اخبار علمی

گیاهی ویژه برای سلامتی و شادابی

شوید یکی از سبزیجاتی است که به ویژه در فصل بهار طرفداران زیادی دارد و برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید است؛ مصرف منظم شوید می‌تواند کاهش دهنده کلسترول، فشار خون و چربی خون باشد و گزینه‌ای مناسب برای مبارزه با بی‌خوابی است.

این ماده غذایی سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است که می‌تواند با کم خونی مبارزه کند و برای اعصاب بسیار مفید است؛ همچنین نقشی موثر در سم زدایی بدن ایفا و علاوه بر خاصیت ضد التهابی با افسردگی و اضطراب مبارزه می‌کند؛ مصرف شوید برای مبارزه با پوکی استخوان مفید است و  انواع سرطان و اختلالات گوارشی را از بین می‌برد.

با هر بار اهدا خون ۶۵۰ کالری می‌سوزانید/ راهکار‌هایی برای فرار از بیخوابی شبانه/ علائم و نشانه‌های سرطان مغز/ صابون‌های مناسب برای پوست‌های خشک

دلایل آب نشدن چربی شکم

خلاص شدن از چربی انباشته شده در ناحیه شکم نسبت به دیگر قسمت‌های بدن دشوارتر است و همچنین می‌تواند به سلامت انسان آسیب جدی وارد کند.

ایجاد چربی شکم اضافه، به ویژه چربی احشایی که اطراف اندام‌های داخلی بدن جمع می‌شود، چند دلیل مهم دارد که به شرح زیر است؛

کمبود منیزیم

مکمل منیزیم ممکن است دارای آثار مفید بر کاهش احتباس مایع در بدن طی چرخه قاعدگی باشد که به معنای احساس نفخ کمتر است، مواد غذایی سرشار از منیزیم بیشتری از جمله سبزی‌های برگدار، لوبیاها، و مغزدانه‌ها را مصرف کنید.

ورزش اشتباه

افراد بسیاری زمانی که قصد دارند وزن خود را کاهش دهند به انجام تمرینات هوازی با حالت ثابت، مانند پیاده‌روی سریع و طولانی مدت با کمک تردمیل روی می‌آورند، در شرایطی که ۴۵ دقیقه پیاده‌روی سریع یا نرم دویدن با سرعت ثابت ممکن است در ابتدا به کاهش وزن شما کمک کند، اما خیلی زود سوخت و ساز بدن با این شرایط سازگار شده و دیگر کالری‌سوزی را تجربه نخواهید کرد.

خواب ناکافی

افراد بسیاری در سراسر جهان با کمبود خواب مواجه هستند و این شرایط می‌تواند پیامد‌هایی جدی برای سلامت را به همراه داشته باشد.

روش‌هایی برای فرار از بی‌خوابی شبانه/ صابون‌ مناسب برای پوست‌های خشک را بشناسید/ با شوید به جنگ کم‌خونی بروید/

با تخم مرغ و روغن نارگیل از شر موخوره‌ خلاص شوید

راهکارهای خانگی برای خلاصی از موخوره/ راست و دروغ سلامت غذاهای اورگانیک/ ممنوعیت‌های غذایی برای خانم‌ها/ تاثیر چشمگیر صبجانه بر سلامت قلب

موخوره یکی از مشلات شایع مو است که بروز آن، به خصوص برای خانم‌ها آزار دهنده خواهد بود؛ از جمله بهترین راهکار‌های درمان موخره می‌توان به استفاده از ماسک تخم‌مرغ اشاره کرد؛ تخم‌مرغ سرشار از پروتئین است و اسیدهای چرب ضروری موجود در آن به درمان موخوره کمک می‌کند. مو از پروتئین تشکیل شده و به همین دلیل است که تخم‌مرغ به تقویت فولیکول مو کمک می‌کند. روغن نارگیل نه تنها برای سلامت مو مفید است بلکه با توجه به اسیدهای چرب موجود در آن می‌تواند یک مرطوب کننده طبیعی مفید باشد؛ ماست نیز سرشار از کلسیم، پروتئین و دیگر مواد مغذی ضروری برای سلامت موهاست. می‌توانید با ترکیب ماست و تخم‌مرغ یا روغن نارگیل یک ماسک مو مناسب درست کنید.

