چند خبر از خراسان جنوبی

۱۳ هکتار باغ در موقوفات خراسان جنوبی ایجاد شد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ۱۳ هکتار باغ در اراضی موقوفه استان سال گذشته زیر کشت پسته و عناب قرار گرفت.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۰ هکتار در شهرستان خوسف زیرکشت نهال پسته رفت که پنج هکتار آن در روستای علی آباد و پنچ هکتار در روستای کاخک واقع شده است.
وی افزود: ۱٫۵ هکتار باغ پسته نیز در اراضی موقوفه شهرستان بیرجند و ۱٫۵ هکتار باغ پسته در اراضی موقوفه روستای اکبرآباد خوسف کاشته شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به کاشت ۱۰ هکتار گندم در اراضی موقوفه شهرستان بیرجند گفت: سال گذشته سه هکتار نیز در اراضی وقفی شهرستان بیرجند زیر کشت یونجه قرار گرفته است.
وی یادآور شد: افزایش بهره وری و ایجاد درآمد یکی از اهداف مهمی است که در راستای احیا، عمران و آبادانی موقوفات دنبال می شود.
بخشی پور ادامه داد: چندین طرح عمرانی در رقبات مستعد سرمایه گذاری و اراضی موقوفه با کاربری تجاری، مسکونی و کارگاهی سال گذشته اجرایی شد.
وی از احداث ساختمان تجاری و کارگاهی به متراژ ۲ هزار و ۵۲ متر مربع در شهرستان بیرجند خبر داد و افزود: این پروژه با حجم سرمایه گذاری بیش از ۲۰ میلیارد ریال احداث شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: همچنین ساختمان تجاری در شهرستان بیرجند به متراژ ۵۵۰ متر مربع با حجم سرمایه گذاری بیش از ۶ میلیارد ریال ساخته شده است.
وی با اشاره به احداث ساختمان تجاری مسکونی در شهر خضری یادآور شد: برای این پروژه به متراژ ۷۸۸ متر مربع بیش از هشت میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
حجت الاسلام بخشی پور از احداث ۲ باب مغازه تجاری به متراژ ۷۵ متر مربع در شهرستان قاینات خبر داد و گفت: این سرمایه گذاری نیز بیش از ۲ میلیارد ریال بوده است.
وی ادامه داد: ساختمان تجاری و اقامتی واقع در شهرستان سرایان با حجم سرمایه گذاری بیش از چهار میلیارد ریال سال گذشته احداث شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: اعتبار پروژه های مذکور از محل درآمد موقوفات مربوطه تامین می شود که برای بعضی پروژه ها با توجه به کسری اعتبار، از سازمان اوقاف و امور خیریه تسهیلات دریافت شده است.
وی گفت: سرمایه گذاری در اراضی با کاربری گردشگری و مشارکت بخش خصوصی برای افزایش درآمد و بهره وری موقوفات نیز انجام شده که احیا، مرمت، نوسازی و تجهیز مجموعه تفریحی و گردشگری باغ و عمارت شوکت آباد، احداث مجموعه تفریحی و گردشگری استخر شوکت آباد، احیا، مرمت، نوسازی و تجهیز کاروانسرای چاه گنبد طبس و کاروانسرای اصفاک بشرویه از جمله این پروژه ها است.
تاکنون بیش از ۹ هزار موقوفه و ۲۳ هزار و ۴۰۰ رقبه در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است. همچنین ۹۶ بقعه متبرکه و مرکز فرهنگی، مذهبی در استان وجود دارد.
۹۸۹۳ * ۶۰۵۴

 

 

 

امنیت اقتصادی برای تولیدکنندگان فراهم نیست/مشوق ها برای دلالی است

بیرجند-رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: در شرایط فعلی امنیت اقتصادی برای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی فراهم نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین شافعی ظهر چهارشنبه در نشست هم اندیشی دیپلماسی اقتصادی و تجاری خراسان جنوبی اظهار کرد: در خراسان جنوبی بین بخش دولتی و خصوصی فضای صمیمانه ای حاکم است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بیان کرد: در شرایط فعلی مشکلاتی در زمینه درآمدهای ارزی و مبادلات خارجی داریم که باید در عرصه عمل برای آن تدبیری بیندیشیم.

