نشست هم اندیشی هیئت ها و رؤسای ادارات ورزش شهرستان ها برگزار شد/ مشکلات و حرف های تکراری

امروز خراسان جنوبی- قاسمی / نشست هم اندیشی هیئت های ورزشی و رؤسای ادارات ورزش شهرستان ها شنبه شب درحالی برگزار شد که عمده مشکلات مطرح شده همان مواردی بود که در تمام جلسات قبل هم تکرار شده بود. این در حالی است که مدیر کل ورزش و جوانان استان می گوید از نظر مالی و بودجه مشکلی نداریم.
۸۸ پروژه ورزشی در حال اجرا
تاجریزی، رئیس دفتر گروه فنی و نظارت بر اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در این جلسه به پروژه های عمرانی اشاره کرد و گفت: ۸۸ پروژه ورزشی در دست اجراست که از این تعداد ۳۰پروژه روباز و ۳۰ پروژه بسته، ۲۶ پروژه تامین و تجهیز و ۲ خانه جوان می باشد. به گفتۀ وی همچنین ۸ پروژه ورزشی آماده کلنگ زنی در استان وجود دارد و در مجموع در سال گذشته برای پروژه های عمرانی ۲۶میلیارد تومان استانی مصوب شد که ۱۶ میلیارد تخصیص و ۷میلیارد تومان اعتبارات ملی مصوب شد که در نهایت ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تخصیص یافت.
تعامل باید دو طرفه باشد
رمضانی، رئیس اداره ورزش و جوانان سرایان نیز از عدم حضور نایب رئیسان هیئت های استان در شهرستان ها گلایه کرد و افزود: تاکنون تعداد کمی از هیئت های استان به شهرستان آمده اند و این امر باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. خزاعی، رئیس هیئت بسکتبال استان هم با بیان اینکه اداره کل به تعامل اشاره می کند، تأکید کرد: این تعامل باید دو طرفه باشد و اینکه اداره کل از هیئت ها انتظاراتی دارد ولی در مقابل انتظارات ما برطرف نمی شود درست نیست. وی با اشاره به اینکه برای برگزاری مسابقات و لیگ ها حداقل ۲۰۰ میلیون تومان نیاز داریم، گفت: این در حالی است که اداره کل به ما ۴۵ میلیون تومان و فدراسیون ۳ میلیون تومان پرداخت کرده است. به گفتۀ وی این در حالی است که هیئت برای برگزاری مسابقات و هزینه های مربی ها و داوران ۲۷ میلیون تومان بدهی دارد. خزاعی تصریح کرد: باید برای مربی و داور مسابقات هزینه هایی دیده شود همچنین برای اینکه ورزشکار در حد ملی داشته باشیم باید در لیگ های کشور حضور داشته باشیم.
تفاوتی بین هیئت فعال و غیر فعال باشد
ثانی، رئیس هیئت بدمینتون استان هم عنوان کرد: عمده مشکلات ما ایاب و ذهاب ورزشکاران برای اعزام ها می باشد و اینکه سالن اختصاصی نداریم. وی به المپیاد استعدادهای برتر اشاره کرد و گفت: لباس هایی که به ورزشکاران داده شد به جز آبروریزی چیزی بود و باید به کیفیت توجه می شد. رئیس هیئت کشتی استان نیز در این نشست بیان کرد: مشکل اصلی در تمام هیئت ها مالی است و وقتی اعزام ها و مدال ها زیاد است باید توجه هم بیشتر باشد. سروری افزود: در سال ۹۷، ۵۰ مدال کشوری کسب کرده ایم و این در حالیست که تفاوتی بین هیئت فعال و غیر فعال وجود ندارد.
آسیب دیدگی ها به دلیل فرسودگی وسایل
بیابانی، رئیس هیئت ژیمناستیک استان گفت: مهمترین مشکل ما تجهیزات و وسایل است که همه فرسوده شده و به همین دلیل آسیب دیدگی هایی داریم و باید در این زمینه همکاری شود. رمضانی، رئیس هیئت بوکس استان نیز بیان کرد: برای اولین بار در ایران اولین دوره نمادین مسابقه بوکس را در آموزش و پرورش برگزار کردیم. وی عنوان کرد: کسب مجوز باشگاه های ورزشی در استان خیلی سخت می باشد اما اگر می خواستیم مجوز چایخانه بگیریم تاکنون ۱۰ مجوز گرفته بودیم. به گفتۀ وی ما به کمک های غیر ریالی هم راضی هستیم مثلا توانسته ایم کلاس مربی گری و داوری را با ۱۰۰ هزار تومان برای استان تصویب کنیم ولی هزینه های اسکان، ایاب و ذهاب و خوراک باقی می ماند که نیاز داریم فکری شود. یخچالی، نماینده هیئت جانبازان و معلولان استان با بیان اینکه وسعت این هیئت و تعدد رشته های مختلف زیاد است، عنوان کرد: یک سالن داریم که مسافت آن از شهر زیاد است و برای ورزشکاران با مشکلات خاص طی کردن این فاصله امکان پذیر نیست. بۀ گفتۀ وی همچنین برای اعزام به مسابقات باید به این ورزشکاران توجه ویژه شود چرا که مسیرهای طولانی را با اتوبوس نمی توانند اعزام شوند.