دردسرهای مواد غذایی ارگانیک

امروزه همه از طرفدار غذای ارگانیک هستند  و تلاش می‌کنند بخشی زیاد از رژیم غذایی خود را از این طریق تامین کنند، این در حالی است که متاسفانه تمام آنچه در مورد موادغذایی ارگانیک تصور می‌کنید، درست نیست، بهتر است پیش از مصرف زیاد مواد ارگانیک به یاد داشته باشید که حتی اگر خاک و موادی که برای رشد غذاهای ارگانیک استفاده می‌شوند، فاقد هرگونه ترکیبات شیمیایی باشد، باز هم موادغذایی ارگانیک مستعد پذیرش مواد شیمیایی حاصل از زمین‌های کشاورزی یا کارخانه‌های مجاور خواهند بود و در این بین احتمال استفاده از آفت کش‌ها وجود دارد.

راهکارهای خانگی برای خلاصی از موخوره/ راست و دروغ سلامت غذاهای اورگانیک/ ممنوعیت‌های غذایی برای خانم‌ها/ تاثیر چشمگیر صبجانه بر سلامت قلب

خانم‌ها مصرف گوشت قرمز را محدود‌ کنید

پزشکان توصیه می‌کنند خانم‌ها مصرف برخی مواد غذایی  را محدود کنند؛ برای مثال اگر مصرف گوشت قرمز بخش همیشگی در رژیم غذایی یک خانم باشد، تاثیر منفی زیادی بر بارداری وی خواهد داشت. محققان دریافته‌اند احتمال بروز ناباروری در زنانی که پروتئین حیوانی بیشتری مصرف ‌می‌کنند، ۳۹ درصد افزایش پیدا می‌کند و زنانی که پروتئین گیاهی بیشتری مصرف می‌کنند با چنین مشکلاتی مواجه نیستند.

سازمان غذا و داروی بسیاری از کشورها  شمشیرماهی را در لیست ممنوعه برای زنان باردار، مادران شیرده و زنانی که قصد بارداری دارند، قرار داده‌اند. این ماده یکی از بالاترین سطوح جیوه را در بین خوراکی‌ها دارد که می‌تواند تاثیر منفی زیادی بر سیستم مغز و عصبی کودک شما بگذارد. بهتر است ماهی هایی که سطح جیوه پایین تری دارند مثل  سالمون ، قزل آلا را جایگزین آن کنید تا احتمال بروز چنین اختلالاتی کاهش پیدا کند.

راهکارهای خانگی برای خلاصی از موخوره/ راست و دروغ سلامت غذاهای اورگانیک/ ممنوعیت‌های غذایی برای خانم‌ها/ تاثیر چشمگیر صبجانه بر سلامت قلب

 

جوش‌خوردن زخم‌های دیابتی‌ها به کمک سلول‌های بنیادی

تهران- ایرنا- محققان موفق به توسعه روشی شدند که با جوش‌خوردن سلول‌های بنیادی و تشکیل بافت هم‌بند، زخم بهبود می‌یابد؛ این روش برای درمان زخم‌های مزمن ناشی از دیابت موثر است.

به گزارش روز چهارشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری نیچر، دانشمندان سالهاست به دنبال روش‌هایی برای درمان زخم‌های مزمن به ویژه در بیماران دیابتی هستند.
به تازگی روشی توسعه داده‌ شده که در آن غشای سلول‌های بنیادی مجدد مهندسی می‌شوند و سلول‌ها به هم جوش می‌خورند.
در این روش که توسط محققان دانشگاه بریستول در انگلیس توسعه یافته، از سلول‌های بنیادی مزانشیمی انسان استفاده می‌شود، سپس غشای سلول‌ها با استفاده از یک آنزیم به نام ترومبین اصلاح می‌شود که عنصری کلیدی در فرآیند بهبود زخم است.
زمانی که این سلول‌های مهندسی‌شده در محلول حاوی پروتئین فیبرینوژن قرار می‌گیرند، یک هیدروژل طبیعی از غشا ترشح می‌شود. در فرآیندی به نام تولید ماتریکس برون‌یاخته‌ای (extracellular matrix)، هیدروژل باعث اتصال سلول‌ها به یکدیگر و تولید یک ساختار سلولی سه‌بعدی می‌کند.
از آنجا که سلول‌های بنیادی مزانشیمی قادر به تشکیل بافت همبند هستند، ترکیب آنان با پروتئین فیبرینوژن می‌تواند برای درمان زخم‌های مزمن مورد استفاده قرار گیرد و عملکردی شبیه به چسب زخم طبیعی داشته باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*