چند خبر از خراسان جنوبی

رقابت نوجوانان خراسان‌جنوبی در جام بین‌المللی کشتی ایران

رئیس هیأت کشتی خراسان‌جنوبی گفت: در جام بین‌المللی کشتی قهرمانی ایران نوجوانان استان در مشهد روی تشک می‌روند.

رقابت نوجوانان خراسان‌جنوبی در جام بین‌المللی کشتی ایران

عباس سروری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند اظهار داشت: در مسابقات جام بین‌المللی کشتی زنده‌یاد استاد سیدجعفر موسوی آزادکاران نوجوان خراسان‌جنوبی به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: این ماراتن بین‌المللی با حضور برترین کشتی‌گیران کشورهای روسیه، گرجستان، آذربایجان، ارمنستان، ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران به میزبانی خراسان‌رضوی در مشهد آغاز و به مدت دو روز ادامه می‌یابد.

رئیس هیات کشتی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: بهنام زیرک از بیرجند در وزن ۳۸ کیلوگرم ، علی سالاری از سربیشه در وزن ۴۱ کیلوگرم، امیررضا کاووسی در وزن ۴۴ کیلوگرم، علی میری از سربیشه در وزن ۴۸ کیلوگرم و امیرحسین حسینی در وزن ۵۲ کیلوگرم در مسابقات جام بین‌المللی کشتی خراسان‌رضوی روی تشک می‌روند.

سروری یادآور شد: امیرحسن حسن‌زاده از قاین در وزن ۵۷ کیلوگرم، هاشم زنگویی از بیرجند در وزن ۶۲ کیلوگرم، امین گلکاری از بیرجند در وزن ۶۸ کیلوگرم را از آن خود کرد، علیرضا قربانی از بیرجند در وزن ۷۵ کیلوگرم و میلاد قربانی از بیرجند در ۸۵ کیلوگرم این رویداد ورزشی بین‌المللی روی تشک کشتی می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: سرپرستی و سرمربی آزادکاران نوجوان خراسان‌جنوبی در جام بین‌المللی کشتی ایران را حسن گلکاری بر عهده دارد و مسعود سروری، حمید بیژن‌پور و بلال غیبی نیز بعنوان مربی تیم استان را همراهی می‌کنند.

 

 

 

 

برگزاری پیاده‌روی همگانی به مناسبت هفته سلامت

 ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۹:۱۲ کد : ۲۷۱۷ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۸۸
به مناسبت هفته سلامت توسط مرکز بهداشت و درمان و با همکاری مدیریت تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه بیرجند سوم اردیبهشت ۹۸ در پردیس اصلی دانشگاه برگزار شد.
برگزاری پیاده‌روی همگانی به مناسبت هفته سلامت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، مراسم پیاده روی همگانی امروز و در ابتدی ساعتکاری از ورودی پردیس دانشگاه تا مقابل سازمان مرکزی با حضور جمعی از کارکنان، معاونین، مدیران، رؤسا و مسئولان دانشگاه برگزار شد.

در پایان این مراسم به ۸ نفر از شرکت کنندگان به قید قر عه جوایزی اهدا شد.


برگزاری اولین دوره مسابقات جشنواره ورزش های همگانی دانشجویان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی استان

 ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۱ کد : ۲۷۳۳ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۷۳
دانشگاه بیرجند میزبان اولین دوره مسابقات جشنواره ورزش های همگانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی استان خراسان جنوبی در ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر سیده عذرا میرکاظمی مدیر تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه با اعلام این خبر گفت: این دوره از مسابقات در رشته های والیبال ۴ نفره، آمادگی جسمانی، بسکتبال ۳نفره، فوتبال گل کوچک، هندپلو، هفت‌­سنگ، فریزبی، دارت و طناب زنی در دانشگاه بیرجند برگزار می شود.

وی افزود: تیم هایی از دانشگاه بیرجند، دانشگاه صنعتی بیرجند، دانشگاه بزرگمهر قائنات، دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی، دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی (هرمزان و پیروزان) در این دوره از مسابقات به رقابت خواهند پرداخت.

