آخرین خبر :

اخبار خراسان جنوبی

رویای گردشگری سلامت

بیرجند – ایرنا – چشمه های آبگرم به عنوان ظرفیت طبیعی و زیرساخت های بیمارستانی در کنار وجود متخصصان رشته های مختلف پزشکی از جمله قابلیت هایی است که می تواند خراسان جنوبی را به تحقق رویای گردشگری سلامت و توریسم درمانی نزدیک کند.

به گزارش ایرنا، خراسان جنوبی در بخش گردشگری سلامت از لحاظ قابلیت های طبیعی و زیرساخت های پزشکی در کشور حرفی برای گفتن دارد.
وجود ۲ آبگرم معدنی با خاصیت درمانی در خراسان جنوبی روزنه امیدی برای جذب گردشگر سلامت به استان است. از طرفی توجه وزارت بهداشت به زیرساخت های بیمارستانی و خدمات درمانی، این استان را در تراز خدمات پزشکی به حد مطلوب رسانده است به طوری که جزو مناطق مستعد کشور برای توسعه از طریق توریسم درمانی محسوب می شود.
آنچه که این گزارش دنبال می کند شناخت قابلیت های استان در حوزه گردشگری سلامت بوده و اینکه چرا تاکنون این صنعت پر سود نتوانسته جایگاه خود را در خراسان جنوبی پیدا کند.

**افغانستان بازار هدف گردشگری سلامت در خراسان جنوبی
یک فعال حوزه گردشگری معتقد است که اگر خراسان جنوبی در حوزه توریسم سلامت هدف خود را کشور همسایه افغانستان قرار دهد در بسیاری از زمینه ها مثل عمل های مفاصل، چشم پزشکی، بیماری های داخلی و غیره نیاز بیماران آن کشور را می تواند رفع کند.
احمد کاشانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشور افغانستان پتانسیل های درمانی ضعیف دارد به طوری که حتی یک درمانگاه هم در ولایت فراه که هم مرز استان ما است یافت نمی شود لذا همین ضعف زیرساخت ها باعث شده که تمام بیماران افغان به سمت هندوستان بروند.
وی با تاکید بر اینکه هندوستان برای جذب توریسم درمانی از کشور افغانستان سرمایه گذاری هنگفتی کرده است بیان کرد: مشوق هایی برای پرواز این بیماران در کشور هندوستان وجود دارد که در جذب گردشگری سلامت موثر است.
این فعال گردشگری و آژانس مسافرتی، به علل عقب ماندگی استان از این فرصت ها پرداخت و گفت: علیرغم اینکه خراسان جنوبی مرز طولانی با افغانستان دارد اما هنوز کنسولگری در این استان فعال نشده لذا بیمار افغان باید برود به هرات ویزا دریافت کند و بعد وارد ایران شود که به طور طبیعی به خاطر نزدیکی هرات به مشهد بیماران ترجیح می دهد خراسان رضوی را مقصد سفرهای درمانی خود قرار دهند.
وی معرفی نشدن پتانسیل های توریسم سلامت را در کشور افغانستان یکی دیگر از علل عقب افتادن خراسان جنوبی عنوان کرد و افزود: بیمارستان های استان حتی یک بروشور انگلیسی یا فارسی برای معرفی پتانسیل ها ندارند لذا وظیفه حوزه درمانی وزارت بهداشت در خراسان جنوبی است که این بروشورها را آماده یا حتی وب سایت هایی را طراحی کنند که به معرفی تخصص ها، پزشکان متخصص و فوق تخصص، نوع تخصص ها تجهیزات فنی و غیره بپردازد.

**راه اندازی پروازهای برون مرزی لازمه توریسم درمانی
این فعال گردشگری پتانسیل های خراسان جنوبی در بحث علوم آزمایشگاهی و تخصص هایی از جمله پوست و مو را یادآور شد و گفت: در کنار معرفی این پتانسیل ها باید به بحث زیرساخت حمل و نقل نیز توجه شود.
وی اضافه کرد: پله اول این است که پروازهایی بین بیرجند، هرات، کابل یا قندهار برقرار شود که این پروازها مختص تجار ، بیماران و گردشگران باشد.
کاشانی با اشاره به تجربه موفق خراسان رضوی و شهر مشهد از جذب توریسم درمانی بیان کرد: این مقوله برای کشور و استان ما می تواند ارزآوری خوبی داشته باشد و اقتصاد را به جریان اندازد.
وی با این اعتقاد که تاکنون به بحث توریسم سلامت فشار رسانه ای وارد نشده است افزود: آژانس های مسافرتی پل های ارتباطی با کشورهایی همچون افغانستان، عراق و حاشیه خلیج فارس دارند و اگر امکانات صدور ویزا و ورود گردشگر فراهم شود آژانس های مسافرتی هم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

**مشکلی برای صدور مجوز در بحث گردشگری سلامت وجود ندارد
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی نیز با اشاره به قابلیت های این استان در حوزه های آبدرمانی و خدمات پزشکی گفت: دو مجتمع آبدرمانی فردوس و لوت از لحاظ زیرساختی مشکلی برای جذب گردشگر ندارند.
حسن رمضانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجتمع آب درمانی فردوس علاوه بر استقرار امکانات زیرساختی از جمله برق ، گاز و محوطه سازی، سرمایه گذاری خوبی برای تجهیز واحدهای اقامتی نیز توسط شرکت هلال انجام گرفته است.
وی ادامه داد: در مجتمع آبدرمانی لوت نیز امکانات مورد نیاز فراهم شده فقط راه دسترسی آن نیاز به بازسازی دارد که در حال حاضر جاده در دست ساخت است.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به بخش پزشکی در حوزه گردشگری سلامت نیز گفت: بیمارستان های مجهز خراسان جنوبی دسترسی به امکانات را به خوبی فراهم کرده است و یکی از بازارهای هدف نیز در این زمینه می تواند کشور افغانستان باشد.
وی با این اعتقاد که راه اندازی کنسولگری در خراسان جنوبی و فراه می تواند راه بیماران افغان برای درمان در بیمارستان های بیرجند را کوتاه تر کند افزود: این امر نیازمند توافق دو جانبه بین ۲ کشور و وزرای خارجه آنها است که در سفر اخیر استاندار خراسان جنوبی نیز این موضوع مطرح شده است.
رمضانی یکی از راهکاری های موقتی برای حل مشکل روادید بیماران افغان را استفاده از پاس مرزی دانست و ادامه داد: این موضوع نیز به خاطر الزامات امنیتی امکان قانونی ندارد و بیماران نمی توانند با عمق بیش از ۵۰ کیلومتر پاس مرزی دریافت کنند.
وی با ابراز امیدواری از اینکه توافق ۲ کشور منجر به راه اندازی کنسولگری ایران در فراه و افغانستان در خراسان جنوبی شود گفت: قطعا راه اندازی این کنسولگری ها باعث خواهد شد که بیماران در کشور افغانستان به راحتی بتوانند به مرکز خراسان جنوبی تردد کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی یادآور شد: در حال حاضر برای صدور مجوز به شرکت های خصوصی در بحث جذب توریسم درمانی مشکلی وجود ندارد.

