آخرین خبر :

چند خبر از خراسان جنوبی

 

 

 

 

سپاه همراه تنهاترین دختر ایران/ آغاز درمان « فاطمه زهرا»
این بار سپاه پاسداران کشور با تنهاترین دختر ایران که نخستین بیمار نادر ایران در جهان است، همراه و همدل می شود و برای درمانش پیشقدم شد.

خبرگزاری شبستان، خراسان جنوبی: هنوز هم هستند کسانی که دردی دوا می کنند؛ با خبر شدیم مردی که کمرش از درد فرزندش خم شده بود، قامت راست کرده و مادرش از شادی، اشک گونه هایش را شستشو داده است، « فاطمه زهرا هنرپیشه» یگانه دختر ایران است که در مقاله‌های پزشکان از او به عنوان نخستین بیمار نادر ایران در جهان نام برده شده است.

چهار سالی هست که دختری در روستای «قلعه زری» از توابع شهرستان خوسف با بیماری «سندرم هنکام» روزگار می گذراند و پدر، مادرش چشم انتظار دست یاری خیرانی هستند که بتوانند هزینه های سرسام آورش را تقبل کند.

سندروم نادر هنکام(Hennekamبیمار خطرناکی است که منجر به از کار افتادن سیستم لنفاوی بدن انسان «بخشی مهمی از سیستم ایمنی بدن» شده و تاکنون تنها ۵۰ فرد مبتلا به این بیماری در دنیا شناخته شده اند که فاطمه تنها ایرانی این لیست نادر است. مشکلات قلبی و عروقی، در نیاوردن دندان، پوکی استخوان، اختلال در کلیه و غده تیروئید، معلولیت در اجزای بدن، کم شنوایی، نابینایی یا کم بینایی از علائم این بیماری است که همه این علائم هم در فرشته کوچک زندگی آقای هنرپیشه یافت می شود.

کودک شما مبتلا به سندرم نادر است!

پدر «فاطمه زهرا هنرپیشه» با بغضی در گلو و اشک در چشمانش به خبرنگار شبستان می گوید: قبل از فاطمه زهرا، بچه اولم چهارماهه و بچه دومم یک ساعت بعد از تولد از دنیا رفتند، با تولد فاطمه زهرا خوشحال شدم که این فرزندم سالم است ولی بعد از مدتی با یک سرما خوردگی کوچک به پزشک مراجعه کردیم که پزشکان تشخیص دادند در قلب او یک صدای اضافی شنیده می شود و با مراجعه به پزشک های متخصص و فوق تخصص آنها، اعلام کردند کودک شما مبتلا به سندرم نادر است!

هنرپیشه با بیان اینکه تمام آزمایش‌های پیشرفته ژنتیک را انجام دادم اما تقدیرم داشتن فرزندی بیمار بود، ادامه می داد: فاطمه زهرا را از چهارماهگی به دکتر می‌بردم و بنا به گفته آنها، یک سندرم ژنتیکی مانع از رشد دخترم می‌شد.

او با اشاره به اینکه دخترم چهار ماهه بود که بنا به تشخیص دکتر، صدایی اضافه در قلبش شنیده می‌شد، می افزاید: بعد از اکوی قلب بر اثر مصرف دارو، ایست قلبی کرد و پزشکان او را جواب کردند.

با اینکه همسرم به دنبال نوعی بیماری ژنتیکی دو فرزند قبلی، تمام آزمایشات ژنتیکی را قبل از دوران بارداری سوم انجام داد و پزشکان هم حرف از صحت و سلامتی فرزند سوم می زدند، ولی بعد از اینکه فاطمه زهرا چشم به جهان گشود و با اولین سرماخوردگی، متوجه بیماری «سندرم هنکام» او شدیم.

مادر فاطمه زهرا هم گفت: من به خاطر فاطمه زهرا خانه نشین شده ام و اگر خواستم خانه پدر و مادرم و جای دیگری بروم و یا کسی به خانه ما بیاید باید کاملا مطمئن شوم کسی سرماخوردگی نداشته باشد.

پدر فاطمه زهرا کارگر معدن مس قلعه زری است که از عهده هزینه های بالای درمان فرزندش برنمی آید و باید برای استفاده از مراکز درمانی استان، فاصله ۱۸۰ کیلومتری این روستا تا مرکز استان را طی کند که از مسئولان می خواهم به او کمک کنند تا در کنار مراکز درمانی به شغلش ادامه دهد.

سپاه درمان فاطمه زهرا را تقبل کرد

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی به دنبال شنیدن این خبر از طریق رسانه های گروهی عازم خانه وی شد و اعلام کرد که بسیج مستضعفان هزینه های درمان «فاطمه زهرا هنرپیشه»، کودک پنج ساله روستای معدن قلعه زری شهرستان خوسف که مبتلا به بیماری نادری به نام «سندرم هنکام» است را به عهده گرفته است.

پس از پخش گزارش هایی از رسانه ها، مطبوعات و فضاهای مجازی در خصوص وضعیت بیماری این کودک، سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور، آمادگی این نهاد را برای تقبل هزینه های درمان وی اعلام کرد.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی با حضور در جمع خانواده این کودک بیان می کرد: بسیج مستضعفان و سپاه پاسداران آمادگی دارد هزینه های درمانی فاطمه زهرا را پرداخت کند و یا در مراکز درمانی و بیمارستان های سپاه پاسداران در مشهد و تهران کار درمانی وی به صورت رایگان انجام دهند.

سردار «علی قاسمی » افزود: سپاه همچنین آمادگی دارد اسکان و هزینه های حمل و نقل خانواده فاطمه زهرا را در مدت درمان پرداخت کند و یا در مهمانسراهای مشهد و تهران به صورت رایگان آنها را اسکان دهد.

گفتنی است فاطمه زهرا هنرپیشه کودک پنج ساله اهل روستای معدن قلعه زری شهرستان خوسف می باشد که مبتلا به بیماری نادری به نام سندرم هنکام است که گفته می شود در دنیا ۵۰ نفر به آن مبتلا هستند و در ایران او تنها کودکی است که این بیماری را دارد.

