انتقاد «سرپرست» از نقص اسناد مالی هیئات ورزشی: به دردسر می‌افتید!

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی گفت: اسناد مالی بسیاری از هیئات ورزشی مشکل‌دار است و در صورت برطرف نکردن نقص‌ها در آینده دچار مشکلات حقوقی و بازرسی خواهند شد.

انتقاد «سرپرست» از نقص اسناد مالی هیئات ورزشی: به دردسر می‌افتید!

 مهران سرپرست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند اظهار داشت: خراسان‌جنوبی از مؤلفه‌های توسعه‌ای همچون جمعیت، انباشت منابع، زیرساخت‌های مناسب، اقتصاد و اسپانسر ورزشی در مقایسه با استان‌های برخوردار نیست.

وی با اشاره به جایگاه نامناسب خراسان‌جنوبی در ورزش ملی و بین‌المللی افزود: متأسفانه هیئات ورزشی و حتی پرسنل اداری نیز در به‌کارگیری ظرفیت، پتانسیل و توانمندی‌های بالقوه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجود ضعیف ظاهر می‌شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برای نخستین بار طرح جامع علمی و کارشناسی‌شده استعدادهای ورزشی با هزینه گزافی در تمامی شهرستان برگزار شد، تأکید کرد: هیئات ورزشی، پرسنل اداره کل ورزش‌وجوانان و ادارات شهرستان‌ها، مربیان ورزشی و اداره کل آموزش و پرورش و ادارات شهرستان‌ها از این فرصت ایجادشده استفاده خوبی نکردند.

تخصیص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از فصل ۵ اعتبارات استانی به هیئات ورزشی

سرپرست با گلایه از کم‌کاری، عدم حضور فیزیکی و فرصت‌سوزی مسؤولان هیئات ورزشی و مربیان در اجرای طرح استعدادیابی ورزشی خراسان‌جنوبی گفت: ورزشکاران بااستعداد و آینده‌دار در چنین طرح‌های قابل شناسایی و پرورش هستند و از اینگونه فرصت‌ها خیلی کم پیش‌ می‌آید.

وی با انتقاد از عدم ارتباط روسای هیئات ورزشی با رسانه‌های خراسان‌جنوبی عنوان کرد: هیئات ورزشی و ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها در ارائه گزارش عملکرد خود به حوزه‌های ارزیابی خیلی ضعیف هستند، به طوری‌که اگر اخبار منتشره خبرگزاری‌ها، مطبوعات و نگاه مثبت رسانه‌ها نباشد! هیچ‌گونه بازخوردی از فعالیت‌های ورزشی در جامعه به چشم نخواهد خورد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی با تأکید بر جدی گرفتن تکمیل اسناد مالی هیئات ورزشی خاطرنشان‌ کرد: جنس سیستم بازرسی و نظارتی مبتنی بر رسیدگی اسناد مالی و هزینه‌ای است و هیئات ورزشی باید نسبت به مراحل تنظیم سند اعم از مجوز، دستور مالی و فاکتورهای هزینه‌ای اقدام و نقص‌های موجود را برطرف نمایند تا در آینده دچار مشکلات حقوقی نشوند.

سرپرست از تخصیص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار فصل پنج استانی امسال به هیئات ورزشی خراسان‌جنوبی برای نخستین بار بعد از ۱۴ سال خبر داد و گفت: این در حالی است که پیش از این اعتبارات اختصاصی ماده پنج استانی در سنوات قبل حدود ۰۳۰ تا ۴۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به تخصیص ۶۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی به هیئات ورزشی خراسان‌جنوبی در سال ۹۷ اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود با رایزنی‌های انجام‌شده در وزارت ورزش و جوانان این مبِلغ در سال جاری با ۵۰ درصد افزایش به ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مهم‌ترین رویداد ورزشی تابستان امسال برگزاری دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزشی است، متذکر شد: در رشته‌های والیبال و کشتی نخستین دوره از این المپیاد میزبان بودیم که در سال جاری تمرکز ما بر اعزام تیم‌های ورزشی به رقابت‌های ورزشی بوده و میزبان هیچ‌ رشته‌ المپیاد ورزشی در سال ۹۸ نخواهیم بود.

سرپرست با تأکید بر جدی گرفتن شناسایی استعدادهای ورزشی برتر برای اعزام به المپیاد نخبه‌‌های ورزشی ایران افزود: در گزینش ورزشکاران، مربیان و سرپرستان تیم‌ها باید نهایت دقت بشود و از بهترین‌ و باتجربه‌‌ترین افراد استفاده شود و به‌موقع نیز اسامی اعضای تیم در سامانه مبین برای صدور آیدین‌کارت ثبت شود.

وی سال ۹۸ را سال آموزش کیفی مربیان ورزشی در خراسان‌جنوبی نامید و یادآور شد: هیئات ورزشی از برگزاری دوره‌های مربیگری درجه ۳ پرهیز کنند و درصدد ارتقای علمی و کیفی مربیان و داوران درجه‌های ۲، ۱ و ملی باشند و در صورتی که امکان برگزاری دوره‌های تخصصی مربیگری و داوری در استان وجود ندارد نسبت به اعزام مربیان و داوران برتر به تهران و سایر استان‌ها اقدام کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*