انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی با محوریت قرارگاه خاتم‌الانبیاء عملیاتی می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی تلاش زیادی صورت گرفته که انتقال آب با محوریت قرارگاه خاتم‌الانبیاء عملیاتی می‌شود.

انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی با محوریت قرارگاه خاتم‌الانبیاء عملیاتی می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند،  نظر افضلی ظهر امروز در جمع مردم روستای مختاران مود با اشاره به مشکلات مردمی مطرح شده اظهار داشت: اشتغال جوانان در کل کشور به یک معضل تبدیل شده و کشور بیش از این نباید  به سیستم کارمند محوری تکیه کند.

وی گفت: باید با تقویت کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای خانگی و کوچک در جهت پیشرفت خلاقیت مردمی و ایجاد شغل تلاش کرد در غیر این صورت و با تقویت بدنه دولت و بزرگ شدن سالانه دولت به‌زودی شاهد بحرانی بزرگتر در بودجه‌ریزی کشور خواهیم بود همچنان که در حال حاضر نیز با آن روبه‌رو هستیم.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: کشور ژاپن با ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت تنها ۴۰۰ هزار کارمند دارد در حالی که ایران با ۸۰ میلیون نفر بیش از ۴ میلیون کارمند در خود دارد و سالانه ۳۵۱ هزار میلیارد تومان فقط صرف پرداخت حقوق کارمندان می‌شود که این مبلغ در حدود ۶ برابر کل بودجه عمرانی کشور است.

وی اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه در مجلس مقرر کردیم که دولت باید ۱۵ درصد از حجم خود را کم کرده در غیر این صورت شاهد مشکلاتی نظیر آنچه در کشور یونان وجود داشت خواهیم بود.

افضلی با اشاره به مشکل کمبود آب شرب در روستا نیز اظهار داشت: خشکسالی‌های ۲۰ ساله که گریبانگیر منطقه ما شده  مقدمات این مشکل را فراهم آورده و با خشک شدن قنوات این موضوع تشدید شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:  برای احیاء، مرمت و بازسازی قنوات در کشور عزم جدی وجود نداشت که از آنجا که اقتصاد منطقه ما بر مبنای قنوات می‌چرخد از سال ۹۵ در مجلس شورای اسلامی تقویت سازه‌های آبخیزداری و آبخوان در بالادست قنوات و همچنین بهبود وضع قنوات در دستور کار جدی قرار گرفت.

افضلی بیان کرد: در این راستا موفق شدیم در سال ۹۷ بودجه بسیار خوبی برای آبخیزداری فراهم کنیم که در سال جاری نیز این بودجه وجود دارد و این  سبب برپایی نهضتی در احداث گابیون، بندهای خاکی و سدهای عریض خاکی در منطقه شده که در میان مدت می‌تواند سبب تقویت سفره های آب زیرزمینی با بارش‌های سالیانه و تقویت سطح قنوات شود.

وی ادامه داد: در موضوع قنوات هم در سه سطح بالادست ( لایروبی و کول‌گذاری قنات)، خود قنات و پایین دست قنات ( مزارع مردم) به صورت جدی وارد عمل شده و با انجام مطالعات و انجام اقدامات زیاد در سطح ملی خواستار بودجه مشابه آبخوان در قنوات هستیم که موفقیت هایی حاصل شده اما به اندازه مورد نیاز نیست.

بیشتر بخوانید

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سه سال اخیر توانسته‌ایم بودجه قنوات را از ۱۶ میلیارد در سال ۹۵ به ۱۴۰ میلیارد در سال ۹۸ برسانیم که از این میزان ۳۰ درصد به استان خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

افضلی بیان کرد: برای  انتقال آب از دریای عمان به استان خراسان جنوبی تلاش بسیار شد که در نهایت قرارداد این موضوع با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بسته شد و به‌زودی عملیاتی می‌شود.

وی در مورد گازرسانی به روستاهای خراسان جنوبی اظهار داشت: با تلاش زیاد در مجلس و رایزنی بسیار با مقامات دولتی و نمایندگان مجلس موفق شدیم در بودجه پیشنهادی دولت در سال ۹۷ نام خراسان جنوبی را در کنار سه استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب استان کرمان بگنجانیم که این ۴ استان دارای بودجه ویژه در گازرسانی شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر بودجه مصوب سالیانه  ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیز در این ۴ استان تخصیص می‌یابد که نتیجه این تغییر کوچک در لایحه دولت، عملیات عظیم گازرسانی در سال ۹۷ در استان بود که این امر در سال جاری نیز ادامه دارد و به‌زودی گاز به تمام نقاط استان خواهد رسید.

در این دیدار گرم و صمیمی که در حسینیه روستای مختاران برگزار شد مردم روستا در کنار دهیار و شورا مشکلات خود را مطرح کرده و مسئولان نیز تا حد ممکن پاسخگوی مشکلات مردمی مطرح شد.

انتهای پیام/ح

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*