آخرین خبر :

چند خبر از خراسان جنوبی

 

 

 

 

مدیرکل بنیاد شهید خراسان جنوبی:
عرفان مقدمه حماسه آفرینی است
عزیزی با بیان اینکه عرفان مقدمه حماسه آفرینی است، گفت: شهدا با عرفان های خود حماسه سازی کرده اند و امروز مسئولان نظام در قبال این حماسه، وظیفه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «محمدتقی عزیزی»، سه شنبه (۲۴ اردیبهشت) در کمیته ساماندهی گلزار شهدای شهرستان خوسف اظهار داشت: کسی که به دنبال شناخت شهداست، در ابتدا باید خود را بشناسد؛ چراکه راه شناختن شهدا، شناخت معرفت آنها است.

مدیرکل بنیاد شهید خراسان جنوبی با بیان اینکه عرفان مقدمه حماسه آفرینی است، گفت: شهدا با عرفان های خود حماسه سازی کرده اند و امروز مسئولان نظام در قبال این حماسه، وظیفه دارند.

عزیزی گفت: بیش از ۵۰۰ آیه قرآن کریم به موضوع شهدا و ایثار پرداخته و این موضوع نشان دهنده این است که شهید ویژگی خاصی دارد که باید آن را درک کرد.

وی افزود: فضیلت و جایگاه شهدا در سوره نساء آیات ۷۱ تا ۷۳ به خوبی بیان شده و فضل عظیم؛ بالاترین مقامی است که خداوند به شهدا اهدا کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: خانواده شهدا سال ها رنج و مشقت را تحمل کردند و باید همواره مورد تکریم و احترام باشند.

وی با گلایه از اینکه هم اکنون در ارتقاء پست های ایثارگران مشکل داریم، گفت: ایثارگران پایه های محکم نظام اسلامی هستند و هم کنون باید بیشتر به خانواده های ایثارگر و جانباز توجه کرد.

سرمایه گذاری ۹ میلیارد تومانی در موقوفه باغ و عمارت شوکت‌آباد

۹ میلیارد تومانی در موقوفه باغ و عمارت شوکت‌آباد بیرجند سرمایه گذاری شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه این سرمایه گذاری ازسرمایه گذاری 9 میلیارد تومانی در موقوفه باغ و عمارت شوکت‌آباد سوی دو سرمایه گذار بخش خصوصی درحال انجام است، گفت: طرح های سرمایه گذاری برای مجموعه ی باغ، عمارت و بزرگترین استخر ذخیره آب استان در این موقوفه است.

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه با همکاری میراث فرهنگی عمرات شوکت آباد به سرمایه گذار واگذار شده است، افزود: تاکنون دو سالن بزرگ در این عمارت اجرا شده که یک سالن به بهره برداری رسیده و سالن دیگر در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه در این عمارت هتل احداث می شود، گفت: ذخیره ۳۵ میلیون مترمکعب در استخر ذخیره آب این عمارت، برای گردشگری و استفاده در کشاورزی اراضی پایین دست استفاده خواهد شد.

 

 

افتتاح آزمایشگاه هماتولوژی و اتاق آموزش مجازی در دانشکده پیراپزشکی

آزمایشگاه هماتولوژی و اتاق آموزش مجازی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکزخراسان جنوبی، رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اینافتتاح آزمایشگاه هماتولوژی و اتاق آموزش مجازی در دانشکده پیراپزشکی آزمایشگاه در مکانی به مساحت ۴۵ متر مربع ایجاد شده که برای دانشجویان کاربرد دوگانه آموزشی و پژوهشی دارد.

محمد ملکانه افزود: این آزمایشگاه با اعتبار۸۵۰ میلیون تومان ایجاد شده است.
وی از راه اندازی اتاق آموزش مجازی در این دانشکده هم خبر داد و گفت: این اتاق به مساحت ۱۲ متر مربع و با هزینه حدود ۳۰میلیون تومان تجهیز شده تا اساتید دانشگاه از این طریق به دانشجویان افغانستانی که به صورت همزمان و آنلاین در شهر هرات مستقرند دروس مختلف را تدریس کنند.

رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: این اتاق می تواند به عنوان آموزش از راه دور برای دانشجویان خارجی و همچنین تدریس به دانشجویان سایر دانشگاهای استان و سایر نقاط کشور مورد استفاده قرار گیرد .

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*