آخرین خبر :

اخبار کوتاه سیاسی و اجتماعی / واکنش پناهیان سرمقاله رئیس دولت اصلاحات در گاردین/انتقاد وزیر احمدی‌نژاد از افشاگری کریمی قدوسی/مرعشی به الله‌کرم: نفوذی‌های کارگزاران در انصار حزب‌الله را معرفی کنید/حمایت احمدی‌نژاد از لیست خاص در انتخابات ۹۸

افشاگری تسنیم از ماجرای واقعی ۱ میلیارد یورویی که گفته شد، «گم شده»
درحالی وزیر اقتصاد و سخنگوی دولت ماجرای گم شدن یک میلیارد یورو را تکذیب کرده اند که شواهد نشان میدهد ۲۰ شرکتی که ارز دولتی را دریافت کرده اند، نه تعهدات خود را پرداخت کرده اند و نه کالایی وارد کشور کرده اند. اسنادی در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار گرفته که نشان میدهد پشت پرده واقعی یک میلیارد یورویی که اعلام شده، گم شده است، چیست. نامه‌ای از رئیس کل بانک مرکزی به رئیس جمهور نوشته شده که در آن قید شده است: علی رغم تمام تلاش‌های بعمل آمده و تخصیص و تأمین ارز برای واردکنندگان مورد تایید (دارای ثبت سفارش) دستگاه‌های یاد شده متاسفانه حسب اطلاعات سامانه رفع تعهدات ارزی این بانک، به نظر می‌رسد بخش قابل توجهی از تعهدات ارزی موید ورود کالا به کشور علی رغم تامین ارز و انقضای مهلت‌های قانونی، بصورت رفع تعهد نشده بوده و اسناد و مدارک مثبته مبنی بر ورود و ترخیص قطعی کالا‌های مورد اشاره در سامانه به ثبت نرسیده است.

مجلس شده است محل نشستن و گلابی خوردن

عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: هر سه قوه باید چنان رابطه‌ای را با یکدیگر شکل دهند که در امور ملی و آنجا که منافع عموم مطرح است دچار افتراق نظر نشوند. هنگامی که مجلس غیرحزبی و متشکل از افراد منزوی شکل می‌گیرد، طبیعی است که مسوولیت‌پذیری در برابر تصمیمات آن کم می‌شود. در سالی که انتخابات است، بی‌اعتبار کردن مجلس از حیث انجام مهم‌ترین وظیفه‌اش یعنی، قانون‌گذاری عادی و در نتیجه مجلس به نفع جامعه نیست. مجلس در لغت به معنای محل نشستن است، به نظر می‌رسد که کم‌کم وظیفه اصلی نمایندگان همان نشستن روی صندلی‌های نرم و احیانا نوش جان کردن گلابی است!
انتقاد نماینده مجلس از ‘افزایش ۴۰۰ درصدی’ قیمت چادر
یک نماینده مجلس ایران از افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت چادر در این کشور انتقاد کرده و مدعی وجود مافیا در حوزه چادر شده است. بخش عمده چادر مشکی مصرفی در ایران از طریق واردات تامین می‌شود و چین، ژاپن، سوئیس و کره جنوبی از جمله صادرکنندگان چادر به ایران هستند. زهرا سعیدی مبارکه از این که ارز دولتی برای واردات چادر مشکی اختصاص داده نمی‌شود و معافیت‌های خاصی برای تولید پارچه آن در نظر گرفته نمی‌شود، انتقاد کرده و آن را قابل قبول ندانسته است.

سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران، ترامپ را دیوانه کرد

نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی‌ها در تحریم‌های اخیری که علیه کشورمان انجام دادند دیوانه‌وار عمل کردند، این تحریم‌ها ایرادات اساسی داشت و نشان دهنده این بود که ناکامی و انهدام پهپادشان، چقدر اثر مخربی گذاشته و آن‌ها را دیوانه کرده است، به طور مثال آن‌ها افرادی را در لیست تحریم گذاشتند که این افراد پیشتر در این لیست بودند. محمدجواد جمالی نوبندگانی هم درباره سفر یوسف بن‌علوی نخست وزیر عمان به ایران و دیدار وی محمدجواد ظریف گفت: عمان یکی از کشور‌های همسایه است و ما ارتباطات سیاسی و فرهنگی از دیرینه با این سرزمین داشته و داریم. عمان تلاش می‌کند برای سایر کشور‌ها قابل اعتماد باشد، از سوی هم دیگر سعی دارد دریچه بازی باشد برای کشور‌هایی که احتمالا با یکدیگر تنش و مشکل دارند.