شافعی ادامه داد: اولویت دولت در سیاست تجاری مبادله با کشورهای همسایه است و از این منظر استان‌های مرزی چون خراسان جنوبی و بیرجند در حوزه اقتصادی حائز اهمیت هستند.

مسائل حوزه تولید با وصله و پینه زدن حل نمی‌شود

وی با بیان اینکه با تصمیمات روبنایی و وصله و پینه‌ای مسائل حوزه تولید حل نمی‌شود، افزود: در رفع مشکلات اقتصادی تا زمانی که سیاست‌های تجاری با سیاست‌های ارزی هماهنگ نباشد به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: در موقع شعار سخن از سردار جنگ اقتصادی بودن تولید کنندگان و فعالان اقتصادی می زنیم ولی در زمان مشکلات آنان را متهمان اصلی می‌دانیم.

شافعی اظهار کرد: هر چند علی رغم زندگی در یک منطق ناامن ایران از امنیت بالایی برخوردار است ولی در حوزه امنیت اقتصادی در کشور با مشکلات فراوانی رو به رو است.

وی بیان کرد: فعال اقتصادی و تولید کننده نمی‌داند که در سال آینده هزینه‌های تولید اعم از نرخ ارز، هزینه تأمین اجتماعی و قیمت مواد اولیه چقدر می‌شود که نشان از عدم امنیت اقتصادی دارد.

اختصاص مشوق‌ها برای بخش غیر مولد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: وقتی همه مشوق‌ها به بخش‌های غیر مولد چون دلالی اختصاص می‌یابد، چگونه انتظار رونق تولید در کشور را داریم.

شافعی اظهار کرد: فردی که همه ثروت خود را در بانک پس انداز می‌کند هیچگونه مالیاتی پرداخت نمی‌کند ولی تولیدکنندگان هزینه‌های زیادی در این زمینه می‌پردازند.

وی بیان کرد: بخش خصوصی در راستای حمایت از کالای ایرانی اصرار بر حمایت از عرضه به جای بخش تقاضا داشت و معتقدیم رونق تولید نیز با تأکید بر همین موضوع محقق می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ادامه داد: متأسفانه گاه هماهنگی در زمینه تصمیمات کلان اقتصادی در کشور نیست و در موضوعی بانک مرکزی یک نظر و وزارت صمت نظر دیگری دارد.

شافعی با اشاره به اینکه از برجام می‌توانستیم استفاده بهتری ببریم، گفت: استکبار جهانی به اندازه کافی مشکل برای تولید کنندگان ایجاد کرده و در داخل نباید سنگ دیگری جلوی پای آنان بگذاریم.

 

 

 

 

طلسم ساخت آشیانه بالگرد امدادی خراسان جنوبی شکست

بیرجند- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از آغاز عملیات اجرایی ساخت آشیانه بالگرد امدادی استان در هفته هلال احمر خبر داد و گفت: هشت میلیارد اعتبار اولیه برای پروژه اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: استقرار بالگرد هوایی در قالب پروژه احداث پایگاه امدادی شرق سالهاست که در خراسان جنوبی به عنوان یک مصوبه بر روی کاغذ آمده است و مدیرعامل هلال احمر خراسان جنوبی اعلام کرده بود: زمین مورد نیاز برای احداث این پروژه تملک شده و تا کنون سه سوله امدادی نیز ساخته شده است.

تکمیل پروژه پایگاه امدادی و ساخت آشیانه نیازمند اعتبارات استانی بود که تا کنون محقق نشده بود.

