سرمقاله: لطفاً فوتبال را تعطیل کنید…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com / سالهای سال در انتظار سلامت در فوتبال نشستیم و جز خباثت وخیانت و فساد و بالا و پایین شدن هزاران میلیارد تومان بوسیله دلالان بیسواد گردن کلفت چیزی ندیدیم، به نام حرفه‌ای گری در پشت پرده‌های مافیای کریه فوتبال چه جنایت و فسادی که رخ نداد، از صدر فدراسیون بگیر تا تیم های دسته چندم در دارقوزآباد، تنها چیزی که ساری و جاری نیست فوتبال است و لذت بردن از آن و قانونمندی و فرهنگ حاکم بر ورزشی که می‌تواند مولد بزرگی در اقتصاد باشد …!!!
ببینید ورزشگاه ها را، ببینید ناهنجاری های عربده کشانی را که تمام فشارهای حکومتی برخویش را چنین بروز می‌دهند، باور کنیم که هنوز تا رسیدن به فوتبال به مفهوم واقعی‌اش چند نسل فاصله داریم تا به خود اجازه دهیم دست فرزند و خانواده مان را بگیریم و برای لذت بردن از فوتبال و فضای زیبای آن به استادیوم برویم!!
ببینید اتفاقات درون زمین را، بازیکنان، داور و تماشاگران از کمترین حد تحمل اجتماعی برخوردارند و دایم در حال فحاشی و درگیری و نزاع‌اند که یاد گلادیاتورهای عهد عتیق می افتی..!! تعصبات کور و ذهنیت های مغشوش نتیجه‌اش می‌شود بحران ها و اغتشاشات درون ورزشگاه ها، انفجار نارنجک های کورکننده، پرتاب سنگ و آجر و شکستن صندلی‌ها و شیشه‌ها که تمامی آنها ریشه در اعوجاجات و تنگناهای فرهنگی و اقتصادی دارد …!!!
این درست که فوتبال است و حوادث اش اما نه به مفهوم خون و دود و آتش و بوی باروت، نه به بهای مصدومیت های کم و زیاد مردم و گریه ضجه زده کودکانی که از ترس قالب تهی می‌کنند!!
گیریم که رنگ های قرمز یا آبی و یا زرد قهرمان شدند، خب؟ چه اتفاقی می افتد؟ همان جوانانی که عربده کشیدند و طرفداری کردند و خانواده خویش را به نام تماشای فوتبال تنها رها کردند به کدامین هدف زندگی‌شان دست پیدا می‌کنند؟ کار، ثروت، خانه، ازدواج، قانون، تولید و…کدامیک؟ جوانان ما در حالی جوش فوتبال را می‌زنند و هفته ای یکبار خویش را از مهلکه‌ها و فشارهای زندگی و اجتماعی در ورزشگاه ها تخلیه می‌کنند که به دنبال سرابی به نام زندگی می‌گردند…!!
کشوری که قانون دارد و مو از ماست کشیده می‌شود و هر چیزی در جای خودش قرار دارد دیگر نه فحاشی و درگیری دایمی در ورزشگاه را می‌بیند و نه دخترکان و زنانش برای ورود به ورزشگاه ها نیاز به گریم دارند تا خویش را مرد جلوه دهند ….!! لطفاً فوتبال را تعطیل کنید تا ابتدا فرهنگش و قانون مندی و دست پاکان ساخته شوند و ریشه فساد، دلال بازی‌ها و لمپن انگاری بازیکنانش را ترمیم و باز آفرینی کنیم بعد به اصل آن بپردازیم…!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*