اخبار علمی

روغن نعناع به تسکین مشکل بلع کمک می کند

نتایج مطالعه جدید نشان می دهد روغن نعناع می تواند به درمان بیمارانی که مشکل بلع، بدون داشتن درد قلبی در ناحیه قفسه سینه، دارند کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، روغن نعناع یک عنصر اثبات شده در درمان سندروم روده تحریک پذیر است. محققان در این مطالعه به بررسی تأثیر آن بر بیماران دچار مشکل در بلعیدن غذا پرداختند.

از بین ۳۸ بیمار ثبت نام کرده در مطالعه پایلوت، ۶۳ درصدشان بهبود در علائم شأن را گزارش کردند.

«دونالد کستل»، پژوهشگر ارشد مطالعه، در این باره می‌گوید: «یافته های ما نشان می‌دهد نعناع با آرام سازی ماهیچه قسمت تحتانی مری از این علائم پیشگیری می‌کند.»

روغن نعناع به خاطر خواص آرام سازی ماهیچه‌ها، دارای تأثیرات درمانی در برخی انواع اختلالات است. اما فقط در دو مطالعه به بررسی نقش آن در دستگاه گوارش فوقانی پرداخته شده است.

یافته‌ها نشان داد بیمارانی که قبل از غذاخوردن، قرص روغن نعناع دریافت کردند، بلع بهتری در زمان غذاخوردن داشتند. در مورد بیمارانی که دچار اختلالات انقباضی در مری بودند، مشکلات بلع ۸۳ درصد بهتر شده بود

نقش والدین بر کنترل اعتیاد

تحقیقات که بر روی بیش از ۲ هزار نوجوان که به مصرف سیگار و مواد مخدر اعتیاد داشتند،  نشان می‌دهد که ۴۰ تا ۶۰ درصد از این افراد، برای اولین بار نحوه استعمال مواد دخانی را در خانه و توسط والدین آموخته‌اند، بنابراین پدر و مادر‌ها برای دورنگه داشتن فرزندان از مواد مخدر، باید از استعمال مواد دخانی در نزد کودکان به ویژه در منزل خودداری کنند.
 یکی از وظایف والدین در تربیت سالم فرزندان نشان دادن راه‌های صحیح و غلط زندگی اجتماعی و مشورت کردن در مورد علاقه مندی هایش است و از طرفی با پرهیز از دروغگویی، خشم و عصبانیت بی موقع یا ناسزا گفتن، الگوی رفتاری مناسبی برای فرزند خود باشند.
والدین سیگاری اعتیاد را به کورکانشان می‌آموزند/ خوردن 3 عدد خرما چه تاثیری بر بدن شما دارد/ دردسرهای داشتن خانه‌ای بدون گردوخاک

تاثیر ورزش صبحگاهی بر رشد عصبی مشتق از مغز

بررسی‌ها نشان می‌دهد ارتباط مثبت غیر معناداری بین سطوح گلوکز و عامل رشد عصبی مشتق از مغز وجود دارد، انجام ورزش صبح‌گاهی می‌تواند عامل رشد عصبی مشتق از مغز  باشد.
ورزش کردن در اوایل صبح اثر سودمند بیشتری نسبت به ورزش کردن در اوایل غروب بر اکسیداسیون چربی و کاهش چربی خون پس از صرف غذا دارد، خوردن صبحانه مختصر پیش از ورزش می‌تواند به روحیه پس از ورزش و کنترل اشتها در زنان فعال بینجامد.
والدین سیگاری اعتیاد را به کورکانشان می‌آموزند/ خوردن 3 عدد خرما چه تاثیری بر بدن شما دارد/ دردسرهای داشتن خانه‌ای بدون گردوخاک

تاثیر شگفت انگیز مصرف ۳ عدد خرما

خرما سرشار از قند طبیعی از جمله گلوز، فروکتوز و ساکاروز است و همین امر باعث می‌شود با خوردن ۳ عدد خرما احساس انرژی بیشتر و چابکی داشته باشید. پس هر زمان که احساس کمبود انرژی داشتید و به دنبال یک شکلات یا نوشابه انرژی زا بودید دست نگه دارید و به جای آن چند عدد خرما بخورید،  فیبر موجود در خرما مدت زمان بیشتری شما را پرانرژی نگه می‌داردو کمک می‌کند در طول روز فعال بمانید.
خرما حاوی فیبر‌های محلول در مقادیر بالاست که برای سلامت سیستم گوارش ضروری هستند، فیبر‌های محلول به جذب آب در دستگاه گوارش کمک می‌کنند و باعث از بین رفتن یبوست می‌شوند. فیبر‌ها برای ارتقاء سلامت روده بزرگ و حرکات منظم روده ضروری هستند.

