اخبار علمی

آسیب به شبکیه چشم در اثر استفاده از لامپ‌های LED

کارشناسان اعتقاد دارند استفاده از لامپ‌های LED به طور دائم درخانه و محل کار می‌تواند سبب آسیب شبکیه چشم و اختلال در ریتم طبیعی خواب افراد شود.
این مطالعه به وسیله آژانس فرانسوی غذا، محیط زیست، بهداشت و ایمنی و بهداشت حرفه‌ای مشهور به (ANSES) انجام شده است.
نور این گونه لامپ‌ها می‌تواند سبب از بین رفتن غیرقابل جبران سلول‌های شبکیه چشم و منجر به آسیب و حتی نابینایی در افراد شود.
کارشناسان به ویژه هشدار می‌دهند نور بسیار شدید چراغ جلوی خودرو‌ها می‌تواند سبب آسیب جدی به چشم و ابتلای فرد به بیماریدژنراسیون ماکولا شود،  قرار گرفتن در معرض این نور می‌تواند سبب تسریع در پیری بافت شبکیه چشم و بروز کم بینایی و افت توان بینایی در افراد شود.

هر آنچه باید از خواص شگفت انگیز شیر بادام بدانید

اگر به فکر گرفتن رژیم های گوناگون برای کاهش وزن و لاغر شدن هستید شیر بادام را در برنامه غذایی اصلی روزانه خود قرار دهید؛ شیر بادام با داشتن تنها ۶۰ کالری نوشیدنی مناسب برای لاغر شدن است، شیربادام حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان هاست و ویتامین E که برای شفافیت و درخشندگی پوست مناسب است؛ همچنین حاوی کلسترول خوب است و کلسترول بد را کاهش می دهد. مصرف این نوشیدنی نه تنها برای کودکان بلکه به بزرگ تر ها هم توصیه می شود.

اکسیری به نام شیر بادام/ تاثیر عجیب داروی فشار خون روی بوی بد دهان/ با اب روی ماست از شر مشکلات کلیوس خلاص شوید/ روشی ساده برای جوانسازی پوست

 

اب روی ماست را دور نریزید

آبی که در سطح روی ماست قرار می‌گیرد ماده‌ای پر خاصیت است که اغلب دور ریخته می‌شود؛ این ماده دارای خاصیت ضد یبوست است و منبع پروتئین خوبی برای مشکلات کلیوی محسوب می‌شود، همچنین سلول های ایمنی بدن را فعال می‌کند و در رشد و تقویت استخوان مؤثرست و دشمن سلولهای چربی است، علاوه بر باکتریهای اسید لاکتیک موجود در آب ماست تازه ، پروتئین موجود در آن به سیستم ایمنی بدن قدرت می بخشد.

کسانی که از یبوست رنج می برند با خوردن آب ماست می توانند این مشکل را رفع کنند؛ کافی است هر روز یک لیوان آب ماست بنوشند. با نوشیدن آب ماست اسید لاکتیک و میکروب های موجود در آب ماست، روده را به راحتی تحریک می کند .

اکسیری به نام شیر بادام/ تاثیر عجیب داروی فشار خون روی بوی بد دهان/ با اب روی ماست از شر مشکلات کلیوس خلاص شوید/ روشی ساده برای جوانسازی پوست

خواص جالب کاهو را بشناسید

کاهو کم کالری و بدون چربی است از این رو می‌توان هنگام گرسنگی بدون ترس از افزایش وزن یا مشکلات جسمانی آن را مصرف کرد، کاهو مقدار زیادی الیاف و سلولز دارد که احساس سیری به انسان می دهد، بنابراین در بلند مدت از بهترین خوراکی ها برای کنترل وزن است.

این گیاه حاوی ویتامین و املاح مهمی مانند ویتامین کا، اسید فولیک، منگنز، پتاسیم، کلسیم و ویتامین A است که با نقشی خنثی در قند خون گزینه‌ای مناسب برای بیماران دیابتی خواهد بود،‌ این دسته از بیماران می‌توانند بدون هیچ نگرانی کاهو مصرف کنند.