**گردشگری سلامت نیازمند نگاه فرا استانی
رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی بیرجند نیز معتقد است که با توجه به نرخ ارز و قیمت رقابتی تمام شده ، زیرساخت های درمانی کشور می تواند نسبت به کشورهای دیگر منطقه برای گردشگران جذابیت داشته باشد.
محمد رضا مجیدی بر نگاه ملی به این مسایل تاکید کرد و به خبرنگار ایرنا گفت: باید زیرساخت های لازم مرتبط با گردشگری سلامت در سطح فرا استانی مورد توجه قرار گیرد.
وی وجود راهنمایانی که به زبان های مختلف تسلط داشته باشند را برای مدیریت تورهای گردشگری سلامت لازم دانست و افزود: در کنار این موضوع باید زیرساخت های فکری و فرهنگی نیز مورد توجه باشد و از گردشگران سلامت به نوعی استقبال شود که خود آنها سفیران گردشگری سلامت خراسان جنوبی در زمان بازگشت به کشور خود باشند.
وی بیان کرد: کمیته گردشگری سلامت با محوریت کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق بازرگانی در دست راه اندازی است تا این موضوع با دید کارشناسی و دعوت از صاحبنظران بررسی شود.
مجیدی با تاکید بر اینکه طب سنتی نیز می تواند در حوزه گردشگری سلامت خراسان جنوبی مورد توجه باشد گفت: اگر ما بتوانیم مراکز درمانی طب سنتی استاندارد و مناسب در استان طراحی کنیم می توان از حضور گردشگران هنگام بازدید جاذبه های طبیعی و فرهنگی در این زمینه استفاده کرد.
وی ادامه داد: گردشگرانی که مقصد سفرشان جاذبه های مختلف استان است می توانند ضمن ویزیت متعارف، مزاج شناسی شده و از درمان های حوزه طب سنتی با محوریت داروهای گیاهی استفاده کنند.
رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی بیرجند یادآور شد: طبق هماهنگی های انجام شده در بافت تاریخی بیرجند، یکی از بناهای با ارزش به حوزه اختصاص اختصاص پیدا می کند تا بتوانیم طب سنتی را با استانداردهای ملی و بین المللی به گردشگران عرضه کنیم.
وی بر ورود جدی بخش دولتی و خصوصی با نگاه جدید به موضوع توریسم درمانی تاکید کرد و گفت: باید ابعاد این مساله شناسایی و به پرسش های موجود پاسخ دهند تا بتوان از طریق بسته های گردشگری سلامت به عنوان یکی از منابع درآمدی استان استفاده کرد.

** حلقه مفقوده در گردشگری سلامت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز نبود یک شرکت خصوصی را حلقه مفقوده در گردشگری سلامت عنوان کرد و به خبرنگار ایرنا گفت: زیرساخت های لازم در حوزه های تخصصی و فوق تخصصی بخش درمان خراسان جنوبی آماده است اما باید شرکتی از بخش خصوصی به عنوان واسطه در این زمینه اقدام به کار کنند.
محمد دهقانی فیروزآبادی اظهار داشت: در بیمارستان های رازی و ولی عصر(عج) بیرجند حتی تخت های VIP وجود دارد که می تواند در حوزه توریسم درمانی مورد استفاده واقع شود.
وی افزود: اگر مجوزهای لازم توسط شرکت واسطه گرفته شود می تواند گردشگرانی را از کشورهای مختلف برای دریافت خدمات درمانی به خراسان جنوبی دعوت کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به وجود ۱۴ بیمارستان و بیش از یکهزار و ۴۰۰ تخت بستری در خراسان جنوبی گفت: خراسان رضوی با ظرفیت زیارتی در جذب گردشگری سلامت موفق تر بوده چرا که افراد زیادی به نیت زیارت و درمان از عراق و سایر کشورها به خراسان رضوی سفر می کنند.
وی یکی از مشوق های حوزه درمانی خراسان جنوبی برای جذب گردشگران را کاهش تعرفه ها عنوان کرد و افزود: این امکان برای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند وجود دارد که می تواند مشوق خوبی باشد.
یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه نیز به صورت غیر رسمی به خبرنگار ایرنا گفت: از آنجایی که راه اندازی کنسولگری جدید برای هر دو کشور هزینه هایی در پی دارد شاید در شرایط فعلی نتوان روی این مساله حساب باز کرد اما هر شرکت بخش خصوصی که مجوز بند «ب» را داشته باشد می تواند از طریق وزارت خارجه در تهران مجوزهای لازم برای اخذ روادید اتباع کشورهای مختلف را بگیرد تا بتواند مباحث پذیرش بیمار، بستری و معالجه وی را دنبال کند.
با وجود این باید دید آیا صنعت گردشگری سلامت که همواره از آن به عنوان یک صنعت پر سود یاد شده می تواند برای بخش خصوصی در خراسان جنوبی آنقدر توجیه اقتصادی داشته باشد که راه های میانبری را برای جذب توریسم درمانی انتخاب کند. قطعا اگر بخش دولتی و خصوصی با اشتراک فکری چاره اندیشی کنند می توان قابلیت های موجود در این استان را برای ارزی آوری در صنعت گردشگری سلامت بیش از پیش به کار گرفت و به آینده روشن گردشگری سلامت امیدوار بود.
۹۸۹۳ * ۶۰۵۴

 

 

باند حرفه ای سارقان احشام در نهبندان دستگیر شدند

بیرجند- ایرنا- جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: سه عضو اصلی باند سارقان احشام با اعتراف ۸۰ فقره سرقت در شهرستان نهبندان دستگیر شدند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سعید دادگر اظهار داشت: سرقت های متعدد احشام در نهبندان و ایجاد جو ناامنی و نارضایتی بین مردم، موجب شد که پلیس دستگیری سارق یا سارقان را به صورت ویژه پیگیری و شناسایی متهمان را آغاز کند.
وی بیان کرد: ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی و آثار به جا مانده در صحنه های سرقت اطلاعاتی به دست آوردند و سرنشینان یک دستگاه پژو ۴۰۵ را در این رابطه تحت پیگیرد قرار دادند.
جانشین انتظامی خراسان جنوبی افزود: ماموران با انجام گشت های هدفمند خودروی سارقان را در ورودی شهرستان نهبندان شناسایی کردند و در اقدامی ضربتی سه سرنشین خودرو را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.
وی تصریح کرد: متهمان ۳۶ ، ۲۸ و ۲۰ ساله که غیر بومی بودند قصد فریب مأموران را داشتند ولی هنگامی که مستندات پلیس را مشاهده کردند چاره ای به جز اعتراف ندیدند و به سرقت ۸۰ رأس گوسفند در چند مرحله از شهروندان اعتراف کردند.
سرهنگ دادگر اضافه کرد: با اعتراف متهمان صحنه های سرقت بازسازی و مالباختگان شناسایی شدند که متهمان به همراه مالباختگان برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شدند.
وی بر رعایت نکات پیشگیرانه در خصوص نگهداری از اموال شهروندان تأکید کرد و افزود: نصب تجهیزات فیزیکی و پیشگیری از سرقت تا حد زیادی دسترسی سارقان را به اموال شهروندان محدود خواهد کرد.

