دبیر هیئت تیراندازی استان خواستار شد: خدمتی در شأن «خدمتی»

امروز خراسان جنوبی – گروه ورزش / کسب مقام های متعدد و برتر نجمه خدمتی تیرانداز خراسان جنوبی حکایت از مهارت فوق العاده و عزمی راسخ در وجود اولین بانوی راه یافته استان به المپیک دارد. دبیر هیئت تیراندازی استان این بانوی المپیکی را پر افتخارترین ورزشکار خراسان جنوبی و فنی ترین تیر انداز کشور می داند.
شروع از تنها سالن استان
محمد ناصر سلیمانی با بیان اینکه دبیر بازنشسته آموزش و پرورش می باشد که سالها در هیئت تیراندازی استان مشغول خدمت به ورزشکاران استان است، گفت: در چهارسال آخر سمت دبیر هیئت استان را عهده دار بودم و عناوین ورزشی استانی و کشوری را در رشته تیر اندازی و مدرک مربیگری درجه ۲ را از فدراسیون تیر اندازی جمهوری اسلامی ایران دارم. وی با اشاره ورزشکار المپیکی استان عنوان کرد: نجمه خدمتی تیراندازی را از تنها سالن تیراندازی استان در سال ۱۳۹۱ زیر نظر مربیان بومی و با حمایت مسئولان ورزش و جوانان وقت استان آغاز کرد و در مدت زمان کوتاهی به اردوی تیم ملی دعوت شد. به گفتۀ وی از آن پس، خدمتی آموزش و تمرینات خود را با بهره گیری از مربیان تیم ملی ادامه داد و در سال ۱۳۹۳ اولین مدال طلای خود را در مسابقات قهرمانی کشور کسب کرد و در همان سال توسط تیم های لیگ کشور شناسایی و به عضویت لیگ تیراندازی کشور درآمد.
بی توجهی مسئولان به تیراندازی
دبیر هیئت تیراندازی استان خاطر نشان کرد: خدمتی پس از اعزام به مسابقات برون مرزی با کسب اولین مدال طلای آسیایی انگیزه بانوان کشور شد تا ثابت کند بانوان هم می توانند در این رشته و رشته های دیگر ورزشی افتخار آفرین باشند. سلیمانی ادامه داد: این موضوع تا آنجایی بود که کسب مدال ها و مقام های پی در پی توسط وی در نظر همشهری ها و هم استانی های او به امری عادی و متداول تبدیل شده بود به گونه ای که اگر عنوانی کسب نمی کرد موجب تعجب بود و همین بود که بزرگی کار او، راحتی نظر مسئولان ورزش و مدیران ارشد استان را برنمی تابید و اطمینان خاطر شکل گرفته تیر اندازی استان را به سوی بی توجهی سوق داده بود. وی با اشاره به بی توجهی ها گفت: تنها هرازگاهی چراغ تیراندازی با کسب عناوین وی در جامعه ورزش استان روشن می شد و تمام تلاش ها و پیگیری های مسئولان هیئت استان به منظور توجه به تیراندازی در جهت تأمین زیر ساخت های لازم مورد بی اعتنایی و بی مهری قرار می گرفت و نبود امکانات استاندارد، خدمتی را مجبور می کرد که برای تداوم تمرینات خود بیشتر ایام دوران نوجوانی و جوانی خود را دور از خانواده و دیار مادری با تمام تنگناهای عاطفی و روانی بسر برد گرچه تیراندازی به آرامش روحی روانی و خاطری آسوده نیاز دارد که مستلزم پیروزی در کار می باشد.