اکسیری به نام شیر بادام/ تاثیر عجیب داروی فشار خون روی بوی بد دهان/ با اب روی ماست از شر مشکلات کلیوس خلاص شوید/ روشی ساده برای جوانسازی پوست

راهکاری ساده برای سفت کردن پوست‌های شل و افتاده

برای سفت کردن پوست شل و افتاده از خیار استفاده کنید؛ خیار از بهترین تونرهای طبیعی پوست است و باعث شادابی و طراوت پوست می‌شود.

نصف یک خیار را له کنید و آن را از صافی عبور بدهید تا عصاره‌اش گرفته شود. این آب را به صورت‌تان بمالید و بگذارید خشک شود، سپس آن را با آب سرد بشویید، این درمان را روزی یک‌‌بار انجام بدهید.

یک قاشق غذاخوری خیار رنده‌شده و یک قاشق غذاخوری ماست ساده را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت‌تان بمالید و اجازه بدهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند، سپس با آب ولرم بشویید. این کار را چند بار در هفته تکرار کنید.

می‌توانید با ۲ قاشق غذاخوری آب خیار تازه، یک عدد سفیده‌ی تخم‌مرغ و سه تا پنج قطره روغن ویتامین E ماسک صورت درست کنید، این ماسک را روی صورت و گردنتان بمالید و پس از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید. از این ماسک یک‌بار در هفته استفاده کنید.

اکسیری به نام شیر بادام/ تاثیر عجیب داروی فشار خون روی بوی بد دهان/ با اب روی ماست از شر مشکلات کلیوس خلاص شوید/ روشی ساده برای جوانسازی پوست

درمان دیابت با امواج فراصوت

تهران – ایرنا – مطالعات جدید نشان می دهد امواج فراصوت روشی غیرتهاجمی، بدون دارو و موثر برای افزایش سطح انسولین در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ است.

لوزالمعده در افراد مبتلا به دیابت به مقدار کافی انسولین تولید نمی‌کند، به همین دلیل در دراز مدت بدن حساسیت خود را به انسولین از دست می‌دهد و نسبت به انسولین مقاوم می‌شود. سلول‌های بتا در پانکراس، وظیفه تولید، ذخیره و آزادسازی انسولین در مقابل قند در بدن را به عهده دارند. ترشح انسولین می‌تواند سطح گلوکز خون را در محدوده طبیعی نگه دارد، در صورت افزایش قند خون، بافت‌های بدن آسیب می‌بینند.
در صورت پیشرفت دیابت، سلول‌های بتا پرکار می‌شوند. در این صورت ترشح انسولین افزایش یافته و انباشته می شود و به همین دلیل سلول‌های بتا از بین می‌روند. محققان همواره به دنبال روش هایی هستند که از نابودی سلول های بتا جلوگیری کرده و ترشح انسولین را کنترل کند.
مطالعات اخیر محققان دانشگاه واشنگتن نشان می‌دهد امواج مافوق صوت روشی غیر تهاجمی و موثر برای این امر هستند. محققان با استفاده از امواج مافوق صوت، سلول‌های بتای مدل های حیوانی را به گونه ای تحریک کردند تا منجر به ترشح انسولین شود. در این حالت امواج صوتی بدون ایجاد شکاف در پوست، به ناحیه شکم و لوزالمعده تابانده می‌شود.

 

پنج سوپر میوه ای که باید در رژیم غذایی گنجانده شوند

مصرف میوه ها با طیف گسترده رنگ ها می تواند تامین کننده انواع وسیع مواد مغذی فراتر از ویتامین ها و مواد معدنی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان در مطالعه‌ای به بررسی مغذی‌ترین میوه‌ها و سبزیجات پرداختند تا دریابند کدامیک دارای مقادیر قابل توجه ویتامین‌های B نظیر تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولات، B6 و B12، ویتامین‌های C و K، آهن، فیبر و پروتئین هستند.