 

 

 

 

عابر پیاده در اثر برخورد با سواری جان باخت

بیرجند- ایرنا-رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: عابر پیاده بر اثر برخورد با سواری « پی کی» در بیرجند جان خود را از دست داد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا عباسی اظهار داشت: ظهر روز گذشته با اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برخورد یک دستگاه سواری پی کی با عابر پیاده در میدان صادقیه بیرجند، بلافاصله نیروهای امدادی و کارشناسان پلیس به محل حادثه اعزام شدند.
وی بیان کرد: مأموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند عابر پیاده پس از برخورد با خودروی پی کی مصدم شده است که بلافاصله توسط نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شده است .
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: مصدوم حادثه، عصر روز گذشته بر اثر شدت جراحات در بیمارستان جان خود را از دست داد و کارشناسان پلیس راهور علت حادثه را بی احتیاطی از جانب راننده پی کی اعلام کردند.

 

 

با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا(ع)؛
۱۱ شب شعر ارادت در خراسان جنوبی برگزار می شود
معاون فرهنگی و رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری ۱۱ شب شعر ارادت با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام در ۱۱ شهرستان استان خبر داد.

«محمود رمضانی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام، شب شعرهای ارادت در ۱۱ شهرستان این استان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه تلاش می شود در قالب برگزاری این شب شعرها، سبک و سیره زندگی امام رضا علیه السلام برای مردم تشریح و تبیین شود، افزود: اولین شب شعر ارادت همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام و با شرکت شاعران برجسته استان در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی و رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: در این مراسم کتاب مجموعه اشعار منتخب جشنواره ملی ترانه و شعر سپید رضوی و پوستر شب شعرهای ارادت رونمایی خواهد شد.

 

رمضانی یادآور شد: شب شعر ارادت با حضور شاعران برجسته کشور در سطح شهرستان های مختلف استان تا پایان امسال برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

طفره مدیرکل سیاسی استانداری از جواب یک سؤال/۱۶ خرداد؛ مهلت پایانی استعفای داوطلبان انتخابات مجلس

مدیرکل سیاسی استانداری خراسان‌جنوبی از پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه تاکنون چه تعداد و چه کسانی از مسؤولین استانی برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفا داده‌اند طفره رفت و پاسخ آن را به معاون سیاسی و امنیتی استاندار حواله داد.

طفره مدیرکل سیاسی استانداری از جواب یک سؤال/۱۶ خرداد؛ مهلت پایانی استعفای داوطلبان انتخابات مجلس

سیدمهدی موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، در خصوص زمان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با موافقت شورای نگهبان در تاریخ دوم اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

وی در خصوص زمان ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: زمان ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس از تاریخ ۱۰ آذرماه ۹۸ به مدت یک هفته تعیین شده است.

مدیرکل سیاسی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اشخاص و مقاماتی که داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم می‌شوند باید حداقل شش ماه قبل از ثبت‌نام استعفایشان پذیرفته شود، تبیین کرد: از ۱۰ لغایت ۱۶ خردادماه فرصت وجود دارد که افراد استعفا و استعفای آن‌ها تا این روز باید مورد موافقت قرار گیرد.

موسوی اعلام کرد: کلیه اشخاصی که داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی بوده و مشمول موضوع ماده ۲۹ می‌باشند، باید به هنگام ثبت‌نام، گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال خود در پست، مقام و مشاغل یاد شده را ارائه نمایند.

وی از پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه تاکنون چه تعداد و چه کسانی از مسؤولین استانی برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفا داده‌اند طفره رفت و پاسخ آن را به معاون سیاسی و امنیتی استاندار حواله داد.

 

 

 

قاضی برای توهین به پلیس مجازات جایگزین تعیین کرد

بیرجند – ایرنا – معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: فردی که در شهرستان بیرجند به ماموران پلیس در حال انجام وظیفه توهین کرده بود، به نصب بنر عذرخواهی در سطح شهر و ۳۰۰ ساعت خدمات اجتماعی محکوم شد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید محمدرضا سرفرازی افزود: فرد جوانی که به ماموران انتظامی کلانتری ۱۴ امیرآباد شهرستان بیرجند هنگام انجام وظیفه توهین و از دستور آنان تمرد کرده بود، دستگیر و با تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شد.
وی بیان کرد: قاضی پرونده با بررسی موضوع و احراز تخلف متهم، او را به نصب بنر به مدت ۲۰ روز با عنوان عذرخواهی از ماموران و ۳۰۰ ساعت خدمات عمومی رایگان در دهیاری حاجی آباد جایگزین حبس محکوم کرد که حکم صادره به متهم ابلاغ و نامبرده در حال گذراندن دوران محکومیت است.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می شود نتیجه اجرای موفقیت آمیز این گونه مجازات های جایگزین حبس، کاهش چشمگیر آسیب های اجتماعی را به دنبال داشته باشد و از حجم موجود جمعیت کیفری زندان ها کاسته شود.

 

 

 

 

دوره مربیگری درجه سه کبدی به میزبانی قائنات برگزار شد

دوره مربیگری درجه سه کبدی به میزبانی قائنات برگزار شد

روز گذشته دوره مربیگری درجه سه کبدی به میزبانی قائنات به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش وجوانان شهرستان قائنات، وبه نقل از فاطمه خسروی نایب رئیس هیات کبدی شهرستان، از ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت ماه با شرکت ۲۸ نفر آقا وخانم این دوره برگزار شد و عصر روز گذشته خاتمه یافت.
این دوره به مدت چهار روز در سالن عفاف قائن برگزار شد.
مرتضی شهیدی و سمانه افخم مدرسی کلاس را عهده دار بودند.
گالری

 

 

 

 

 

 

نفرات برتر مسابقات قهرمانی پینگ پنگ لیگ دسته سه خراسان جنوبی معرفی شدند

نفرات برتر مسابقات قهرمانی پینگ پنگ لیگ دسته سه خراسان جنوبی معرفی شدند

نفرات برتر مسابقات قهرمانی پینگ پنگ لیگ دسته سه خراسان جنوبی معرفی شدند

مسابقات پینگ پنگ دسته سه استان به مناسب روز معلم به صورت دوره ای در سالن شهید سرحدی بیرجند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان، در این دوره از مسابقات علیرضا مومن اول شد، عماد ایوبی به مقام دوم رسید و علی ایوبی و حمید روبیاتی مقام سوم مشترک را بدست آوردند که نفرات برتر به مسابقات دسته دو استان راه یافتند.
از نفرات برتر با اهدای لوح سپاس و مدال تقدیر شد.
علیرضا عشقی مسوولیت برگزاری مسابقات را بر عهده داشت.

مسابقات لیگ فوتسال نونهالان شهرستان نهبندان به کار خود پایان داد.

مسابقات لیگ فوتسال نونهالان شهرستان نهبندان به کار خود پایان داد.

مسابقات لیگ فوتسال نونهالان شهرستان نهبندان به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان نهبندان، مسابقات لیگ فوتسال نونهالان شهرستان نهبندان این هفته با برتری تیم الغدیر به کار خود پایان داد. تیم فدائیان مهدی (عج) مقام دوم این مسابقات را از آن خود کرد و تیم سرخ پوشان نیز به مقام سومی بسنده کرد.
گالری

 

 

پیش بینی سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیاردی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی: پیش بینی می شود امسال ۱۰۰۰ میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: تحقق این میزانپیش بینی سرمایه گذاری 1000 میلیاردیسرمایه گذاری از طریق تکمیل ۱۰ طرح صنعتی و معدنی در حال اجرا در سال ۹۸ در استان خواهد بود.
شهرکی با اشاره به اشتغال این طرح ها افزود: پیش بینی می شود با راه اندازی کامل این طرح ها برای هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شود.
وی گفت: این طرح ها در حوزه تولید آهن اسفنجی، چدن، کنسانتره ذغالسنگ، کاشی و سرامیک منیزیت دانه بندی شده، کنسانتره روی و سیلیس می باشند.