شایان ذکر است تیم های انتخابی به رقابت های چهارمین المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه های سراسر کشور که در تابستان ۱۳۹۸ به میزبانی دانشگاه الزهرا تهران و دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار می شود راه خواهند یافت.

در پی کسب اولین سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو توسط بانوی تیرانداز خراسان جنوبی

هدیه یکصد میلیون ریالی مدیر کل ورزش و جوانان استان به نجمه خدمتی

هدیه یکصد میلیون ریالی مدیر کل ورزش و جوانان استان به نجمه خدمتی

در مراسم تجلیل از برترین های ورزش خراسان جنوبی، از نجمه خدمتی بانوی تیرانداز استان تقدیر ویژه خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، در پی کسب اولین سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو توسط بانوی تیرانداز استان در مراسم تجلیل از برترین های ورزش خراسان جنوبی، از نجمه خدمتی تقدیر ویژه خواهد شد.
قرار است در این مراسم که در نیمه ماه مبارک رمضان برگزار می شود، هدیه ی یکصد میلیون ریالی مهران سرپرست، مدیر کل ورزش و جوانان استان، به اولین بانوی راه یافته ایران به المپیک ۲۰۲۰ توکیو اهداء شود.
در خراسان جنوبی

رقابت ۴۸ دانش آموز در مسابقات آزمایشگاهی

۴۸ دانش آموز پایه دهم و یازدهم رشته های علوم تجربی و ریاضی فیزیک خراسان جنوبی در هفدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی رقابت کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان گفت: در مرحله رقابت 48 دانش آموز در مسابقات آزمایشگاهیشهرستانی این مسابقات ۶ هزار و ۳۱۲دانش آموز دختر وپسر با یکدیگر رقابت کرده بودند .
یکه خانی افزود: برگزیدگان هر پایه، تیرماه در مرحله کشوری شرکت خواهند کرد.
وی هدف از برگزاری مسابقات آزمایشگاهی را تقویت کار گروهی و تعمیق آموزش در قالب تیم های دونفره اعلام کرد.

 

 

 

 

 

 

دبیرخانه دائمی مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی در مشهد افتتاح شد
طی مراسمی دبیرخانه دائمی مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی در مشهد مقدس به منظور ارتباط مستقیم و مستمر با خیرین هم استانی مقیم در مشهد مقدس و شناسایی و جذب خیرین جدید افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی همزمان با سوم اردیبهشت با حضور پرشور خیرین و نیکوکاران مدرسه‌ساز در مشهد مقدس برگزار شد.

همچنین دبیرخانه دائمی مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی نیز طی مراسمی با حضور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی و جمعی از خیرین در شهر مشهد مقدس افتتاح شد.

هدف از راه اندازی این دبیرخانه پیگیری ارتباط مستقیم و مستمر با خیرین هم استانی مقیم در مشهد مقدس و شناسایی و جذب خیرین جدید است.

حال ناخوش گردشگری سلامت در خراسان‌ جنوبی

بیرجند-کویری بودن بخش غربی افغانستان، قوی نبودن زیر ساخت‌های حمل ونقل در خراسان‌جنوبی و کمرنگ بودن تبلیغات پیرامون امکانات پزشکی استان از موانع رونق گردشگری سلامت در دیار خاوران است.

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: وقتی سخن از گردشگری به میان می‌آید بیشتر از هر چیز تفریح و نشاط و سرگرمی به ذهن متبادر می‌شود که در جای خود بسیار ارزشمند و مورد نیاز روح و روان انسان است. اما در گوشه گوشه دنیا و ایران افرادی گاه با اهدافی غیر بازدید از آثار تاریخی و باستانی و تفریح قدم به کشوری غریب می‌گذارند.

در مناطقی که سطح مراکز درمانی از وضعیت بسیار ایده‌آلی برخوردار بوده و یا چشمه‌های آب گرم و معدنی مفید برای بدن وجود دارد، بسیاری از افراد برای درمان بیماری و مشکل جسمی خود نیز عزم سفر می‌کنند که در اصطلاح به این نوع از گردشگری، گردشگری سلامت می‌گویند.