احداث پایگاه امدادی شرق به جهت موقعیت جغرافیایی استان و فاصله زیاد استان با استان‌های همجوار از نیازهای ضروری استان بوده است که امسال مدیرعامل هلال احمر خراسان جنوبی از آغاز عملیات اجرایی ساخت آشیانه در هفته هلال احمر با اعتبار اختصاص یافته از سوی استانداری خبر داد.

محمد رحیم شهریاری صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال از دوازدهم تا نوزدهم اردیبهشت ماه به هفته هلال احمر نامگذاری شده است.

وی با اشاره به مراسم کلنگ زنی ساخت آشیانه بالگرد با حمایت استانداری و سازمان برنامه و بودجه در هفته هلال احمر، بیان کرد: ساخت این آشیانه در مجموع ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه در بر دارد که تا کنون هشت میلیارد ریال برای فاز اول مجموعه در پایگاه مهر شهر تخصیص یافته است.

وی با اشاره به برگزاری ۲۴ برنامه محوری جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در هفته هلال احمر، افزود: اهدای خون به صورت داوطلبانه، برگزاری کارگروه امداد و نجات و اجرای طرح جمعه، ایمان، ایمنی و سلامت در پایگاه‌های نماز جمعه سراسر استان از جمله این برنامه‌ها است.

وی گفت: طی این هفته کاروان‌های سلامت به تعداد ۳۶۰ نفر به مناطق سیل زده استان اعزام خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: طی هفته هلال احمر کسانی که به مرکز فیزیوتراپی و توانبخشی هلال مراجعه کنند از ۲۰ درصد تخفیف برخوردار خواهند شد.

وی بیان داشت: دو سوئیت ویژه با اعتبار سه میلیارد ریال در آبگرم فردوس نیز طی این هفته به بهره برداری خواهد رسید.

شهریاری با بیان اینکه دو کانون جوانان روستایی و طلاب در شهرستان قاین در این هفته افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: دوره توان افزایی در شهرستان زیرکوه نیز برای ۷۰ نفر با رویکرد توان افزایی در هفته هلال احمر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۳۰۷ کانون در حوزه‌های مختلف تحت عنوان کانون‌های هلال احمر در سطح استان فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: در حال حاضر ۲۳ پایگاه امداد و نجات فعال در سطح استان فعال است.

 

 

 

 

۴۱ درصد از خانه های روستایی خراسان جنوبی غیرمقاوم است

بیرجند- مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: ۴۱ درصد از واحدهای فعلی روستایی استان از استحکام بسیار پایینی برخوردار هستند چراکه از مصالح کم دوام استفاده شده و هر لحظه باید منتظر حادثه باشیم.

علی اصغر آسمانی مقدم در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت استحکام خانه‌های روستایی و شهری استان بیان کرد: طبق آمار سرشماری نفوس مسکن در سال ۹۵، ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد روستایی در سطح استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون از این تعداد ۴۴.۵ درصد واحدها از استحکام لازم برخوردار شدند، اظهار کرد: ۱۴.۵ درصد کل واحدهای روستایی از مصالح کم دوام استفاده شده‌اند که تا اندازه‌ای می‌توانند در برابر حوادث احتمالی استقامت کنند.

آسمانی مقدم بیان کرد: قریب به ۴۱ درصد از واحدهای فعلی روستایی خراسان جنوبی از استحکام بسیار پایینی برخوردار هستند چراکه از مصالح کم دوام و بی دوام استفاده شده و هر لحظه باید منتظر حوادثی از ناحیه واحدها باشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت تسهیلاتی برای بازسازی و مقاوم سازی واحدها در اختیار بنیاد مسکن گذاشته است، اظهار کرد: از هم استانی‌ها خواستاریم با دریافت این تسهیلات نسبت به بازسازی و مقاوم سازی واحدهای کم دوام اقدام کنند.