رئیس سازمان صمت استان با بیان اینکه در سال گذشته ۲۳۷ فقره جواز تاسیس صادر شد، افزود:، سرمایه گذاری ۷ هزار و ۷۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی و اشتغال ۱۱ هزار نفری برای این طرح ها پیش بینی شد.

 

 

 

 

در سال ۹۷

خراسان جنوبی دومین استان در کاهش نرخ بیکاری

خراسان جنوبی در کاهش نرخ بیکاری در رتبه دوم کشور قرار گرفته است

خراسان جنوبی دومین استان کشور در کاهش نرخ بیکاریبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در سال گذشته نسبت به مدت مشابه در ۱۵ استان کشور کاهش داشته است.

استان‌های چهارمحال و بختیاری با کاهش ۳.۳، خراسان جنوبی با کاهش ۲.۷ و کرمانشاه با کاهش ۲.۵ واحد درصد، به ترتیب بیشترین کاهش نرخ بیکاری را در سال ۹۷  به خود اختصاص داده اند.

استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و لرستان نیز بیشترین افزایش نرخ بیکاری را در سال گذشته داشتند.

در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی، استان خراسان جنوبی به همراه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، قم، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی و یزد با کاهش نرخ مشارکت اقتصادی مواجه بوده است.

آمار نشان می‌دهد، نرخ مشارکت اقتصادی کشور با رشد ۰.۴ واحد درصدی در سال ۹۷ برابر ۴۰.۵ درصد می‌باشد. به عبارتی نرخ مشارکت اقتصادی کشور از ۴۰.۱ درصد درسال ۹۶، به ۴۰.۵ درصد در سال ۹۷ رسیده است.

خراسان جنوبی میزبان مسابقات بین المللی اسکواش

خراسان جنوبی برای نخستین بار میزبان مسابقات بین المللی اسکواش شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، بر اساس اعلام فدراسیون اسکواش در تقویم مسابقات سال۹۸ خراسانخراسان جنوبی میزبان مسابقات بین المللی اسکواشجنوبی برای نخستین بار میزبان مسابقات بین‌المللی اسکواش بیرجند جونیور رده‌های سنی کمتر از ۱۹سال خواهد بود.

این رقابت ها ۱۲تا۱۶ اسفند در بیرجند برگزار می شود.

سالن اختصاصی اسکواش خراسان‌جنوبی با ۴کورت در حال ساخت برای این مسابقات است.

 

 

 

 

 

 

 

 

قطع پای کشاورز ۳۵ ساله قاینی

پای کشاورز قاینی در حین کار با دستگاه تیلر قطع شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مردی ۳۵ ساله در روستای مشار از توابع بزن آباد شهرستان قاین در حین قطع پای کشاورز 35 ساله قاینیکار کردن در زمین کشاورزی، پایش داخل پره های تیلر گیر کرده و قطع می شود.
این مصدوم بوسیله اورژانس هوایی به بیرجند و سپس به علت وخامت اوضاع برای عمل پیوند به مشهد منتقل شد.

۲۴ ساعته شدن مرکز هدایت عملیات بحران(EOC) دانشگاه علوم پزشکی

مرکز هدایت عملیات بحران (EOC) دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به صورت ۲۴ ساعته راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هدف از ۲۴ ساعته شد۲۴ ساعته شدن مرکز هدایت عملیات بحران(EOC) دانشگاه علوم پزشکیه این مرکز را کنترل،  هدایت عملیات، ارائه خدمات بهتر و مدیریت حوادث ترافیکی در خراسان جنوبی عنوان کرد.

آقای احمدی با بیان اینکه تاکنون این مرکز ۱۲ ساعته بوده است، افزود: هم اکنون این مرکز با ۸ نیرو کار اعزام آمبولانس، هلی کوپتر و هماهنگی با سایر یگان های امدادی و انتظامی در صحنه حادثه را انجام می دهد.

 

 

 

 

 

 

راه اندازی ایستگاه هواشناسی خودکار دهسلم نهبندان

ایستگاه هواشناسی دهسلم نهبندان در جنوبی‌ترین نقطه استان خراسان جنوبی به جمع ایستگاه‌های هواشناسی خودکار کشور پیوست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل هواشناسی استان گفت: ایستگاه هواشناسی دهسلمراه اندازی ایستگاه هواشناسی خودکار دهسلم نهبنداننهبندان از سال ۸۸ به صورت خودکار فعالیت داشته اما قادر به ارسال و ثبت اطلاعات در شبکه سازمان هواشناسی کشور نبود و با کمک یک نیرو اطلاعات هواشناسی جمع آوری می شد.

خندان رو افزود: با تلاش دو ماهه پرسنل اداره کل در حال حاضر با آماده سازی زیرساختها ، نصب مودم و جایگزین شدن سنسورها، داده های هواشناسی به صورت خودکار و بدون نیاز به نیرو در شبکه ایستگاههای خودکار سازمان هواشناسی کشور  قرار گرفته و ثبت می شود.

وی با بیان اینکه ایستگاه دهسلم نهبندان دهمین ایستگاه خودکار استان است، افزود: دراین ایستگاهها به صورت خودکار اطلاعات هواشناسی هر ده دقیقه یکبار ثبت شده و ارسال می شود.

وی از هزینه شدن ۴۰ میلیون تومان اعتبار برای خودکار شدن این ایستگاه خبرداد و گفت: ۷۰ درصد این هزینه را سازمان هواشناسی کشور و مابقی را اداره کل هواشناسی استان پرداخت کرده است.

مدیرکل هواشناسی استان افزود: دو ایستگاه خضری دشت بیاض و سه قلعه تا پایان امسال به صورت خودکار فعال خواهند شد.

 

 

 

 

رکود ورزشگاه ۷۰میلیاردی بیرجند/ استادیوم غدیر هزینه می تراشد

بیرجند-ورزشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند که با هزینه بیش از ۷۰ میلیارد تومان پس از سال ها وعده افتتاح شد؛ اکنون سرنوشتی نامعلوم زمان را می‌گذراند و تنها هزینه می تراشد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: عملیات اجرایی پروژه استادیوم ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند در اسفند ماه ۸۵ آغاز شد و قرار بود با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان طی بازه ای سه ساله به افتتاح برسد و فضایی برای توسعه ورزش به خصوص در رشته‌ها فوتبال و دومیدانی باشد.

گذشته از حکایت تغییر مدیریت‌ها طی عمر بابرکت این پروژه، و هزینه‌هایی که صرف شد تا تجهیزاتی که نصب شده بود و بر اثر تابش نور آفتاب و باد و باران از بین رفته بود مجدد تعویض شود؛ وعده‌های افتتاح از سالی به سال دیگر موکول شد و توپ وعده افتتاح ورزشگاه از سالی به سال دیگر پاس داده شد تا اینکه بعد از گذشت یک دهه، در دوم فروردین ماه ۹۶، با حضور وزیر ورزش و جوانان و توسط رئیس جمهور از طریق ویدئوکنفرانس به افتتاح رسید.