در خراسان‌جنوبی نیز چند سالی است با توجه به هم مرز بودن دیار خاوران با کشور افغانستان سخن از گردشگری سلامت و ضرورت ورود استان به این مقوله زده می‌شود. نگاهی به وضعیت گذشته و حال گردشگری سلامت در استان می‌تواند در برنامه‌ریزی برای آینده مفید واقع شود.

محمد دهقانی فیروز آبادی رئیس فعلی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در تاریخ اول شهریور ماه ۹۵ که معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی را بر عهده داشت در یک نشست خبری بیان کرد طرح گردشگری سلامت در خراسان‌جنوبی به نتیجه نرسیده است.

وی همچنین در آن تاریخ تصریح کرد که بیمارستان ولی عصر بیرجند اقدامات بسیار خوبی در زمینه گردشگری سلامت انجام داده ولی هنوز منجر به اخذ مجوز برای گردشگری نشده است.

اما نکته مهم وضعیت فعلی خراسان‌جنوبی بعد از گذشته دو سال از بیان بی نتیجه بودن طرح گردشگری سلامت در استان و راهکار بهبود وضعیت این نوع از گردشگری در دیار خاوران است.

حجت‌الاسلام سید علیرضا عبادی نماینده مردم، بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: رونق گرفتن گردشگری سلامت در استان نیازمند فعالیت بیشتر دفتر وزارت امور خارجه در خراسان‌جنوبی است.

نیازمند رایزنی با سفرای کشورهای همسایه هستیم

وی اظهار کرد: اگر دفتر وزارت امور خارجه در خراسان‌جنوبی با سفرای کشورهایی چون افغانستان و پاکستان و حتی کشورهای آسیای میانه رایزنی داشته باشد، می‌توان به رونق گردشگری در این منطقه امیدوار بود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس بیان کرد: البته بخش درمان در خراسان‌جنوبی نیز باید نگاه فرامرزی خود را تقویت کرده و در این زمینه تبلیغات بیشتری در کشورهای هدف چون افغانستان داشته باشد.

کویری بودن بخش غربی افغانستان از موانع جذب گردشگر سلامت از کشور همسایه

عبادی با اشاره به یکی از موانع رونق گردشگری سلامت، ادامه داد: قسمت غربی افغانستان که هم مرز با خراسان‌جنوبی است به واسطه کویری بودن تراکم جمعیت کمی دارد و تبلیغات ما از استان‌های هم مرز با افغانستان باید فراتر رود.

مرتضی عربی، معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی نیز در این زمینه به خبرنگار مهر اظهار کرد: گردشگری سلامت به عنوان یکی از بزرگترین صنایع گردشگری حاصل از به هم پیوستن دو صنعت پردرآمد سفر و پزشکی در جهان است.

وی بیان کرد: خراسان‌جنوبی با دارا بودن قابلیت‌های فراوان در زیر شاخه‌های گردشگری سلامت (طبیعی، طب سنتی، امکانات پزشکی) جز استان‌های مستعد در کشور محسوب می‌شود.

قوی نبودن حمل و نقل خراسان‌جنوبی مانع رونق گردشگری سلامت

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ادامه داد: تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل در خراسان‌جنوبی چون حمل و نقل ریلی، هوایی و زمینی می‌تواند یکی از عوامل تأثیرگذار در جذب گردشگران سلامت در استان و عدم تقویت موارد مذکور از موانع رونق گردشگری سلامت در خراسان‌جنوبی است.

عربی یادآور شد: در زمینه جذب گردشگران سلامت در شاخه طبیعت درمانی و استفاده از آب‌های معدنی خراسان‌جنوبی با دارا بودن مناطق کویری و بکر و آرام، چشمه‌های آبگرم فردوس، لوت، دیگ رستم و مرتضی علی در طبس سالیانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی را جذب کرده است.

جلال احمدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این زمینه گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مرز خراسان جنوبی با کشورهای هدف برای جذب گردشگر سلامت چون افغانستان بیشتر یک مرز تجاری است، گفت: رونق گردشگری سلامت مستلزم مرزی است که بیشتر از جنبه تجاری عموم افراد از آن مرز رفت و آمد کنند.

