموزان دانست و ابراز داشت: سازمان دانش آموزی باید آموزش و تربیت خبرنگاران جوان در حوزه دانش آموزی در مدارس را سرلوحه کار قرار دهد.

واقعی افزود: فرهنگ سازی و گفتمان سازی مقوله تربیت و جا اندازی اهمیت آموزش و پرورش در جامعه یکی از وظایف اصلی حوزه اطلاع رسانی دانش آموزی و اداری در دستگاه عظیم تعلیم و تربیت است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به اهمیت تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان، خاطر نشان کرد: یکی از اهداف مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آن است که مدرسه به عنوان کانون تربیتی و محور قرار گیرد که تا درآن دانش آموزانی در تراز جمهوری اسلامی تربیت شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*