اما با افتتاح ورزشگاه باز هم سایه سنگین مشکلات بر دیواره‌های ورزشگاه رنگ سیاهی انداخته و گویی موانع پیش روی توسعه استان سر دراز دارد. مسئولان معتقدند محروم بودن خراسان جنوبی از داشتن تیمی فوتبالی قوی، سرنوشت ورزشگاه غدیر راهم با سکوتی سنگین گره زده و هزینه‌های زیادی را برای نگهداری صرف می‌کند.

شاید غدیر هم بلرزد

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر آخرین روزهای احداثش را می‌گذراند که استاندار وقت استان سخنانی مبنی بر غیرکارشناسی بودن پروژه بیان کرده و در بیاناتی گفته بود: «پروژه ورزشگاه غدیر از اولویت‌های استان نبوده و دردی را دوا نمی‌کند.» بر اساس بیانات این مقام عالی استان بزرگترین پروژه ورزشی خراسان جنوبی در مسیر رودخانه قرار داشته و جانمایی درستی هم ندارد.

اگرچه گزارش‌های میدانی سخنان این مقام عالی را تأیید می‌کرد و می‌توان به درستی حدس زد که تجربه سیلی ویرانگر می‌تواند چهارستون غدیر را هم بلرزاند، اما چه می‌توان کرد وقتی هزینه‌هایی میلیاردی برای پروژه‌ای ۱۰ ساله صرف شده؟ متولیان بدون هیچ راه چاره‌ای تنها توانستند با چشم پوشی از غیرکارشناسی بودن ورزشگاه، ربان افتتاح را با چند صلوات برش دهند به این امید که روزهای روشنی پیش روی ورزش استان ترسیم شود.

در شرایط پیش رو ورزشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند نه تنها درآمدی برای استان نداشته بلکه سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه می‌تراشد. از راهکارهای مسئولان ذیربط هم می‌توان به این نتیجه رسید که در عوض راه چاره‌ای مناسب، به دنبال صرف هزینه‌ای دیگر برای ورزشگاه هستند. شاید تشکیل تیمی قوی در زمینه فوتبال و تقویت اعضای گروه بتواند سکوت ورزشگاه را هم بشکند و خراسان جنوبی هم در ردیف تیم‌های برتر کشوری بدرخشد چراکه تجربه ورزشکاران خراسان جنوبی در رشته‌های مختلف و کسب مدال‌های جهانی نشان دهنده این امر است که جوانان دیار کویر استعدادهای نهفته ای داشته که تنها نیازمند حمایت و توجه هستند.

نیازمند ورود استاندار در توسعه فوتبال هستیم

رئیس هیئت فوتبال خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار مهر در این زمینه با اشاره به وضعیت فوتبال استان بیان کرد: در حال حاضر در لیگ دسته سه قرار داریم.

حسن قهوه چی با بیان اینکه طی سال گذشته در تمام رده‌های سنی در رشته‌های فوتبال و فوتسال مسابقات شرکت کردیم، افزود: همچنین شهرستان فردوس در فوتبال ساحلی بزرگسالان شرکت کرد.

وی با بیان اینکه استعدادهای خوبی در زمینه فوتبال در استان وجود دارد، افزود: باید در راستای شکوفایی هر چه بیشتر این استعدادها تلاش شود.

رئیس هیئت فوتبال خراسان جنوبی بیان کرد: در سال جاری برنامه ریزی شده که تیم فوتبال استان به لیگ دو برود.

قهوه چی با اشاره به ورزشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر بیان کرد: تمامی مسابقات استانی و کشوری در این ورزشگاه برگزار می‌شود تا ورزشگاه فعال باشد و هزینه‌های میلیاردی آن خاک نخورد.

وی با بیان اینکه استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت این ورزشگاه نیازمند تیمی قوی است، افزود: توسعه فوتبال خراسان جنوبی هم نیازمند ورود و حمایت استاندار است.

قهوه چی با بیان اینکه باید مربیان استانی از تجارب مربی‌های دیگر استان‌ها استفاده کنند، افزود: این امر نیازمند حضور مربیان مجرب کشوری در استان بوده تا دانش مربی‌های بومی به روز شود.

رئیس هیئت فوتبال خراسان جنوبی بیان کرد: ورزشگاه غدیر نیازمند احداث خوابگاه برای میزبانی از مسابقات است تا برای استان درآمدزا باشد.

بذر ورزشگاه غدیر مرغوب نیست

وی با بیان اینکه در حال حاضر فوتبالیست‌های استان در ورزشگاه غدیر تمرین نمی‌کنند، افزود: تلاش کردیم که غدیر را تنها برای مسابقات حفظ کنیم.

قهوه چی بیان کرد: بذر زمین غدیر بذر خوبی نیست و اگر بر روی آنها فشاری وارد شود، احتمال به وجود آمدن مشکل وجود دارد.

رئیس هیئت فوتبال خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر بخشی از تمرین‌ها در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود چراکه بذر این زمین سال ۵۵ کاشت شده و حالت مخمل مانندی دارد.

وی با بیان اینکه هیئت فوتبال به تنهایی نمی‌تواند تیم داری کند، گفت: نیاز است استانداری و دیگر دستگاه‌ها در راستای توسعه ورزش استان ورود کنند.

هزینه کرد سالانه ۱۰۰ میلیون تومان برای نگهداری

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر مختص فوتبال و دومیدانی است، اظهار کرد: در استان تیم فوتبال قوی نداریم.

محمد رضا مهران پور با بیان اینکه تاکنون مسابقات قهرمانی مختلفی در ورزشگاه برگزار شده است، افزود: آمادگی داریم مسابقاتی که نیازمند فضای این ورزشگاه است، را برگزار کنیم.

وی با اشاره به هزینه‌های نگهداری ورزشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر بیان کرد: در هر سال حداقل ۱۰۰ میلیون تومان صرف نگهداری این ورزشگاه می‌شود.

مهران پور با بیان اینکه برای نگهداری ورزشگاه با مشکل مواجه هستیم، افزود: وزارت خانه بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان برای احداث این پروژه کمک کرده اما باید برای حفظ و نگهداری آن از اعتبارات استانی هزینه کنیم.

درآمد صفر از ورزشگاه

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: این شرایط در حالی است که بودجه استانی باید صرف هیئت‌های ورزشی و توسعه ورزش استان شود.

وی با بیان اینکه برای دریافت سرفصل اعتباری ویژه برای نگهداری ورزشگاه مکاتبه‌هایی با وزارت خانه انجام شده است، گفت: با این درخواست هنوز موافقت نشده و در مرحله مذاکره است.

مهران پور بیان کرد: در حال حاضر میزبانی از مسابقات کشوری نه تنها درآمدی برای ورزشگاه ندارد بلکه باید هزینه‌هایی هم پرداخت شود.

وی بیان کرد: باید برای توسعه ورزش استان به سمت باشگاه داری برویم تا بتوانیم به لیگی پویا و فعال برسیم.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: با دریافت اعتبار در قسمتی از ورزشگاه، خوابگاهی با ظرفیت ۱۵۰ نفر برای تیم‌های ورزشی احداث می‌شود.

شرایط پیش رو می‌طلبد که در گام نخست دستگاه‌های متولی دست به دست هم دهند و از بستر تقویت مربیانی توانمند و حمایت ورزشکاران، سرنوشتی دیگر را پیش روی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر ترسیم کنند.

