آخرین خبر :

چند خبر از خراسان جنوبی

تریلی حامل نیم ‎تن مرفین در خراسان جنوبی توقیف شد

فرمانده انتظامی استان از کشف ۵۶۶ کیلو و ۴۰۰ گرم مرفین در بازرسی از یک دستگاه تریلی کشنده در شهرستان قاین خبر داد.

تریلی حامل نیم ‎تن مرفین در خراسان جنوبی توقیف شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سردار مجید شجاع با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مأموران انتظامی فرماندهی انتظامی شهرستان قاین هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلی کشنده مشکوک شدند و خودرو را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: مأموران با توجه به حالات روانی و استرس راننده خودرو از وی درخواست مدارک شناسایی کردند که متهم با خودرو متواری شد که با تلاش مأموران خودرو توقیف و راننده آن دستگیر شد.

وی تصریح کرد: مأموران بازرسی از خودرو ۵۶۶ کیلو و ۴۰۰ گرم مرفین که به طرز ماهرانه‌ای در خودرو جاساز شده بود کشف کردند که متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

شجاع بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده افراد و یا خودروهای مشکوک مراتب را با شماره تلفن و یا پیامک ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

 

 

گرگ های گرسنه ۷۵ رأس گوسفند را دریدند
فرمانده انتظامی شهرستان سربیشه از دریده شدن ۷۵ رأس گوسفند توسط گرگ های گرسنه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ «احمدرضا کارگر» در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حمله گرگ های گرسنه به گله گوسفندان در روستای حسین آباد شهرستان سربیشه بلافاصله مأموران انتظامی به محل حادثه اعزام و به منظور پیشگیری از مخاطرات بعدی و حفظ جان شهروندان اقدامات امنیتی و انتظامی را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان سربیشه افزود: بررسی های میدانی پلیس حاکی از این بود که صاحب گله تلاش فراوانی جهت نجات گوسفندان از چنگال گرگ های گرسنه انجام داده است ولی به علت حمله گله ای گرگ ها و تنها بودن چوپان تلفات سنگینی به گله وارد شده است.

کارگر تصریح کرد: در این حادثه ۷۵ رأس گوسفند در حمله گرگ ها تلف شدند و به کسی از اهالی روستا آسیبی نرسیده است.

حمله گرگ های گرسنه به ۷۵ رأس گوسفند

گرگ های گرسنه ۷۵ رأس گوسفند را شب گذشته در روستای حسین آباد شهرستان سربیشه دریدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، فرمانده انتظامی سربیشه گفت: بررسی های میدانی پلیس حاکی از این حمله گرگ های گرسنه به 75 رأس گوسفندبود که صاحب گله تلاش فراوانی برای نجات گوسفندان از چنگال گرگ های گرسنه انجام داد ولی به علت حمله گله ای گرگ ها و تنها بودن چوپان، تلفات سنگینی به گله وارد شد.

سرهنگ کارگر افزود: در این حادثه خوشبختانه به چوپان آسیبی نرسید.

 

 

 

 

 

 

درگذشت مادر شهید حسین قربانی

مادر شهید حسین قربانی در سن ۸۳ سالگی به فرزند شهیدیش پیوست .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، خانم نساء علی پور مطلق عصردیروز در سن ۸۳ سالگی بدلیل بیماریدرگذشت مادر شهید حسین قربانیو کهولت سن در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد دار فانی را وداع گفت.

پیکر این مرحومه امروز ساعت ۱۷ در روستای اکبریه قائن تشییع می شود و در کنار فرزند شهیدش آرام خواهد گرفت.

شهید حسین قربانی در سال ۶۲ در منطقه مهران به درجه رفیع شهادت نائل شد.

مرحومه علی پور مطلق همچنین مادر حجت الاسلام موسی قربانی، نماینده ۴ دوره  مردم قاین  و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیر تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه بیرجند از برگزاری مسابقات فوتبال دانشجوییموسسات آموزش عالی استان در دانشگاه بیرجند خبر داد.

میر کاظمی مدیر تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت : فوتبال پسران ، فوتسال دختران ، ووشو دختران و پسران از جمله رشته های ورزشی این مسابقات است .

وی  با اشاره به اینکه بعد از پایان مسابقات،  برگزیدگان  به مرحله منطقه ای  راه خواهند یافت افزود: در مرحله منطقه استاهای خراسان رضوی ، شمالی ، جنوبی و سمنان با یکدیگر رقابت می کنند.

