مدیرکل تامین اجتماعی استان دردیدار مدیر مسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی خبر داد: ۲۳۵ نفر سهمیه بیمه قالیبافان استان

امروز خراسان جنوبی- قاسمی
مدیرکل تأمین اجتماعی استان با بیان اینکه در سال های قبل مشکلاتی در حوزه بیمه قالیبافان داشتیم، خبر داد: با رایزنی هایی که انجام شد برای امسال ۲۳۵ سهمیه برای خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است. مجید درویشی روز گذشته با حضور در دفتر روزنامه امروز خراسان جنوبی به مناسبت هفته کار و کارگر، افزود: این سهمیه برای بیمه قالیبافان و صنایع دستی می باشد که البته این افراد را باید سازمان میراث فرهنگی به ما معرفی کند تا کارها انجام شود. وی با اشاره به اینکه تاکنون این تعداد را میراث فرهنگی به ما معرفی کردند، تصریح کرد: اگر به هر دلیلی مشکلی ایجاد شود و کسی را نتوانیم بیمه کنیم از میراث فرهنگی می خواهیم فرد جایگزین را معرفی کند. به گفتۀ وی تاکنون مجموع بیمه شده های قالیبافان در استان به ۳ هزار و ۷۵۷ نفر بیمه شده می رسد.
ارائه ۶۵ نوع خدمت به صورت مکانیزه
این مقام مسئول همچنین از طرح آقای نوربخش خبر داد و افزود: در این طرح که به اسم خودشان است ۶۵ نوع خدمت تأمین اجتماعی کاملا به صورت مکانیزه ارائه می شود. درویشی ادامه داد: مراجعین می توانند از طریق سایت سازمان به این خدمات به صورت مکانیزه ارتباط برقرار کنند که یکی از مهمترین این خدمات صدور دفترچه می باشد که دیگر می توان از منزل از طریق اپلیکیشن یا سیستم های خانگی به این خدمات دسترسی داشت و بیمه شدگان دفترچه را درب منزل دریافت کنند. وی تصریح کرد: البته این طرح دارای فازهای بیشتری می باشد که در فازهای بعد شاهد رشد و توسعه آن خواهیم بود و تمام خدمات ارائه شده تأمین اجتماعی به صورت مکانیزه و کاملا الکترونیکی انجام خواهد شد.
افزایش حقوق مستمری بگیران
مدیرکل تأمین اجتماعی استان به یک خبر خوب دیگر نیز اشاره کرد و گفت: این خبر درباره مستمری بگیران است که ۵ طرح برای افزایش حقوق مستمری بگیران به هیئت دولت ارائه شده است. درویشی با بیان اینکه برای اولین بار آرای کانون بازنشستگان هم در این زمینه گرفته شده و اتفاقا نظراتشان با یکی از طرح ها همخوانی داشت، عنوان کرد: امیدواریم به زودی شاهد تصویب افزایش حقوق مستمری بگیران باشیم. به گفتۀ وی حقوق کارگران باید ۱۳ درصد به اضافه ۲۳۱ هزار ریال روزانه افزایش داشته باشد. وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیمه کارگران ساختمانی اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه این کارگران فقط ۷ درصد از حق بیمه خود را پرداخت می کنند، با این وجود بازهم در پرداخت مشکل داشتند و در همین راستا تصویب شد که امسال در درصد پرداختی حق بیمه کارگران افزایشی انجام نشود و همان مقدار قبل به نسبت افزایش حقوق آنها باشد. درویشی ادمه داد: اکنون هیچ مشکل و محدودیتی در بیمه کارگران ساختمانی نداریم و اگر نیروی جدید که شرایط را دارا باشد و کارت مهارت را داشته باشد مشمول بیمه کارگران ساختمان می شود.
افزایش ۴۷ درصدی بیمه شدگان در استان
این مقام مسئول با بیان اینکه در سال ۹۷ تعداد بیمه شده های اجباری که برای کسی کار می کردند ۴ هزار و ۲ نفر افزایش داشته است، عنوان کرد: کل بیمه شده ها در سال ۹۷ که تا بهمن ماه می باشد ۷۷ هزار و ۲۳۱ نفر بوده اند و تعداد بیمه شده ها ۴ درصد افزایش داشته است. درویشی مجموع بیمه شده های تأمین اجتماعی در استان را ۱۱۶ هزار و ۴۳۱ نفر دانست و افزود: در مجموع بیمه شده ها ۲ درصد افزایش داشته ایم. وی تعداد مستمری بگیران استان در ۱۱ ماه سال ۹۷ را نیز ۱۷ هزار و ۱۸۱ نفر اعلام کرد و ادامه داد: تعداد مستمری بگیران نسبت به سال ۹۶ حدود ۹ درصد افزایش داشته است.
پرداخت ۳۹۳ میلیارد تومان پرداختی
به جامعه هدف
مدیرکل تأمین اجتماعی استان عدد پرداختی به جامعه هدف در سال گذشته را ۳۹۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در ۱۱ ماهه سال قبل بوده است. درویشی با اشاره به بیمه بیکاری هم اشاره کرد و افزود: در ۱۱ ماهه سال ۹۷ به یک هزار و ۳۷ نفر بیمه بیکاری پراخت شده است. وی با بیان اینکه این رقم نسبت به سال ۹۶ حدود ۷/۸ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: بیمه بیکاری به کسانی تعلق می گیرد که برخلاف میل و اراده خود بیکار می شوند. به گفتۀ وی دلایل این بیکاری غیرعمدی نیز به کارگاه ها که تعطیل شده اند یا تعدیل نیرو داشته اند و ورشکستگی های واحدهای تولیدی بازمی گردد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*