کد خبر ۴۶۰۲۵۸۶
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی:
گزارش نهایی تبیین وضعیت موجود اشتغال جوانان جمع‌بندی می شود
سرپرست گفت: گزارش نهایی تبیین وضعیت موجود اشتغال جوانان در قالب فرمتی استاندارد هر سه ماه در کمیته تخصصی اشتغال ورزش و جوانان خراسان جنوبی جمع بندی می‌شود تا در ستاد ساماندهی امور جوانان با حضور استاندار تشریح کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهران سرپرست» امروز (۱۷ اردیبهشت) در کمیته تخصصی اشتغال ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به اهمیت جوانان و اینکه در توسعه ملی نقش راهبردی دارند ما بخش جوانان را به صورت ویژه دنبال می کنیم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه کلیه دستگاه های اجرایی عضو کمیته تخصصی باید طرح‌ها و اقدامات حوزه جوانان را در فرمتی استاندارد استانی جمع بندی و در این کمیته تخصصی به عنوان خدمات دولت در حوزه توسعه اشتغال در قالب گزارشی ارائه دهند، گفت: به دنبال ارائه گزارش جامع استانی در حوزه اشتغال جوانان هستیم.

 

سرپرست افزود: هدف از این مهم تشریح موضوعات بر اساس زمان بندی در جلسه کمیته تخصصی به منظور اطلاع رسانی امکانات به جوانان و استفاده از ظرفیت موازی سایر دستگاه های اجرایی در اجرای طرح های مشترک است.

 

به گفته وی گزارش نهایی تبیین وضعیت موجود اشتغال جوانان در قالب فرمتی استاندارد هر سه ماه در کمیته تخصصی جمع بندی می شود تا در ستاد ساماندهی امور جوانان با حضور استاندار خراسان جنوبی تشریح کنیم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی براساس الزامات، ماموریت ها و منابع مادی و مالی در اختیار باید  اقداماتی که در راستای توسعه اشتغال جوانان انجام می‌دهند را ارائه دهند تا این مهم را به عنوان مجموعه اقدامات دولت در توسعه اشتغال یکپارچه کنیم، ادامه داد: هر یک از این اقدامات برای ارائه گزارش در بُعد رسانه ای و تخصصی به منظور هم افزایی، اطلاع رسانی و استفاده از  ظرفیت های موازی تبیین می شود.

 

سرپرست با بیان اینکه در این کمیته به دنبال ایجاد اشتغال یا به اشتراک گذاشتن منابع دستگاه های اجرایی برای موضوعی خاصی نیستیم، تصریح کرد: هدف اصلی جمع بندی مجموعه اقدامات حاکمیت و دولت در حوزه اشتغال در قالب ایفای ماموریت دستگاه های اجرایی مختلف و اثربخشی در قالب تبیین شاخص‌های کلیدی حوزه اشتغال است.

 

وی بیان کرد: بانک نیاز سنجی اشتغال وجود ندارد و اکنون در ساختار وزارت ورزش و جوانان سقف کمی سرمایه گذاری که می تواند به حوزه اشتغال منجر شود را نداریم لذا ایجاد بانک نیازسنجی اشتغال جوانان می تواند به عنوان دستور کار حوزه اداره کار ،تعاون و رفاه اجتماعی باشد.

پایان پیام/۳۷۵

در جلسه انتخاب رئیس هیئت تیراندازی خراسان‌جنوبی ندر سلیمانی با کسب بیشترین رای به عنوان رئیس هیئت تیراندازی خراسان جنوبی انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار خاورستان، عصر امروز جلسه انتخاب رئیس هیئت تیراندازی خراسان‌جنوبی با حضور اعضای مجمع و دکتر دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی جمهوری اسلامی ایران در محل باغ فتح بیرجند برگزار شد.

 

مهدی خسروی، نادر سلیمانی، سعید فروزنده، سید دانیال کاظمی و محمدرضا نخعی پور از جمله افرادی بودند که برای ریاست فدراسیون تیراندازی استان کاندیدا شده بودند. سید دانیال کاظمی انصراف داد و رأی گیری بین ۴ کاندیدا انجام شد.

از بین ۱۷ عضو حاضر در جلسه ۲ نفر به مهدی خسروی، ۱۰ نفر به نادر سلیمانی و ۵ نفر به سعید فروزنده رأی دادند.
از مجموع ۱۷ رأی مأخوذه نادر سلیمانی ۱۰ رأی را کسب و به عنوان رئیس هیئت تیراندازی استان منصوب شد.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: فردوس یک شهرستان شناخته شده است که سوابق ایمانی مردم آن بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش خبرنگار خاورستان، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، صبح امروز در دیدار با فرماندار و اعضای شورای اسلامی فردوس ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: اینکه نمایندگان مردم و دولت با یکدیگر مقاصد مشروع را پیگیری می کنند جای تقدید دارد و این هماهنگی بسیار ارزشمند و کارآمد است.

وی افزود: فردوس یک شهرستان شناخته شده است که سوابق ایمانی مردم آن بر کسی پوشیده نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در پیش از انقلاب نیز آسیبی که به فردوس خورد این بود که دو نام بر آن گذاشه شد و یک شهرستان بزرگ را نصف کردند.

آیت الله عبادی در خصوص گزارش فرماندار و اعضای شورای اسلامی از وضعیت شهرستان فردوس تصریح کرد: در گذشته جنوب خراسان از جهت ویژگی های فرهنگی بافت مخصوص به خود را داشته و اکنون نیز دارد لذا نباید اکنون بین مردم اختلاف ایجاد کرد، بنابراین شما کارتان را به صورت علمی همانند گذشته انجام دهید.

وی ادامه داد: توقعی که از کارشناسان داریم نیز این است که بر اساس اقدامات کارشناسی شده عمل کنند و نتیجه قانع کننده ای را اعلام کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان گفت: سلام بنده را نیز به مردم خوب فردوس و اسلامیه برسانید.

انتهای پیام/ط

جودوی خراسان‌جنوبی باز هم بدون سکاندار باقی ماند+حواشی

رئیس فدراسیون جودو و کوراش با بیان اینکه اختلافات چند ماه اخیر در خانواده جودو خراسان‌جنوبی منجر به عقب‌ماندگی‌های زیادی شده است، گفت: برای انتخاب سرپرست هیأت باید با مدیرکل ورزش و جوانان رایزنی‌ و بر گزینه موردنظر به توافق برسیم.

جودوی خراسان‌جنوبی باز هم بدون سکاندار باقی ماند+حواشی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، هیأت جودو، کوراش و جوجیتسو خراسان‌جنوبی که با تفکیک خراسان بزرگ از استقلال مدیریتی برخوردار شد تاکنون قهرمانان و پیشکسوتان خوش‌نامی را به خود دیده است.

اوایل تابستان ۹۷ بود که تعدادی از پیشکسوتان، مربیان و قهرمانان این رشته ورزشی در مواردی نسبت به مدیریت ۱۴ ساله علی تهوری انتقاد داشتند و با مستندات دال بر وجود بی‌عدالتی و دریافت دان‌های سفارشی برخی از جودوکاران خود را حق‌به‌جانب می‌دانستند و چون گوش شنوایی را نیافتند به رسانه‌ها و فضای مجازی روی آوردند.