تحلیل سخنگوی دولت از پشت پرده پیشنهاد پمپئو برای سفر به ایران

ربیعی سخنگوی دولت در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: ظریف نشان داد که برای اعمال مهارت گفتاری و ارتباطی خود به چیزی بیش از یک «جاپا» در خاک امریکا نیاز ندارد و کروکی کشی امریکایی به دور دیپلماسی ایرانی به نتایج پیش‌بینی شده خود منجر نشده است. این را می‌توان از تازه‌ترین واکنش پمپئو دریافت که در مصاحبه با بلومبرگ خواهان فرصتی مشابه با ظریف یعنی سفر به ایران وبیان «حقایق» به مردم کشورمان شده است. صورت‌بندی «پروپاگاندا-حقایق» توسط پمپئو نشان می‌دهد که ظریف بازی رفت را برده است وحریف تنها راه تلافی شکست را در بازی برگشت در تهران می‌داند.

محمدبهشتی: توصیه ام این است که تلویزیون نبینید

سیدمحمد بهشتی در روزنامه اعتماد نوشت: پخش یک مستند در مورد مرحوم احمد شاملو از شبکه سوم سیما سبب به وجود آمدن حرف و حدیث‌هایی شد؛ مستندی که با اعمال ممیزی‌هایی پخش شد و کارگردانش را بر آن داشت که رسما اعلام کند فیلمش توسط شبکه سوم سیما ابتدا سلاخی شده و آنچه روی آنتن رفته با آنچه او ساخته فاصله‌ای فاحش داشته است. با اینکه دوست ندارم با لحن تهی از امیدواری در مورد تلویزیون حرف بزنم، اما به این پرسش که با چنین تلویزیونی چه باید کرد، پاسخی ندارم جز توصیه به ندیدن برنامه‌های آن. به نظر من تنها راه خلاص شدن از گزند تلویزیون ایران، ندیدن برنامه‌های آن است.

قرارداد مالی عجیب یک پرسپولیسی کار دست عرب داد!

مهدی شریفی که فصل پیش خیلی کم فرصت بازی در پرسپولیس را پیدا کرد بعد از بازی برابر نیرو زمینی از این تیم کنار گداشته شد، اما باعث جنجال بین بازیکنان پرسپولیس شد. مبلغ قرارداد شریفی با این باشگاه یک میلیاردو نیم است. این موضوع وقتی به گوش بازیکنان دیگر این تیم رسیده حسابی تعجب کرده و برای افزایش رقم دستمزد خود اقدام کردند. اقداماتی که موثر واقع شد و عرب تقریبا رقم قرارداد اکثر بازیکنان تیمش را چند صد میلیونی و بعض چند میلیاردی بالا برد تا کار برای مدیریت آینده پرسپولیس برای پرداخت این مبلغ بسیار سخت شود.

حمایت احمدی‌نژاد از لیست خاص در انتخابات ۹۸

جوانفکر درباره حضور یا حداقل حمایت احمدی‌نژاد از لیستی خاص در انتخابات پیشروی مجلس، گفت: تا آنجا که اطلاع دارم تاکنون در این زمینه تصمیمی گرفته نشده است. به نظر بنده مساله اصلی، ضرورت انجام اصلاحات اساسی در ساختار‌های اداره کشور است و تا این اصلاحات انجام نشود، راه نجات به روی ملت ایران گشوده نخواهد شد. /ایلنا