رئیس اداره بهزیستی خوسف در مورد بیماری فاطمه زهرا می گوید: سندرم هنکام بیماری است که به علت کاهش ایمنی بدن، تمام بدن را درگیر می کند و شخص بیمار در بیشتر مواقع بیمار است، کم بینایی، کم شنوایی، مشکلات حسی حرکتی، ریوی و قلبی از جمله عوارض این بیماری است که این دختر همزمان به آنها دچار است.

«مجید مجیدی» می افزاید: باید قلب و ریه فاطمه زهرا عمل جراحی شود و برای بهبود شنوایی نیز نیاز به سمعک ویژه دارد.

او می گوید: اداره بهزیستی شهرستان به تنهایی قادر به تامین نیازهای درمانی این کودک نیست و خیّران در این راه می توانند به ما کمک کنند.

قیمت نان در خراسان جنوبی افزایش یافت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی از افزایش ۱۰ درصدی قیمت نان در استان خبر داد و گفت: این قیمت‌ها از امروز ۱۴ اردیبهشت ماه ابلاغ شده و توسط نانوایان قابل اجرا است.

قیمت نان در خراسان جنوبی افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، داود شهرکی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق تعرفه جدید هر قرص نان سنگک ماشینی با وزن چانه ۴۰۰ گرمی ششصد و ۶۰ تومان، سنگ سنتی با همین وزن هفتصد و ۱۵ تومان، نان لواش تنوری عراقی و سنتی با وزن چانه ۲۰۰ گرم، ۲۷۵ تومان و لواش ماشینی بالشتکی با وزن چانه ۲۲۰ گرم و لواش ماشینی دوار با وزن چانه ۲۳۰ گرم ۲۷۵ تومان است.

وی گفت: لواش ماشینی اتومات با وزن چانه ۱۶۰ گرم ۲۲۰ تومان و نان بربری، فری ماشینی و تافتون سنتی و ماشینی با وزن ۴۵۰ گرم هر قرص نان ۵۵۰ تومان و تافتون دستگاهی (انبوه پز) با وزن چانه ۹۰۰ گرم ۱۱۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی افزود: با توجه به ابلاغ مجوز افزایش قیمت انواع نان از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و پیرو جلسات کارشناسی کارگروه آرد و نان استان خراسان جنوبی به ریاست استاندار و دبیری سازمان صنعت، معدن و تجارت و با لحاظ ۱۰ درصد افزایش نسبت به آخرین نرخ اصلاحی صورت گرفته است.

شهرکی تصریح کرد: این قیمت‌ها  از امروز ۱۴ اردیبهشت ماه ابلاغ شده و توسط نانوایان قابل اجرا است.

وی با اشاره به قیمت‌های جدید آرد تحویلی درب کارخانه به نانوایان گفت: از امروز هر کیلوگرم آرد نیز به قیمت ۸۰۰ تومان به نانوایان عرضه خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی از هم استانی‌ها خواست: نان مورد نیاز خود را تنها با قیمت‌های اعلام شده خریداری کنند و به هیچ وجه حاضر به پرداخت مبلغی بیشتر از میزان اعلام شده در نانوایی‌های یارانه‌ای نشوند و چنانچه تخلفی مشاهده کردند مراتب را به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

 

 

فرمانده دوران دفاع مقدس:
مدیرانی با روحیه سبک زندگی شهدا انتخاب شوند
سردار احمدی با بیان اینکه مدیرانی انتخاب شوند که دارای سبک زندگی شهدا باشند، گفت: جغرافیای انسانیت را در زمان جنگ تحمیلی بین شهدا و رزمندگان می توانستیم پیدا کنیم و هر انسان آزاده‌ای می تواند به این موضوع پی ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «غلامرضا احمدی» شامگاه (۱۳ اردیبهشت) در مراسم سالگرد تدفین شهید گمنام در دانشگاه بیرجند اظهار داشت: خیلی افراد شهید گمنام را شهیدی می دانند که پلاک ندارند این دردناک است اما مجهول ماندن حماسه شهدای گمنام بسیار غصه دارد.

فرمانده سابق سپاه قم با بیان اینکه نسل شهدا از آسمان نیامده است که جنسش منقرض شود، گفت: جغرافیای انسانیت را در زمان جنگ تحمیلی بین شهدا و رزمندگان می توانستیم پیدا کنیم و هر انسان آزاده‌ای می تواند به این موضوع پی ببرد.

وی با اشاره به اینکه قصه شهدای عزیز کشورمان آن چیزی است که ما امروز گم کرده ایم، بیان کرد: چرا نباید مزار شهدا به زیارتگاه تبدیل شود و اگر یادواره های شهدا نتواند یک نفر مانند شهدای ما بسازد که یادواره نیست.

سردار احمدی به تفاوت امروز با دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: یک رزمنده خوب مانند شهید حسین خرازی در آن زمان نوکر بود و کدام مدیر خود را اکنون نوکر مردم می داند و این حلقه مفقودی جامعه ما است و خیلی از جوانان که زمین می خورند این نفاق را متاسفانه در عمل ما در زمان دفاع مقدس می بینند.

فرمانده سابق سپاه قم با توجه به اینکه باید مدیرانی را انتخاب کنیم که سبک زندگی شهدا را داشته باشند، ادامه داد: ثمره خون شهدا این است که امروز جنگ ما از شلمچه به فلسطین رسیده است و توانسته ایم یقه اسرائیل را در فلسطین بگیریم.

وی با بیان اینکه شهدا طلبکار نبودند بلکه همواره خودشان را بدهکار نظام و اسلام می دانستند، گفت: شهدا اهل شعار نبودند و به حرف هایشان عمل کردند و امروز برخی افراد دستشان داخل خزانه بیت المال است و جوان ما می خواهند ازدواج کنند اما نمی تواند و این بسیار درد دارد.

وی با اشاره به اینکه جوانان بدانید که خیلی از ما مردم با چشم های خودمان حکم صادر می کنیم، ادامه داد: اگر دیدید که جوانی ظاهری متناسب ندارد در موردش زود قضاوت نکنید شاید آن فرد ظاهر خوبی ندارد اما ممکن است دلش در گرو جبهه انقلاب باشد.

سردار احمدی با توجه به اینکه پای ارزش ها و آرمان های دین و نظام باید مانند شهدا ایستادگی کنیم، اظهار کرد: امروز فلان سلبریتی معلوم نیست دل و سر آن کجا قرار دارد اما تبدیل به قصه ای برای جوانان ما شده است.