والدین سیگاری اعتیاد را به کورکانشان می‌آموزند/ خوردن 3 عدد خرما چه تاثیری بر بدن شما دارد/ دردسرهای داشتن خانه‌ای بدون گردوخاک

عادت غلطی که به مشکلات ریوی می‌انجامد

داشتن یک خانه و محیط کار بسیار تمیز، ممکن است به قیمت  به خطر افتادن سلامت ریه‌های شما تمام شود، زیرا هنگام گردگیری ذرات گرد و غبار در داخل سیستم تنفسی، گردش اکسیژن را با اختلال و محدودیت روبه رو می‌کنند و این برای ریه‌ها خطرناک است. عادت به تمیزکاری‌های افراطی، در معرض گرد و غبار بودن‌های همیشگی، استفاده از محصولات شیمیایی و بهداشتی برای طولانی مدت، خطری برای ریه‌ها محسوب می‌شود که به شما هشدار می‌دهد مراقب وسواس خود باشید.
والدین سیگاری اعتیاد را به کورکانشان می‌آموزند/ خوردن 3 عدد خرما چه تاثیری بر بدن شما دارد/ دردسرهای داشتن خانه‌ای بدون گردوخاک

تاثیر شگفت‌انگیز مصرف غذاهای دریایی

بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده، مصرف غذا‌های دریایی با کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر ارتباط دارند. کسانی که به طور منظم ماهی مصرف می‌کننند، ماده خاکستری مغزشان بیشتر است.
غذا‌های دریایی برای حفظ سلامت روان، منابعی شگفت انگیز محسوب می‌شوند، در حالی که ماهی سرشار از پروتئین، ویتامین‌هایی همچون آ، ب و دی و املاح معدنی از جمله کلسیم، فسفر، ید، آهن، مس است، اما چربی و کلسترول کمی دارد. به طور کلی، مصرف کرر و کافی کاهی می‌تواند خطر ابتلا به افسردگی را تا ۱۷ درصد کاهش دهد.
والدین سیگاری اعتیاد را به کورکانشان می‌آموزند/ خوردن 3 عدد خرما چه تاثیری بر بدن شما دارد/ دردسرهای داشتن خانه‌ای بدون گردوخاک

پیش‌بینی زمان مرگ با حس بویایی

بویایی

کاهش حس بویایی می‌تواند نشانه‌ای از پیش‌بینی زمان مرگ باشد.

به گزارش ایسنا، متخصصان آمریکایی در بررسی‌های جدید دریافتند افراد میانسالی که حس بویایی خود را تا حدودی از دست می‌دهند نسبت به افرادی که از حس بویایی قوی برخوردارند بیشتر احتمال دارد در مدت ۱۰ سال از زمان تشخیص “کاهش حس بویایی” فوت کنند.

در آزمایشات جدید مشاهده شد افراد میانسال با حس بویایی ضعیف در مقایسه با افرادی که در تست‌های تشخیصی حس بویایی شرایط بهتری داشتند ۴۶ درصد بیشتر احتمال دارد در مدت ۱۰ سال پس از انجام این آزمایش‌ها فوت کنند.

در این گزارش آمده‌ است: ۲۸ درصد از موارد افزایش خطر مرگ و میر می‌تواند به بیماری‌های پارکینسون، زوال عقل و کاهش وزن بی‌دلیل نسبت داده شود که تمامی آن‌ها در پیش‌بینی زمان مرگ تاثیر دارند و می‌توانند بر حس بویایی فرد اثر داشته باشند.

همچنین ۷۲ درصد از موارد افزایش خطر مرگ که با کاهش حس بویایی و مرگ مرتبط است ناشناخته بوده و می‌تواند از مشکلات جسمی ناشی شود که با گذر زمان تشدید می‌شوند.

متخصصان در فاصله سال‌های ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۸ به مطالعه روی ۳۰۰۰ فرد میانسال ۷۰ تا ۷۹ ساله پرداختند. ۲۳۰۰ نفر از این افراد در شروع مطالعه تست بویایی را انجام دادند. به گفته محققان در دوره زمانی ۱۳ ساله، حدود ۱۲۰۰ نفر از شرکت کنندگان فوت کردند.

به گزارش لایوساینس، متخصصان دریافتند افرادی که در تست تشخیص بویایی عملکرد ضعیفی داشتند احتمال مرگ آنان در مدت زمان ۱۰ سال حدود ۴۶ درصد بیشتر بوده‌ است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*