اخبار علمی

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد حذف وعده غذایی صبحانه می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، گروهی از متخصصان سلامت و تغذیه در آمریکا به مطالعه روی ۶۵۵۰ بزرگسال ۶۵ تا ۷۵ ساله که بیشتر در معرض سکته مغزی قرار دارند، پرداختند. تقریبا ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان هر روز وعده غذایی صبحانه را دریافت کرده، حدود یک چهارم تنها در برخی روزها و ۱۶ درصد وعده صبحانه را حذف کرده بودند.

هیچ یک از این افراد در شروع مطالعه به بیماری‌های قلبی مبتلا نبودند. در مدت زمان ۱۷ سال حدود ۲۳۱۸ مورد فوتی گزارش شد که ۶۱۹ مورد بر اثر بیماری‌های قلبی عروقی بوده‌ است.

متخصصان مشاهده کردند افرادی که وعده غذایی صبحانه را حذف کرده‌اند بیشتر به چاقی و کلسترول بالا دچار هستند.

همچنین این افراد در مقایسه با شرکت‌کنندگانی که هر روز صبحانه می‌خوردند ۸۷ درصد بیشتر در معرض مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی بوده‌اند.

به گزارش نیویورک تایمز، نتایج بدست آمده از چندین مطالعه نشان می‌دهد حذف وعده غذایی صبحانه با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های دیابت و فشار خون و کلسترول بالا مرتبط است.

برای از بین بردن منگوله‌های پوستی می‌توانید با استفاده از درمان‌های خانگی، بدون هیچ عارضه‌ای زیبایی را به پوست خود هدیه کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، منگوله‌های پوستی یا اسکین تگ، به زائده‌های گوشتی بی آزار بر سطح پوست گفته می‌شود که می‌تواندبه ایجاد ظاهری نازیبا منجر شود.
امروزه برای رفع زائده‌های پوستی روش‌های درمانی و تهاجمی مختلفی وجود دارد؛ در این بین پزشکان به افراد توصیه می‌کنند هر نوع دگرگونی بر سطح پوست را جدی گرفته و برای رفع آن به پزشک مراجعه کنند. منگوله‌های پوستی با زگیل تفاوت دارند، زیرا از محلی بسیار نازک و کم عرض به پوست متصل می‌شوند. علت رشد منگوله‌های پوستی کاملاً مشخص نیست، اما برای رفع آن می‌توان از روش‌های زیر استفاده کرد.
مراجعه به پزشک و انجام درمان هایی، چون استفاده از فریز کردن موضع، بریدن منگوله از محل اتصال که تنها باید پس از معاینه و تشخیص پزشک انجام شود.
در کنار روش‌های تهاجمی در صورتی که زائده منگوله پوستی و غیر خطرناک تشخیص داده شده باشد، می‌توانید از درمان‌های خانگی برای رفع آن استفاده کنید.
منگوله‌های پوستی در محل هایی، چون ناحیه گردن، زیر بغل، ناحیه سینه، کشاله ران و روی پلک‌ها ایجاد می‌شوند. کارشناسان عللی چون اصطکاک یا برخی معیار‌های ژنتیکی را در بروز آن اثر گذار می‌دانند.
چاقی و ابتلا به دیابت نوع ۲، یا دگرگونی‌های هورمونی در بدن بانوان در دوران بارداری نیز می‌تواند سبب ایجاد منگوله پوستی شود.

اولین درمان خانگی اثرگذار برای رفع این عارضه، روغن درخت چای است، این روغن دارای خواص ضد ویروسی و ضد قارچی است؛ برای استفاده از این درمان خانگی ابتدا محل موضع را شسته و خشک کنید، سپس پنبه را به روغن درخت چای آغشته کرده روی موضع قرار دهید.
به تدریج با انجام این کار منگوله پوستی از محل اتصال به پوست جدا می‌شود.
استفاده از سرکه سیب نیز می‌تواند سبب رفع منگوله‌های پوستی مزاحم شود. مانند روش استفاده از روغن چای، پنبه بهداشتی را به سرکه سیب آغشته کرده هر روز برای بازه زمانی ۱۰ دقیقه برسطح پوست قرار دهید. نکته اصلی در استفاده از این روش‌ها نداشتن حساسیت به موادی است که برای رفع منگوله پوستی استفاده می‌شود. همواره قبل از استفاده از هرمحلول طبیعی یا شیمیایی مقداری از آن را بر روی پوست خود آزمایش کنید و در صورت قرمز نشدن پوست آن را مورد استفاده قرار دهید.