وی با بیان اینکه برخی افراد فکر می کنند شهدا و رزمندگان انسان های عجیب و غریب بودند، افزود: شهدا مثل خود شما جوانان بودند و فرقی نداشتند و جوانان مانند شهدا گوشتان به فرمانده امروز ما رهبر معظم انقلاب باشد و در بدترین شرایط اقرار به عجز نکنید چون دشمن شنود می کند و افتخار کنید که مال این مملکت هستید.

 

 

برگزاری هشتمین سالگرد تدفین شهید گمنام دانشگاه

 ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۰:۲۱ کد : ۲۹۹۲ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۳
به مناسبت هشتمین سالگرد تدفین اولین شهید گمنام دانشگاه بیرجند مراسمی شامگاه جمعه۱۳اردیبهشت ۱۳۹۸ با حضور جمعی از مدیران دانشگاه،مسئولان استان و دانشجویان در محل دانشگاه بیرجند برگزار گردید.
برگزاری هشتمین سالگرد تدفین شهید گمنام دانشگاه

در ابتدای این مراسم، دکتر محمدقادر قادری معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند، ضمن خوش آمدگویی به شرکت کنندگان در این یادواره، گفت: برگزاری اینگونه مراسم کاری مقدس است و افرادی که برگزارکننده این مراسم هستند از روی اعتقاد خود و با توجه به مقدس بودن این کارها، آن را انجام می دهند. وی در ادامه از دست اندرکاران بسیج دانشجویی دانشگاه بابت برگزاری این مراسم، تشکر و قدردانی کرد.
در ادامه، اجرای تئاتر توسط دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند و پخش کلیپ از دیگر بخش‌های این یادواره بود.
احمدیان، راوی دوران دفاع مقدس به بیان روایتگری پرداخت. در پایان، حاضرین با حضور در محل تدفین شهید گمنام، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.
شایان ذکر است در این مراسم از خانواده شهید نائبی و شهید کاردیده شهدای مدافع وطن و شهید بصیری پور اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی تقدیر به عمل آمد.


برگزاری مراسم گرامیداشت روز معلم در دانشکده فنی فردوس

 ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۲۱ کد : ۳۰۱۲ اخبار دانشکده ها اخبار ستادی
تعداد بازدید:۷
برگزاری مراسم گرامیداشت روز معلم در دانشکده فنی فردوس

به مناسبت پاسداشت مقام و منزلت معلم، مراسمی با حضور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه دکتر محسن آیتی و دانشجویان و اساتید دانشکده فنی و مهندسی فردوس در محل مجتمع شهید آوینی شهرستان فردوس برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم دکتر مصطفی واحدی پور معاون آموزشی دانشکده ضمن خیر مقدم و تبریک روز معلم گزارشی از وضعیت فعلی آموزش دانشکده و برنامه های آینده آموزشی دانشکده ارائه نمودند .

وی با اشاره به اینکه آمار استخراج شده نشان می دهد از  ۱۱۰۰ دانشجوی فارغ التحصیلی دانشکده ۵۲% شاغل هستند و از میان آنها ۸۱% شغل مرتبط با تحصیل خود دارند، بیان کرد این شاخص نشان دهنده موفقیت عملکرد دانشکده در زمینه پرورش نیروی متخصص بازار کار و جامعه محور است.

سپس دکتر محسن آیتی، معاون آموزشی دانشگاه بیرجند ضمن تبریک روز معلم به نقش برجسته این قشر فرهیخته در جامعه اشاره کرد و افزود: دانشگاه ها باید به سمتی حرکت کنند تا بتوانند نیاز واقعی جامعه را تشخیص و برآورده نمایند.

در این مراسم همچنین برنامه های متنوعی مانند موسیقی، گروه رادیو، مسابقه دانشجویی برج هیجان و … توسط دانشجویان اجرا شد.

در پایان مراسم نیز از اساتید و دانشجویان برتر علمی تجلیل و قدردانی گردید.


تامین آب طبس با انتقال آب از نیروگاه زغالسنگ سوز

برای تامین آب شرب طبس، طرح انتقال آب از چاه‌های نیروگاه حرارتی زغالسنگ سوز به زودی اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرعامل آب منطقه‌ای استان در دیدار با دادستان طبس با اعلام اینتامین آب طبس با انتقال آب از نیروگاه زغالسنگ سوزخبر گفت: این طرح به طول ۹۰ کیلومتر و با اعتبار حدود ۸۰ میلیارد تومان در دستور کار است که بزودی عملیات اجرایی آن با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار اولیه آغاز می شود.
حسین امامی با بیان اینکه امسال با آبگیری مناسب سد نهرین مشکلی در تامین آب شرب طبس نخواهیم داشت افزود: سد دره‌بید هم از ظرفیت قابل توجهی برخوردار است اما متاسفانه خط انتقال این سد به شهر طبس مشکلاتی دارد که تلاش می کنیم پس از رفع با جایگزینی حق‌آبه‌های مردم؛ از این سد هم برای تامین آب شرب شهر استفاده کنیم.
وی به نیاز آبی صنایع بزرگ طبس هم اشاره کرد و گفت: مطالعات طرح فاضلاب شهری طبس و استفاده از پس‌آب صنعتی، بروزرسانی می‌شود که با حمایت مسئولان محلی این طرح عظیم نیز بزودی اجرایی می شود.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان درخصوص موضوع سد کریت و برخی انتقادهای مردمی گفت: برای مدیریت سیلاب نیاز است تا عملیات آزادسازی را انجام دهیم تا هم رسوب پشت سد تخلیه شود، عمر مفید سد نیز افزایش یابد و هم اوج سیل کنترل شود که در این خصوص امیدواریم مردم همراهی کنند که از ظرفیت سد کریت به نحو مطلوبی استفاده شود.
امامی افزود: برنامه مدونی برای ساماندهی رودخانه‌ها در دستور کار داریم تا با اجرای آن شهر طبس در برابر سیلاب‌ها ایمن‌سازی شود.
دادستان طبس هم در این نشست بهبود وضعیت نامناسب رودخانه‌های فصلی شهرستان را از مصادیق حقوق عمومی دانست و گفت: در بستر رودخانه‌های عباس‌بیک و زین‌آباد تصرفاتی انجام شده که به متصرفان با مجوز و بدون مجوز اخطار می دهیم که دادستانی با این موضوع برخورد خواهد کرد، بطوری که هفته گذشته واحد دامداری که در بستر رودخانه بود، تخریب شد.
حجت‌الاسلام زارع‌حسینی درباره گلایه مندی مردم درباره سد کریت هم گفت: مردم درخواستهای خود را از طریق شورای روستا پیگیری کنند و دادگستری از نظرهای تخصصی مدیرانی است که به دنبال کار جدی و عام‌المنفعه هستند، حمایت می کند.

