مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خبر داد: اجرای ۵۰ ویژه برنامه گرامیداشت واقعه طبس

امروز خراسان جنوبی – حسین زاده hoseinzade@birjandtoday.ir / مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: پنجم اردیبهشت سالروز شکست مفتضحانه نظامی آمریکا در صحرای طبس از روزهای ماندگار و فراموش نشدنی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است.
محمدرضا فخر روز شنبه در نشست خبری افزود: وقتی جاسوسان آمریکایی توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) دستگیر شدند و امام(ره) این واقعه را انقلاب دوم نامیدند نظامیان آمریکایی در اقدامی نسنجیده با سوء استفاده از خلا راداری کشورمان به خاک جمهوری اسلامی ایران تجاوز کردند تا به زعم خود جاسوسان دستگیر شده را آزاد نمایند که طبق فرمایش امام(ره) شن های صحرا مأمور خدا شدند و نظامیان تا به دندان مسلح آمریکایی را زمین گیر کردند که این واقعه نشان دهنده عنایت و پشتیبانی خداوند از نظام اسلامی ما و عمق کینه دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران است.
وی اضافه کرد: صحرای طبس و مسجد شکر نماد این شکست تاریخی آمریکاست و هر سال در این مکان برنامه‌هایی با هدف گرامیداشت این واقعه برگزار می‌شود و امسال نیز ۵۰ عنوان ویژه برنامه به همین مناسبت پیش بینی شده است.
فخر تصریح کرد: اخیراً کارگاه آموزشی تخصصی با حضور جمعی از هنرمندان گرافیست از استان‌های مجاور برگزار شد که آثار برگزیده در پنجم اردیبهشت ماه معرفی خواهند شد. به گفته وی در روز پنجم اردیبهشت ماه نیز مراسم محوری در صحرای طبس و با حضور یکی از مسئولان عالی رتبه ستاد کل نیروهای مسلح و اقشار مختلف برگزار می‌شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اجرای نماهنگ مستند درس عبرت، انیمیشن سه بعدی شکست آمریکا، نمایشگاه عکس با موضوع استکبارستیزی، روایتگری و پرده خوانی، ایستگاه نقاشی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طبس، سرود جمعی دانش آموزان و… را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت این واقعه عنوان کرد و افزود: بروشورهایی نیز با هدف تشریح واقعه و ابعاد مختلف آن تهیه شده است.
فخر همچنین گفت: پس از پنجم اردیبهشت ماه نیز کرسی های آزاد اندیشی را در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه خواهیم داشت. وی اظهار کرد: جلسه ای با استاندار خراسان جنوبی داشتیم و امیدواریم با حمایت و همراهی مسئولان پروژه ساختمان در حال احداث در صحرای طبس را از رکود خارج نموده و بخش‌هایی از آن تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*