آخرین خبر :

اخبار علمی

خطرات روزه‌ گرفتن بدون سحری

بدن ما در طی ۲۴ ساعت، حدود ۲/۵-۲ لیتر مایعات نیاز دارد؛ روزه داری در فصل گرما و چندین ساعت نیاشامیدن آب و مایعات ممکن است باعث آسیب به مجاری ادراری و کلیه ها و احتمال سنگ سازی  به ویژه در خانواده هایی که کلیه آنان مستعد سنگ سازی است، شود.

کلیه‌ها مواد سمی که مستقیم یا غیرمستقیم وارد بدن می شوند  مثل نیترات مواد غذایی آشامیدنی، اورات، سولفات ها، آفت کش های محیط موجود در میوه و سبزی ها، رنگ های مجاز و غیرمجاز و مواد غذایی و غیره برای دفع از کلیه ها می بایست محلول شده و یا به صورت نامحلول از کلیه ها و ادرار دفع شوند؛ بنابراین در روزه گرفتن بدون سحری و مصرف نکردن مایعات به مدت طولانی ممکن است باعث تجمع مواد سمی در بدن شود.

تهدید سلانت کلیه‌ها با روزه‌داری بدون سحری/

ورزشکاران حرفه‌ای مراقب فشارخون بالا باشند

بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای پس از کنار گذاشتن ورزش به دلیل افزایش وزن و توده چربی مبتلا به فشار خون بالا می‌شوند که این مساله تهدید جدی برای سلامت ورزشکاران است.

فشار خون را بیماری پنهان می‌نامند زیرا تا زمانی که اثرات بلند مدت خود را روی فرد نگذارد، متوجه حضور آن نخواهید شد، پس بهتر است به طور مداوم فشار هدن خود را چک کرده و از سلامت خود اطمینان پیدا کنید.

تهدید سلانت کلیه‌ها با روزه‌داری بدون سحری/

 

راهکاری ساده برای افزایش حافظه

برای این که بتوانید فضای آشفته‌ ذهن را در جهت یادآوری بهتر مسائل آزاد کنید، نیاز است که انرژی مغزی خود را ذخیره کنید؛ به طور مثال لزومی ندارد که در روز نیم ساعت به محل قرارگیری دسته کلیدتان فکر کنید. بلکه بهتر است به جای این کار، هر روز دسته کلیدتان را در جای مخصوصی نگه دارید تا نیازی به تفکر و جست و جوی دوباره آن نداشته باشید. این عادات روزانه می‌تواند کمک شایانی به پرورش حافظه‌ شما کند.

اگر قرار است دسته کلیدهایتان را در یک جای متفاوت قرار دهید، پس روند این کار را با صدای بلند برای خودتان بگویید: من دسته کلیدهایم را کنار در روی میز می‌گذارم، یا هروقت شخص جدیدی را ملاقات می‌کنید، اسم او را مدام با صدای بلند تکرار کنید. این هم یکی از عادات و تمریناتی است که می‌تواند ذهن شما را پرورش دهد.

تهدید سلانت کلیه‌ها با روزه‌داری بدون سحری/

نگاه کردن به گل‌ شما را سرحال می‌کند

براساس یک مطالعه دانشگاه هاروارد، افرادی که اول صبح چشم‌شان به گل‌ها می‌افتد،‌ شادتر و پر انرژی‌تر هستند. در واقع این افراد با نگاه کردن به گل‌ها به سادگی اضطراب کمتری حس کرده و در طول روز آرامش بیشتری دارند. پس یک دسته گل را روی میز کنار تخت یا روی پیش‌خوان آشپزخانه‌تان قرار دهید.

تهدید سلانت کلیه‌ها با روزه‌داری بدون سحری/

مصرف روزانه زردچوبه و فلفل سیاه سبب می‌شود تا فرد به طور کامل از خواص آن بهره‌مند شود، در واقع با مصرف همزمان این دو ادویه است که خواص آن‌ها ظاهر می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، خواص ادیه های مختلف در طب سنتی ثابت شده است، خواصی منحصربه‌فرد که در هر ادویه ای مختص آن ادویه بوده و کاربرد دارد. اما در این بین ترکیب دو ادویه فلفل سیاه و زردچوبه سبب شده تا از این ترکیب جادویی در درمان بسیاری از بیماری ها کمک گرفته شود و امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا به معرفی خواص جادویی ترکیب این دو ادویه بپردازد.

از جادوی زردچوبه و فلفل سیاه چه می‌دانید؟

جادوگری زردچوبه و فلفل سیاه با هم !

۲ ادویه قدرتمند در دنیای ادویجات یعنی زردچوبه و فلفل سیاه حاوی ۲ ترکیب مفیدی هستند که برای پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه فوق‌العاده عمل می‌کنند.

مصرف روزانه این ۲ ادویه سبب می‌شود که از تمامی خواص فلفل سیاه و زردچوبه به طور کامل بهره‌مند شویم.

پیپرین موجود در فلفل سیاه و کورکومین موجود در زردچوبه هر دو خواص ضدسرطانی قوی دارند و مصرف جداگانه این ۲ ادویه تمام خواص آن‌ها را نصیبتان نمی‌کند.

در واقع با مصرف همزمان این ۲ ادویه است که خواص آن‌ها ظاهر می‌شود.



