چند خبر از خراسان جنوبی

نتایج مسابقات به مناسبت هفته سراهای دانشجویی (دختران و پسران)

 ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۱ کد : ۲۸۷۲ اخبار
تعداد بازدید:۳۴
نتایج مسابقات به مناسبت هفته سراهای دانشجویی (دختران و پسران)

نتایج مسابقات به مناسبت هفته سراهای دانشجویی مورخ ۹۸/۰۲/۰۷در بخش دختران و پسران به شرح ذیل اعلام گردیده است:

پسران

طناب زنی خوابگاه سرو: مقام اول: مرتضی جمالی ؛ مقام دوم: مصطفی دستوری؛ مقام سوم: علیرضا ثریا مقدم

طناب زنی خوابگاه ابوذر:  مقام اول: حسین بهاری، مقام دوم:سیدمحمود محمودی، مقام سوم: محمد مرادی

طناب زنی خوابگاه امیر: مقام اول:محسن طاهرپور،مقام دوم:مهدی صفایی،مقام سوم:محمد شایسته نیکو

دختران

دارت خوابگاه گلستان: مقام اول:مریم فنودی، مقام دوم: صغری رحمانی، مقام سوم: طاهره شکری

طناب زنی خوابگاه گلستان: مقام اول: زهرا قادری،مقام دوم: زهرا مرادنیا، مقام سوم: مهدیه علمدار

طناب زنی خوابگاه توحید: مقام اول: نرگس باقری، مقام دوم: سمیه حسنی آبیز، مقام سوم: خدیجه مجیدی مقدم

دارت خوابگاه توحید: مقام اول: افسانه روزنه، مقام دوم: فرخنده احمدی، مقام سوم:سمیرا رجبی مقدم

دارت خوابگاه صدف: مقام اول: تکتم براتی، مقام دوم: مریم زارع دوست، مقام سوم: زینب محمد اکبری

طناب زنی خوابگاه صدف: مقام اول: تکتم براتی، مقام دوم: فائزه نبی زاده، مقام سوم: آزاده قاسمی وفا

***شایان ذکر است به مقام های اول تا سوم این مسابقات با حضور جمعی از مسئولین دانشگاه جوایزی اهداء گردید***


تجلیل از هیات ژیمناستیک قائنات به عنوان هیات فعال وبرتر سال ۹۷

اولین جلسه روسای هیاتهای ژیمناستیک شهرستان های خراسان جنوبی

اولین جلسه روسای هیاتهای ژیمناستیک شهرستان های خراسان جنوبی

روز گذشته ۶ اردیبهشت ماه اولین جلسه روسای هیاتهای ژیمناستیک شهرستان های خراسان جنوبی درسالن بهاران شهرستان بیرجند برگزارگردید.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان قائنات، اولین جلسه روسای هیاتهای ژیمناستیک شهرستان های خراسان جنوبی درسالن بهاران شهرستان بیرجند برگزارگردید.
دراین جلسه روسای هیاتها عملکرد فعالیت یکساله ۹۷ و مشکلات و نیازمندیهای خود را بیان نمودند.
درپایان با جمع بندی عملکرد هیاتهای ژیمناستیک شهرستانها در سال گذشته شهرستان قائنات توانست برترین هیات شود.
از سوی بیابانی رئیس هیات ژیمناستیک استان با اهدا لوح تقدیر وهدیه ای به سیدعلی ترحمی رئیس هیات ژیمناستیک شهرستان قائنات تقدیر گردید.
گالری
اخبار مرتبط

 

 