وی بیان کرد: تاکنون میزان این تسهیلات تا سقف ۲۵ میلیون تومان بوده که با مصوبه هیئت دولت، این میزان در سال جدید به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

آسمانی مقدم بیان کرد: آن دسته از افرادی که از وضعیت مالی خوبی برخوردار نبوده و نمی‌توانند بنا به داشتن شرایطی خاص با ۴۰ میلیون تومان واحد مسکونی را به اتمام برسانند، از حساب ۱۰۰ امام کمک‌های بلاعوض می‌گیرند.

 

 

 

پرداخت غرامت ۴ میلیارد تومانی کشاورزان خسارت دیده

۴میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان خسارت دیده خراسان جنوبی در سال زراعی ۹۶-۹۷  پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر شعب بانک کشاورزی استان برآورد خسارات کشاورزان در سال زراعیپرداخت غرامت 4 میلیارد تومانی کشاورزان خسارت دیده ۹۶-۹۷ را ۱۹ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این خسارت در بخش های باغی، زراعی، دام، طیور و تنه درختان ثبت شده است.

قزلباش افزود: در این راستا ۳۱ هزار و ۵۷۳ پرونده در صندوق بیمه کشاورزی تشکیل شد که تا پایان سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی گفت: امروز ۴ میلیارد تومان به حساب ۳ هزار و ۵۷۵ پرونده تشکیل شده توسط کشاورزان پرداخت شد که با این مبلغ تمامی مطالبات کشاورزان در سال زراعی گذشته تسویه شد.

 

 

 

 

 

 

 

نجات جان جوان قاینی با امداد اورژانس هوایی بیرجند

پرواز به موقع اورژانس هوایی بیرجند، جان جوان ۲۷ ساله قاینی را نجات داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان گفت: عصر رونجات جان جوان قاینی توسط اورژانس هوایی بیرجندز گذشته به دنبال گیرافتادن پای جوان ۲۷ ساله قاینی در لای چرخهای تیلر، پای وی دچار قطع شدگی، خونریزی شدید شریانی و شکستگی اندام تحتانی شده بود و جانش در معرض خطر جدی قرار گرفت.

آقای عباسی با بیان اینکه برای نجات جان مصدوم، این بیمار باید هرچه سریع تر به بیمارستان بیرجند منتقل می شد، افزود: با هماهنگی صورت گرفته و اقدام به موقع اورژانس هوایی در کوتاهترین زمان عوامل اورژانس در محل حاضر شدند و بیمار بعد از رها سازی توسط هلال احمر و انجام اقدامات درمانی  به بیمارستان امام رضا(ع) منتقل شد.

وی گفت: با اقدام به موقع مصدوم، از مرگ نجات یافت.

 

 

 

 

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی:
اجرای۲۴ برنامه در هفته هلال احمر/ عملیات احداث آشیانه بالگرد آغاز می‌شود
شهریاری از اجرای بیش از ۲۴ برنامه در هفته هلال احمر در استان خبر داد و گفت: کلنگ زنی آشیانه بالگرد بیرجند با ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار اولیه مهمترین این پروژه‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدرحیم شهریاری» امروز (۱۱ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه همه ساله در ایران از ۱۲ تا ۱۹ اردیبهشت به نام هفته هلال نامیده می شود، اظهار داشت: ۱۸ اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و یا هلال احمر است.

وی با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری سازمان صلیب سرخ جهانی، گفت: این سازمان براساس ایده ای از «هانری دونان» در سال ۱۸۶۳ راه اندازی شد که در حال حاضر حدود۲۰۰ کشور عضو جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ جهانی هستند و فعالیت های خود را بر اساس هفت اصل بی طرفی، انسانیت، خدمات داوطلبانه، بی غرضی، استقلال، جهان شمولی و یگانگی انجام می دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: این جمعیت به دنبال چهار هدف مهم یعنی تلاش برای تسکین دردهای انسان ها، تلاش برای تامین سلامت انسان ها، تلاش برای ایجاد صلح و دوستی میان انسان ها و تلاش برای تامین کرامت انسان ها در فعالیت های خود است.

