سرمقاله: توخود بخوان حدیث مفصل از این مجمل…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com / چندی قبل سازمان بین المجالس در قطر تشکیل جلسه داد که تیم شرکت کننده ایرانی نفراتشان به عدد ۵۴ می‌رسید که بیشترین شرکت کننده در بین مدعوین بود، ۵۴ نفری که فقط ۱۰ نفرشان نماینده بودند!!! با روزی ۱۳۰ یورو برای مأموریتی چنین سنگین و پیچیده و تأثیرگذار…!!!
بسیاری یا برخی از دوستان قلم به دست و دلسوز که دستی برآتش تحلیل‌های فرهنگی و سیاسی دارند بر نگارنده سر مقالات خرده گرفته و می‌گیرند که چرا و به هر بهانه ای و گاه بی ربط از کلماتی چون اختلاس، پولشویی، قاچاق، آقازاده‌ها، عدالت اجتماعی، قانون گریزی، رابطه محوری، هزاران فامیل ها، قحط الرجال سیاسی و فرهنگی، زمین خواری، مؤسسات مالی کلاهبردار، مدیریت‌های بحران، بحران مدیریت و…استفاده می‌کنی و در استفاده از این کلمات به چرخه تکرار فرو افتادی؟!
از بس که نگذاشتند و یا خودمان از ترس قطع آب باریکه حقوق نجومی روزنامه نگاری و خبرنگاری ننوشتیم و از این کلید واژه‌های حیاتی در دموکراسی حقه مردم استفاده نکردیم، شرایط را برای کلاشان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی همچون یک بزرگراه بی دست انداز و بی خطر فراهم آوردیم تا اکنون شاهد اقتصادی پاشیده از هم و فرهنگی فاصله گرفته از اصل بوم ایرانی و سیاست بازهای حیدری، نعمتی باشیم که کشور را در لبه پرتگاهی مخوف قرار داده‌اند!
در مقدمه سر مقاله به نکته‌ای اشارت رفت که مربوط به چند دهه یا سال قبل نیست، داغ است و تازه، آن هم در شرایط تحریم و فشارهای استخوان سوز تحریم ها، شعارهای ملوسانه ای که از انضباط مالی سخت برای مقابله با تحریم هایی که قرار است چون همیشه مردم بهای آن را بپردازند، داده می شود تا مشت‌های گره کرده و شعارهای آتشین اش را بگذارند برای نمایندگان و مسئولین ریز و درشت و مدیران پایین دستی و میانی و بالادستی…!
بی برنامگی‌ها و خاصه خرجی‌های ما همچنان ادامه دارد، قرار است آمریکا کشورهایی را که از تحریم خرید نفت ایران معاف کرده بود به معافیت آنان پایان دهد! مفهوم این خبر یعنی فشار حداکثری بر مردم و سفره های در حال آب رفتنشان، اگر مدیران کلان کشور به خود نجنبند و سختگیری در خرج کرد ریال ریال بودجه کشور را به زیر ذره بین بازخواست نبرند، باور کنیم و باور کنید که دیگر امکان ساخت سیل بندها در برابر سیل مهیب و مخرب تحریم‌ها از کف خواهد رفت، انگاه دیگر نمی‌شود مردم را با شعار و نصیحت و فشار و…آرام کرد!
مردم برادری خودشان را صدها بار و در بحبوحه‌های وحشتناک ثابت کرده‌اند، وقت آن رسیده که مسئولین و مدیران کشور نه برادری‌شان را که برابری‌شان را اثبات کنند …!!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*