پیپرین تاثیر خواص کورکومین را افزایش داده و هر ۲ مانع از تکثیر انواع سرطان‌ها و به طور کلی، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند.

زردچوبه که به آن ادویه‌ طلایی نیز می‌گویند از ادویه‌های بسیار پرکاربرد در آشپزی است که سابقه‌ بسیار طولانی در طب سنتی نیز دارد، چون دارای خواص ضدالتهابی، ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضدعفونی کنندگی است.

فلفل سیاه نیز فواید فراوانی دارد.

این ۲ عامل اگر با هم ترکیب شوند خاصیت درمانی فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کنند.



 

کمک به گوارش با ترکیب زردچوبه و فلفل سیاه

هم فلفل سیاه و هم زردچوبه دسترسی زیستی آنزیم‌های گوارشی در روده را تقویت می‌کنند که سبب می‌شود بدن، سریع‌تر و راحت‌تر بتواند غذا را هضم کند.

مطالعات گوناگونی دریافته‌اند هر دوی این ادویه‌ها می‌توانند از اسپاسم‌ها و نفخ‌ها کم کنند.



زردچوبه و فلفل سیاه به دلیل خاصیت ضدالتهابی خود از التهاب روده کم می‌کنند و از این طریق نیز به گوارش کمک می‌کنند.

تقویت سلامت پوست به کمک ترکیب زردچوبه و فلفل سیاه

ترکیب زردچوبه و فلفل سیاه خاصیت ضدالتهابی دارد که به درمان و تسکین بسیاری از بیماری‌های پوستی کمک کرده و سلامت و درخشش پوست را حفظ می‌کند.

کورکومین موجود در زردچوبه از سلول‌های کبد در برابر آسیب‌های ناشی از سموم مضر محافظت کرده و فلفل سیاه نیز با تقویت دسترسی زیستی به گلوتاتیون به سلامت کبد کمک می‌کند.

تسکین درد با زردچوبه و فلفل سیاه

زردچوبه به خاطر خاصیت ضدالتهابی خود می‌تواند پروسه‌ التیام بدن را سرعت ببخشد، با عفونت‌ها مبارزه کرده و درد را آرام کند.

هم زردچوبه و هم فلفل سیاه وقتی با هم ترکیب شوند می‌توانند بیماری‌های دردناکی، چون آرتروز را تسکین دهند.

کاربرد ترکیب زردچوبه و فلفل سیاه  در تقویت حافظه

هم زردچوبه و هم فلفل سیاه سرشار از خاصیت آنتی‌اکسیدانی هستند که به تقویت حافظه کمک می‌کنند.

این ۲ ادویه می‌توانند از مغز در برابر بیماری‌های گسترده‌ای مانند زوال عقل و آلزایمر محافظت کنند.

از جادوی زردچوبه و فلفل سیاه چه می‌دانید؟

پیشگیری از سرطان با استفاده از ترکیب زردچوبه و فلفل سیاه

ترکیب فلفل سیاه و زردچوبه به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند.

کورکومین که عنصر اصلی زردچوبه است با نابود کردن سلول‌های سرطانی نقشی مهم در بدن دارد.

خاصیت ضد سرطانی زردچوبه به طور موثر می‌تواند سلول‌های سرطانی سینه، معده و روده بزرگ و همچنین سلول‌های سرطان خون را از بین ببرد.

کنترل چاقی با استفاده از ترکیب زردچوبه و فلفل سیاه

ترکیب زردچوبه با فلفل سیاه و زنجبیل در آب گرم و نوشیدن آن در صبح برای چربی سوزی مفید است و سوخت و ساز را تقویت می‌کند.



زردچوبه و فلفل سیاه در ترکیب با هم می‌توانند با کلسترول بالا، چاقی و دیابت نیز مبارزه کنند.

خواص زردچوبه و فلفل سیاه  در کنترل دیابت

محققان می‌گویند کورکومین موجود در زردچوبه و پپرین موجود در فلفل به کاهش استرس اکسیداتیو که به سلول‌ها آسیب می‌زنند کمک می‌کنند.

پس برای مقابله با دیابت از این ترکیب جادویی کمک بگیرید.

از جادوی زردچوبه و فلفل سیاه چه می‌دانید؟

مبارزه با افسردگی با زردچوبه و فلفل سیاه

فلفل سیاه و زردچوبه خاصیت ضدافسردگی دارند.



مصرف این دو ادویه با هم، نقشی مهم در کاهش علائم افسردگی دارند، زیرا میزان سروتونین و دوپامین را در مغز بالا می‌برند.

کاربرد ترکیب زردچوبه و فلفل سیاه  در کاهش التهاب

قرن‌هاست که در طب سنتی از فلفل سیاه و زردچوبه برای درمان اختلالات التهابی مانند آرتروز استفاده می‌شود. هر دوی این ادویه‌ها خاصیت ضدالتهابی دارند.

محافظت از سلامت کبد با ترکیب زردچوبه و فلفل سیاه

کورکومین موجود در زردچوبه از سلول‌های کبد در برابر آسیب‌های ناشی از سموم مضر محافظت کرده و فلفل سیاه نیز با تقویت دسترسی زیستی به گلوتاتیون به سلامت کبد کمک می‌کند.

گلوتاتیون ترکیبی است که از سلول‌های کبد محافظت می‌کند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*