آخرین خبر :

اخبار علمی

افزایش توان ذهنی با رزماری

رزماری یک گیاه دارویی دوست داشتنی است که فوایدی فراتر از بهبود عطر و طعم غذاهای مختلف دارد، رزماری  یک تقویت کننده سلامت مغز است، به ویژه زمانی که روغن آن در رایحه درمانی یا آروماتراپی استفاده شود.

باور عموم بر این است که بوئیدن روغن رزماری بهره‌وری و کارایی ذهنی را بهبود می‌بخشد، علاوه بر این روغن رزماری می‌تواند به حفظ حافظه کمک کند؛ این گیاه دارویی برای دانش آموزان و افرادی که مهارتی جدی را فرا می‌گیرند، فوق العاده مفید است.

ماده نگه دانده‌ای که از موی انسان تهیه می‌شود/ بلایی که پرخوری هنگام استرس سرتان می‌آورد/ گیاهی خوش‌طعم برای افزایش حافظه/ گیاهی خوش‌طعم برای افزایش حافظه

با ویتامین c از بروز بیماری‌ها جلوگیری کنید

در مطالعات اخیر دانشمندان مشخص شده است مصرف مکمل ویتامین C موجب کاهش ریسک سکته، تسکین سرماخوردگی، حفاظت در مقابل کم کاری سیستم ایمنی، پیشگیری از بیماری های قلبی-عروقی، حفظ سلامت پوست و ایجاد پوستی بدون چین و چروک، و بهبود سلامت چشم می‌‎شود.

این تحقیقات نشان می‌دهد که ویتامین C بر کاهش جذب چربی در بدن و پیشگیری از چاقی هم تاثیر دارد پس بهتر مقدار مناسبی از این ویتامین را به صورت مرتب مصرف کنید.

ماده نگه دانده‌ای که از موی انسان تهیه می‌شود/ بلایی که پرخوری هنگام استرس سرتان می‌آورد/ گیاهی خوش‌طعم برای افزایش حافظه/ گیاهی خوش‌طعم برای افزایش حافظه

چقدر با فواید ویتامین B۱۲ آشنا هستید

مغز و سایر اعضای بدن برای عملکرد مناسب نیاز به ویتامین B۱۲ دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اعلام اداره مکمل‌های رژیمی آمریکا، میزان دوز مصرف توصیه شده B۱۲ برای افراد بزرگسال بیش از ۲.۴ میکروگرم است.

ویتامین B۱۲ به طورطبیعی در انواع محصولات حیوانی یافت می‌شود و در ماهی‌های نظیر سالمون، تون و قزل آلا بسیار بالاست. سایر منابع B۱۲ شامل مرغ، تخم مرغ، ماست، شیر و گوشت گوساله هستند.

تأثیر ویتامین B۱۲ بر عملکرد دستگاه عصبی یکی از موضوعات مورد توجه دانشمندان است. کمبود این ویتامین در بدن باعث بروز بیماری‌های عصبی و جسمانی می‌شود و گاه عوارضی جبران‌ناپذیر دارد.

ویتامین B12 یا “کوبالامین” یکی از ویتامین‌های بسیار مهم برای تشکیل و تجدید گلبول قرمز و عملکرد مطلوب دستگاه عصبی انسان است و از این رو درمانی مؤثر برای کم‌خونی حاد، اختلالات و فشار روانی و افسردگی به شمار می‌رود.

در سال‌های اخیر تأثیر این ویتامین بر سیستم عصبی خودمختار که مسئول برقراری ثبات شرایط داخلی بدن می‌شود مورد بررسی قرار گرفته است. این ویتامین در تشکیل DNA، ساخت غلاف میلین (پوشش سلول‌های عصبی)، تکثیر سلولی و تولید گلبول قرمز، جذب آهن و اسید فولیک مؤثر است.

عوارض کمبود ویتامین B۱۲ عبارتند از کم‌خونی، احساس ضعف و سستی و بی‌حالی، حواس‌پرتی، زوال عقل و عدم تمرکز، زخم دهان و زبان، کاهش وزن، اختلال در راه رفتن و بوی بد دهان. علائم حاد کمبود این ویتامین توهم، افسردگی، از دست دادن حافظه و پارانویا است.

خواص دمنوش سماق

  • جوان‌سازی پوست و مو

این دمنوش غنی از ویتامین C است که مصرف آن به جوان‌سازی پوست و مو کمک می‌کند.

  • کاهش کلسترول و چربی خون

دمنوش سماق آنتی‌اکسیدان‌هایی دارد که باعث کاهش کلسترول و چربی خون بالا می‌شود و از ابتلا به بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند.

  • کاهش قند خون

این دمنوش می‌تواند به افراد مبتلا به دیابت برای کاهش قند خون کمک شایانی کند.

  • کاهش‌دهنده خونریزی رحم

دمنوش سماق کاهش‌دهنده خونریزی رحم و التیام‌بخش برای آن است که در زمان عادت ماهانه گزینه مناسبی برای تسکین درد است.

  • درمان زخم دهان

جهت درمان زخم دهان از دمنوش سماق استفاده کنید. فقط بگذارید که دمنوش خنک باشد تا زخمتان را ملتهب نکند.

  • ناراحتی پلک چشم

بعد از خنک شدن دمنوش به آن گیاه خرفه اضافه کرده و به کمک پارچه‌ای تمیز پلک‌ها را بشویید.

  • درمان خون‌ریزی بینی

اگر خون‌ریزی بینی دارید؛ دمنوش خنک شده را به پارچه‌ای تمیز آغشته کرده و بر روی پیشانی کمپرس کنید.

  • تسکین گلودرد

از جوشانده آن به صورت غرغره استفاده کنید.

  • چربی سوزی

مصرف دمنوش سماق برای لاغری شکم و کاهش وزن بسیار اثربخش است.



به فاصله یک ساعت بعد از وعده‌های غذایی از این دمنوش به میزان یک فنجان در روز استفاده کنید.

با مصرف آن می‌توان از شر فشارخون بالا نیز خلاص شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*