برای فعال کردن هیئت در شهرستان ها فضا بدهید
قلاسی مود، رئیس هیئت شمشیربازی استان نیز به بلاتکلیفی سالن این هیئت اشاره کرد و گفت: برای کسانی که در المپیاد مقام هایی آورده اند قول جایزه داده شده بود که هنوز به سرانجام نرسیده است. رضایی، رئیس هیئت کونگ فوی استان نیز گفت: شما همواره می گویید که هیئت ها باید در شهرستان ها فعال شوند ولی باید فضایی در این زمینه در نظر بگیرید. به گفتۀ وی همچنین رؤسای ادارات شهرستان ها با ما هماهنگ نیستند مثلا رئیس هیئتی را معرفی می کنند که ما نمی شناسیم و هنوز رئیس قبلی به کار خود ادامه می دهد. شبانی، رئیس هیئت اسکیت استان هم عنوان کرد: از آنجایی که در خراسان جنوبی بخش خصوصی قدرتمندی نداریم باید در وزارت کشور و فدراسیون ها به طور ویژه دیده شویم. نوروزپور، رئیس هیئت تیروکمان استان هم از مدیرکل درخواست اختصاص اعتبارات ویژه برای ورزش جانبازان و معلولین در رشته تیراندازی باکمان کرد.
علیزاده، رئیس هیئت کارگری استان نیز تأکید کرد: باید بین هیئت ها هم افزایی و همدلی باشد. حق پناه، رئیس اداره ورزش و جوانان نهبندان هم گفت: برای برخی رشته ها مکان و مربی داریم و فقط کافی است درخواست دهند.
غنی، رئیس هیئت اسکواش استان هم با اشاره به اینکه امسال میزبانی مسابقات بین المللی را داریم، گفت: ولی هنوز سالن آماده نیست و باید روند تسریع شود.
گود زورخانه ای که پر شد
قمری، رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان هم با بیان اینکه امیدواریم امسال شرایطی فراهم شود که تیم استان در لیگ ها حضور داشته باشد، عنوان کرد: گود زورخانه ای قاین هنوز به سرانجام نرسیده است و نهبندان هم که گود آماده را پر کرده اند. مهران پور، معاون امور توسعه ورزش استان پاسخ داد که گود زورخانه ای زیرکوه به زودی افتتاح می شود و قول می دهیم که در سال جاری کپ اسکواش هم افتتاح شود. خرمشاد، رئیس هئیت ووشوی استان به بی فایده بودن جلسات اشاره کرد و افزود: باید جلسه دستور جلسه و خروجی داشته باشد و این چنین جلساتی خروجی آنچنانی نخواهد داشت تا هیئت ها پیگیر باشند. وی درخواست راه اندازی اتوماسیون اداری در اداره کل را کرد تا نامه نگاری ها راحت تر شود، همچنین به ثمر نرسیدن خوابگاه اشاره کرد. به گفتۀ وی شهرستان ها هم برای ایاب و ذهاب ورزشکاران شهر خود باید حمایت شوند.