کنایه‌های تند باهنر به ایده مشارکت مشروط حجاریان

محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در واکنش به حرف‌های حجاریان درباره مشارکت مشروط گفت: این‌ها یک نوع رجزخوانی‌های قبل از هماورد است. آقای حجاریان و مجموعه اصلاحات در بیست و دو سال گذشته چه کار کردند، انتخابات بزرگی برگزار شد و بالاخره موفق شدند. بعد یک زمانی رسیدند که گفتند «چون صلاحیت‌ها رد می‌شود تحریم می‌کنیم». دو، سه دوره گذشت و دوباره مشی شان عوض شد و قبل از مجلس دهم و دولت‌های یازدهم و دوازدهم، این‌ها گفتند «نه، باید اگر مطالبه‌ای هم داریم باید این مطالبه را پای صندوق‌ها بگیریم. قهر کردن با صندوق هیچ نفعی برای قهرکننده ندارد». به این جمع بندی رسیدند و بار‌ها هم موضع شان این بوده است. در انتخابات مجلس گرایش را حتما به سمت اصولگرایی می‌بینم به شرط‌ها و شروطها. ما تلاشمان وحدت صددرصدی است، اما فرضا اگر زمان انتخابات یکباره چهار تا لیست دربیاید، ممکن است ما به رقیب نبازیم، ولی به خودمان ببازیم. /نامه نیوز
مرعشی به الله‌کرم: نفوذی‌های کارگزاران در انصار حزب‌الله را معرفی کنید

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی به ادعای حسین‌الله کرم درباره نفوذی برخی اعضای حزب کارگزاران در انصار حزب الله واکنش نشان داد. حسین الله کرم از اعضای انصار حزب‌الله در برنامه تلویزیونی دست خط مدعی شد که برخی از حاشیه‌ها و تندروی‌هایی که در انصار حزب‌الله بوده است از جانب نفوذی‌هایی بوده است که با حزب کارگزاران که بعد‌ها شکل گرفته است رابطه داشته‌اند. او البته اسمی از این نفوذی‌ها به زبان نیاورد. حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی اولین واکنشش به این اظهارات حسین الله‌کرم همراه با خنده بود. مرعشی درباره ادعای الله‌کرم به خبرآنلاین گفت: اصلا به کارگزاران می‌آید که در جایی نفوذ کند؟ اصلا به قیافه ما می‌خورد که در جایی نفوذ کنیم؟ او درباره امتناع الله‌کرم از اعلام اسامی این نفوذی‌ها گفت: این افراد نفوذی را به مردم معرفی کنند، خوب است که ما هم آن‌ها را بشناسیم. اصولا به کارگزاران نفوذ نمی‌آید، اما در عین اگر لطف کنند اسامی کسانی که نفوذی بودند را اعلام کنند که حداقل مردم هم از آن آگاه شوند.

توضیحات وکیل «بابک زنجانی» در مورد شایعه فرار از زندان

وکیل «بابک زنجانی» در مورد شایعه فرار موکلش از زندان، از طریق راه‌های آبی گفت: این اخبار کذب است و برخی به دنبال جریان‌سازی سیاسی هستند. رسول کوهپایه‌زاده در گفتگو با فارس، در رابطه با شایعه فرار بابک زنجانی از زندان به جای فردی که به مرخصی رفته، از طریق مرز‌های آبی گفت: باید بگویم انتشار شایعه فرار موکلم از زندان آن هم با شیوه سناریوی فیلم‌های هالیوودی حاکی از این است اشخاص و گروه‌هایی همچنان منافع خود را در خبرسازی کذب و جریان‌سازی سیاسی در مورد این پرونده قضایی می‌دانند.

انتقاد وزیر احمدی‌نژاد از افشاگری کریمی قدوسی

زاهدی تاکید کرد: امیدوارم این افراد منافع ملی را به منافع گروهی ترجیح دهند که در این صورت شاهد هیچ کدام از این اتفاقات نبودیم. ما در شرایطی تهدیدی را از سوی آمریکا پشت سر گذاشتیم؛ دلیل آن هم وجود انسجام ملی و قدرت در پشت سقوط پهپاد آمریکایی و یا توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه بود که تهدید‌ها را خنثی کرد. کار ما بزرگ بود و ابرقدرت‌ها هم نمی‌توانند این کار را انجام دهند؛ اقدامی که در سایه اقتدار آن هم به واسطه انسجام ملی به دست آمد. قطعا اگر هر کسی بخواهد این انسجام را به هم زند ظلم و جفا به انقلاب، شهدا، ملت، رزمندگان، جریان مقاومت و آینده کشور کرده است. این نماینده اصولگرای مجلس در عین حال گفت: البته کار آقای کریمی قدوسی (در انتشار لیست مورد ادعا درباره دو تابیعتی‌ها) را نمی‌پسندم که ایشان اسامی را منتشر کرد؛ کما این که این کار واکنشی نسبت به تحرکات و حاشیه‌های ایجاد شده از سوی دیگران بود. چه ضرورتی داشت در صحن مجلس بگویند که آقای کریمی قدوسی اصالت افغانی دارند؟ اساسا لزومی به این کار وجود داشت؟ تازه موضوعی که نمی‌دانیم صحت دارد یا خیر. زاهدی ادامه داد: این که لیستی به نام دوتابعیتی منتشر شود که در آن اشاره شده لیستی از افراد با ظن و گمان از دوتابعیتی آن‌ها وجود دارد درست نیست؛ در کنار این که طرح موضوع داشتن اصالت افغانی از سوی آقای کریمی قدوسی از تربیون مجلس درست نیست.