کسب بیش از ۳۰ مدال کشوری و برون مرزی
دبیر هیئت تیراندازی استان با اشاره به اینکه خدمتی اولین بانوی ورزشکار استان است که به المپیک راه پیدا کرده است، بیان کرد: با استناد به مقام های پی در پی و پیوسته توسط وی و کسب بیشتر از ۳۰ مدال و عنوان کشوری و برون مرزی می توان او را پرافتخار ترین ورزشکار استان خراسان جنوبی نامید. سلیمانی تأکید کرد: البته از نظر من او فنی ترین تیر انداز کشور است چرا که افتخار آورترین تیرانداز تیم ملی در کسب عناوین آسیایی و تنها تیراندازی است که تاکنون برای دومین بار موفق به کسب سهمیه المپیک شده است. وی تصریح کرد: در نتیجه می طلبد که مسئولان فدراسیون و ورزش استان نگاه ویژه ای به او داشته باشند، تامین نیازهای ابزاری و عاطفی و روانی و فارغ بودن از دغدغه ها و تنگناهای مادی زندگی و امید به آینده شغلی و اجتماعی لازمه تداوم موفقیت های او خواهد بود.
سهم تیر اندازی استان از اماکن ورزشی یک زیرزمین اجاره ای
دبیر هیئت تیراندازی استان اعلام کرد: مهمترین مشکلات تیراندازی بیرجند نداشتن یک سالن ورزشی مناسب و مجهز به امکانات استاندارد در موقعیت مکانی مناسب از شهر می باشد و هم اکنون تنها مکان قابل استفاده برای تیراندازی زیرزمینی با ۱۶۰متر مربع است که توسط هیئت استان اجاره شده است. سلیمانی ادامه داد: در این سالن با حداقل امکانات در حال تمرین هستیم که البته اول اردیبهشت ماه زمان اتمام قرار داد بوده که جهت تمدید آن نیز با مشکل مواجه شده ایم و با درایت مدیر کل ورزش و جوانان استان قرار است ساخت سالن تیراندازی در پروژه های عمرانی سال ۹۸ در نظرگرفته شود. وی ادامه داد: از طرف دیگر تمام دارایی استان از ابزار تیراندازی ۵ قبضه تفنگ و ۴ قبضه تپانچه حرفه ای مستهلک مربوط به سال های دور است که استفاده از آنها توان رقابت را از ورزشکاران استان در مقایسه با ورزشکاران استان های دیگر گرفته و با توجه به اینکه تیراندازی ورزش وابسته به تجهیزات و امکانات به روز می باشد چنانچه فکری در جهت تأمین این نیازها نشود تیراندازی استان در آینده حرفی برای گفتن نخواهد داشت.
پاداش ها، تناسبی با مقام های خدمتی نداشته اند
دبیر هیئت تیراندازی استان عنوان کرد: مسلما پس از کسب عناوین ورزشی پاداش هایی از طرف اداره کل ورزش و جوانان یا هیئت استان در حد توان به نجمه خدمتی اهدا شده اما همانطور که ذکر شد در حد توان بوده نه شایسته مقام های کسب شده که بتواند انگیزه دیگر ورزشکاران استان باشد. سلیمانی تأکید کرد: سال ها طول می کشد تا نخبه ای به ورزش استان یا کشور معرفی شود و به نظر می رسد تجلیل متناسب از یک نخبه ورزشی چیزی از دارایی های یک استان و کشور کم نخواهد کرد به شرط اینکه بزرگی کار و لیاقت و شایستگی های پدیده ها را درک کنیم و تنگ نظر نباشیم تا انتظار شکوفاشدن استعدادهای نهفته را کم کنیم. وی خاطر نشان کرد: زمانی شایعه اهدای زمین به نجمه خدمتی دهان خیلی ها را پر می کرد و زمزمه زبان خیلی ها شده بود و حتی هنوز هم از زبان عوام و حتی بعضی مسئولان بی خبر شنیده می شود اما این موضوع هیچگاه محقق نشد. به گفتۀ وی شاید اگر تمام پاداش های خدمتی در استان را با هم جمع کنیم به بهای یک تفنگ که هم اکنون در جدول پنجاه میلیون تومان هست هم نرسد. به نظر می رسد اهدای پاداش به او عزم مسئولان بلند پایه استان را برای تصمیمی شایسته می طلبد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*