در دیدار استاندار با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در قم مطرح شد/ استفاده از ظرفیت های طلاب و روحانیون برای پیشرفت امور در خراسان جنوبی 

طلاب و روحانیون از ظرفیتهای نیروی انسانی خراسان جنوبی برای توسعه امور هستند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، استاندار در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) و نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: تلاش می کنیم تا از ظرفیت طلاب و روحانیون برای توسعه همه جانبه استان بیشترین بهره را ببریم .استفاده از ظرفیت های طلاب و روحانیون برای پیشرفت امور

آقای معتمدیان معادن و کشاورزی را از ظرفیت های خراسان جنوبی بر شمرد و افزود: با وجود اینکه در زمینه معادن و ذخایر معدنی رتبه چهارم کشور را داریم اما در زمینه استخراج و به خصوص فرآوری ضعف داریم و این محصولات خام فروشی می شود .

وی گفت: ایجاد صنایع فرآوری از اولویت های ماست تا تولید ثروت و اشتغال نصیب مردم استان شود .

استاندار همچنین با بیان اینکه در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی هنوز هم مشکل داریم افزود: برای بسته بندی و فرآوری محصولات در سالهای ۹۸ و ۹۹ اعتبارات خوبی معادل ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی هزینه خواهیم کرد.

معتمدیان مرز را از دیگر مزیتهای خراسان جنوبی برای رونق تولید و تجارت خارجی دانست و گفت: مذاکرات با دولت افغانستان برای بازگشایی ۳ بازارچه ی تعطیل شده استان ادامه دارد .

وی به افزایش ۱۰ برابری سهمیه سوخت مرزنشینان در اسفند ۹۷ اشاره کرد و گفت: در این ماه سهمیه به ۱۰ میلیون لیتر افزایش یافت و ۱/۵ میلیون تومان به هر خانوار مرزنشین تحقق گرفت .

وی به تدوین برنامه دو ساله ی خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در چهار چوب این برنامه در طول ۲ سال برای توسعه خراسان جنوبی هزینه می شود .

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) و نماینده ولی فقیه در استان قم نیز گفت : خراسان جنوبی استانی عالم­خیز و دارای شخصیت های فقیه و دانشمند است که با بهره گیری از اندیشه های آنها می توان آینده خراسان جنوبی را متحول کرد .

آیت ا… سعیدی افزود: طلاب و روحانیون از ظرفیتهای نیروی انسانی خراسان جنوبی هستند که باید با همدلی و همفکری آنان امور را در خراسان جنوبی پیش برد.

وی خواستار تدوین برنامه های توسعه بلند مدت و پایدار در خراسان جنوبی شد و گفت: اولویت های توسعه باید طوری طراحی و تدوین شود که مدیران بعدی هم این مسیر را ادامه دهند و برنامه ها به صورت کارشناسی پیش رود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*