نگاه صرف تجاری به مرز مانع رونق گردشگری سلامت

وی در زمینه زیر ساخت‌های گردشگری سلامت در خراسان‌جنوبی بیان کرد: وقتی مرز زمینی بیشتر جنبه تجاری داشته باشد یک افغانستانی ترجیح می‌دهد برای ورود به ایران از مرز خراسان رضوی وارد شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: از طرف دیگر ما نیاز به آژانس‌های گردشگری فعال در بحث گردشگری سلامت داریم تا نیاز گردشگر در زمینه اقامت و رفت و آمد را تأمین و در این زمینه تبلیغات لازم را انجام دهد.

سه مرکز درمانی بیرجند مجوز فعالیت در بحث گردشگری سلامت دارند

احمدی یادآور شد: سه بیمارستان رازی، ولی عصر (عج) و بیمارستان ایران مهر مجوز لازم برای بحث گردشگری سلامت را دارند و اکنون نیز درمان برخی از اتباع افغانستانی در این بیمارستان‌ها صورت می‌گیرد.

دکتر کاظم قائمی رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی بارها در سخنرانی‌های خود از خاطره درمان یک بیمار عراقی در بیمارستان رازی بیرجند که پس از سال‌ها توانست پا بر زمین گذاشته و راه برود به عنوان یکی از خاطرات شیرین دوران طبابت یاد کرده است.

همان بیماری که قرار شد به جای پرداخت هزینه درمان بیماری هرگاه چشمش بر گنبد سید الشهدا (ع) افتاد، دعای خیر خود را روانه پزشکان این دیار کند.

امید است که با رونق گرفتن گردشگری سلامت در خراسان‌جنوبی همه پزشکان متخصص و دلسوز خراسان‌جنوبی چنین خاطره شیرینی را در کارنامه طبابت خود به یادگار داشته باشند.

 

 

 

 

آغاز اولین استارتاپ ویکند گردشگری لوت در بیرجند

اولین استارتاپ ویکند گردشگری لوت، عصر امروز در دانشگاه پیام نور بیرجند آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، معاون دانشگاه پیام نور و دبیر علمی اولین رویداد کارآفرینی گردشگری لوتآغاز اولین استارتاپ ویکند گردشگری لوت در بیرجندگفت: این رویداد کارآفرینی با فعالیت در ۳حوزه ی جانبی: صنایع دستی، محصولات کشاورزی و معادن و سنگ های قیمتی تا ۶ اردیبهشت در این دانشگاه ادامه دارد.
محمدزاده افزود: در مدت ۳روز برگزاری این رویداد کارآفرینی، صاحبان ایده های ثبت نامی، در کارگاه هایی با حضور اساتید مجرب، آموزش های لازم را برای پرورش و کیفیت بخشی بیشتر به ایده هایشان فرا می گیرند و در روز اختتامیه ۳ ایده ی برتر معرفی می شوند.
وی گفت: ایده  های برتر این استارتاپ ویکند، برای رسیدن به کسب و کار و اشتغال، مورد حمایت دستگاهها و نهادهای مربوطه قرار می گیرند.

 

 

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی:
برنامه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به خوبی اجرا نشده است
مهدی زاده با بیان اینکه معلمان بخش پنهان نظام آموزشی را مدیریت کنند، گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به خوبی تبیین شده است اما متاسفانه نتوانستیم برنامه های آن را به خوبی اجرا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ایرج مهدی زاده» امروز (۵ اردیبهشت) در مراسم دهه سرآمدی آموزش با اشاره به سالروز شکست آمریکا در طبس اظهار کرد: امیدواریم مکاران با شکست مواجه شوند و جهانی همراه با آرامش و صلح داشته باشیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی بیان کرد: امیدواریم در آینده بتوانیم در جهانی عاری از خشونت زندگی کنیم و با ظهور حضرت مهدی (عج) در جهانی زندگی خواهیم کرد که عدالت در آن پیاده شده باشد و دیگر خشونت و جنگ را مشاهده نکنیم.

وی با بیان اینکه نو معلمان ثمره وجود دانشگاه فرهنگیان و نقطه پیشبردی اهداف آموزش و پرورش هستند، گفت: دهه سرآمدی آموزش زیرساخت ورود به هفته بزرگداشت معلم است تا تقدیری از معلمان داشته باشیم.

