آخرین خبر :

انتقادات دکتر تقی زاده رئیس شورای شهر بیرجند در نشست خبری: مظنونین همیشگی

امروز خراسان جنوبی _ حمیدی / رئیس شورای شهر بیرجند از عملیاتی نشدن تعهدات راه و شهرسازی برای تأمین زیر ساخت ها در مسکن مهر مهرشهر طی سنوات گذشته و تحمیل تمامی هزینه های انتقال زیرساخت ها و خدمات بر شهرداری و هم چنین عدم تعهد این مجموعه در پروژه بزرگ فرزان انتقاد کرد و گفت: عدم تعهد این دستگاه اجرایی به تعهداتش در این دو مقوله فشار مالی زیادی را بر شهرداری تحمیل کرده هزینه ای که می توانست در صورت تحقق در سایر حوزه های عمرانی و شهرسازی در بیرجند بکار گرفته شود و شاهد زمان بر شدن پروژه فرزان در طول ۱۴ سال گذشته هم نباشیم.

درخواست از استاندار برای پیگیری مزایده های
بنیاد مستضعفان در بیرجند
دکتر تقی زاده در نشست خبری به مناسبت روز شوراها به ارائه گزارش عملکرد شورای شهر بیرجند پرداخت با انتقاد از عملکرد بنیاد مستضعفان در مرکز استان نسبت به مزایده هایی که برای فروش اموال و املاک انجام می دهد، افزود: در دیدار با استاندار خراسان جنوبی که چند روز گذشته برگزار شد این موضوع مطرح شد و از طرف دیگر شورا بارها از رئیس بنیاد مستضعفان استان خواسته این موارد را پیگیری کند و در دعوتی هم که از مدیریت این مجموعه در استان شد اعضای شورا از دفاعیات آقای طالقانی قانع نشدند.
وی از برگزاری مزایده های بنیاد مستضعفان در شهر که با حضور ۱۰۰ و یا ۲۰۰ نفر از افراد خاص صورت می گیرد ، انتقاد کرد و این عملکرد را باعث افزایش قیمت زمین و ملک در مرکز استان عنوان کرد.

قفل بند دره بخاطر فروش به بخش خصوصی
وی هم چنین با انتقاد از اینکه این سرمایه از استان خارج می شود و این درحالی است که باید برای خود شهر و استان و مردم مستضعف هزینه شود، گفت: باید مشخص شود پول حاصل از فروش این املاک در چه زمینه ای در استان سرمایه گذاری شده و از طرف دیگر شاهد هستیم بنیاد مستضعفان نسبت به فروش و مزایده املاک دارای بافت تاریخی که جزو هویت شهر هستند مانند بند دره که قفلی بر آن زده شده به بخش خصوصی اقدام کرده است.
وی با تأکید بر اینکه بهترین ساختمان ها و محدوده های شهر به بخش خصوصی فروخته شده است، افزود: اگر بند دره در اختیار شهرداری و یا میراث فرهنگی و یا یک سرمایه گذار می بود در حال حاضر شاهد وضعیت غیر قابل قبول این منطقه نمونه گردشگری نبودیم.
رئیس شورای شهر بیرجند هم چنین با انتقاد از وضعیت ارگ بهارستان، این مجموعه تاریخی را کریدر محل مراجعه گردشگران به بافت تاریخی عنوان کرد که هنوز بنیاد مستضعفان پاسخ روشنی برای واگذاری آن به شهرداری نداده است.
خطر در بیخ گوش شهر بیرجند
دکتر تقی زاده هم چنین در ادامه این نشست با انتقاد از نحوه بارگذاری در طرح ۴۵۰ هکتاری اراضی پادگان که به نظر می رسد برای حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت تعریف شده ، با اشاره به اینکه این موضوع در دیدار با استاندار مطرح و خواستار پیگیری استانداری شده ایم، افزود: شورا با نوع بارگذاری بر روی این اراضی مخالف است چرا که برای خطر و هشدار سیل در این محدوده پیش بینی های لازم نشده و ما انتظار داریم این منطقه به یک تفرجگاه ، منطقه گردشگری و فضای سبز شهری تبدیل شود.

ابزار اجرایی لازم در اختیار شورا نیست
وی هم چنین با انتقاد از اینکه برای اجرای برخی فعالیت ها ابزار اجرایی لازم در اختیار شورای شهر نیست خواستار یاری و تعامل بیشتر دستگاه های اجرایی و شرکت های خدمات رسان با شورا و شهرداری شد.

بهره برداری از پل موسی بن جعفر و بازگشایی معبر فرزان در هفته آینده
دکتر تقی زاده هم چنین از بازگشایی پل موسی بن جعفر و معبر فرزان طی چند روز آینده و در هفته شوراها خبر داد و اظهار امیدواری کرد این پروژه با حضور مقامات کشوری از جمله وزیر راه به بهره برداری برسد.

بودجه ۱۲۰ میلیاردی برای سال جاری
رئیس شورای شهر بیرجند با بیان اینکه در سال گذشته ۴۰ درصد بودجه شهرداری نسبت به سال ۹۶ افزایش یافته و ۴۰ درصد هم بیشتر محقق شده، گفت: سال گذشته این بودجه ۷۸ میلیارد تومان بوده که تا ۱۰۲ میلیارد تومان محقق شد و در سال جاری هم اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی پیش بینی شده که امید می رود تا ۱۵۰ میلیارد تومان محقق شود.

اتمام تهیه طرح جامع ترافیک تا ۴ ماه آینده
دکتر تقی زاده در ادامه با اشاره به برخی دستاوردهای شورا و شهرداری در سال گذشته از احداث پارک سایت اداری و پارک مهرشهر ، زیبا سازی بسیاری از خیابان های سطح شهر و افتتاح چهار شنبه بازار جدید با صرف اعتبار ۳ میلیارد تومانی به عنوان گوشه ای از این دستاوردها یاد کرد و گفت: ایجاد تفرجگاه در پارک جنگلی، احداث پارک خطی در مهرشهر، افتتاج فرهنگ سرا تا سه ماهه سوم سال جاری، احداث باغ ایرانی و میدان اجتماعات میدان ابوذر و تهیه طرح جامع ترافیک تا ۳ الی ۴ ماه آینده گوشه ای از برنامه های سال جاری شهرداری خواهد بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*