هیئت ها با کارشناسان ادارات لینک شوند
قدیمی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان طبس هم گفت: هیئت ها انتظار دارند با وجود مشغله ای که رؤسای شهرستان ها دارند به تمام نامه ها پاسخ دهند و این در حالی است که کارشناسان مطلع را به آنها معرفی کرده ایم و انتظار داریم مسائل خود را با آنها در میان بگذارند. وی به شرکت زغال سنگ طبس هم اشاره کرد و گفت: برای اسپانسری گزینه خوبی است و باید برای ثبت باشگاه آن کمک کرد و در استان می توان از این شرکت استفاده مفید کرد. شفیعی، رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان هم گفت: هیئت ما تمام ورزش ها را در دل روستا اجرایی می کنند و با توجه به اینکه ۴۰ درصد از جمعیت استان را تشکیل می دهند کار سختی داریم و نیازمند حمایت بیشتر هستیم. عابدپور، رئیس هیئت ناشنوایان استان درخواست کرد تا ناشنوایان نیز در رشته های المپیاد استعدادهای برتر دیده شوند. حمیدی، سرپرست هیئت پینگ پنگ استان نیز با اشاره به المپیاد استعدادهای برتر که از ۱۲ تا ۱۶ سال است، گفت: ممکن است این سن برای استعدادیابی برخی رشته ها خوب باشد ولی در رشته هایی مانند پینگ پنگ، ژیمناستیک، بدمینتون و اسکواش مناسب نیست و رده سنی ۸ تا ۱۲ سال باید دیده شود. بهدانی، رئیس هیئت گلف استان درخواست معرفی رؤسای هیئت های شهرستان ها را از ادارات شهرستان ها کرد.
جوادی نایب رئیس هیئت تکواندوی خراسان جنوبی نیز در این نشست از نبود تجهیزات الکترونیکی ورزشی گلایه کرد و افزود: در ورزش پایه تکواندو استعدادیابی در مرز ایران و افغانستان انجام شد. حسن پور، نماینده دانشگاه بیرجند هم آمادگی تربیت بدنی دانشگاه را اعلام کرد که در تمام حوزه می تواند کمک کننده باشد. چاجی، رئیس هیئت دوومیدانی هم گفت: استادیوم داریم ولی استفاده نمی شود. مؤمنی، رئیس هیئت ورزش های رزمی به تعدد رشته های این ورزش اشاره کرد و گفت: تعاملات و همکاری ها باید بیشتر باشد. امامداد، رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان گفت: ما باید بر بازگشایی استخرها نظارت داشته باشیم ولی این اتفاق نمی افتد.
تقویم ورزشی متناسب با توانمندی ها بنویسید
مدیرکل ورزش و جوانان استان بعد از شنیدن تمامی سخنان در این نشست از سخنان برخی از هیئت ها گلایه کرد و گفت: اینجا ما از قهرمان ملی و جهانی تجلیل می کنیم و شما هنوز حرف از ایاب و ذهاب و مربی و سالن می زنید. مهران سرپرست با اشاره به اینکه برخی گفتند این جلسات خروجی ندارد، عنوان کرد: این چنین جلساتی هم اندیشی می باشد و نیاز به دستورالعمل ندارد چرا که تمام این حرف هایی که اینجا زده شد در برنامه چشم انداز ۵ ساله اداره کل دیده شده است و اینجا می خواهیم مشکلات، نظرات و انتقادها را بشنویم و در صورت وجود مشکلات واقعی آنها را رفع کنیم، مبنای صحبت کردن تسهیل در پیشبرد برنامه ها است. به گفتۀ وی تقویم ورزشی هیئت ها باید متناسب با توانمندی ها و وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خراسان جنوبی باشد و اگر نمی توانید میزبانی کشوری را برگزاری کنید آن میزبانی را نگیرید. او تأکید کرد: هیئت های ورزشی از پول دولتی دارند هزینه می کنند و باید برنامه کاری سال جاری خود را ارائه دهند و رسانه ها پیگیر هزینه ها و برنامه های آنها باشند و ما هم به زودی تمام اعتباراتی که به هر هیئت داده ایم را اعلام می کنیم.
افزایش ۱۳ درصدی نرخ سالن ها
سرپرست به افزایش ۱۳ درصدی نرخ برخی از اماکن ورزشی اشاره کرد و گفت: با توجه به تورم ها و افزایش قیمت ها این نرخ کم بوده و اینکه قانون جلوی برخی از آنها را گرفته و جریمه کرده است درست نیست. وی تأکید کرد: هیئت های ورزشی برنامه ریزی های خود را به گونه ای عملیاتی کنند که یا در استان قهرمان ملی و المپیک پرورش داده شود و یا گرایش به ورزش در بین مردم افزایش یابد یا اگر برنامه ها درست باشد هر دو در کنار هم رشد یابند.
هدیه ۳۰ میلیون تومانی به بانوی المپیکی
گفتنی است در این جلسه نجمه خدمتی بانوی المپیکی استان هم حضور داشت که از سوی مدیرکل ورزش و جوانان استان ۳۰ میلیون تومان به او جایزه اهدا شد. نجمه خدمتی نیز در این جلسه درخواست کرد تا تمام ورزشکارانی که با وجود تمام محدودیت ها در این استان تمرین می کنند مورد حمایت قرار گیرند تا بتوانند به آنجایی که شایسته است برسند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*