دبیر اجرایی خانه کارگر استان اعلام کرد : کارگران در معرض کاهش عدالت درمانی و بهداشتی

امروز خراسان جنوبی – حمیدی / به گفته دبیر اجرایی خانه کارگر استان شرایطی پیش آمده است که ضریب پشتیبانی تامین اجتماعی از جامعه کارگری کاهش چشمگیری داشته باشد . قادری در گفت وگو با خبرنگار ما به مناسبت هفته کار و کارگر با بیان اینکه من معتقدم کارگران در معرض کاهش عدالت درمانی و بهداشتی قرار گرفته اند ، گفت : منافع کارگران با منافع تامین اجتماعی گره خورده و ما نگران منافع خودمان در تامین اجتماعی هستیم و از طرف دیگر مدافع و مطالبه گر حقوق ابن مجموعه هم می باشیم. وی ادامه داد : میانگین سهمیه پرداختی روی ۲۲ سال است در حالی که میانگین پرداخت سایر برداشت ها به ۷۰ سال رسیده است.
صندوق بیمه تامین اجتماعی نیازمند اصلاحات
وی با تاکید بر اینکه صندوق بیمه تامین اجتماعی نیازمند یکسری اصلاحات است ، گفت: اگر این اصلاحات صورت نگیرد درمان مختل خواهد شد و حقوق بازنشستگان هم پرداخت نخواهد شد .
قوانین الحاقی به تامین اجتماعی حذف شوند
دبیر اجرایی خانه کارگر استان با بیان اینکه برای این اصلاحات نباید از جیب بیمه شده هزینه شود، افزود : من معتقدم قوانینی که طی سال های مختلف به تامین اجتماعی ملحق شده باید حذف شوند چرا که وصول مطالبات از بخش خصوصی بسیارشفاف است اما در بخش مطالبات دولتی هیچ روشی پیش بینی نشده است.
قادری با طرح این سوال از دولت که چرا به تعهداتش در حوزه تامین اجتماعی عمل نکرده ، گفت : اگر دولت به تعهداتش عمل نمی کند باید دید سازمان تامین اجتماعی چه ابزاری برای ورود دستگاه قضایی به این مقوله پیش بینی کرده تا مطالباتش وصول شود .
چالش های فرا روی تامین اجتماعی
وی به برخی از چالش های فرا روی تامین اجتماعی اشاره کردو ادامه داد : کاهش ورودی بیمه شدگان ، افزایش سن و هزینه های درمان، وجود مشاغل زیر زمینی که از بیمه فراری اند و عدم تطابق مصارف با منابع از جمله این چالش هاست . وی بیان کرد: اگر این مشکلات مرتفع نشود در آینده دچار بحران در حوزه تامین اجتماعی خواهیم شد که گریبانگیر دولت خواهد شد .
نبود اتحادیه تعاون مصرف کارگران در استان
قادری هم چنین به ارائه چند پیشنهاد پرداخت و خواستار حمایت بدون چون و چرا از کارگران‌ و حوزه تولید شد چون منافع کارگر به کارفرما گره خورده شد. دبیر اجرایی خانه کارگر استان از نبود اتحادیه تعاونی مصرف کارگران در استان به عنوان تنها استانی که اتحادیه ندارد انتقاد کرد و ادامه داد: یکی از دغدغه های کارگران تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز معیشت شان است که این اتحادیه می تواند به آنها کمک کند. وی با اشاره به اینکه واحد های تولیدی کارگری در استان با کمبود مواد اولیه مواجهند، گفت: اکثر واحدهای کارگری این مشکل را دارند که منجر به تعطیلی چند واحد تولیدی ‌کارگری هم شده است .
حقوق معوق کارگران از ۳ تا ۷ ماه
وی معوقات حقوقی کارگران را در استان در تعدادی از واحد ها از ۳ تا ۷ ماه اعلام کرد و گفت: بیمه جزو الزامات حقوق کارگری است که اگر صورت نگیرد تخلف است.
قادری با بیان اینکه طی سالهای گذشته در افزایش حقوق کارگری عقب ماندگی هایی وجود داشته که طی چند سال اخیر افزایش های چند درصدی نتوانسته آن را جبران و به حقوق کارمندی نزدیک کند ، افزود : امسال این افزایش حقوق بی سابقه بوده چرا که با پیگیری نمایندگان کارگری در شورای عالی کار امسال ۳۵ درصد حقوق کارگران افزایش یافت که با این وجود با توجه به تورم اقتصادی کشور این افزایش حقوق تنها بخشی از مشکلات جامعه کارگری را مرتفع خواهد کرد . وی هم چنین با اشاره به نامگذاری سال بنام رونق تولید افزود : رونق تولید ماندگاری شغلی، درآمد بیشتر، افزایش تولید و بهره وری و ایجاد اشتغال را در پی دارد .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*