آخرین خبر :

معاون استاندار در بازدید از مرکز جامع درمان بیماران خاص خراسان جنوبی متعهد شد : قول پیگیری برای تأمین پزشک متخصص دیالیز و فلوشیپ نازایی

امروز خراسان جنوبی – حمیدی / همزمان با ۱۸ اردیبهشت ماه روز بیماری های خاص معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی به همراه مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، مدیر مرکز درمان بیماران خاص استان و جمعی از مسئولان از مرکز جامع درمان بیماران خاص خراسان جنوبی شامل بخش های دیالیز، تالاسمی و هموفیلی، ناباروری، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، آزمایشگاه و کلینیک اختلالات خواب بازدید کردند و از نزدیک در جریان نحوه خدمت رسانی به این بیماران قرار گرفتند.

ارائه خدمات به ۲۰۰ بیمار پیوند کلیه در خراسان جنوبی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این بازدید با بیان اینکه حدود ۲۰۰ بیمار پیوندی در استان از خدمات بخش دیالیز بهره مند هستند، گفت: در بخش دیالیز حتی بیمار برای تأمین داروی خاصی که هم مورد نیاز است به بیرون از مرکز مراجعه نمی کند و علاوه بر این هزینه رفت و آمد بیماران روستایی از طریق خیرین تأمین می شود.
دکتر محمد دهقانی فیروزآبادی هم چنین در پاسخ به درخواست بیماران دیالیزی برای تأمین یک پزشک متخصص برای بخش دیالیز اینگونه پاسخ داد که برای جذب متخصص بخش دیالیز مرکز پیگیری لازم از وزارتخانه در دست اقدام است که امید می رود محقق شود.

ثبت نام ۱۵۰۰ زوج نابارور
در مرکز درمان بیماران خاص استان
وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۰۰ زوج نابارور استان در این مرکز تشکیل پرونده داده اند، افزود: تعدادی از این مراجعه کنندگان درمان دارویی و تعدادی هم درمان آی یو آی شده اند که ثمره آن تولد حدود ۴۰ نوزاد در این مرکز بوده است.
وی تصریح کرد: امکانات برای عمل آی وی اف(IVF) در استان فراهم شده اما به دلیل نبود فلوشیب نازایی هنوز این بخش فعال نشده است.

قول های مساعد معاون استاندارد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم در جریان بازدید چند ساعته از مرکز درمان بیماران خاص استان و در پاسخ به درخواست بیماران دیالیزی برای جذب متخصص در این بخش قول داد در این خصوص از طریق استاندار خراسان جنوبی با وزیر بهداشت مکاتبه و پیگیری لازم را صورت دهد. ناصر خوش خبر در ادامه در بازدید از مرکز ناباروری رویش که زمان زیادی را به خود اختصاص داد بعد از شنیدن اقداماتی که در این مرکز انجام شده و مشکلاتی که دارد از جمله نداشتن فلوشیپ نازایی قول داد از طریق استاندار از وزارت بهداشت پیگیری صورت گیرد تا حداقل یک یا دو روز در هفته پزشک مربوطه به استان اعزام و این بخش نیز فعال شود. وی در ادامه از بخش های هموفیلی و تالاسمی مرکز بیماران خاص و کلینیک خواب مرکز بیماران خاص بیرجند که در نوع خود در کشور بی نظیر است بازدید کرد.

آغاز بکار رسمی کلینیک خواب از دو ماه گذشته
رئیس و پزشک کلینیک خواب مرکز درمان بیماران خاص در این بازدید گفت: این کلینیک از دو ماه قبل رسما فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون حدود ۴۰ بیمار داشته ایم. دکتر صائبی پور افزود: در این کلینیک اختلالات خواب برطرف و حتی در اقدامی منحصر به فرد مهندسی رؤیا بدون هیچ عارضه درمانی صورت می گیرد.

۱۱۶۰ نفر تحت حمایت مرکز جامع بیماران خاص
مسئول مرکز جامع بیماران خاص خراسان جنوبی هم در حاشیه این بازدید به خبرنگار ما گفت: در این مرکز از کمک های خیرین در درمان بیماران هم استفاده می شود که نتیجه آن دسترسی آسان بیماران خاص و صعب العلاج به خدمات درمانی است. هادی دهقانی با بیان اینکه کلیه خدمات سرپایی از قبیل دیالیز، تزریق خون، ناباروری، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، داروخانه، آزمایشگاه، بانک خون، تالاسمی، هموفیلی، سونوگرافی و اختلالات خواب در این مرکز ارائه می شود، افزود: این مرکز از طریق ویدئو کنفرانس به کلیه مراکز درمانی خاص کشور متصل است تا از اعزام بیماران به سایر مراکز جلوگیری شود.
وی ادامه داد: تا پایان سال ۹۷ تعداد یک‌هزار و ۱۶۰ نفر تحت نظر مرکز جامع بیماری‌های خاص و تحت‌پوشش مرکز بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی هستند که از این تعداد ۲۹۲ نفر بیماران دیالیزی، ۱۷۱ نفر بیماران هموفیلی، ۷۷نفر بیماران تالاسمی، ۱۷ نفر بیماران ای‌بی، ۲۳۳نفر بیماران ام‌اس، ۳ نفر بیماران متابولیک، ۱۹۲نفر بیماران پیوندی و ۸۴ نفر بیماران اوتیسم می باشند.

افزایش ۱۳ درصدی بیماران دیالیزی
و ۲۴ درصدی ام‌اس
وی به افزایش ۱۳ درصدی بیماری دیالیز و ۲۴درصدی بیماری ام‌اس در استان با توجه به تأثیر شیوه زندگی و مسائل جامعه بر ابتلا به بیماری‌های اکتسابی اشاره کرد و افزود: بیماری‌های تالاسمی و هموفیلی که ارثی است، شیوع کمتری نسبت به سال‌های گذشته و استان‌های مجاور داشته است اما با توجه به مسائل روز در خصوص موالید، میزان هفت درصد افزایش در بیماری هموفیلی داشته‌ایم که ما در این باره تأکید زیادی برای عدم افزایش این روند داشته‌ایم که اگر ازدواجی صورت می‌گیرد، تحت نظر این مرکز باشد که متأسفانه در خصوص بیماری هموفیلی این کار انجام نشده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*