شهریاری با بیان اینکه ایران در سال ۱۳۰۱ هجری شمسی عضو هلال احمر شد، گفت: ایران حدود ۹۷ سال است که عضو نهضت بین المللی هلال احمر است.

وی با بیان اینکه امسال به مناسبت هفته هلال احمر در خراسان جنوبی حدود ۲۴ برنامه اجرایی خواهد شد، اظهارداشت: در هفته هلال در سراسر شعب هلال احمر در استان، اهدای خون توسط کارکنان و اعضای هلال احمر صورت خواهد گرفت.

فعالیت ۳۰۷ کانون هلال احمر در استان!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افتتاح کانون جوانان هلال احمر در قاین را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۳۰۷ کانون هلال احمر فعال در استان داریم که اینها شکل گرفتند.

شهریاری با بیان اینکه همچنین دوره توان افزایی برای ۷۰ نفر از اعضای حوزه امداد و نجات در شهرستان زیرکوه به مدت دو روز در حال برگزاری است، گفت: علاوه بر اینها، کاروان سلامت هلال احمر به مناطق سیل استان در شهرستان های سربیشه، بشرویه و طبس اعزام و بیش از ۳۶۰ مراجعه کننده را رایگان ویزیت خواهند کرد.

کلنگ زنی آشیانه بالگرد بیرجند!

وی مهمترین برنامه هلال احمر در این هفته را کلنگ زنی ساخت آشیانه بالگرد در بیرجند عنوان کرد و گفت: این پروژه که حدود ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، فاز اول آن با ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در زمینی به مساحت ۱۷۶۰ متر در پایگاه امدادی مهرشهر بیرجند کلنگ زنی خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان داشت: پایگاه های هلال احمر به منظور ارائه خدمات پزشکی، آموزشی و ایمنی به مردم در محل های نماز جمعه شهرستان های استان مستقر خواهند بود.

شهریاری اضافه کرد: همچنین دو اتاق پراتیک در شهرستان های طبس و قاین با بیش از ۴۰۰ میلیون تومان هزینه کرد برای تجهیز و راه اندازی، در هفته آینده افتتاح می شود.

وی برگزاری دوره آموزش های عمومی برای امدادگران در شهرستان ها با ۳۰۰ شرکت کننده، بهره برداری از دو سوئیت آبگرم فردوس با ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار و برگزاری پیاده روی خانوادگی ویژه کارکنان هلال احمر را از دیگر برنامه های این جمعیت برای هفته هلال احمر عنوان کرد.

شهریاری خاطرنشان کرد: تمامی خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی هلال احمر در بیرجند برای مراجعه کننده ها در هفته آینده با ۲۰ درصد تخفیف صورت خواهد گرفت.

توزیع۱۶هزار بچه ماهی گرمابی در شهرستان خوسف

۱۶ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی بین بهره برداران شهرستان خوسف توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر جهاد کشاورزی خوسف گفت: این تعداد بچه ماهی گرمابی در ۲۵باب استخرتوزیع۱۶هزار بچه ماهی گرمابی در شهرستان خوسف  دو منظوره رها سازی شد .
رضوی افزود: در شهرستان خوسف بیش از ۳۰ نفر در بخش پرورش ماهی فعالیت می کنند که پیش بینی می شود ۱۶تن ماهی  در پایان سال برداشت شود .
وی هدف از توزیع بچه ماهی را کمک به تامین گوشت سفید وغنی سازی آب وخاک کشاورزی وکاهش مصرف کودهای شیمیایی عنوان کرد.

برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان خراسان جنوبی در فردوس

چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان‌ خراسان جنوبی به میزبانی شهرستان فردوس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان با بیانبرگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان خراسان جنوبی در فردوس اینکه این‌ مسابقات در سطح شهرستانی با شرکت ۵ هزار فرهنگی خواهر و برادر در استان برگزار شد، گفت:  از بین شرکت کنندگان تعداد ۱۲۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

حجت الاسلام‌ سیدعلی حسینی افزود: چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان استان در رشته های قرائت،حفظ ۱۰جزء، حفط کل، نهج البلاغه و روش تدریس احکام برگزار شد و در پایان تعداد ۱۰ نفر در هر رشته یک نفر خواهر و یک‌ نفر برادر که بالاترین امتیاز را کسب کنند به مرحله کشوری راه می یابند.