ماجرا از برکناری رئیس هیأت جودو شروع شد

بالاخره بعد از فراز و نشیب‌های چندین ماهه حاکم بر هیأت و بررسی مستندات ارائه‌شده منتقدین توسط مراجع قانونی تصمیم بر برگزاری مجمع فوق‌العاده جودو، کوراش و جوجیتسو خراسان‌جنوبی گرفته شد و این مجمع دهم آبان ۹۷ به ریاست مدیرکل ورزش و جوانان و نایب‌رئیسی دبیر وقت فدراسیون، نماینده‌های ورزشکاران، داوران، مربیان و روسای هیئات شهرستان‌ها تشکیل و چون به حدنصاب نرسید تبدیل به جلسه هم‌اندیشی شد و در نهایت به برکناری علی تهوری انجامید.

سرپرست جدید هم تاب مشکلات را نیاورد

نیما تاجریزی از آبان ۹۷ بر سکوی سرپرستی هیأت جودو، کوراش و جوجیتسو خراسان‌جنوبی تکیه زد، اما سرپرست جدید هم در پی اختلافات به وجود آماده مجبور به استعفا شد و عطای آن ‌را به لقایش بخشید.

با برگزاری مجمع انتخاب رئیس فدراسیون جودو و کوراش و بر کرسی نشستن آرش میراسماعیلی و صدور حکم رئیس کمیته ارزیابی و عملکرد و بازرس ویژه رئیس فدراسیون بنام علی تهوری رئیس اسبق برکنار شده هیأت خراسان‌جنوبی، حامیان او سر شوق آمدند و باری دیگر امید به بازگشت و سکانداری دوباره بستند.

اختلافات رئیس فدراسیون جودو را به بیرجند کشاند

با تدبیر اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی جلسه تخصصی بحث و تبادل نظر در خصوص هیأت جودو و کوراش خراسان‌جنوبی با حضور آرش میراسماعیلی و فعالان این رشته ورزشی شامگاه دوشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۹۸ برگزار شد و فرصتی پیش آمد تا در زمینه رفع اختلافات و سوءتفاهم‌ها فراهم گردد.

سرپرست هیأت جودو و کوراش بیرجند در این نشست با تأکید بر شفاف‌سازی و جلوگیری از دخالت مربیان و داوران در امور هیأت گفت: در راستای پویایی و بالندگی جودو و کوراش استان باید از خرد جمعی و پیشکسوتان بهره جست.

خیاط افزود: اگر قرار است جودو و کوراش خراسان‌‌جنوبی به آرامش و روزهای خوش‌نامی خود برسد باید از اختلاف‌نظرهای تعصبی مبرا شود و به همگرایی سوق پیدا کند.

پیشکسوت جودوی خراسان‌جنوبی نیز اظهار داشت: در صورتی فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان خواهد توانست وضعیت ناپایدار و شکننده هیأت را سر و سامان دهد که جامعه جودو خود بخواهد از اختلاف‌نظرهای موردی دست بردارد.

نشنیدن صدای معترضین کار را به فضای مجازی کشاند

حسن کارکن با مشروع دانستن حق اعتراض به عملکرد رئیس اسبق هیأت جودو و کوراش خراسان‌جنوبی و مطالبه‌گری منتقدین خاطرنشان کرد: نشنیدن صدای معترضین و بها ندادن به خواسته‌های قانونی منتقدین از سوی مسؤولان، زمینه طرح مسائل مبتلابه هیأت به‌سوی فضای مجازی و رسانه‌ها را فراهم کرد که منجر به بداخلاقی‌ها و هتک حرمت‌ها گردید.

نخستین بانوی مدال‌آور جودوی خراسان‌جنوبی نیز از ناملایمات و بی‌مهری‌های به او رسیده گله کرد و گفت: برای اعتلای جایگاه جودوی استان با تحمل مشکلات عدیده بارها با هزینه شخصی راهی دوره‌های آموزشی شده و در این راه جان خویش و فرزندش را نیز به مخاطره انداخته و تا پای مرگ رفته است.

بی‌عدالتی‌ در صدور دان‌های سفارش شده

فهیمه قربان‌نژاد از بی‌عدالتی‌ در صدور دان‌های سفارش شده طی سال‌های اخیر انتقاد کرد و افزود: وقتی اجازه فعالیت مربیان بی‌حاشیه داده نمی‌شود؟ تنها قربانیان اینگونه رفتارهای دوگانه ورزشکاران خوش استعدادی خواهند بود که خانه‌نشین می‌شوند‌.

نایب‌رئیس اسبق هیأت جودو و کوراش خراسان‌جنوبی نیز از ۱۷ سال تجربه مربیگری خود گفت و خاطرنشان کرد: افتخار من به کسب مدال‌های رنگی قهرمانی است که مایه مباهات استان می‌باشند.

شهناز ملولی از اهانت‌ها و هتک حرمت‌های وارده به قهرمانان گلایه‌مند بود و خواستار رسیدگی به بداخلاقی‌های مطرح‌شده در فضای مجازی شد.

پیشکسوت و استاد جودوی خراسان‌جنوبی که از سال ۶۶ در این رشته فعالیت دارد اظهار داشت: به‌صرف نابغه بودن، باید این‌ موضوع را پذیرفت که بعد از مدیریت ۱۴ ساله به‌طور طبیعی تمام خلاقیت و توانمندی که داشته‌ایم بکار بسته‌ایم لذا باید از تفکرات و ایده‌های نسل جدید بهره جست.

صدای منتقدین به جایی نرسید 

مجتبی قربان‌نژاد تأکید کرد: چون صدای منتقدین به جایی نرسید و به درد دل‌های آن‌ها نیز اعتنایی نشد، مستندات موثق موجود به اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون ارائه شد و مراجع قانونی مجمع فوق‌العاده را تشکیل دادند و در نهایت به تغییر مدیریت هیأت انجامید.

وی با اشاره به کم‌تحرکی و سرخوردگی فعالان ورزش جودو و کوراش خراسان‌جنوبی طی چند ماه اخیر به دلیل بلاتکلیفی هیأت استان تصریح کرد: برای جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته باید رقابت‌ها تبدیل به رفاقت‌ها بشود و با حل اختلافات و رفع کدورت‌ها برای شکوفایی و اعتلای جودوی خراسان‌جنوبی با انسجام و همدلی قدم‌های محکمی برداریم.

رئیس فدراسیون جودو، کوراش و جوجیتسو که نخستین سفر رسمی خود را از خراسان‌جنوبی آغاز کرده است، اظهار کرد: امسال را سال «آشتی ملی جودوی ایران» نامگذاری کردیم و امید است در سایه یکدلی و هم‌رنگی فعالان این رشته ورزشی، آشتی پایداری در خانواده جودوی استان نیز حاصل شود.

اختلاف‌نظرها امری طبیعی است

آرش میراسماعیلی افزود: وجود اختلاف‌نظرها و نقد بر عملکرد مسؤولان امری طبیعی است، زمانی مشکل‌آفرین می‌شود که حرمت‌ها شکسته و بداخلاقی‌ها نیز فراگیر گردد.

وی تصریح کرد: از آنجایی‌که هیچ مدیریتی کامل نیست و نیاز به سعه‌صدر و بهره‌گیری از ایده‌ صاحب‌نظران و تجربیات گذشتگان دارد، لذا باید از وجود منتقدان دلسوز نیز در مسؤولیت‌های گوناگون در مسیر رشد و توسعه جودو استفاده کرد.