محققان در بررسی‌های خود ۵ سوپرمیوه را یافتند که قویاً با کاهش ریسک ابتلاء به بیماری‌های مزمن مرتبط هستند:

– لیموترش زرد

– توت فرنگی

– پرتقال

– لیموترش سبز

– گریپ فروت صورتی و قرمز

بعد از این میوه‌ها، به ترتیب تمشک و گریپ فروت سفید قرار می‌گیرند.

همچنین توجه به رسیده بودن میوه هم مهم است. مطالعات نشان می‌دهند میوه‌های رسیده، از جمله خانواده توت‌ها، به مراتب آنتی اکسیدان بیشتری دارند. از اینرو فایده تمشک سیاه به مراتب بیشتر از تمشک قرمز است.

رژیم غذایی کم چرب سلاحی برای مقابله با سرطان سینه

طبق نتایج یک مطالعه جدید، رژیم غذایی کم چرب علاوه بر پیشگیری از بیماری قلبی، از سرطان سینه هم پیشگیری می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان مؤسسه تحقیقاتی بیومدیکال لس آنجلس دریافتند مصرف غذاهای کم چرب، ریسک مرگ ناشی از سرطان سینه را در زنان تا ۲۱ درصد کاهش می‌دهد. حتی زنان دارای رژیم غذایی کم چرب با کاهش ۱۵ درصدی مرگ به هر علتی روبرو هستند.

مدت‌های مدیدی است که رژیم غذایی به عنوان فاکتور مهمی در سرطان در نظر گرفته می‌شود. چاقی با ۱۲ نوع مختلف سرطان از جمله سرطان سینه پس از سن یائسگی مرتبط است. محققان معتقدند یک رژیم غذایی مملو از خوراکی‌های سالم نظیر سبزیجات، میوه، غلات کامل و حبوبات به حفاظت در مقابل سرطان کمک می‌کند.

«روآن چلبووسکی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «مطالعات قبلی نشان داده اند که شیوع سرطان در کشورهای که مردمش تمایل به مصرف بیشتر چربی دارند، به مراتب بیشتر است.»

قهوه با تغییر باکتری های روده روند هضم غذا را بهبود می بخشد

نتایج یک مطالعه نشان می دهد قهوه به حفظ حرکت روده ها کمک کرده و در هضم نقش دارد چراکه موجب توقف رشد باکتری ها شده و حرکت ماهیچه ها را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه تکزاس در مطالعه‌ای به بررسی تغییرات باکتری‌ها در زمانیکه موش‌ها در معرض قهوه قرار گرفته بودند پرداختند و ماده مدفوع موش‌ها را در طول سه روز مصرف قهوه با غلظت‌های مختلف مورد آزمایش قرار دادند.

آنها دریافتند رشد باکتری‌ها و سایر میکروب‌های موجود در مدفوع موش بعد از مصرف محلول ۱.۵ درصد قهوه متوقف شده بود، و حتی بعد از مصرف محلول ۳ درصد قهوه، رشد میکروب‌ها به مراتب کُندتر شده بود. قهوه فاقد کافئین هم دارای تأثیر مشابه بر میکروب‌ها بود.

به گفته محققان، بعد از آنکه موش‌ها به مدت سه روز قهوه مصرف کردند، تعداد کل باکتری‌های موجود در مدفوع شأنکاهش یافته بود، اما باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود که ایا این تغییرات به نفع باکتری‌های خوب هستند یا باکتری‌های منفی.

همچنین مشخص شد بعد از سه روز مصرف قهوه، توانایی ماهیچه‌های روده کوچک و همچنین عملکرد روده بزرگ هم افزایش یافته بود.

به گفته محققان، این یافته‌ها می‌تواند در آینده برای درمان یبوست بعد از عمل جراحی مورداستفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/⠀

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*