آخرین خبر :

اخبار رعلمی

کراتینه کردن مو چه تغییراتی در مو‌ها ایجاد می‌کند

نکاتی که باید پیش از کراتین کردن مو بدانید/با این روش آثار بد کار در شب را از خود دور کنید/ راهکاری ساده برای حفظ سلامت ذهن

کراتین پروتئینی است که ساختار اصلی پوست و مو را تشکیل می‌دهد و کراتینه کردن مو فرآیندی شیمیایی است که به نرم شدن مو‌ها منجر خواهد شد؛ در این بین باید بدانید که هیچ نوع کراتین موجود در بازار به‌طور کامل طبیعی و فاقد مواد شیمیایی نیست و از این رو افرادی که مو‌های آنها به‌شدت آسیب پذیر است، خانم‌های باردار و افرادی که به فرآیند‌ها و محصولات شیمیایی مثل رنگ مو حساسیت دارند، باید از این کار بپرهیزند.
کراتینه کردن بسته به نوع موی فرد، بین سه تا ۶ ماه اثربخشی خود را حفظ خواهد کرد؛ این کار هیچ تاثیری بر سرعت رشد مو نداشته و مو‌هایی که از ریشه رشد می‌کنند همچنان بافت طبیعی خود را خواهند داشت. اغلب انواع کراتین باید برای ۲۴ تا ۴۸ ساعت روی سر بماند؛ لازم است برای کراتینه کردن مو‌ها را در قسمت‌های ریز با اتو صاف کرد تا بر اثر حرارت جذب آن توسط مو صورت گیرد. مطمئن شوید درجه حرارت اتو با نوع موی شما سازگار است.

مرگ زودرس در کمین کسانی که ضربان قلب بالا دارند

نکاتی که باید پیش از کراتین کردن مو بدانید/

به گفته محققان، به ازای افزایش تعداد ضربان قلب در هر دقیقه در هنگام خواب و استراحت، ریسک مرگ زودهنگام تا سه درصد و ریسک ابتلا به بیماری قلبی تا ۲ درصد افزایش می‌دهد. در مطالعه‌ای که روی حدود هزار نفر انجام شد، حدود ۱۵ درصد شرکت‌کنندگان تا قبل از ۷۱ سالگی فوت کردند که حدود ۳۰ درصد از آن‌ها مبتلا به بیماری قلبی عروقی شده بودند.

این مطالعه نشان می‌دهد ضربان قلب ۷۵ به بالا در زمان استراحت، در مقایسه با ضربان قلب ۵۵ یا کمتر در زمان استراحت، افراد را با افزایش ۲ برابری ریسک بروز مرگ زودرس یا بیماری قلبی در طول سال‌های بعد مواجه خواهد کرد.

نکات تغذیه‌ای برای دوری از آثار مخرب کار در شب

نکاتی که باید پیش از کراتین کردن مو بدانید/

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد در صورتی که تغذیه افراد در ساعاتی مناسب و به موقع صورت بگیرد اثرات مخرب کار در ساعت پایانی شب کاهش پیدا خواهد کرد، رعایت این نکته تغذیه ای، به تنظیم هورمون‌های مختلف و انسولین بدن و بهبود فعالیت‌های قلبی و عروقی آن در طول شبانه روز منجر می‌شود. پزشکان فعلا در حال انجام آزمایش‌هایی در این زمینه بر روی موش‌هایی هستند که طی ساعات طولانی در شب بیدار نگه داشته می‌شوند تا به رژیم تغذیه‌ای مناسب برای افرادی که مجبور به شب کاری هستند، دست یابند.

خطراتی جدی در کمین شغل‌های پر استرس

نکاتی که باید پیش از کراتین کردن مو بدانید/

بررسی‌های اخیر پزشکان نشان می‌دهد احتمال مرگ و میر در اثر بیماری‌های قلبی و عروقی در کارمندانی که دارای هر ۲ ریسک فاکتور استرس کار و خواب بی‌کیفیت بودند، در مقایسه با سایر افراد جامعه سه برابر بیشتر است. در این تحقیق مشخص شد کارمندانی که تنها استرس کاری دارند، ۱.۶ برابر و کارمندانی که تنها بدخوابی دارند ۱.۸ برابر سایرین در معرض مرگ و میر قرار دارند.

راهکاری برای حفظ سلامت ذهن

نکاتی که باید پیش از کراتین کردن مو بدانید/

ذهن هم نیاز به تمرین دارد؛ شما می‌توانید با انجام فعالیت‌هایی نظیر حل معما، انجام پازل و یا حل جداول متقاطع به فعال کردن بیشتر ذهن خود کمک کنید. متخصصان اعصاب معتقدند که سودوکو (Soduko) یکی از بهترین پازل‌ها برای چالاکی و فعال کردن ذهن به شمار می‌آید که هر شخصی می‌تواند آن را انجام دهد.
زمانی را به یاد بیاورید که برای رانندگی و یافتن مسیر‌ها باید از ذهنتان کمک می‌گرفتید. اگرچه GPS به ما کمک می‌کند تا از مواجهه با ترافیک شهری در امان باشیم و آن را کم می‌کند، اما توجه داشته باشید که در عین حال، سهواً و به صورت ناخودآگاه سبب می‌شود تا از آن بخش از مغز که مسئول مسیریابی و به یاد آوردن مسیرهاست استفاده نکنیم. خاموش کردن GPS در هر چند مدت، می‌تواند به ذهن کمک کند تا دوباره از بخش‌های مسئول این کار استفاده و آن‌ها را وادار به فعالیت کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*