شاهد مهاجرت معکوس به روستاها هستیم

شاهد مهاجرت معکوس به روستاها هستیم
ناصر خوش خبر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، روز چهارشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان خراسان جنوبی که با حضور معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد گفت: طرح‌های کلان از جمله پرورش شتر در حوزه توسعه اقتصادی استان شروع شده لذا نیازمند راه اندازی آزمایشگاه تشخیصی دامپزشکی در خراسان جنوبی هستیم.

وی با اشاره به لزوم راه‌اندازی خطوط انتقال نفت و گاز در خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از ضرورت‌های استان توجه به این مقوله است که از تهدیدات نیز می‌تواند باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی وجود ظرفیت مرز در خراسان جنوبی را یادآور شد و گفت: با سیاست‌های کلان استان، توجه استاندار محترم و دولت در بحث سوخت مرزنشینان اقدامات خوبی شکل گرفته که در پایداری جمعیت تاثیر داشته است. وی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی ظرفیت بالایی در حوزه مرز دارد گفت: یکی از اتفاقات خوبی که موجبات امنیت پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان مرزنشین را فراهم آورده، افزایش سهمیه سوخت مرزنشینان است که با مدیریت استاندار، تفاوت قابل توجهی نسبت به سنوات قبل داشته و این اقدامات از مهاجرت روستاییان جلوگیری کرده و حتی شاهد مهاجرت معکوس به روستاها هستیم.
وی افزود: امنیت پایدار با حضور مردم و فعالیت‌های تولیدی در مرز شکل می‌گیرد که در ماه‌های اخیر روی این موضوع تمرکز لازم بوده به طوری که عملکرد خراسان جنوبی با مدیریت استاندار و معاونت اقتصادی نسبت به سال‌های قبل قابل توجه است.

خوش خبر بیان کرد: بخش عظیمی از جمعیت روستایی خراسان جنوبی در قالب مهاجرت به مرکز استان آمدند و شاهد تخلیه برخی روستاها هستیم که بهره‌گیری از حوزه مرز می‌تواند از مهاجرت جلوگیری کند کمااینکه شاهد مهاجرت معکوس از مرکز استان به روستاها هستیم.

وی با اشاره به تهاجم جدید آمریکا و استفاده از روش‌های نوین برای شکاف بین مردم و مسئولان گفت: گاهی برنامه‌های تهدیدآمیز درخصوص ناکارآمدی دولت دنبال می‌شود و لازم است هر کسی در هر جایی نسبت به انجام وظایف و تلاش برای پاسخگویی به نیازهای جامعه هدف از هیچ تلاشی فروگذار نکند تا به امید و نشاط برسیم و مردم نسبت به خادمان خود در نظام بدبین نشوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح جامع پدافند غیرعامل استان در حال تدوین است گفت: دستگاه‌های اجرایی باید در ارایه اطلاعات و داده‌ها همکاری کنند.

وی با اشاره به اهمیت تکریم ارباب رجوع تصریح کرد: یکی از سیاست‌های فعلی استان برپایی میز خدمت در روستاها، شهرها، محلات و نماز جمعه‌ها است که خروجی خوبی تاکنون داشته و امید است با استمرار آن پاسخگویی مطالبات قانونی و به حق مردم باشیم.

مدیرکل دفتر پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: دستگاه‌های اجرایی برای هفته پدافند غیرعامل برنامه‌های کاربردی و عملیاتی پیش بینی کنند.

محمدعلی آخوندی افزود: قرارگاه سایبری نیز دستورالعمل‌هایی را برای مصون سازی زیرساخت‌ها ملاک عمل قرار دهد. وی اظهار داشت: برنامه‌های سال ۹۸ پیش بینی و به دستگاه‌های اجرایی ارسال شده است که باید در دستور کار قرار گیرد. مدیرکل دفتر پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی تاکید کرد: با توجه به اینکه تهدیدات ماهیت نوین پیدا کرده دستگاه‌های اجرایی در احصای تهدیدات حوزه خود، فعالیت جدید و به روزرسانی داشته باشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*