واکنش پناهیان سرمقاله رئیس دولت اصلاحات در گاردین

حجّت‌الاسلام علیرضا پناهیان، کارشناس مسائل دینی و نایب‌رئیس قرارگاه عمّار، طی یادداشتی به سرمقاله رئیس دولت اصلاحات در روزنامه گاردین، واکنش نشان داد.متن کامل یادداشت حجّت‌الاسلام پناهیان از این قرار است:۱. طوفان ویرانگری در منطقه آغاز شده که در حال نابودی قدرت زورگویان غرب است؛ آنوقت سرمقاله نویس گاردین می‌گوید جلوی این طوفان را با خردمندی بگیرید! که چه بشود؟ تا بتوانند سلطه خود را مانند گذشته در فضای صلح ادامه بدهند؟ مشخص نیست طرف کدام طرفی است!

۲. بعضی از سرمقاله نویس‌های گاردین طوری از تنش‌زا بودن ترامپ انتقاد می‌کنند که انگار با سیاست تنش‌زدا و مذاکره‌جوی اوباما حاضرند کنار بیایند! ولو داعشی‌ها و سربریدن‌ها را در منطقه راه بیندازند.

۳. چقدر نفرت برانگیز است به طرفداری از کلمه زیبای صلح، عدالت را فراموش می‌کنند و انگار نه انگار که این جنایتکاران باید تقاص خون‌های به ناحق ریخته شده را پس بدهند. همین‌ها یک زمانی تکفیری‌های داعشی را پیکار‌جو می‌خواندند.

۴. ابوموسی اشعری با شعار صلح از جنگ بهتر است به جنگ عدالت علی (ع) رفت و رأی هم آورد. کاش آن صلح چیزی بیشتر از یک توهم بود، ولی آرامشی قبل از طوفان جنایات یزید و حجاج ابن یوسف ثقفی شد و… سر‌ها بریده دیدیم بی‌جرم و بی‌جنایت.

۵. ابوموسی اشعری دائما جنگ‌طلبی معاویه و علی (ع) را محکوم می‌کرد و فرقی بین ظالم و مظلوم نمی‌گذاشت. ولی برای غلبه بر عدالت علی (ع)، تمام امید معاویه به صلح‌طلبی ساده لوح احمقی مانند ابوموسی اشعری بود. علی (ع) در اواخر عمر شریفش در قنوت نماز دائماً ابوموسی را لعنت می‌کرد.

۶. بعضی‌ها، چون مطمئن هستند جنگ نخواهد شد فریاد می‌زنند «نه به جنگ علیه ایران» تا بعداً بگویند این سرمقاله‌های گاردین بود که جلوی جنگ را گرفت! مثل احمق‌هایی که می‌گفتند مذاکره سایه جنگ را دور کرد، در حالی که پس از مذاکره داعشی‌ها نفوذ کردند و موشک‌ها امنیت را بازآوردند.

۷. اشعث که مانند ابوموسی دائماً مورد لعن علی (ع) قرار می‌گرفت، وقتی سپاه علی در اوج اقتدار بود و مالک به دو قدمی خیمه معاویه رسیده بود صلح‌طلبی‌اش گل کرد و گفت: دیگر جنگ بس است! هر وقت دیدید کسانی که عدالت‌خواه و اهل مقاومت نیستند از صلح دم می‌زنند به دنبال کاسه زیر نیم کاسه باشید.

دیپلمات سابق ایران: عمان میانجی گر نیست

نصرت الله تاجیک، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی و سفیر پیشین ایران در اردن درباره سفر وزیر خارجه عمان به ایران می‌گوید: احساس می‌کنم که بالاخره پیام‌هایی در حال رد و بدل شدن است، ولی اینکه این تبادل پیام را میانجی گری فرض کنیم یا تبادل پیام، موضوع دیگری است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*