 

 

 

 

اسکیت باز خراسان جنوبی نایب قهرمان کشور

اسکیت باز استان بر سکوی نایب قهرمانی مسابقات اسکیت ماراتن قهرمانی کشور ایستاد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، فاطمه ادیبی فر اسکیت باز بیرجندی پس از نیلوفر مردانی از تهران در رده اسکیت باز خراسان جنوبی نایب قهرمان کشوربزرگسالان مسابقات اسکیت ماراتن قهرمانی کشور دوم شد.

این مسابقات با شرکت ۱۸ بانوی اسکیت باز از ۹ استان کشور، در مسافت مسافت ۴۲ کیلومتر و ۱۹۵ متری بلوار رضوان کرمان برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

معرفی برگزیدگان هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان

هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان خراسان جنوبی با معرفی تیم های برتر در بیرجند به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، این دوره از مسابقات معرفی برگزیدگان هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایرانبا رویکرد بررسی دستاورد های چهل سالگی انقلاب اسلامی با حضور ۲۱ تیم از دانشگاه های خراسان جنوبی ۱۰ تا ۱۲ اردیبهشت در دانشگاه بیرجند  برگزار شد.

در پایان این مسابقات گروه ماروس و خاکستری از دانشگاه صنعتی بیرجند با گزاره ” جلب توجه جنس مخالف عامل اصلی مدگرایی”به ترتیب مقام های اول و دوم و گروه سیمرغ از دانشگاه دولتی بیرجند با گزاره ” مهمترین مولفه تاثیر گذار بر رضایت از زندگی درآمد است” مقام سوم را کسب کردند.

دو تیم برتر به مرحله منطقه ای این دوره از مسابقات راه یافتند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

استقرار ۱۰ گروه استهلال برای رویت هلال ماه رمضان

۱۰ گروه استهلال از عصر فردا برای رویت هلال ماه رمضان در خراسان جنوبی مستقر می شوند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مسئول گروه استهلال بیرجند گفت: این گروه ها  قبل از غروب خورشید دراستقرار 10 گروه استهلال برای رویت هلال ماه رمضانارتفاعات و مکانهای مناسب در شهرهای بیرجند، قاین، فردوس، نهبندان، سه قلعه، خضری دشت بیاض، سربیشه، بشرویه و زیرکوه مستقر می شوند.

ناصری افزود: هر گروه استهلال شامل مسئول گروه، روحانی، رصدگر، محاسبه گر و جمعی از معتمدان محلی تشکیل شده است که با در اختیار داشتن تجهیزاتی از جمله تلسکوپ و دوربین های چشمی هلال ماه را رصد می کنند.

 

 

 

 

 

 

 

در فردوس

پلاک کوبی ۱۱۲۹ اصله درخت در زکات شجره طیبه

هزار و ۱۲۹ اصله درخت تاکنون در طرح زکات شجره طیبه در شهرستان فردوس پلاک کوبی شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، دبیر ستاد زکات فردوس گفت:  سال گذشته از این درخت ها  ۲۵۵ کیلوگرم پسته، ۳ پلاک کوبی 1129 اصله درخت در زکات شجره طیبهتن انار، ۹۱ کیلوگرم زردآلو و همچنین ۱۷۸ کیلوگرم گل زعفران برداشت و بین نیازمندان این شهرستان توزیع شد.

حلوانی با اشاره به جمع آوری ۱۷۵ میلیون تومان زکات سال گذشته در فردوس افزود:  ۷۵  درصد زکات جمع آوری شده در این شهرستان برای تامین جهیزیه، معیشت مددجویان، درمان، تحصیل و مسکن و ۲۰ درصد برای طرح های عمرانی هزینه می شود.

 

 

 

 

 

 

 

عطر رمضان در شبستان ها زنده شد/ مشق زندگی در غبار روبی مساجد

بیرجند- در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، مساجد خراسان جنوبی غبار روبی شده و عطر بهشت در شبستان‌ها زنده شد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: این روزها بوی عاشقی در کوچه پس کوچه‌های بیرجند پیچیده است… شمیمی که از شبستان‌های مساجد نشأت می‌گیرد و شهروندان را به یک ماه دلدادگی فرا می‌خواند. این روزها فرشتگان رایحه بهشت را در هوای مه آلود می‌پراکنند تا فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را بشارت دهند.

این روزها خورشید نظاره گر عاشقانه‌های افرادی است که محافل دعا، مساجد و شبستان‌ها را غبار روبی می‌کنند تا مراسم استقبال از رمضان مهیا شود.

هر کس به اندازه سهم خودش گام بر می‌دارد. یکی فرش می‌شوید، دیگری غبار از پنجره‌ها می زداید. کوچک ترها همکتابخانه مساجد را دستی می کشند تا روزه داران در انتخاب کتب ادعیه سر درگم نشوند.

به راستی که چه زیبا سرود عاشقی سر داده‌اند. چه خالصانه جارو بر زمین می کشند تا هر قدم شأن، پلی برایشان در بهشت بسازد.

آری این روزها روانه هر مسجد که شوی عروج ملکوت بر بین زمینیان را به خوبی احساس می‌کنی چرا که خشت خشت دیواره‌های مساجد عطر بهشت را در مشام زنده می‌کند.

به سراغ مسجد علی ابن ابی طالب (ع) می‌رویم تا از عاشقانه‌های افرادی بگوییم که قرارشان از ساعت ۷ صبح آغاز شده است. هر کسی به کاری مشغول است. همه حضور دارند… از بانویی جوان تا کودکی که با دستان کودکانه‌اش جارو می‌کشد.