میر کاظمی ادامه داد: برگزیدگان مرحله منطقه ای بعد از پایان رقابت ها  به پانزدهمین المپیاد قهرمانی ورزش های دانشجویی اعزام خواهند شد.

مدیر تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه بیرجند  با بیان اینکه این مسابقات تا پایان آبان ماه برای انتخاب تیم ها ادامه خواهد داشت افزود: هنوز امار دقیقی از تیم ها در دست نیست زیرا با توجه به اعلامیه ما دانشگاه ها با شناسایی افراد به مرور زمان تیم های خود را معرفی خواهند کرد.

وی گفت: برگزاری مسابقات دانشگاهها و موسسات اموزش عالی استان یکی دیگر از وظایف دانشگاه بیرجند است .

 

 

 

 

 

رونمایی از کتاب ” تبار بهار” در بیرجند

امروز در مراسمی از کتاب “تبار بهار” نوشته محمد نظام دوست در بیرجند رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، این کتاب زندگی و خاطرات خاندان آیت الله آیتی یکی از چهره هایرونمایی از کتاب برجسته شهر بیرجند را روایت می کند .
اکتاب ” تبار بهار” در ۴۳۰ صفحه و به همت حوزه هنری استان و سازمان تبلیغات اسلامی به انتشار رسیده است.
پیش از این نیز کتابهای جرعه نوش (خاطرات مرحوم آیت الله عارفی) از قبیله گل (خاطرات مرحوم آیت الله تهامی) و از سلاله ی کوثر (خاطرات مرحوم آیت الله حائری ) با موضوع شرح زندگی علمای خراسان جنوبی چاپ شده است.

 

 

 

 

تجلیل از اساتید و پژوهشگران دانشگاه بیرجند

شب گذشته به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم از ۳۰ نفر از اعضای هیات علمی، اساتیدو پژوهشگران دانشگاه بیرجند تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس دانشگاه بیرجند دراین مراسم گفت: این دانشگاه با ۳۴۵ عضوتجلیل از اساتید و پژوهشگران دانشگاه بیرجندهیات علمی در ۳۲۰ کدرشته در مقاطع کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا  فعال می باشد.

آقای خامسان با بیان اینکه دانشگاه بیرجند شامل ۱۲ دانشگاه و دانشکده و دو دانشکده اقماری در فردوس و سرایان است، افزود: در حال حاضر درمجموع ۱۲ هزار دانشجو دراین دانشگاه مشغول به تحصیل اند.

وی با بیان اینکه آموزش بهترین رکن در دانشگاه است، گفت: به عنوان یک معلم  و استاد باید هدف اصلی  تربیت نسلی متعهد و کمک کننده به  جامعه باشد.

در پایان این مراسم از ۲۲ عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند، ۲ نفر استاد مدعونمونه و ۶ کارشناس آموزشی تجلیل شد.

 

 

 

در خضری دشت بیاض

پخت بیش از سه هزار قرص نان محلی برای سیل زدگان

بانوان روستای گریمنج شهر خضری دشت بیاض با پخت بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ قرص نان به یاری سیل زدگان کشور شتافتند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، جمعی از بانوان روستای گریمنج در حرکت جهادی به یاد سال‌های دفاعپخت بیش از سه هزار قرص نان محلی برای سیل زدگانمقدس این تعداد نان را پخت کردند و به ستاد عتبات عالیات قاینات تحویل دادند.
در این حرکت خودجوش بیش از ۱۵ بانو با مشارکت ۲۰ خانوار این روستا مشارکت کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جشنواره منطقه ای طنز

با برگزاری مراسم اختتامیه نخستین جشنواره منطقه‌ای طنز کودک و نوجوان خلیج فارس به میزبانی استان هرمزگان دو رتبه اول، یک رتبه دوم و یک رتبه شایسته تقدیر این جشنواره به ۴ عضو کانون خراسان جنوبی رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی،  نخستین جشنواره منطقه‌ای طنز کودک و نوجوان خلیج فارس در دو بخش شعر و داستان  به میزبانی  استان‌  هرمزگان و مشارکت استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد، با معرفی برگزیدگان  و درخشش اعضای کانون استان، به کار خود پایان داد.

بر همین اساس در بخش داستان گروه سنی دوره اول ابتدایی «نازنین شهریاری»  عضو کانون شماره یک و فراگیر بیرجند رتبه  اول، را به خود اختصاص داد.

همچنین در گروه سنی دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه  دو عضو کانون بشرویه به ترتیب  «سمانه خدایی» رتبه اول  و «مریم جهان طلب»  رتبه دوم را کسب کردند.