وی گفت: این‌ مسابقات با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، آشنایی بیشتر فرهنگیان با علوم و معارف قرآنی، آموزه های اهل بیت(ع) و احکام نماز، انتقال آموخته های دینی و قرآنی به دانش آموزان و ایجاد فضای رقابت قرآنی بین فرهنگیان به میزبانی شهرستان فردوس برگزار می شود.

 

 

 

 

مراسم استقبال از نجمه خدمتی بانوی تیرانداز خراسان جنوبی برگزار می شود

مراسم استقبال از نجمه خدمتی بانوی تیرانداز خراسان جنوبی برگزار می شود

نجمه خدمتی بانوی افتخار آفرین استان فردا پنج شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه وارد بیرجند خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان، نجمه خدمتی دارنده نخستین سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو، فردا عصر ساعت ۱۹ وارد فرودگاه بیرجند خواهد شد.
گفتنی است نجمه خدمتی تیرانداز شایسته خراسان جنوبی توانست در مسابقات تیراندازی جام جهانی که با حضور ۵۸۸ ورزشکار از ۶۷ کشور جهان از ۳ تا ۹ اردیبهشت ماه در شهر پکن- چین برگزار شد، با راهیابی به فینال و قرار گرفتن در جایگاه پنجم جهان، نخستین سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کند.

تجلیل کمیته ملی المپیک از نجمه خدمتی

تجلیل کمیته ملی المپیک از نجمه خدمتی

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک به همراه برخی از اعضای هیات اجرایی و شاهرخ شهنازی، دبیر کل کمیته ملی المپیک در نشستی با علی دادگر رییس فدراسیون تیراندازی دیدار و گفت گو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان از سایت فدراسیون تیراندازی، رئیس کمیته ملی المپیک در این دیدار به حمایت کامل این کمیته از فدراسیون تیراندازی در مسیر بازیهای المپیک اعلام آمادگی کرد و قول های مساعدی در خصوص این رشته المپیکی داد.
صالحی امیری ضمن تبریک این موفقیت به دست آمده در کسب نخستین سهمیه بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت: علی دادگر از مدیران پرتلاش کشور و عضویت اجرایی کمیته ملی المپیک است که بنده به وی ایمان دارم و مطمئن هستم تیراندازی کشور آینده بهتری خواهد داشت.
رییس کمیته ملی المپیک در پایان خاطرنشان کرد: از امروز حمایت ویژه ای از فدراسیون تیراندازی خواهیم داشت تا با تلاش شما ورزشکاران شاهد موفقیت های بیشتری در این رشته باشیم.
در پایان این بازدید از طرف هیات رییسه فدراسیون تیراندازی از نجمه خدمتی و الهام هاشمی تجلیل به عمل آمد.
شایان ذکر است در مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان در چین، نجمه خدمتی نخستین سهمیه المپیک را کسب کرد.
در سال زراعی جاری

افزایش ۲۳۲ درصدی بارشهای خراسان جنوبی

میانگین بارشهای خراسان جنوبی از ابتدای سال زراعی (مهر) تاکنون، ۲۳۲ درصد نسبت به میانگین بارشهای سال گذشته افزایش دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، سرپرست گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهیهای جوی هواشناسیخراسان جنوبی ششمین استان پربارش کشوراستان گفت: براساس آمار مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال زراعی (مهر) تاکنون در استان به طور میانگین ۱۳۲ میلیمتر باران باریده که در سال گذشته در این مدت ۴۰ میلیمتر و در بلند مدت ۱۰۴ میلیمتر ثبت شده است

آقای نخعی گفت: براساس آمار مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور، میانگین بارشها در کشور از ابتدای سال زراعی (مهر) تاکنون ۲۹۴ میلیمتر بوده که سال گذشته دراین مدت ۱۲۸ میلیمتر و در بلند مدت ۲۰۵ میلمتر ثبت شده است.

