خراسان‌جنوبی قهرمان جشنواره اوقات فراغت بانوان با ورزش

امروز خراسان جنوبی- قاسمی / جشنواره منطقه‌ای «اوقات فراغت بانوان با ورزش» با حضور ورزشکاران برتر استان‌های خراسان‌رضوی، شمالی، جنوبی و سیستان و بلوچستان در سالن ورزشی علوی بیرجند برگزار شد که با قهرمانی خراسان‌جنوبی در بیرجند به کار خود پایان داد.
با وجود برنامه های متنوع ورزش بانوان مغفول مانده
در این مراسم مدیرکل ورزش و جوانان استان عنوان کرد: در راستای تبیین و تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی کلان حوزه‌های ورزش بانوان، همگانی و روستایی و برقراری ارتباط و انسجام با واحدهای ورزشی سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی، معاونت ورزش بانوان در وزارت ورزش و جوانان ایجاد شده است. مهران سرپرست افزود: نظارت و برنامه‌ریزی در عرصه‌های ورزش بانوان در بخش‌های همگانی و روستایی و برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای به‌منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی، شناسایی و پرورش استعدادهای بالقوه ورزشی از دیگر اهداف سازمانی این معاونت می باشد. وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و جشنواره های متنوعی در بخش بانوان اجرا می شود، هنوز جمعیت قابل توجهی از جامعه هدف در اینگونه رویدادهای ورزشی سهمی ندارند و مغفول مانده‌اند.
جشنواره هایی برای تمام اقشار
مدیرکل ورزش و جوانان استان از برگزاری جشنواره‌های ورزشی ویژه کارگران، کارمندان، زندانیان، دانش‌آموزان و دانشجویان خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: به‌منظور مشارکت تمامی اقشار جامعه هدف در برنامه‌های ورزشی باید درصدد ایجاد فرصت‌های مناسب و مساوی بود که این امر بدون حمایت سایر متولیان حوزه ورزش محقق نخواهد شد. سرپرست با اشاره به ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خراسان‌جنوبی در میزبانی جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی و مسابقات ملی و منطقه‌ای بیان کرد: تبادلات فرهنگی و اجتماعی، دوستی‌ و مودت‌های ورزشی، ارزیابی توانمندی‌های فردی و تیمی از مهم‌ترین اهداف این قبیل رویدادهای ورزش منطقه‌ای است که از برنامه‌های راهبردی اداره‌کل ورزش و جوانان می باشد.
رقابت ۱۰۰ بانوی ورزشکار شرق کشور
در خراسان‌جنوبی
معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی نیز در این مراسم، اوقات فراغت را یکی از عناصر تحکیم بنیان خانواده دانست و افزود: اینگونه فعالیت‌های ورزشی علاوه بر حصول آرامش روحی و روانی خانواده در تقویت الزامات زندگی اجتماعی، حس مسئولیت‌پذیری، احترام متقابل و روحیه تعاون بانوان اثرگذار است. سیده اعظم اسلامی بیان کرد: جشنواره منطقه‌ای «اوقات فراغت بانوان با ورزش» شرق کشور طی دو روز با حضور قریب‌بر ۱۰۰ ورزشکار برتر استان‌های خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، سیستان و بلوچستان و خراسان‌جنوبی در سالن ورزشی علوی بیرجند در شش ایستگاه طناب زنی، بسکتبال، ضربات بدمینتون، دارت و بازی‌های بومی و محلی یک‌قل‌دوقل و لی‌لی در دو بخش شاغلین و غیرشاغلین برگزار شد. وی خاطر نشان کرد: خراسان‌جنوبی در بخش تیمی شاغلین جشنواره منطقه‌ای با ترکیب منصوره، مریم و میترا توسلی به سرپرستی مریم سنچولی بر سکوی نخست ایستاد، تیم سیستان‌وبلوچستان متشکل از فاطمه، طاهره و حوریه جعفری نایب‌قهرمان شد و تیم خراسان‌رضوی متشکل از شهناز و لیلی صالحی با سرپرستی عرب به مقام سوم دست یافت. به گفتۀ وی تیم خراسان‌رضوی با ترکیب فائزه، فاطمه و زهرا قربانی به سرپرستی عرب در بخش مسابقات بانوان غیرشاغل جشنواره به مقام قهرمانی رسید، تیم خراسان‌شمالی با ترکیب طیبه، فاطمه و ام‌کلثوم یوسفی به سرپرستی علیزاده در جایگاه دوم ایستاد و تیم خراسان‌جنوبی با ترکیب عاطفه افروز، فاطمه کامیاب و راضیه حسینی به سرپرستی مریم زربان حائز رتبه سوم رقابت‌ها شد.
گفتنی است؛ در مراسم اختتامیه جشنواره منطقه‌ای «اوقات فراغت بانوان با ورزش» شرق کشور با حضور مدیرکل ورزش و جوانان، معاونین اداره‌کل، نماینده‌های استانداری و سایر سازمان‌ها از سرپرستان تیم‌های برتر با تندیس و جام جشنواره و از ورزشکاران نیز با حکم و هدایای ارزنده‌ای تجلیل به عمل آمد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*