باشگاه های در حاشیه استان نیاز به همراهی/ استعدادهای خوب در رشته ووشو

امروز خراسان جنوبی- قاسمی / در رشته های ورزشی تعدادی از باشگاه ها در حاشیه های شهر با کمترین امکانات در حال فعالیت هستند و این در حالی است که گفته می شود استعدادهای خوبی در این مناطق دیده شده اند و لازم است که به این باشگاه ها توجه بیشتری شود تا از نظر تجهیزات و امکانات وضعشان بهتر شود. در این راستا اولین باشگاه هایی که مورد بررسی توسط خبرنگار روزنامه امروز خراسان جنوبی قرار گرفت از رشته ووشو بودند که با مربی این دو باشگاه صحبت کردیم و نقطه نظرات رئیس هیئت را هم در این زمینه جویا شدیم.
زورخانه ای که ووشو در آن تمرین می کنیم
مربی درجه سه ووشو در بیرجند بیان کرد: در دو باشگاه حاشیه شهر بیرجند مربیگری می کنم که یکی در چهکند و دیگری در مهرشهر می باشد. حسین نخعی افزود: در هر کدام از آنها ۲۰ شاگرد دارم که در رده سنی نونهالان و نوجوانان هستند. وی یکی از مشکلات باشگاه چهکند را فضای کم و نبود امکانات دانست و افزود: این باشگاه زورخانه حیدرکرار بوده که به ما هم گفته اند می توانیم در اینجا تمرین کنیم ولی به دلیل فضای کم، بیشتر از ۲۰ نفر امکان کار کردن ندارند. به گفتۀ وی در این نقطه از شهر چون باشگاه دیگری در رشته های ورزشی فعالیت نمی کند و فقط زورخانه و همین ووشو فعال هست استقبال کننده زیاد داریم ولی نمی توانیم کاری انجام دهیم.
قول های دهیاری
این مربی ووشو درباره باشگاه مهرشهر هم گفت: از آنجایی که این باشگاه از کانون مساجد و بسیج به ما داده شده فضای خیلی خوبی دارد و فقط کمی از لحاظ تجهیزات مشکل داریم وگرنه از نظر سرمایشی و گرمایشی مشکلی وجود ندارد ولی باز هم محدودیت هایی دارد مثلا در زمان مناسبت ها و مراسم های دیگر نمی توانیم تمرین کنیم. نخعی با بیان اینکه در باشگاه زورخانه چهکند مشکل سرمایشی و گرمایشی هم داریم، افزود: تا وقتی بچه ها بخواهند گرم کنند و تمرین داشته باشیم کل زمان ما به یک ساعت و ۱۰دقیقه بیشتر نمی رسد چرا که بچه های زورخانه برای کار و تمرین می آیند. به گفتۀ وی به دلیل کمبود فضا نمی توانیم از کیسه بوکس استفاده کنیم و مشکل ساز شده است. وی با بیان اینکه با دهیاری رایزنی داشته ایم، عنوان کرد: قول هایی برای تأمین فضای دیگری به ما داده اند که حتی اگر در مدرسه یا مسجدی بتوان تمرین کرد خیلی خوب است و در کل نگاه خوبی دارند.
حاشیه شهرها از لحاظ اقتصادی در مضیقه
مربی این باشگاه ها با بیان اینکه برخی خانواده های این ورزشکاران مشکل مالی دارند، گفت: آنها نمی توانند از پس هزینه های بالا و شهریه های بالا برآیند و ما حتی در ابتدا شهریه نمی گرفتیم و اکنون هم خیلی کم دریافت می کنیم. نخعی ادامه داد: به همین دلیل اگر این باشگاه را به مکان دیگری تغییر دهیم و از اینجا برویم خیلی از این افراد نمی توانند با بعد مسافت به باشگاهی در داخل شهر بیایند و به دلیل هزینه ها و هم به دلیل مسافت برای خانواده ها سخت است. وی خاطر نشان کرد: استعدادهای خوبی در باشگاه های حاشیه شهرها داریم و تاکنون در لیگ هایی که هیئت ووشوی استان برگزار می کند توانسته ایم مقام های خوبی کسب کنیم. به گفتۀ وی تنها راه حل این است که فضای بزرگتر و با امکاناتی را (دهیاری ها و مسئولان روستاها) برای ورزش در اختیار مربیان قرار دهند تا بتوان استعدادها را جذب و نگهداری کنیم.
سالن بزرگتر شود
در ادامه با ورزشکارانی که در این باشگاه ها در حال تمرین بودند و در لیگ ووشوی استان توانسته بودند مدال هایی را کسب کنند، نیز گفت و گو کردیم، یکی از آنان گفت: سالن بزرگتر شود خیلی خوب است چرا که اصلا نمی توانیم آن طور که باید تمرین کنیم و حتی بهم برخورد می کنیم. آنها اذعان کردند که با ورزش توانسته اند بهتر به زمان بندی و کارهای درسی خود برسند و از این که در کوچه ها وقت بگذرانند به صورت منظم در باشگاه تمرین می کنند که این موضوع را باعث خوشحالی خود و خانواده هایشان می دانستند.
۲۵ کلاس فعال ووشو در استان
در ادامه با رئیس هیئت ووشوی استان گفت و گو کردیم تا راهکارهای او را برای حل و کاهش این مشکلات جویا شویم. خرمشاد با بیان اینکه در استان ۲۵ کلاس فعال داریم، گفت: مربیان کلاس ها به صورت مستمر در لیگ ها و مسابقات شرکت می کنند. به گفتۀ وی در بیرجند فقط همین دو باشگاه چهکند و مهرشهر در حاشیه هستند و در دیگر شهرستان ها هم باشگاه هایی داریم که چنین مشکلاتی دارند. وی مشکل اصلی را نبود اسپانسر دانست و افزود: ما هم چندان بودجه ای نداریم که به تمام کلاس ها رسیدگی کنیم تا از همه نظر مشکلاتشان برطرف شود به عنوان مثال به این دو باشگاه توانسته ایم تاتامی بدهیم.
قول حمایت می دهیم
رئیس هیئت ووشوی استان عنوان کرد: باز هم ما قول حمایت می دهیم و با افزایش بودجه و اعتبارات و کمک هایی که دریافت خواهیم کرد در زمینه تأمین تجهیزات کمک هایی خواهیم کرد به دلیل اینکه می دانیم باشگاه وقتی در نزدیکی افراد باشد بهتر نتیجه خواهند گرفت و با وجود اینکه خانه ووشو از همه لحاظ تأمین است ولی برای تمام نقاط بیرجند مناسب نیست و در همین راستا به تمام باشگاه هایی که مشکلات تجهیزاتی داشته باشند کمک هایی می کنیم. خرمشاد تصریح کرد: همچنین با شناسایی استعدادها از افرادی که واقعا بضاعت مالی نداشته باشند نیز حمایت می کنیم. وی با اشاره به برگزاری لیگ ووشوی استان گفت: این لیگ هزینه های زیادی برای ما داشته است که به همین دلیل شاید دیگر نتوانیم به این قدرت لیگ ها را ادامه دهیم و نیاز به حمایت های مالی بیشتری داریم چرا که همین مسابقات باعث نتیجه های بهتری در مسابقات کشوری خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*