ای که دستت می‌رسد، کاری بکن…

آن سوتر مادری چادر رنگی بر سر کشیده و به خیاطی مشغول است. گردی صورتش از لا به لای چارقد سفید رنگش نمایان است. چشمش به من می‌افتد با گفتن «مادر سوزنم را نخ می‌کنی؟» سرکلام مان باز می‌شود.

خودش را سیده کبری حسینی معرفی می‌کند. بنا به گفته خودش از زمانی که به این محل آمده با چهار ستون مسجد انس گرفته است. می‌گوید عطر مسجد بوی عطر شهدا را به مشامش مهمان می‌کند.

صلواتی نثار روح شهدا می‌کند و به نیت دختر مریضش پارچه از پشت سر هم کوک می‌زند. در پی هر رفت و آمد سوزن نجوایی می‌کند. علت کارش را جویا می‌شوم. اندکی به چشمانش استراحت می‌دهد و می‌گوید: هر ساله نزدیک به ماه‌هایی مانند رمضان، مسجد رنگ و بوی دیگری می‌گیرد.

این بانوی ۶۰ ساله با بیان اینکه غبار روبی مسجد در هر ایام و زمانی ثواب زیادی دارد، می‌افزاید: من هم به نوبه خودم پارچه‌ای که روی آن دعای ماه رمضان نوشته شده را سر دوز می‌کنم.

وی با بیان اینکه هر قدم که در این دنیا برداریم، ذخیره آخرتمان می‌شود، افزود: بنا بر شعر معروفی که می‌گوید ای که دستت می‌رسد کاری بکن….

به استقبال رمضان می‌رویم

دختر جوانی مشغول جارو کشیدن است. با لبخند گرمی سوال‌هایم را پاسخ می‌دهد. از هدف و نیتش می‌گوید: غبار روبیاز مساجد و اماکن مقدس نه تنها ثواب اخروی دارد بلکه گره گشای بسیاری از مشکلات است.

زهرا احمدی با بیان اینکه از یک هفته قبل غبار روبی مسجد را آغاز کرده‌ایم، افزود: اینجا هر کس به هر اندازه که می‌تواند، کار می‌کند و هیچ کاری برایشان سختی ندارد.

وی با بیان اینکه با غبار روبی از مسجد به استقبال رمضان می‌رویم، افزود: امیدوارم روزی برسد که در کربلا حرم امام حسین (ع) را جارو بکشم.

بغض راه نفس‌هایش را سد کرده و می‌گوید: خیلی از افراد حاضر از همین غبار روبی ها حاجت گرفته‌اند و از خدا می‌خواهم تمام حاجتمندان را حاجت روا کند.

مشق زندگی در مساجد

بانویی کودک خردسالش را با چند اسباب بازی سرگرم می‌کند تا بتواند پنجره‌ها را غبار روبی کند. هم کلام شدن با وی احساس خوشایندی را در وجودم پراکنده می‌کند چراکه لبخندهای گرمی بر لب دارد و چشمانی سراسر از محبت به کودک و اطرافیانش می‌نگرد.

خودش را سمیرا عیسایی معرفی می‌کند و می‌گوید: غبار روبی مسجد تنها به پاکیزه کردن محدود نمی‌شود بلکه در حاشیه این مراسم، تمرین بندگی می‌کنیم و درس‌های زیادی را از دیگران می‌آموزیم.

وی ادامه می‌دهد: در حاشیه غبار روبی ها درس‌هایی مانند ایثار، ازخود گذشتگی، معرفت و محبت می‌آموزیم.

برنامه‌های رمضان در دو هزار مسجد

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: هر ساله در آستانه ماه مبارک رمضان مساجد استان آماده میزبانی از ماه ضیافت الهی می‌شوند.

حجت الاسلام روح الله نوری از فعالیت بیش از ۷۰۰ مسجد در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: در ایام ماه مبارک رمضان قریب به دو هزار مسجد شهری و روستایی استان و روستاهایی که دارای روحانی هستند، فعال خواهد بود.

وی با بیان اینکه همه ساله از ۲۰ تا ۲۹ ماه شعبان به عنوان دهه غبارروبی و تعظیم و تکریم مساجد نام‌گذاری شده است، گفت: مردم خراسان جنوبی هم به صورت خودجوش به غبارروبی مساجد می‌پردازند.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه باید حضور هرچه بیشتر جوانان در مساجد مهیا شود، افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون مساجد در کشور رشد خوبی داشتند ولی امروز مطالبات در سطح مساجد زیاد است.

تمامی مساجد غبار روبی می‌شوند

مسئول امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: تمامی مساجد روستایی و شهری استان در آستانه ماه مبارک رمضان غبار روبی می‌شوند.

حجت الاسلام ابوالفضل صادقی خواه بیان کرد: همچنین ۳۰ مسجد به طور نمادین با حضور مسئولان غبار روبیمی‌شوند.

وی با اشاره به فضیلت‌های غبار روبی مساجد بیان کرد: خداوند در آیه ۱۲۵ سوره مبارکه «بقره» می‌فرماید «ما از ابراهیم و اسماعیل پیمان گرفتیم که خانه خدا را برای حضور مردم و کسانی که می‌خواهند در مساجد به اعتکاف و عبادت بپردازند، پاک سازی کنند».

حجت الاسلام صادقی خواه بیان کرد: فلسفه غبار روبی تنها جارو کشیدن فرش‌ها، پاک کردن شیشه پنجره‌ها و غبار زدایی از لب طاقچه‌ها نیست بلکه عطوفت و مهربانی در این سنت حسنه جریان دارد.

وی ادامه داد: این سنت حسنه قرآنی و اسلامی می‌تواند مردم را برای حضور پرشور و تقویت و همراهی آنان با یکدیگر در این مکان مقدس به ویژه در ماه رمضان آماده کند.

 

 

 

 

همزمان با ۱۲ اردیبهشت؛
معلمان برتر خوسف تجلیل شدند
مراسم تجلیل از ۱۹ معلم پیشکسوت، ۵ معلم توانمند و تلاشگر استانی و شهرستانی و ۱۲ پژوهنده برتر با حضورمسئولان در خوسف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، در مراسم تجلیل از فرهنگیان و تقدیر از خیرین مدرسه ساز شهرسان خوسف، علاوه بر تجلیل از ۱۹ معلم پیشکسوت، پنج معلم توانمند و پر تلاش تقدیر شدند.

