تعطیلی ۲۳ واحد طلافروشی در بیرجند

۲۳ طلافروشی در بیرجند تعطیل و ۲ واحد ورشکسته شدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و ساعت بیرجند گفت: تعطیلی 23 واحد طلافروشی در بیرجنداین واحدها به علت نوسانات قیمت، رکود حاکم بر بازار و مالیات های زیاد در دو سال گذشته تعطیل و یا ورشکسته شدند.
غلامحسین قربانی‌مقدم با تاکید بر اینکه قدرت تصمیم‌گیری خرید از خریدار و فروشنده گرفته شده است افزود: اگر فروشندگان بخواهند طلای ساخته شده‌ای را بفروشند ضرر می‌کنند زیرا نمی‌دانند طلایی را که می‌فروشند آیا می‌توانند آن طلا را با همان قیمت جایگزین کنند یا خیر.
رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و ساعت بیرجند روند فعلی بازار طلا و جواهر را مناسب ندانست و گفت: زمانی آرامش در بازار به وجود می‌آید که طلا در یک وضعیت قیمتی مناسب و معقول قرار بگیرد و داد و ستد انجام شود.
به گفته قربانی‌مقدم مشتری طلافروشی‌ها به نصف کاهش یافته و فروش جزئی که در این واحدها انجام می‌شود جوابگوی تأمین هزینه‌های یک واحد صنفی نیست.
وی افزود: نتیجه تعطیلی واحدهای طلافروشی روی آوردن به مشاغل کاذب و یا گذاشتن پول طلافروشان در بانک‌ها است که سبب خروج ارز از بازار می‌شود.
هم اکنون ۶۰ واحد طلافروشی و ۳ کارگاه طلاسازی در شهر بیرجند فعال است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*