 در همین حال اثر داستانی «محدثه ذوالفقاری» عضو کانون سرایان در گروه سنی دوره دوم دبیرستان به عنوان شایسته تقدیر معرفی شد.

داوری بخش داستان این جشنواره را « احمد اکبرپور و محمدرضا شمس» برعهده داشتند.

افتتاح نمایشگاه عکس خراسان جنوبی در موزه بزرگ خراسان + عکس

دومین نمایشگاه آثار نخستین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی در موزه بزرگ خراسان در مشهد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی در افتتاحیه این نمایشگاه گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی جاذبه های تاریخی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی به گردشگران ورودی به مشهد مقدس است تا بدین وسیله بر تعداد گردشگران و ماندگاری آنها در استان بیافزاییم.

رمضانی افزود: این نمایشگاه تا ۲۱ اردیبهشت در موزه بزرگ خراسان واقع در بوستان کوهسنگی مشهد از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ پذیرای علاقمندان خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه اولین نمایشگاه این جشنواره، نوروز ۹۸ در ارگ کلاه فرنگی بیرجند برگزار شد، گفت: سومین نمایشگاه میراث ماندگار خراسان جنوبی بعد از ماه رمضان در تهران برگزار می شود.
جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی مهر سال گذشته با حضور ۴۵ عکاس برتر کشوری در بیرجند برگزار شد.
 

اعضای هیئت علمی و کارشناسان نمونه آموزشی دانشگاه بیرجند تجلیل شدند

در آیین بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از اساتید نمونه آموزشی دانشگاه بیرجند ۳۰ نفر از اعضای هیئت علمی و کارشناسان نمونه آموزشی تجلیل شدند.

اعضای هیئت علمی و کارشناسان نمونه آموزشی دانشگاه بیرجند تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، احمد خامسان در آیین بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از اساتید نمونه آموزشی دانشگاه بیرجند اظهار داشت: آموزش مهم‌ترین رکن دانشگاه است و ما به عنوان معلم نباید فقط انتقال دهنده یک سری دانش به دانشجویان و دانش آموزان باشیم.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه بیش از هر چیزی آن منش و شخصیتی مهم است که از خود به دانشجویان انتقال می‌دهیم تصریح کرد: انتقال دانش و مهارت و کارآفرینی هدف اصلی ما در دانشگاه نیست بلکه هدف اصلی تربیت نسل متعهد برای جامعه است تا بتوانند تمام این اهداف را پیاده کنند و نسلی تحویل جامعه دهیم که کمک دهنده جامعه باشند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند نیز در این مراسم بیان کرد: افزایش پذیرش دانشجویان بین المللی در استان، تدوین شیوه نامه جامع آموزشی دوره‌های تحصیلی دانشگاه بیرجند، تدوین شیوه نامه اجرایی برگزاری امتحانات دانشگاه بیرجند، تدوین شیوه‌نامه اجرایی استاد راهنمای تحصیلی، تدوین شیوه نامه تعیین ظرفیت راهنمایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی توسط اعضای هیئت علمی و تدوین شیوه نامه مدرسین مدعو از جمله برنامه‌های سال گذشته بوده است.

بیشتر بخوانید

محسن آیتی گفت: تصویب آیین نامه ترفیع سالیانه، تصویب آیین نامه پایه تشویقی، کسب مقام اول المپیادهای دانشجویان برای نخستین بار توسط دانشجوی دانشگاه بیرجند و کسب چندین رتبه ممتاز در المپیاد کشوری و کسب دو رتبه المپیاد فرش از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته بوده است.

وی افزود: سیاست گذاری گسترش رشته‌ها، تدوین نقشه جذب اعضای هیئت علمی، تدوین طرح توجیهی تاسیس کالج دانشگاه بیرجند، تدوین آیین نامه بازنگری سرفصل دروس، طرح اشتغال‌پذیری دانشجویان، تدوین آیین نامه پذیرش دانشجویان خارجی، تدوین سیاست‌های توسعه رشته‌های دانشگاه، سیستمی شدن کلیه درخواست‌های دانشجویی، تدوین آیین نامه جهت دهی پایان نامه‌های تحصیلی به سمت رفع نیازهای کشور، تدوین آیین نامه نحوه به کارگیری استادان وابسته، اعمال سیاست‌های تشویقی برای گسترش آموزش ترکیبی و بهبود و استانداردسازی فرآیندهای حوزه آموزش از جمله برنامه‌های سال جاری معاونت آموزشی دانشگاه بیرجند است.

انتهای پیام/ش

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*