چند خبر از خراسان جنوبی

خدمتی اولین سهمیه المپیک کاروان ایران را کسب کرد

 

«خدمتی» برای دومین ‌بار مسافر المپیک شد

دومین دوره رقابت‌های تیراندازی جام جهانی و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو ژاپن با حضور ۵۵۸ ورزشکار از ۶۷ کشور جهان از امروز در شهر پکن کشور چین آغاز شده و تا نهم اردیبهشت ادامه می‌یابد.

گفتنی است، خدمتی در مرحله نهایی رقابت‌های آزاد قهرمانی تیراندازی با تفنگ بادی سال ۹۷ بانوان کشور با گردن‌آویز طلا بر سکوی نخست این ماراتن ملی ایستاد و از سوی کمیته فنی فدراسیون برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو ژاپن در ترکیب تیم ملی قرار گرفت.

«خدمتی» پیش از این مدال طلای قهرمانی مسابقات آسیایی چین، نشان نقره رقابت‌های آسیایی کویت و کسب سهمیه المپیک، مقام چهارم المپیک نوجوانان چین، رتبه چهارم مسابقات قهرمانی جهانی اسپانیا، مدال نقره مسابقات آزاد اروپایی آلمان و مقام پنجم رقابت‌های جام جهانی کره‌جنوبی را به دست آورده است.

 

 

 

 

 

۵۰ درصد موقوفات خراسان جنوبی کاربری کشاورزی دارد

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹ هزار و ۷۴۶ موقوفه در استان وجود دارد گفت: بیش از ۵۰ درصد این موقوفات دارای کاربری کشاورزی است.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون و همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه، پنج وقف جدید به ارزش ۳۱۰ میلیون تومان در شهرستان های سربیشه و نهبندان به ثبت رسیده است.
وی افزود: اولین وقف امسال توسط بانویی در سربیشه ثبت شد که شامل یک قطعه زمین مسکونی به مساحت ۴۰۰ متر مربع بوده و در روستای کلاته بازدید این شهرستان به نیت احداث حسینیه وقف شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ارزش ریالی این موقوفه را ۲۵ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در این زمین وقفی، حسینیه علی اصغر برای اهالی روستای بازدید ساخته خواهد شد.
وی ادامه داد: در ۲ وقف جداگانه دیگر چهار زائر سرا برای امامزاده سیدالحسین دهک نهبندان وقف شده که ارزش ریالی هر زائر سرا ۷۰ میلیون تومان است.
بخشی پور با اشاره به ثبت ۱۰۴ وقف در سال ۹۷ یادآور شد: تمام تلاش ها بر این است که وقف های جدید را به سمت نیازهای روز پیش ببریم که از همین رو مشاوره وقف در ادارات اوقاف شهرستان ها انجام می شود.
وی با بیان اینکه وقف راهگشای رونق تولید و یکی از راه های بهبود شرایط اقتصادی است گفت: سازمان اوقاف با بهره‌گیری از ظرفیت مشاوره وقف، به واقفان و خیرین نیک اندیش برای ایجاد وقف های جدید در حوزه تولید و اشتغال مشاوره خواهد داد تا موقوفات بر اساس نیازهای جامعه ثبت شود.

 

 

 

 

 

 

 

مسابقات آمادگی جسمانی در قاین برگزار شد

مسابقات آمادگی جسمانی ویژه رزمیکاران وژیمناستیک کاران قائنات
به مناسبت ولادت حضرت مهدی(عج) به همت باشگاه مقاومت یک دوره مسابقات آمادگی جسمانی در قاین برگزار شد.  این دوره از مسابقات با شرکت ۹۰ نفر رزمیکار و ژیمناستیک کار در رده های سنی،خردسالان،نونهالان،نوجوانان وبزرگسالان برگزار شد  درپایان به نفرات اول تا سوم هررده سنی از سوی باشگاه مقاومت با اهدا حکم ومدال تجلیل شد.
داوری این مسابقات را استاد سیدعلی ترحمی نماینده سیستم هاپکیدوKSB استان خراسان جنوبی واستاد فرشاد اکبری ازمربیان جوان این باشگاه به عهده داشتند.
گالری

 

 

 

 

برگزاری جشنواره نشاط و امید در قهستان

برگزاری جشنواره نشاط و امید به مناسبت هفته جوان در قهستان

به مناسبت هفته جوان جشنواره فرهنگی ورزشی نشاط و امید با حضور بیش از ۱۰۰۰ نفر در قهستان برگزار شد.

این جشنواره  با دعای پر فیض ندبه از مزار شهدای گمنام درخش آغاز و با پیاده روی منتظران ظهور مهدی (عج) و غبار روبی مزار شهدای درخش و آسیابان و در نهایت در محل مدرسه صدیقه طاهره (س) پایان یافت.
این جشنواره همراه با مراسم مولودی خوانی و برنامه های شاد، مسابقات ورزشی متنوعی بود و در پایان از طرف هیات ورزش های همگانی درمیان جوایز نقدی و غیر نقدی به قید قرعه به شرکت کنندگان اهدا گردید.
گالری

 

 

 

image.jpeg

هم‌زمان با نیمه شعبان و فرارسیدن جشن بزرگ میلاد حضرت ولی عصر مهدی موعود(عج) «جشن شوق انتظار» در کانون فردوس با حضور بیش از ۶۰ نفر از اعضا برگزار شد.