مشاوره پلیس: دوست ناباب عامل اصلی اعتیاد است

بیرجند – ایرنا – افراد در دوران نوجوانی و جوانی به دنبال حضور در گروه دوستان‌اند به طوری که پس از مدتی وقتی حسن و خوبی دوستان را می‌بینند به دوستان خود وابسته می‌شوند و مهمترین عامل معتاد شدن افراد دوستان ناباب هستند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس به نقل از مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی وابستگی افراد به دوستان باعث می‌شود از خانواده خود دور شوند و حتی از دوستان خود دفاع کنند و گاهی این دوستان نیز از این شرایط استفاده کرده و فرد را به سمت و سوی موادی که خود مصرف می‌کنند کشانده و به اعتیاد دچار می‌کنند.
معمولا افراد معتاد به دنبال افرادی هستند که با آنها دوست شوند، دور هم جمع شوند و آنها را به سوی مواد مخدر بکشانند، این افراد دوست دارند افراد جدیدی را به مصرف مواد معتاد کنند و ابتدا مواد مجانی به دوست خود تعارف می‌کنند و پس از معتاد شدنشان با اخاذی از آنها در قبال گرفتن مواد جدید به آنها پول می‌دهند و این گونه برخی افراد مواد فروش، کسب درآمد می‌کنند.
بنابر این گزارش از آن‌ جایی که این مواد فروش‌ها و کارتل‌های مواد برای افزایش سود و فروش مواد خود نیاز به حضور افراد معتاد دارند به دنبال افزایش افراد معتاد و گرایش جوانان به مواد مخدر هستند که گاهی یک فرد معتاد می تواند ۱۵ نفر را در سال به مصرف مواد مخدر تحریک کرده و در آن غرق کند.
در حال حاضر افرادی که به مواد مخدر روی می‌آورند ممکن است ۶ ماه تا یک سال طول دورانی باشد که از مواد مخدر به عنوان سرگرمی استفاده کنند و پس از آن مصرف دائمی خود را ادامه می دهند. مراکز ترک اعتیاد مختلفی وجود دارد که برای ترک اعتیاد افراد ایجاد شده است اما کارایی آنها نمی‌تواند به گونه‌ای باشد که افراد را از مصرف مواد مخدر به طور کامل منصرف کند.
هشدار پلیس می افزاید: تعداد بسیاری از مصرف کنندگان مواد مخدر نمی توانند به صورت دائم از مواد مخدر دوری کنند و آن را کنار بگذارند؛ به عبارتی از هر ۱۰۰ نفر بیش از ۹۵ نفر به مصرف دوباره مواد مخدر پس از گذراندن دوران درمان در مراکز درمانی ترک اعتیاد روی می‌آورند که بایستی خانواده و والدین مراقب بیشتری از فرزندانشان کرده و بر دوست یابی جوانان و نوجوانان نظارت بیشتری داشته باشند.
۳۰۲۸

 

 

 

روزانه ۵۲۰ تن پسماند در بیرجند جمع آوری می شود

بیرجند – ایرنا – مدیر پسماند شهرداری بیرجند گفت: روزانه ۱۲۰ تن پسماند خانگی، تجاری و سایر به همراه ۴۰۰ تن نخاله ساختمانی در بیرجند جمع آوری و وارد سایت پسماند شهرداری می شود.

به گزارش روز شنبه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، احمد لطایفی افزود: با افزایش جمعیت، صنعتی شدن جوامع و تغییر الگوهای مصرف، پسماندها به مرور سبب بروز مشکلات پیچیده زیست محیطی شده اند تا آن جا که مدیریت شهری با برنامه ریزی های متعدد برای این بخش به فکر چاره افتاده است.
وی اضافه کرد: برای این امر زیر ساخت هایی در شهرداری بیرجند ایجاد شده که از آن جمله می توان به طراحی و تهیه نقشه جامع سایت پسماند شهرداری به وسعت ۲۶ هکتار و ساخت سوله پردازش، نگهداری و بسته بندی پسماند خشک به متراژ یکهزار و ۳۵۰ مترمربع و با اعتبار سه میلیارد تومان اشاره کرد.
مدیر پسماند شهرداری بیرجند تصریح کرد: نقشه برداری، خاکریزی و تسطیح معبر اصلی سایت پسماند مطابق طرح تهیه شده به طول ۲ هزار متر و با حجم ۶ هزار متر مکعب خاکریزی توسط یکهزار کامیون ۶ تنی انجام شده است.
لطایفی با اشاره به برآورد فنی و تهیه نقشه خط پردازش ۲۵۰ تنی در سایت پسماند افزود: ترانشه دفع غیر بهداشتی پسماند بی خطر سازی شده به متراژ ۳ هزار و ۶۰۰ مترمربع و با اعتباری معادل ۲۵۲ میلیون ریال و ترانشه دفع به متراژ ۹۶ هزار مترمربع و با اعتبار ۶ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال نیز در محل سایت پسماند ایجاد شده است.
وی از انعقاد قرارداد طرح تفکیک زباله در مبدا و مقصد شامل جمع آوری، تفکیک در مبدا و مقصد و خرید از شهروندان خبر داد و گفت: دیواره سیل بند در ضلع شمال سایت پسماند برای پیشگیری از بروز حوادث ناشی از بارش باران های سیل آسا با حجم خاکریزی یکهزار و ۲۰۰ مترمکعب نیز انجام شده است.
مدیر پسماند شهرداری بیرجند ادامه داد: اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدا، خرید و نصب باسکول سایت پسماند و ساماندهی و واگذاری جمع آوری و حمل نخاله های ساختمانی سطح شهر از طریق بخش خصوصی نیز از اقدامات آینده ای است که توسط این مدیریت در دست پیگیری است.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*