مهدی زاده با اشاره به اینکه اعتقاد داریم یک نظام تعلیم و تربیت برای پایدار ماندن نیازمند بازخوردی از عملکرد خودش است، افزود: باید در این گونه جلسات تجارب خود را به اشتراک بگذاریم و به مدیریت کردن دانش خود بپردازیم و توجه داشته باشیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با توجه به اینکه کار ما باید مورد رضایت مردم و جامعه قرار گیرد، ادامه داد: اگر آموزش با کیفیت خوب اتفاق نیافتد نمی توانیم سرآمدی را داشته باشیم و اگر آموزش با کیفیت در دانشگاه فرهنگیان باشد ما یک معلم کارآمد و جامعه سرآمد خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه آن چه در نظام آموزشی مغفول مانده خود دانش آموز است، گفت: متاسفانه دانش آموز را یک فرد تک بعدی می پنداریم در حالی که دانش آموز  یک فرد چند بعدی است و باید ابعاد اخلاقی، اعتقادی، دینی، اجتماعی، اقتصادی، شخصیتی و زیستی و بدنی او را مدنظر قرار دهیم.

مهدی زاده با بیان اینکه سند بنیادی آموزش و پرورش به خوبی تبیین شده است، ادامه داد: اما متاسفانه نتوانستیم برنامه های آن را به خوبی اجرا کنیم و  بخشی از نظام آموزشی ما به صورت پنهان اتفاق می افتد و باید معلمان آن بخش پنهان را مدیریت کنند و در این صورت می توانیم ادعا کنیم که نظام آموزشی با کیفیت داریم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در پایان اظهار کرد: دانش زیر بنای دیگر مسائل قرار دارد و اگر کسی دانش نداشته باشد نمی تواند در صحنه های دیگر به خوبی ظاهر شود و اما تنها به محفوظات تکیه کردن نیز خطا است.

رئیس آموزش و پرورش بیرجند:
دانشگاه فرهنگیان مهمترین کانال برای جذب و تربیت معلمان است
یکه خانی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان مهمترین کانال برای جذب و تربیت معلمان است، گفت: هیچ بهبودی بدون تغییر در نگرش مدیران آموزشی اتفاق نمی افتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدحسین یکه خانی» امروز (۵ اردیبهشت) در مراسم دهه سرآمدی آموزش در محل پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان، اظهار داشت: آموزش و پرورش دشواری های خاص خودش را دارد و با روش های دیروز نمی توان دانش آموزان امروز را برای فردا آماده کرد.

رئیس آموزش و پرورش بیرجند با بیان اینکه تغییر الگوی سنتی متمرکز بر محتوای درسی و تغییر یادگیری منفعل به فعال از تغییرات آموزش و پرورش است، افزود: مدل ارتباطات امروز بسیار تفاوت با گذشته دارد و شرایط جدید رسالت ما را سنگین تر کرده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ بهبودی بدون تغییر در نگرش مدیران آموزشی اتفاق نمی افتد، گفت: برای اینکه به روز باشیم باید حداقل نیم ساعت در رشته تخصصی خود مطالعه داشته باشیم و این بروز بودن باید مدنظر همه معلمان قرار گیرد و به آن توجه کنند.

یکه خانی با توجه به اینکه یک معلم می تواند هر تحولی را رشد و توسعه دهد، بیان کرد: مدیران آموزشی قبل از هر چیز به حل مشکلات آموزشی علاقه مند هستند و یادگیری و تربیت دانش آموز مهم‌ترین دغدغه آنان است.

رئیس آموزش و پرورش بیرجند با بیان اینکه آسایش و رفاه دانش آموزان بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: معلمان در همان زنگ تفریح خودشان را گرفتار حواشی نکنند و به دنبال بهبود تعلیم و تربیت دانش آموزان باشند و به موضوع مهم بهبود تربیت و تعلیم بسیار امیدوار هستم.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان مهمترین و موثرترین کانال برای جذب و تربیت معلمان است، افزود: به این دلیل که معلمان آینده در شرایط فرهنگی خوبی در دانشگاه های فرهنگیان رشد می کنند و امیدواریم با حضور معلمان جدید اشتباهات ما تکرار نشود.