وی افزود: براین اساس مقدار بارشهای کشور نسبت به سال گذشته افزایش ۱۲۹ درصدی و نسبت به میانگین بلند مدت افزایش ۴۳ درصدی دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:
شهید مطهری سمبل راه تربیت اسلامی است
آیت الله عبادی گفت: در زمان ما آیت الله شهید مطهری(ره) به عنوان سمبل راه تربیت اسلامی شناخته شده اند و دارای جایگاهی شایسته اند که دوست و دشمن ایشان را می شناسند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به مناسبت فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت روز معلم پیامی صادر کرد، متن پیام بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

دوازدهم اردیبهشت ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز گرامیداشت یاد و خاطره استاد حضرت آیت الله شهید مرتضی مطهری (ره) و به نام «روز معلم» مزین گشته است. آنچه در کلام خداوند، تفکر و علوم قرآنی است، باید گفت در وجود مقدس حضرت آیت الله شهید مرتضی مطهری و مطهری‌های زمان متبلور شده است.

هر فردی که به فراخور خود از حکمت الهی، تقوای علوی، سیره حضرت امیرالمومنین علی(ع)، راه حسینی، عشق به حضرت مهدی(عج)، تفکر لقمانی و اندیشه ولایی استفاده کند، می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد، در زمان ما آیت الله شهید مطهری(ره) به عنوان سمبل راه تربیت اسلامی شناخته شده اند و دارای جایگاهی شایسته اند که دوست و دشمن ایشان را می شناسند.

دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با کار شبانه روزی درصددند تا اندیشه و فکر کودک، نوجوان و جوان کشور را مسموم سازند. امیدوارم مسئولان آموزش و پرورش کشور با بهره گیری از تجربیات چهل سال انقلاب اسلامی و اهمیت بخشی به مسئله تربیت اسلامی و تفکر بسیجی بتوانند مطهری های جوان را پرورش، تقویت و به جامعه تحویل نمایند.

اینجانب با عرض گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر راه تربیت و فرهنگ و همچنین تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز معلم، از درگاه خداوند منان برای همه جامعه فرهنگیان و آموزگاران استان خراسان جنوبی سلامت، سعادت و توفیق در مسیر تربیت و پرورش سرمایه های انسانی را آرزومندم.

به همت دانشگاه بیرجند؛

کتاب مقالات اولین همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت به چاپ رسید

به همت دانشگاه بیرجند، کتاب مجموعه چکیده مقالات اولین همایش بین‌المللی گردشگری بیابان لوت؛ فرصت‌های محلی و بین المللی به چاپ رسید.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، به همت دانشگاه بیرجند، مجموعه چکیده مقالات اولین همایش بین‌المللی گردشگری بیابان لوت؛ فرصت‌های محلی و بین المللی در قالب کتابی به چاپ رسید.

در این کتاب، چکیده تمامی مقالات رسیده به همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت همراه با نام نویسندگان مقالات چاپ و منتشر شده است.

این مقالات که به معرفی جاذبه‌ها و قابلیت‌های بیابان لوت می‌پردازند، از پژوهشگران سراسر کشور و همچنین محققان و پژوهشگران کشورهای انگلستان، هند، ترکیه، استرالیا و ایتالیا به دبیرخانه همایش رسیده است.

تیم فوتسال پیشگامان بیرجند در رقابت‌های لیگ مناطق دسته ۳ کشور در سومین دیدار عصر امروز به مصاف حریف کشوری خود می‌رود

قهوه چی رئیس هیئت فوتبال خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: تیم فوتسال مردان پیشگامان بیرجند در رقابت‌های مناطق لیگ دسته ۳ کشور در رده سنی بزرگسالان مردان کشور در سومین دیدار خود عصر امروز از ساعت ۱۶ امروز برابر تیم پیشروان فریدونشهر مصاف خواهد کرد.