در این جلسه از پژوهشگر برتر استانی «حبیب حاجی پور» در جشنواره تولید محتوای الکترونیک سال ۹۷ آموزش و پرورش خراسان جنوبی، فاطمه سورگی، مرضیه قاضیانی، آسیه سورگی، زهرا نیکدل و محمود سیف اللهی کاندیداهای برگزیده کشوری تجلیل شد.

همچنین از فاطمه زهرا نجف پور، زهرا جاهد، لیلا شجاعی که در طرح معلم پژوهنده دارای رتبه نخست، و اعظم کوهی مقدم، ملیحه قاسمی نژاد، رتبه دوم طرح پژوهنده و حمید محمدی دارای رتبه سوم این طرح تقدیر شد.

در این مراسم از رتبه های برتر کنکور سراسری سمیه آراسته، محمد جواد کرمی، سیده فاطمه میرزایی، علیرضا رشد، مصطفی نخعی و حسین مالکی تجلیل شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوسف در این جلسه اظهار داشت: در دو سال اخیر در بحث هدایت تحصیلی به همت معلمان کمترین چالش ها را داشته و در برگزاری آزمون های پیشرفت تحصیلی، آزمون های بنیاد علوی، و مبتکران صد در صد جامعه هدف پوشش داده و آزمون ها با استاندارد لازم برگزار شده است.

«محمد دانایی» افزود: در جذب و شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل شهرستان خوسف رتبه برتر را در استان دارد؛ به نحوی که در مقطع ابتدایی حتی یک نفر بازمانده از تحصیل نداشته و در بحث بازمانده از تحصیل در مقطع متوسطه، هم بازمانده از تحصیل نداریم و این افتخاری است که به همت معلمان و مدیران مدارس و شورای روستا به دست آمده است.

وی با بیان اینکه در تشکل های دانش آموزی؛ امسال حتی یکی از پست های هیئت رئیسه مجلس شورای دانش آموزی کشور از خوسف انتخاب شده و رتبه نخست استان را دارد، گفت: این نشان دهنده این است که استعداد و توانمندی دانش آموزان منطقه زیاد است.

«محمد شفیعی» فرماندار خوسف هم اظهار داشت: آموزش و پرورش شهرسان خوسف توانسته در شرایط سخت اعتباری به همت معلمان از جایگاه ویژه ای برخوردار شود.

وی با بیان اینکه رهبری بر نقش آموزش و پرورش و مشکلات فرهنگی و معیشتی تاکید دارند، افزود: سعی شده دغدغه فرهنگیان به لحاظ کیفی و کمی با همکاری سایر دستگاه ها کمتر شود ولی هنوز هم تا شرایط ایده آل فاصله داریم.

شفیعی گفت: کیفیت آموزش و کسب رتبه های علمی به همت معلمان در خوسف با وجود اینکه این شهرستان، سومین شهرستان وسیع استان با بیشترین پراکندگی با ۲۰۰ آبادی است، خوب بوده است.

وی افزود: سعی شده با اعتبارات دولتی پایه ای، بسیاری از زیرساخت ها آموزشی حل شود ولی باشرایط خوب فاصله ها داریم و به لطف معلمان و مردم این منطقه؛ اگر ما مسئولان کوتاهی کنیم به این مردم آگاه که تحمل شرایط بد اقتصادی را کرده و با تمام وجود برای ارتقاء نظام تحمل و زندگی می کنند، مدیون هستیم.

فرماندار خوسف با بیان اینکه ۳۳ اداره در شهرستان فعالیت دارند و خیلی از ادارات تنها تابلوی آن عوض شده و نیروی انسانی و امکانات بسیار کمی در خوسف دارند، گفت: رتیه ۱۰ ام اعتباری خوسف در میان ۱۱ شهرستان استان سبب شرمندگی روسای ادارات شهرستان نسبت به مردم شده ؛چراکه بر اساس شاخص های قانونی مانند جمعیت، اعتبارات کمی دریافت می کنیم.

شفیعی بیان کرد: امروز خوسف شناسی و توسعه گردشگری در شهرستان مهم بوده چراکه می تواند در رونق اقتصادی منطقه از جایگاه خوبی برخوردار شویم.

وی گفت: خوسف می تواند در فراوری محصولات عناب و گل نرگس و اشتغالزایی در شهرک صنعتی و گردشگری اول باشد چراکه با ایجاد اشتغال برای چهار هزار در معدن قلعه زری می توان گفت این شهرستان از ظرفیت ها و استعدادهای خوبی حتی برای قطب صنعتی و علمی برخوردار است.

فرماندار خوسف با بیان اینکه ۹۰ درصد شهرستان های استان، دانشگاه دارند، گفت: هم اکنون دانشگاه پیام نور خوسف در معرض تعطیلی است و اقدامات صورت گرفته در راستای احداث بیمارستان و گازکشی جلگه ماژان ظرفیت هایی است که تاحدی دغدغه خانواده ها را با همدلی و وحدت حل می کند ولی باز هم جای کار بسیار است.

شفیعی با بیان اینکه تنها راه پیشرفت شهرستان وحدت، همدلی، تلاش و پیگیری است، گفت: در شرایط سخت اعتباری شهرستان سپاسگزار فرهنگیان هستیم و اگر کسر و کمبودی است تقصر ما مسئولان است که نتوانسته ایم نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

مرحله نهایی لیگ دسته اول والیبال مردان استان به میزبانی شهرستان بیرجند برگزارشد

ملکی رئیس هیئت والیبال خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: مرحله نیمه نهایی لیگ دسته یک والیبال مردان استان به میزبانی شهرستان بیرجند برگزارشد.

وی افزود: در دیدارهای برگزار شده دو تیم دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با غلبه بر هلال احمر قاین و کاوش بتن فردوس با غلبه بر جایگاه ثامن خوسف به مرحله نهایی رسیدن و روز گذشته به مصاف هم رفتند تا قهرمان این دوره از مسابقات شناخته شد و تیم فاتح بتن فردوس با اقتدار قهرمان رقابت های مردان لیگ والیبال استان شد.

ملکی اظهار کرد: در مرحله نهایی این دوره از رقابت ها ۴ تیم از شهرستان های بیرجند،قاین، فردوس و خوسف حضور داشتند ،در دیدار رده بندی دو تیم هلال احمر قاین با نتیجه ۳ بر ۰ از صد جایگاه ثامن خوسف گذشت و عنوان سومی این دوره از مسابقات را کسب کرد.

