۲۳ واحد طلافروشی در بیرجند تعطیل شد/ ۲ واحد در آستانه ورشکستگی

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و ساعت بیرجند از تطعیلی ۲۳ واحد طلافروشی به دلیل رکود حاکم بر بازار طی دو سال گذشته در بیرجند خبر داد.

23 واحد طلافروشی در بیرجند تعطیل شد/ 2 واحد در آستانه ورشکستگی

غلامحسین قربانی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با اشاره به رکود حاکم بر بازار طلا، اظهار داشت: مدتی است بعد از نوسانات در بازار طلا و سکه این‌ بازارها با رکود نسبی مواجه شده و به طور ویژه این رکود در بازار سنتی طلا و جواهر بیشتر است.

وی با بیان اینکه رکود حاکم بر بازار سبب شده که خرید و فروش به شکل مطلوب انجام نشود و حتی برخی طلافروشان ترجیح دهند کرکره‌هایشان را پایین بکشند، بیان داشت: نوسانات شدید حاکم بر بازار طلا داد و ستد را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و ساعت بیرجند با اعلام اینکه اگر فروشندگان بخواهند طلای ساخته شده‌ای را بفروشند ضرر می‌کنند زیرا نمی‌دانند طلایی را که می‌فروشند آیا می‌توانند آن طلا را با همان قیمت جایگزین کنند یا خیر، اضافه کرد: قدرت تصمیم‌گیری از خریدار و فروشنده گرفته شده است.

قربانی‌مقدم روند فعلی را مناسب بازار طلا و جواهر ندانست و گفت: زمانی آرامش در بازار به وجود می‌آید و طلافروش راحت است که طلا در یک وضعیت قیمتی مناسب و معقول قرار بگیرد و داد و ستد انجام شود.

وی با اشاره به فعالیت ۶۰ واحد طلافروشی و سه کارگاه طلاسازی در شهر بیرجند، تصریح کرد: مشتری طلافروشی‌ها به نصف کاهش یافته و فروش جزئی که در این واحدها انجام می‌شود جوابگوی تأمین هزینه‌های یک واحد صنفی نیست.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و ساعت بیرجند از تطعیلی ۲۳ واحد طلافروشی با سابقه ۳۰ ساله به دلیل رکود حاکم بر بازار طی دو سال گذشته در بیرجند خبر داد و افزود: همچنین دو واحد دیگر نیز در آستانه ورشکستگی هستند.

قربانی‌مقدم با اشاره به قیمت بالای مالیات بر ارزش افزوده طلا، مطرح کرد: وقتی مشتری طلایی را خریداری می‌کند باید علاوه بر ارزش افزوده و اجرت ساخت، مالیات بر ارزش افزوده نیز به میزان ۹ درصد بدهد که این باعث شده مردم رغبتی برای خرید نداشته باشند.

وی به تعطیلی واحدهای صنفی طلافروشی و عواقب آن اشاره و تبیین کرد: نتیجه تعطیلی واحدهای طلافروشی روی آوردن به مشاغل کاذب و یا گذاشتن پول طلافروشان در بانک‌ها است که منجر به خروج ارز از بازار می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و ساعت بیرجند با اشاره به افت کم قیمت طلا طی هفته گذشته، مطرح کرد: خرید و فروش‌ها به شدت کاهش یافته و اگر وضعیت به همین روال پیش رود تعداد زیادی از واحدهای طلافروشی تعطیل خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*