وی افزود: این دوره از مسابقات با حضور ۸تیم در قالب ۲ گروه به میزبانی شهرستان شاهین شهر اصفهان در حال برگزاری است.

رییس هییت فوتبال خراسان جنوبی گفت: در این دوره از مسابقات نماینده استان با تیم‌های شاهین شهر نوین اصفهان، صدرا زاهدان، پرسی ایران گاز، پیشروان فریدون شهر، پتروشیمی لرستان، منصوری شاد کاشان و کیان اسلامشهر حضور دارند که تیم پیشگامان بیرجند با تیم‌های پیشروان فریدون شهر، پتروشیمی لرستان و پرسی ایران گاز تهران هم گروه است.

وی در پایان گفت: تیم فوتسال پیشگامان بیرجند در دو دیدار قبلی خود نتیجه را به حریفان کشوری خود واگذار کرده است.

 

 

 

 

نهضت گازرسانی در خراسان جنوبی ادامه می‌یابد/آغاز عملیات گازرسانی به ۳۰۰ روستا

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: نهضت گازرسانی در استان ادامه خواهد یافت و درصورت تخصیص منابع کافی ضمن بهره‌مندی ۳۵۰ روستا از نعمت گاز طبیعی عملیات گازرسانی به ۳۰۰ روستای جدید نیز آغاز می‌شود.

نهضت گازرسانی در خراسان جنوبی ادامه می‌یابد/آغاز عملیات گازرسانی به 300 روستا

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سیدمحمود هاشمی در  مراسم تجلیل از کارگران نمونه شرکت گار خراسان جنوبی اظهار داشت: روز کارگر فرصت مناسبی برای تجلیل از مقام و منزلت نیروی کار است و مقام کارگر همواره در نزد ائمه معصوم(ع) ارزشمند بوده و به همین دلیل تلاش برای کسب روزی حلال برابر با جهاد در راه خدا عنوان شده و نشان دهنده ارزشمندی تلاش و کار در نزد اسلام است.

وی با اشاره به اینکه ارتقاء کیفیت و بهره‌وری در انجام امور محوله یک مقوله مهم و اساسی است تصریح کرد: کارگران شرکت گاز استان با خلاقیت، رعایت ایمنی و انضباط، حسن خلق، وظیفه شناسی و همکاری گام موثری را در راستای تحقق اهداف سازمانی این شرکت برمی‌دارند.

بیشتر بخوانید

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی تاکید کرد: ارتباطات قوی کارمندان در فضای داخلی و خارجی امری ضروری است و باید همیشه این ارتباط خوب و موثر در برخورد با ارباب رجوع و همکاران رعایت شود تا رضایتمندی حداکثری به دست آید.

هاشمی افزود: با تلاش جدی همه همکاران خوشبختانه سال گذشته سالی سرشار از خدمتگزاری برای شرکت گاز استان بود به طوریکه این توفیق فراهم شد تا ۱۰۰درصد جمعیت شهری استان را گازدار کنیم و با گازرسانی به ۴۹۲ روستا درصد گازرسانی روستایی را به ۶۱ درصد برسانیم.

وی گفت: توانستیم با گازرسانی به ۵۰۰ واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی مجموع واحدهای صنعتی گازدار را به ۱۰۰۵ واحد برسانیم که امری بی سابقه در مقایسه با ۱۱ سال گذشته بوده است.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی  ادامه داد: در سال جاری نیز نهضت گازرسانی در خراسان جنوبی ادامه خواهد یافت و درصورت تخصیص منابع کافی امیدواریم ضمن بهره مندی ۳۵۰ روستا از نعمت گاز طبیعی، عملیات گازرسانی به ۳۰۰ روستای جدید را نیز آغاز کنیم.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*