رییس هییت والیبال خراسان جنوبی گفت: در دیدار فینال این دوره از مسابقات که به میزبانی سالن علوی شهرستان بیرجند روز گذشته برگزار شد، تیم کاوش بتن فردوس با نتیجه ۳بر صفر از سد حریف بیرجندی خود گذشت و فاتح این دوره از مسابقات لیگ والیبال مردان استان شد.

 

 

 

جودوکار ملی‌پوش خراسان‌جنوبی با هزینه شخصی اعزام شد!/ هیأت جودو ۲ ماه بدون سکاندار

اعزام این بانوی جودوکار ملی‌پوش خراسان‌جنوبی به‌تنهایی و بدون حمایت هیأت جودو استان، توسط اداره کل ورزش و جوانان و با شرایط عدم رعایت قوانین و مقررات اداری صورت پذیرفت.

جودوکار ملی‌پوش خراسان‌جنوبی با هزینه شخصی اعزام شد!/ هیأت جودو ۲ ماه بدون سکاندار

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در مسابقات قهرمانی اسکیت ماراتن کشور «یادبود حاج محمد صنعتی و گرامیداشت روز معلم» تنها نماینده خراسان‌جنوبی خوش درخشید.

این رویداد ورزشی ملی با شرکت ۵۰ اسکیت‌باز برتر ایران در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان بانوان و آقایان به میزبانی کرمان برگزار و ورزشکاران مسافت ۴۲ کیلومتر و ۱۹۵ متری بلوار رضوان این شهر را پیمودند.

فاطمه ادیبی‌فر از خراسان‌جنوبی در بخش بزرگسالان مسابقات قهرمانی اسکیت بانوان کشور با نشان نقره بر سکوی دوم رقابت‌ها ایستاد، نیلوفر مردانی از تهران قهرمان شد و المیرا کبیری از قزوین به مقام سوم دست یافت.

گفتنی است، ادیبی‌فر عضو تیم ملی اسکیت رول بال جمهوری اسلامی ایران است و از یک سال پیش در رشته اسکیت ماراتن (۴۲ کیلومتر) زیر نظر مربی اسبق تیم ملی دکتر ابوالفضل مجیدی فعالیت می‌کند و در بیرجند نیز از راهنمایی علمی و عملی مربی‌اش «حسین ادیبی‌فر» برخوردار می‌شود.

نبود اسپانسر و شرایط حاکم بر نحوه تمرینات بانوی ملی‌پوش اسکیت خراسان‌جنوبی مناسب رشته حرفه‌ای او نیست و از آنجایی که زمین‌ آسفالت مناسب این رشته ورزشی در استان وجود ندارد لذا «ادیبی‌فر» تمرینات خود را در جاده‌های عمومی انجام می‌دهد و بارها دچار مشکلات عدیده‌ای شده است که انتظار می‌رود مسؤولان ‌مربوطه مساعدت‌های لازم را مبذول فرمایند.

جودوکار ملی‌پوش خراسان‌جنوبی با هزینه شخصی اعزام شد!

«سپیده طاهری» قهرمان طلایی خراسان‌جنوبی در سال ۹۷ کشور با دعوت کادر فنی تیم ملی و فدراسیون جودو امروز به تهران عزیمت کرد.

مربی سخت‌کوش و قهرمان‌پرور جودوی استان که هرساله شاگردانش سکوی افتخار کشوری را فتح می‌کنند، امروز در شرایطی به‌صورت نا‌گهانی و با عدم اطلاع‌رسانی مناسب می‌بایست در اردوی انتخابی مدعیان حاضر شود که حدود دو ماه است پس از استعفای «تاجریزی» جودوی خراسان‌جنوبی سکاندار ندارد.

 اعزام این بانوی ملی‌پوش نوجوان خراسان‌جنوبی به‌تنهایی و بدون حمایت هیأت؛ توسط اداره کل ورزش و جوانان و با شرایط عدم رعایت قوانین و مقررات اداری صورت پذیرفت.

شنیده‌ها حاکی از آن دارد که اعزام سپیده طاهری بدون معرفی‌نامه رسمی هیأت جودو خراسان‌جنوبی و پرداخت هزینه ایاب و ذهاب انجام شده است و به‌رغم اینکه برای اولین بار ورزشکاری از استان به‌صورت رسمی از سوی فدراسیون جودو به اردوی تیم ملی دعوت می‌شود شایسته است اینگونه اعزام‌ها با رعایت سلسله‌مراتب اداری و رسانه‌ای کردن آن صورت پذیرد.

 

مطالبات سال ٩۶ فرهنگیان در حال پرداخت است

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: مطالبات فرهنگیان در سال ٩۶ هنوز در حال پرداخت بوده و هر چند از سال ٨٨ تاکنون معوقاتی دارند اما کلاس درسی به سبب وجود این مطالبات تعویق نشده است.

مطالبات سال ٩۶ فرهنگیان در حال پرداخت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، صبح امروز به مناسبت هفته معلم «مراسم سپاس از معلم»، در بیرجند با حضور مشاور استاندار، فرماندار بیرجند و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

مشاور استاندار خراسان‌جنوبی در این جلسه اظهار داشت: بسیاری از تعلقات اگر صمیمانه باشد بار مثبت خوبی در پی خواهد داشت.

محمد حسینی با اشاره به اینکه نوع نگاه به جامعه معلمان فردی نیست، تصریح کرد: به لحاظ رسالتی که بر دوش معلمان بوده و نقشی که ایفا می‌کنند تعلق خاطر خاصی به معلمان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در بسیاری از بخش‌ها معلمان حضور داشته و جایگاه معلمی بسیار دارای اهمیت بوده گفت: باید بتوانیم جایگاه فرهنگیان را به گونه‌ای تبیین نماییم که به خوبی نقشی که آن‌ها ایفا می‌کنند نشان داده شود.

جایگاه معلمان به خوبی تبیین نشده است

مشاور استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: وقتی اصل جایگاه معلمان به خوبی تبیین گردد رسالت و نقش معلمی در توسعه جامعه به خوبی نشان داده می‌شود.