یکه خانی در پایان تاکید داشت: به معلمان جدید حاضر در این جلسه می گویم که برای موفق بودن باید برنامه ریزی کنند و یکی دیگر از راه های مهم برای موفق بودن استفاده و بهره گیری از تجربیات دیگران و بزرگان معلمی است.

انجام نخستین عمل جراحی دیسک کمر با لیزر در بیمارستان رازی بیرجند
برای نخستین بار در خراسان جنوبی عمل جراحی دیسک کمر با لیزر توسط دکتر «کاظم قائمی»، جراح مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در بیمارستان رازی انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کاظم قائمی» امروز پنچشنبه (۵ اردیبهشت) در حاشیه عمل جراحی دیسک کمر با لیزر در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با بیان اینکه کمردرد یکی از شایع ترین بیماری هایی است که مردم را گرفتارکرده است، اظهار داشت: برای نخستین بار در خراسان جنوبی عمل جراحی دیسک کمر با لیزر  برای خانمی ۴۷ ساله انجام شد.

 استاد جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، افزود: دوره جراحی بسته دیسک کمر با دستگاه لیزر را در کشور آلمان گذارنده و امروز تصمیم به عمل کردن گرفتم.

قائمی بیان کرد: عمل جراحی بسته دیسک کمر با دستگاه لیزر برای خانم ۴۷ ساله که یک سال است با این درد دست و پنجه نرم می کند و به پای چپ وی سرایت کرده است، آغاز کردم چرا که بر اساس MRI انجام شده دیسک مهره آخر کمر مشکل داشت اما بر روی نخاع نیامده بوده که این عمل جراحی با لیزر، بهترین نوع عمل برای بیمار بود.

استاد جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در این عمل احتمال خونریزی و عفونت نزدیک به صفر است و بیمار با بی حسی موضعی عمل  و نیاز به بیهوشی ندارد.

قائمی با بیان اینکه این عمل در بیمارستان های بزرگ تهران، اصفهان، مشهد و شیراز انجام می شود، ادامه داد:  در این خصوص خرسندیم که برای اولین بار این عمل در بیرجند هم انجام شد.

استاد جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: بعد از عمل حراجی درد بیمار بعد از ۲ تا ۳ روز کمتر می شود و بیمار باید ۲ تا ۳ روز استراحت نیمه مطلق داشته باشد.

قائمی یادآور شد: طی ۷ ماه گذشته حدود ۸۰ تومور مغزی را در بیمارستان رازی عمل کرده ام که با انجام این عمل در بیمارستان رازی دیگر نیاز به اعزام بیماران به استان های دیگر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه میکروسکوپ بیمارستان رازی در حد بیمارستان های آلمان است، گفت: اتاق عمل جراحی اعصاب بیمارستان رازی دارای تجهیزات بسیار کاملی است و امیدواریم از سایر کشورها، هم برای جراحی به این بیمارستان مراجعه کنند.

با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛نمایشگاه عکس «رستاخیز شن ها» در طبس افتتاح شد

 
با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛نمایشگاه عکس «رستاخیز شن ها» در طبس افتتاح شد

نمایشگاه رستاخیز شن ها تا ٨ اردیبهشت ٩٨ در محل نگارخانه گلشن، واقع در عمارت سردرب باغ گلشن طبس،برای بازدید عموم، دایر است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛صبح امروز(۴ اردیبهشت ٩٨) نمایشگاه عکس رستاخیز شن ها با حضور ناصر نبی زاده،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی،حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا محمدی،امام جمعه طبس و علیرضا خلیلی،سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس و برخی از مسئولین شهرستان افتتاح شد.

در این نمایشگاه که به مناسبت شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس در ۵ اردیبهشت سال١٣۵٩ برگزار شد، تعداد ۴٠ عکس به نمایش گذاشته شده است.

لازم به ذکر است؛نبی زاده در سفر امروز خود به طبس با سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان دیدار و در مورد مجتمع فرهنگی وهنری طبس، طرح سینما امید و جشنواره فیلم وعکس کویر و زندگی گفتگو کرد.

از دیگر برنامه های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در طبس دیدار با مجید بهارستانی،شهردار طبس بود و در ادامه به اتفاق از سینما قدیم طبس بازدید نمود.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*