مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی مطرح کرد : رصد نیازهای مناطق سیل زده استان

امروز خراسان جنوبی – حمیدی hamidi@birjandtoday.ir / جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در فاصله ۲۵ تا ۲۹ فروردین ماه سال جاری و در پی وقوع سیل و بارندگی در استان به ۲۸۰۰ نفر امداد رسانی کرده که از این تعداد برای ۱۸۰۰ نفر اسکان اضطراری فراهم شده است . به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران و درتشریح عملکرد این مجموعه در این مدت ۳۲۵ چادر ، ۱۰۲۷ بسته غذایی ، ۳۵۸ موکت، ۱۳۸۱ تخته پتو ، بیش از ۹۱۰ کیلو پلاستیک و ۵۰۰ قوطی کنسرو بین سیل زدگان توزیع شده است .
رصد مشکلات و نیازهای مردم
در مناطق سیل زده استان
شهریاری از ورود ۵۱۲ امداد گر جمعیت هلال احمر برای انجام عملیات امداد و نجات از بین ۱۲۰۰ نیرویی که در آماده باش کامل قرار داشته اند، خبر داد و افزود : طی دو روز با حضور مدیر کل مدیریت بحران استانداری و فرمانداران از مناطق سیل زده مانند طبس و بشرویه بازدید به عمل آمد و مشکلات و نیازهای مردم رصدو مقرر شد فرمانداران پیگیر رفع این مشکلات باشند. وی با اشاره به تخریب ۶۰ تا ۷۰ درصدی منازل بندان بشرویه و برخی مناطق دیگر ، ادامه داد : توزیع بسته های غذایی بین سیل زدگان تا یک ماه ادامه خواهد داشت و در صورت نیاز این روند تمدید خواهد شد تا وضعیت مردم تعیین تکلیف شود. مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با ابراز خرسندی از اینکه بارندگی های اخیر هیچ گونه خسارت جانی در استان نداشته، گفت: در حوزه امدادرسانی تخصصی جمعیت هلال احمر هیچ مشکلی در استان نداشتیم ولی با توجه به اینکه مردم ارائه هرگونه خدمتی را از امدادگران هلال احمر انتظار دارند و فقط با سامانه ۱۱۲ تماس می گیرند در این زمینه با مشکلاتی روبرو بودیم.
وی با بیان اینکه مردم باید بدانند هر مجموعه ای چه خدماتی باید در اینگونه مواقع ارائه دهد ، افزود : اگر برای دام و طیورمردم مشکلی پیش می آمد و یا به زیر ساخت های جاده ای خسارت وارد می شد و یا قنواتشان دچار آب گرفتگی میشد با ۱۱۲ تماس می گرفتند و این در حالی است که ارائه خدمات در این حوزه ها متولی مشخصی دارد .
بر اساس قانون مدیریت بحران ، هلال احمر متولی
جمع آوری کمک هاست
وی با بیان اینکه بر اساس قانون مدیریت بحران کشور جمع آوری هر گونه کمک نقدی و غیر نقدی در این گونه مواقع بر عهده جمعیت هلال احمر است ، گفت : این در حالی است که سایر دستگاه ها و نهادها و اشخاص حقیقی هم بصورت جداگانه اقدام به جمع آوری کمک های مردمی می کنند که گاها موازی کاری هایی هم صورت می گیرد. وی از مردم خواست کمک های نقدی و غیر نقدی خود را از طریق هلال احمر به سیل زدگان برسانند .
شهریاری از ارسال ۱۲۰ بسته غذایی یک ماهه برای ۴ هزار نفر از سیل زدگان گلستان و ارسال خودروهای امداد به لرستان و گلستان و ارسال ۸۰۰ تخته چادر ، ۲۵۰۰ پتو و ۲ هزار تخته موکت از محل کمک های جمعیت هلال احمر استان به خوزستان خبر داد .
کمک های مردمی به سیل زدگان کشور
وی رقم ریالی کمک های مردمی به سیل زدگان کشور را با توجه به متمرکز بودن حساب ها در تهران قابل رصد ندانست و ادامه داد : روزانه کمک های نقدی مردم به سامانه کشوری واریز می شود که ۲۷۰ میلیون تومان بصورت نقدی تاکنون به این سامانه واریز شده است. وی ارزش کمک های غیر نقدی مردم را به سیل زدگان ۱۰۵ میلیون تومان اعلام کرد.