حسینی عدم تبیین صحیح جایگاه معلمان را یکی از مشکلات موجود در جامعه برشمرد و یادآور شد: اگر کانون توجه در تمام ابعاد به آموزش و پرورش به معنای واقعی باشد شاید بسیاری از چالش‌ها و ناهنجاری‌هایی که امروزه با آن روبرو هستیم را نداشتیم.

وی ادامه داد: شاید معلمان نیز این چنین نگاهی به جایگاه خود نداشته به همین سبب نگاه‌ها معطوف به این نقش به معنای واقعی صورت نگرفته و به آن عمل نشده است.

فرهنگ درست نشود بقیه کارها هم درست نمی‌شود

مشاور استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به این سخن که کشوری که فرهنگ آن درست نشود بقیه کارهایش بسته می‌ماند گفت: این موضوع یک واقعیت بوده و تعارف نیست و باید نگاه جدی به آموزش و پرورش وجود داشته باشد.

حسینی با بیان اینکه خوشبختانه امروز دولت به این امر توجه کرده اما نیاز به نگاه همگانی دارد، اضافه کرد: باید در جمعی که تاثیرگذاران حکومتی و غیرحکومتی بوده نگاهشان به این سمت معطوف گردد که جایگاه معلمی نخستین جایگاه برای کمک کردن و ارزش گذاشتن در جامعه بوده که باید به این نگاه دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه باید عمیق‌تر به جایگاه معلم توجه شود، تصریح کرد: باید به جایی برسیم که حضور معلم در یک مکان به آن قداست دهد.

برگزاری مراسم سپاس از معلم در ۲۷۰۰ مدرسه خراسان‌جنوبی

سکینه طیبی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: تجلیل از معلمان در واقع تجلیل از فرزانگانی بوده که نهال امروز را شکوفا می‌سازند.

وی با اشاره به اینکه در خراسان‌جنوبی ١۵ هزار فرهنگی فعالیت دارند، یادآور شد: فرهنگیان استان در سختکوشی و تلاش سرآمد هستند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی افزود: امسال براساس سهمیه‌ای که مشخص شده از ٩۵ معلم تلاشگر و نمونه شهرستانی، ٢٩ معلم تلاشگر و نمونه استانی و یک معلم تلاشگر و نمونه کشوری در استان تجلیل به عمل می‌آید.

طیبی با بیان اینکه براساس سند تحول بنیادین معلمان در کنار سایر کارکنان باید پژوهشگر و استاد باشند، تصریح کرد: فرهنگیان خراسان‌جنوبی همه این ویژگی‌ها را دارند.

وی با اشاره به اینکه در طی هفته معلم برنامه‌های زیادی از سوی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی پیش‌بینی و اجرا می‌شود، اضافه کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری مراسم غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های فرهنگی شاهد و ایثارگر، برگزاری جلسه استانی تجلیل از معلمان، برگزاری مراسم یادبود متوفیان فرهنگی و شکل‌گیری کاروان سپاس از مقام معلم در دو هزار و ٧٠٠ مدرسه استان از جمله این برنامه‌ها است.

طیبی گفت: هنوز مطالبات فرهنگیان در سال ٩۶ در حال پرداخت بوده هر چند از سال ٨٨ تاکنون معوقاتی دارند اما کلاس درسی به سبب وجود این مطالبات تعویق نشده است.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای شاخه گل از معلمان این دبستان تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

 

 

۱۲۵ معلم نمونه خراسان جنوبی تجلیل می شوند

بیرجند_ معاون آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت : ۱۲۵ معلم نمونه امسال در سه سطح شهرستانی ، استانی و کشوری تجلیل می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سکینه طیبی صبح شنبه در مراسم سپاس معلم که در دبستان شاهد دختران بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: در خراسان جنوبی ۱۵ هزار پرسنل فرهنگی پرتلاش و سخت کوش فعالیت می‌کنند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: در هفته معلم سال جاری ۹۵ معلم شهرستانی، ۲۹ معلم استانی و یک معلم برجسته کشوری در خراسان جنوبی برگزیده شدند.
طیبی ادامه داد: طبق سند تحول بنیادین معلم باید یک استاد پژوهشگر باشد که فرهنگیان خراسان جنوبی چنین خصلت‌هایی دارند.
وی با اشاره به اینکه فرهنگیان خراسان جنوبی از سال‌های گذشته معوقاتی داشته و اکنون معوقات سال ۹۶ پرداخت می‌شود، افزود: با این وجود هیچ معلمی در خراسان جنوبی به واسطه معوقات کلاس را بدون معلم نگذاشته است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه، غباروبی مزار شهدا، جلسه یادبود فرهنگیان متوفی و دیدار با خانواده شهداءاز جمله برنامه‌های هفته معلم سال جاری است.
سید محمد حسینی مشاور استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم بیان کرد: اگر جایگاه معلم را در جامعه به درستی تبیین کنیم قضاوت جامعه نیز درباره این قشر منطقی خواهد شد.
وی با بیان اینکه تبیین جایگاه معلم زمینه ساز رشد و توسعه جامعه است، ادامه داد: توجه کمی و کیفی به آموزش و پرورش زمینه ساز کاهش ناهنجاری‌ها است.

 

نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس خراسان جنوبی

زنگ سپاس برای پاسداشت از مقام معلم و تجلیل از زحمات فرهنگیان، در ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه خراسان جنوبی نواخته شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، آئین سپاس از معلم در بیرجند به صورت نمادین با حضور جمعی از مسئولان، فرهنگیان و نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس خراسان جنوبیدانش آموزان در دبستان شاهد دختران دوره دوم برگزار شد.

۱۷ / ۱۹
تجلیل از مقام شامخ معلم توسط مسئولین استان
تجلیل از مقام شامخ معلم توسط مسئولین استان
تاریخ : ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
۱ / ۱۵
مراسم نمادین سپاس معلم با حضور مسئولین استانی (دبستان شاهد دخترانه دوره دوم شهرستان بیرجند)
مراسم نمادین سپاس معلم با حضور مسئولین استانی (دبستان شاهد دخترانه دوره دوم شهرستان بیرجند)
مراسم نمادین سپاس معلم با حضور مسئولین استانی (دبستان شاهد دخترانه دوره دوم شهرستان بیرجند)
تاریخ : ۱۳۹۸/۰۲/۱۴

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*