کپسول ویتامین E وسیر  وژل آلوئه ورا نیز موثر است

نوشابه‌های رژیمی چه ارتباطی با بیماری قلبی دارند؟

برخی مطالعات نشان می‌دهند نوشابه‌های رژیمی می‌توانند با وادار کردن فرد به بیشتر خوردن، ریسک چاقی را افزایش بدهند. وقتی شما نوشابه‌ی گازدار می‌نوشید، بدنتان انتظار دارد کالری به آن برسانید. اگر این کالری را دریافت نکند، همچنان احساس کمبود انرژی می‌کند و این باعث می‌شود تمایل بیشتری به دریافت کالری پیدا کند. برخی پژوهش‌ها نشان می‌دهند شیرین کننده‌های مصنوعی، میکروبیوم روده را جوری تغییر می‌دهند که احتمال چاقی بیشتر می‌شود.
هر چند نوشابه‌های رژیمی بدون قند، مانند نوشابه‌های قندی، سطح قند خون را بالا نمی‌برند؛ اما برخی آزمایشات نشان داده‌اند ریسک سندروم متابولیک را که زمینه‌ساز دیابت نوع دوم است افزایش می‌دهند. نوشیدن نوشابه‌های رژیمی منجر به افزایش برخی از شاخص‌های سلامت متابولیک و ریسک بیماری قلبی می‌شود. ضمناً مروری بر چند مطالعه نشان داده با مصرف هر قوطی نوشابه رژیمی، ریسک دیابت نوع دوم ۱۳ درصد بالا می‌رود.

ناشتا سیر بخورید

فواید خوردن سیر با معده خالی

برخی از مطالعات انجام شده روی سیر نشان می‌دهد که خوردن آن با معده خالی خاصیت طبیعی آنتی‌بیوتیکی این گیاه مفید را قوی‌تر می‌کند.
سیر

سیر علاوه بر طعم‌دار کردن غذا، فواید منحصربه‌فردی نیز دارد که نمی‌توانید از آن غافل شوید.
سیر به طور معمول برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود؛ از سرماخوردگی و آنفلوانزا گرفته تا تب یونجه، فشار خون و کلسترول بالا، پروستات بزرگ شده، دیابت، استئوآرتریت، اسهال مسافرتی، پره اکلامپسی، بیماری قلبی، حمله قلبی و گرفتگی عروق.
همچنین از سیر برای جلوگیری از سرطان روده بزرگ، سرطان مقعد، سرطان معده، سرطان سینه، سرطان پروستات و سرطان ریه استفاده می‌شود.

خیلی از افراد برای درمان فشار خون خود به طور مرتب از سیر استفاده می‌کنند. سیر علاوه بر اینکه برای گردش خون بسیار مفید است، جلوی بیماری‌های قلبی را می‌گیرد و به عملکرد مناسب کبد و مثانه کمک می‌کند

برخی از مطالعات انجام شده روی سیر نشان می‌دهد که خوردن آن با معده خالی خاصیت طبیعی آنتی‌بیوتیکی این گیاه مفید را قوی‌تر می‌کند.
این باور وجود دارد که خوردن سیر قبل از صبحانه، باکتری‌ها را در معرض ویژگی‌های آنتی بیوتیکی سیر قرار داده و در نتیجه احتمال اینکه باکتری‌ها نابود شوند بیشتر خواهد شد.

سیر ماده‌ای شیمیایی به نام آلیسین تولید می‌کند که برای درمان برخی از بیماری‌ها مفید است. در واقع این آلیسین است که بوی خاص به سیر می‌دهد. وقتی سیر را با معده خالی می‌خورید، آلیسین راحت‌تر به باکتری‌ها دسترسی پیدا می‌کند و نتیجه‌ی بهتری برای درمان بعضی از بیماری‌ها دارد.

خیلی از افراد برای درمان فشار خون خود به طور مرتب از سیر استفاده می‌کنند. سیر علاوه بر اینکه برای گردش خون بسیار مفید است، جلوی بیماری‌های قلبی را می‌گیرد و به عملکرد مناسب کبد و مثانه کمک می‌کند.

سیر در درمان مشکلات معده مانند اسهال نیز مفید است. برخی از افراد ادعا می‌کنند با مصرف سیر با معده خالی، مشکلات عصبی‌شان تسکین پیدا می‌کند.

سیر درمان مؤثری برای بسیاری از مشکلات معده است بخصوص اینکه گوارش و اشتها را تحریک می‌کند. همچنین به کنترل استرس کمک می‌کند و جلوی تولید زیاد اسید معده را که اغلب وقتی مضطرب هستیم ترشح می‌شود، می‌گیرد.

سیر برای تقویت ایمنی بدن نیز مفید است، جلوی گزش حشرات را می‌گیرد و عفونت‌های قارچی و باکتریایی را درمان می‌کند.

بیشتر بخوانید

سایر کاربردهای سیر شامل درمان تب، سرفه، سردرد، معده درد، گرفتگی سینوس‌ها، نقرس، روماتیسم، هموروئید، آسم، برونشیت، تنگی نفس، فشار خون پایین، قند خون پایین، قند خون بالا و نیش مار می‌شود.

از سیر برای مقابله با استرس و خستگی و حفظ عملکرد سالم کبد استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*