در کمیته تخصصی اشتغال اداره کل ورزش و جوانان استان مصوب شد: تهیه کتاب راهنمای اشتغال برای جوانان

امروز خراسان جنوبی- قاسمی / کمیته تخصصی اشتغال اداره کل ورزش و جوانان استان روز گذشته برگزار شد. در این جلسه تهیه کتاب راهنمای اشتغال برای جوانان با محوریت جهاد دانشگاهی و ارسال فرمت استاندارد تمام دستگاه های اجرایی متولی اشتغال جوانان مصوب شد.
دستگاه های اجرایی همکاری کنند
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: با اینکه از تمام دستگاه های متولی اشتغال درخواست کرده بودیم که برنامه های خود را در حوزه اشتغال جوانان ارائه کنند ولی تعداد کمی این کار را انجام داده اند. مریم مهرور افزود: از این تعداد فقط هلال احمر، کمیته امداد، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، فنی و حرفه ای و سازمان مدیریت و برنامه ریزی بقیه دستگاه ها نیز نسبت به ارائه برنامه هایشان اقدام کرده اند و از دستگاه ها نیز درخواست می شود در این راه کمک کنند.
ایحاد بانک نیازسنجی اشتغال
مدیرکل ورزش و جوانان استان هم در این جلسه عنوان کرد: به دلیل هم‌راستا شدن اداره ورزش و جوانان با موضوع اشتغال، این اداره کمیته تخصصی اشتغال را تشکیل داده است و در این کمیته به دنبال اشتغال نیستیم بلکه قصد داریم مجموع جمع‌بندی گزارش اقدامات اثربخش در جهت تبیین شاخص‌های کلیدی حوزه اشتغال را دنبال کنیم.
مهران سرپرست ایجاد بانک نیازسنجی در حوزه اشتغال جوانان در استان را از مباحث مهم برشمرد و گفت: این بانک نیازسنجی اشتغال در استان مورد نیاز بوده و اداره ورزش و جوانان آمادگی حمایت از این‌گونه طرح‌ها را دارد چرا که اکنون در ساختار وزارت ورزش و جوانان سقف کمی سرمایه گذاری که می تواند به حوزه اشتغال منجر شود را نداریم لذا ایجاد بانک نیازسنجی اشتغال جوانان می تواند به عنوان دستور کار حوزه اداره کار ،تعاون و رفاه اجتماعی باشد. وی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان آمادگی دارد در حوزه توانمندسازی جوانان روستایی طرح ملی تعریف و آن را حمایت کند، عنوان کرد: سه هفته دیگر این کمیته دوباره برگزار خواهد شد تا بتوانیم با فرمت مناسب برنامه های عملیاتی را اجرایی کنیم.
پرداخت ۱۹ میلیارد تسهیلات اشتغال
توسط کمیته امداد
حسینی معاون اشتغال کمیته امداد خراسان‌جنوبی نیز با اشاره به اینکه ۲۳ دستگاه اجرایی و ۲۷ بانک عامل در رابطه با اشتغال در استان فعالیت می‌کنند، گفت: کمیته امداد استان در سال گذشته ١٩ میلیارد تومان تسهیلات در بحث اشتغال پرداخت کرده است. وی در ادامه گزارش عملکردی از برنامه ها و کارهایی که در راستای اشتغال انجام شده است ارائه داد.
جوانان مهارت ندارند
خسروی رئیس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گزارش عملکرد حوزه اشتغال این اداره را ارائه کرد.
اعلام آمادگی حوزه کشاورزی
با پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان برای اشتغال
مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان هم با ارائه گزارش عملکرد این دستگاه در راستای اشتغال جوانان افزود: وظیفه و اولویت سازمان جهاد کشاورزی در بحث اشتغال فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی است، که در این راستا حدود سه‌هزار نفر در استان و در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند.
بهدانی با بیان اینکه در سال جاری تنها ردیف اعتباری که برای بخش کشاورزی ابلاغ‌ گردیده بند «الف» تبصره ۱۸ و رقمی معادل ۱۵۰ میلیارد تومان برای استان است، اعلام کرد: آمادگی داریم این اعتبار را با اولویت جوانان هزینه کنیم. همچنین نماینده آموزش فنی و حرفه ای استان به ارائه گزارش عملکرد این اداره در حوزه اشتغال پرداخت و افزود: این موضوع که نوع مهارت جوانان با شغل های مورد نیاز همخوانی ندارد را قبول داریم و الان مشکل بیکاری بیشتر درمیان جوانان فارغ التحصیل از دانشگاه ها می باشد و انتظاراتی که دارند و اکثر جوانان دیپلم یا زیر دیپلم اکنون شاغل هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*