رئیس هیئت فوتبال عنوان کرد: اسپانسر پاشنه آشیل فوتبال بیرجند

امروز خراسان جنوبی- قاسمی / رئیس هیئت فوتبال شهرستان بیرجند با بیان اینکه مهمترین مشکل فوتبال و فوتسال شهرستان مسائل مالی برای برگزاری مسابقات و لیگ ها می باشد، گفت: نبود اسپانسر به پاشنه آشیل این ورزش در استان و شهرستان بیرجند تبدیل شده است. جعفر حبیب‌زاده روز گذشته در نشست خبری عنوان کرد: برای پیشرفت و گسترش فوتبال و فوتسال نیاز داریم که رسانه ها در کنار ما قرار گیرند. به گفتۀ وی با توجه به جامعه آماری بالای علاقمندان به این ورزش، در صورتی که بتوان برنامه ها و مسابقات هیات فوتبال را گسترش داد و هزینه های جانبی برای برگزاری و یا شرکت در این برنامه ها کاهش یابد ، جوانان، نوجوانان و نونهالان بیشتری به ورزش روی خواهند آورد و این امر باعث کاهش آسیب های اجتماعی و سلامت جامعه خواهد شد. وی تأکید کرد: هیات فوتبال برای گسترش و پیشرفت فوتبال و فوتسال برادران و خواهران در شهرستان نیاز به حمایت بخش خصوصی دارد که گویا چندان تمایلی در این حوزه ندارند و در این چند سال نقش بخش خصوصی در حمایت از فوتبال و فوتسال کمرنگ تر شده است که باید این موضوع آسیب شناسی شود. به گفتۀ وی در همین راستا به دنبال برگزاری جلسه ای با چند اسپانسری که از قبل بوده اند و اکنون کناره گیری کردند و افرادی که علاقمند به اسپانسری دارند، هستیم تا دلایل نبود تمایل به حمایت از تیم های فوتبال و فوتسال مورد بررسی قرار گیرد و بتوانیم با رفع آن مشکلات و ارائه راهکارهایی دوباره همچون گذشته حمایت بخش خصوصی را به دست بیاوریم.
سالن اختصاصی نداریم
رئیس هیئت فوتبال شهرستان بیرجند یکی دیگر از مشکلات هیئت را نبود سالن اختصاصی برای تمرینات تیم های منتخب و برگزاری مسابقات فوتسال دانست و افزود: از سوی دیگر از سوی معاونت توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قول مساعد داده شده که پس از بررسی در صورت امکان سالن شهیدین قاسمی توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان در اختیار هیئت فوتبال شهرستان قرار خواهد گرفت. حبیب زاده ادامه داد: نبود منابع مالی و هزینه بالای اجاره سالن ، از دلایل عمده عدم استقبال باشگاه های شهرستان برای شرکت در مسابقات فوتسال شهرستان و استان است. وی با بیان اینکه با برطرف شدن معضل سالن، مسابقات هم بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲ هزار ورزشکار سازمان یافته شامل مربی، داور و ورزشکار در بیرجند حضور دارند که از این تعداد ۳۰۰ورزشکار، مربی و داور بانوان هستند.
برگزاری جام فجر بانوان برای اولین بار
رئیس هیئت فوتبال شهرستان بیرجند اعلام کرد: مسابقات جام رمضان آقایان و بانوان در بیرجند برگزار می‌شود که امسال برای نخستین‌بار مسابقات جام فجر نیز برای بانوان برگزارشد. حبیب زاده با بیان اینکه مسابقات جام فجر آقایان نیز در رده‌های سنی مختلف برگزار می شود، گفت: جام رمضان یکی از بهترین مسابقات است که سبب نشاط اجتماعی در جامعه می‌شود. وی تصریح کرد: امسال برای اولین بار مسابقات فوتسال در رده سنی زیر ۱۸ سال و زیر ۱۵سال ویژه آقایان برگزار می‌شود و به دنبال این هستیم که لیگ فوتسال در رده‌های سنی پایین‌ نیز بعد از مسابقات جام رمضان برگزار شود. به گفتۀ وی باشگاه های فوتبال بیرجند هم برای شرکت در لیگ ها و مسابقات هیئت استقبال خوبی دارند و در رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان مشکلی نداریم ولی در گروه امید و بزرگسالان استقبال کمرنگ تر شده و در فوتسال نیز به دلیل هزینه های مالی حضور باشگاهها در مسابقات کمتر شده است.
ارتقای سطح مربیان و داوران
رئیس هیئت فوتبال شهرستان بیرجند با بیان اینکه در بین داوران و مربیان مدرس فدراسیون هم داریم، گفت: طی سال گذشته کلاس‌های مربیگری و داوری با حضور اساتید کشوری و استانی برگزار شد و به زودی نیز یک دوره مربیگری فوتسال و یک دوره کلاس داوری ویژه بانوان برگزار خواهد شد. حبیب‌زاده تصریح کرد: در برگزاری کلاس های مربی گری و داوری موازی کاری هایی در استان داریم که برخی دستگاه ها کلاس را برگزار می کنند و هیچ گونه همکاری ندارند و باید این موازی کاری ها برطرف شود. وی افزود: در بخش کمی داوران و مربیان مشکلی نداریم ولی در زمینه کیفی سازی آن برنامه داریم که در قالب برگزاری دوره های دانش افزایی و ارتقا می باشد.
استعدادیابی در مدارس
رئیس هیئت فوتبال شهرستان بیرجند بیان کرد: بخش خصوصی در برهه زمانی از تیم‌های فوتبال استان حمایت می کردند و تیم ما در لیگ دو فوتبال کشور حضور داشت ولی در حال حاضر فقط یک نماینده در لیگ دسته سه حضور دارد. وی افزود: هرسال سهمیه لیگ دسته سه را داریم ولی برای شرکت در آن نیاز به حمایت های مالی است. حبیب زاده با بیان اینکه استعدادهای خوبی در فوتبال و فوتسال داریم، عنوان کرد: بازیکنان مستعد در شهرستان و استان زیاد هستند ولی تا زمانی که در مسابقات و لیگ های متعددی شرکت نکنند تجربه کافی برای شرکت در مسابقات کشوری و رشد ندارند. وی استقبال از فوتبال بانوان در شهرستان را کمرنگ دانست و افزود: فوتسال بانوان خوب عمل کرده است ولی در فوتبال بانوان نیاز به فرهنگ سازی داریم. به گفتۀ وی طبق تفاهم نامه که با آموزش و پرورش امضا شده در مهرماه امسال مسابقات فوتسال در مقطع ابتدایی و متوسطه دختران برگزار خواهد شد تا استعدادها شناسایی و جذب شوند.
رونق مسابقات با حضور پیشکسوتان
رئیس هیئت فوتبال شهرستان بیرجند بیان کرد: امسال در نظر داریم برای اولین بار با همکاری کانون پیشکسوتان شهرستان بیرجند مسابقات جام رمضان ویژه پیشکسوتان را نیز برگزار نماییم تا هم نسل جوان ما با افتخارآفرینان پیشکسوت این شهرستان آشنا شوند و همچنین حضور این عزیزان در مسابقات رونق و رنگ و بوی بیشتری به این مسابقات بدهد. حبیب زاده در پایان از همه پیشکسوتان رشته فوتبال و فوتسال دعوت کرد تا فرزندان خود را در هیئت فوتبال شهرستان تنها نگذارند و تجارب ارزنده خود را برای روشنی راه در اختیار همگان قرار دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*