معرفی ایام وقایع، معرفی کتاب، قصه‌گویی، معرفی شخصیت در قالب مسابقه حضوری و مولودی خوانی از جمله برنامه‌های جشن شوق انتظار بود.

برگزاری روز فرهنگ استان خراسان جنوبی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

 
برگزاری روز فرهنگ استان خراسان جنوبی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری روز فرهنگ استان برای سومین سال در حاشیه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.ناصر نبی زاده ظهر امروز ٣ اردیبهشت ماه جاری در جلسه برنامه ریزی این رویداد فرهنگی گفت:این برنامه یک روزه، ٨ اردیبهشت ماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور چهره های فرهنگی، سیاسی با برنامه های متنوع از جمله،رونمایی از کتاب،نمایشگاه مشاهیر و مفاخر استان،سخنرانی چهره های مطرح کشوری و جلسات تخصصی برگزار می شود.

وی گفت:اجرای زنده فعالیت های هنری در رشته های مختلف با محتوای ظرفیت های فرهنگی و هنری از جمله برنامه‌های یک روزه استان در نمایشگاه کتاب تهران خواهد بود.
لازن به ذکر است؛سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت ماه جاری در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

احیاء قنات القورات پس از ۱۵ سال

قنات روستای القورات بیرجند پس از ۱۵ سال احیاء شد و مردم این روستای ۴۰ خانواری را خوشحال کرد.

 این قنات ۱۵ سال متروکه و خشک شده بود که با تلاش جهادکشاورزیاحیاء قنات القورات پس از 15 سالبیرجند با انجام ۲۵۰ متر عملیات لایروبی و کول گذاری زنده شد.
رئیس جهادکشاورزی بیرجند گفت: این قنات هم اکنون نیم لیتر بر ثانیه آبدهی دارد و ۹ هکتار زمین کشاورزی پایین دست را آبیاری می کند.
محمدی افزود: برای عملیات احیاء این قنات، ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

 

 

 

 

 

 

 

ایجاد ۷۹۵ شغل پایدار با سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، با جذب سرمایه گذار، تاکنون زمینه اشتغال ۷۹۵ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گفت: این تعداد شغل با سرمایه ایجاد 795 شغل در منطقه ویژه اقتصادی بیرجندگذاری ۱۴۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی سرمایه گذاران داخلی و خارجی ایجاد شده است.
زارعی تعداد این سرمایه گذاران را ۴۵ گروه اعلام کرد و افزود: ۴ گروه  از این سرمایه گذاران خارجی و از کشورهای افغانستان، ایتالیا و چین هستند.
وی گفت: هم اکنون حدود ۱۳ واحد صنعتی و  ۱۸  دفتر خدماتی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند و قطعه منفصله آن در ماهیرود مستقر و مشغول فعالیت هستند.
معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با اشاره به عقد قراداد ۷ گروه سرمایه گذاری از اسفند پارسال تاکنون در این منطقه افزود: این سرمایه گذاریها شامل کارخانه آرد، ۲ واحد تولید قطعات پلاستیکی در منطقه ویژه اقتصادی و ۴ انبارکالا در قطعه منفصله است که راه اندازی آن ۴۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری و  ۹۵ فرصت شغل به دنبال دارد.
زارعی گفت: از آغاز امسال هم با ۳ گروه سرمایه گذاری داخلی و خارجی در حال رایزنی هستیم که با قطعی شدن آنها زمینه اشتغال بیشتر و تبدیل منطقه منفصله ماهیرود به بندر خشک فراهم می شود.
معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی همچنین از ایجاد زیرساختهای این منطقه در سال جاری خبر داد و ابراز امیدواری کرد :خط انتقال گاز، برق و آب که دغدغه های اصلی سرمایه گذاران این منطقه بوده است، تا پایان امسال اجرا  شود.
زارعی اشاره ای هم به بازگشایی درب صادراتی قطعه منفصله منطقه ویژه اقتصادی در اسفند کرد و گفت: روزانه به طور میانگین ۱۵۰ کامیون و تانکر ایرانی و ۹۰ کامیون افغانی در این قطعه، تخلیه و بارگیری می شوند که بازگشایی این در، هزینه های ترانزیتی را  کاهش داده است.

 

 

 

 

 

 

خرید سه دستگاه سونوگرافی پیشرفته اورژانسی برای بیمارستانهای بیرجند

سه دستگاه سونوگرافی پیشرفته اورژانسی برای سه بیمارستان بیرجند با کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خریداری شد.

 مسئول تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: سه دستگاه سونوگرافی با قابلیت سونوگرافی و اکوگرافی همزمان پیشرفته اورژانسی برای تسریع در ارائه خدمات به بیماران در اورژانس بیمارستانهای امام رضا(ع)، ولی عصر(عج) و بیمارستان رازی بیرجند، خریداری شده است.

آقای گلرو افزود: این دستگاهها با هزینه ۳۶۰ میلیون تومان از سوی هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه شده و هفته آینده تحویل اورژانس این سه بیمارستان خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*