میراسماعیلی خواستار کنار گذاشتن اختلافات قابل اغماض جامعه جودوی خراسان‌جنوبی شد و گفت: برخوردهای چکشی و تشتت‌ آرا شش ماه گذشته، جودوی استان را دچار آسیب‌های فراوان کرده و پیکره نحیف آن را رنجور و موجب عقب‌ماندگی‌های زیادی در این رشته پرطرفدار شده که لازم است هرچه سریع‌تر مدیریت و سروسامان پیدا کند تا عواقب ناگواری دیگری بر آن تحمیل نشود.

برون‌سپاری در صورت به توافق نرسیدن خانواده جودوی استان

وی با تأکید بر اینکه اگر خانواده جودوی خراسان‌جنوبی بر روی گزینه‌ای به توافق نرسد، فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان تصمیم دیگری اتخاذ خواهد کرد و با برون‌سپاری سکان بالطبع به دلیل عدم آشنایی مدیر آن به این حوزه، شاهد بروز مشکلاتی به مراتب بیشتر از امروز خواهید بود.

حاشیه‌های جلسه

دعوت‌نامه جامعه جودو، کوراش و جوجیتسو و همچنین رسانه‌های خراسان‌جنوبی برای حضور در این جلسه برای ساعت ۱۷ بود که بنا به تأخیر پرواز تهران – بیرجند این نشست از ساعت ۱۸:۲۰ دقیقه شروع شد.

از آنجایی‌که رئیس فدراسیون قرار بود با پرواز ساعت‌ ۲۰ راهی تهران شود، با اعلام مجری جلسه بایستی تعداد انگشت‌شماری آن‌هم از طریق ثبت‌نام به نمایندگی از جمع کثیر جامعه جودو صحبت می‌کردند.

چیدمان سالن جلسه به‌طور اتفاقی و یا هم حساب‌شده بین دو گروه منتقد و حامی رئیس اسبق هیأت جودو و کوراش خراسان‌جنوبی تقسیم شده بود، گرچه معاونین و مدیر گروه‌ ورزش همگانی اداره‌کل ورزش و جوانان و همچنین رئیس اداره بیرجند حضور داشتند اما مدیرکل به خاطر همزمانی دو جلسه، در مجمع انتخاب رئیس هیأت تیراندازی به ریاست رئیس این فدراسیون حضور داشت.

منتقدین بر خواسته‌های به‌حق و استنادی خود صحه می‌گذاشتند و مصر بر تغییرات مدیریتی بر محور اصلاح ساختاری و عملکردی هیأت و بکارگیری پیشکسوتان با چشم‌اندازی روشن، پویا و هدفمند برای توسعه جودوی استان بودند، تعدادی با گفتن درددل‌ها و ذکر ناملایمات بر خود رفته خواستار سپردن سکان هیأت به رئیس اسبق که پس از مجمع فوق‌العاده برکنار شده بود.

جودوی خراسان‌جنوبی باز هم بدون سکاندار باقی ماند

به هر حال نشست تخصصی بحث و تبادل نظر ورزش جودو خراسان‌جنوبی که انتظار می‌رفت هیأت جودو استان را با تعیین سرپرست از بلاتکلیفی نجات دهد، بدون هیچگونه مصوبه‌ای به اتمام رسید و رئیس فدراسیون نیز گفت: طی چند روز آینده با همفکری مدیرکل ورزش سکان هیأت را به فردی خواهند سپرد.

 

 

 

روان‌آب‌هایی که به‌نفع افغانستان از کشور خارج می‌شوند/مردم خراسان جنوبی در ‌انتظار یک سد

گروه استان‌ها ــ قرار بود از سال ۸۴ سدخاکی در روستای مشوکی احداث شود اما تنها در حد وعده و حرف باقی مانده و سیلاب‌های اخیر روان‌آب‌هایی شدند که به‌نفع افغانستان از کشور خارج می‌شوند.

روان‌آب‌هایی که به نفع افغانستان از کشور خارج می‌شوند/مردم خراسان جنوبی در ‌انتظار یک سد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، روستاهای مرزی برای هر کشوری از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه خود روستائیان بهترین نیروها برای دولت در حفظ و حراست از مرزها هستند، همان‌هایی که بدون هیچ ادعایی حاضرند در قبال کمترین حقوق و یا دریافت آنچه حقشان است در روستا بمانند و از مرزهای کشور خویش دفاع کنند.

روستای مشوکی در فاصله ۱۸کیلومتری مرز افغانستان و ۶۰کیلومتری تا بخش درح و ۲۳۰کیلومتری مرکز استان خراسان جنوبی واقع شده است.

اهالی روستای مرزی به‌علت بیکاری و نبود آب مهاجرت می‌کنند

این روستا در چند سال اخیر به‌دلیل مشکلات متعدد از جمله بیکاری، نبود درآمد، خشک شدن قنات‌ها روز به روز جمعیت خود را از دست می‌دهد و از آنجایی که شغل اصلی و منبع درآمد مردم دامداری و کشاورزی است به‌علت خشکسالی مردم به‌تدریج در حال مهاجرت هستند.

مردم هیچ امیدی برای ماندن در روستا ندارند، روستای مشوکی هنوز از نعمت جاده برخوردار نیست و به‌خاطر رودخانه بزرگی که بین روستا و جاده اصلی وجود دارد در صورت روان شدن سیل امکان تردد از رودخانه وجود ندارد.

در این روستا آنتن‌دهی موبایل وجود ندارد در صورتی که افراد با مشاهده کوچک‌ترین ناامنی می‌توانند با اطلاع‌رسانی به‌موقع مورد را گزارش و از ورود اشرار جلوگیری کنند.

سدی که می‌تواند عامل نگهداری جمعیت شود

خسروی یکی از اهالی مشوکی که تا پایان سال گذشته دهیار روستا بوده اما بنا به دلایلی استعفا داده است در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: دولت از سال ۸۴ قرار است که در بالاتر از روستای مشوکی سد خاکی را ایجاد کند تا آبی که از روستاهای بالا به‌هنگام بارندگی جاری می‌شود در آن ذخیره شود.

وی افزود: روستای مشوکی به هفتاد رود معروف است چراکه تعداد زیادی رود از آن می‌گذرد که اگر سدی را ایجاد کنند کشاورزی بسیار رونق می‌گیرد اما متأسفانه این کار را نمی‌کنند و زمستان آب رودخانه این روستا به افغانستان می‌رود و در آنجا مواد مخدر تولید می‌کنند.

گلایه مردم از بیکاری و بی‌آبی

خسروی که از بیکاری و بی‌آبی گلایه دارد گفت: در این روستا هر نوع محصولی رشد می‌‌کند اما آب نیست و مردم به همین دلیل به‌سمت شهرها در حال مهاجرت هستند.

وی اظهار داشت: اینجا چندین سال است که قرار شده سدی را ایجاد کنند و اعتبار آن هم می‌گویند واریز شده اما معلوم نیست که چرا کار را شروع نمی‌‌شود.

دهیار سابق مشوکی اضافه کرد: با توجه به خشکسالی‌ها و مشکلات، بسیاری از مردم به شهرها مهاجرت کردند در صورتی که اگر برای روان‌آبهایی که به‌سمت افغانستان‌ جاری است تدبیری اتخاذ شود مردم باقیمانده در روستا می‌توانند اموراتشان را بگذرانند.

مردان روستا برای گذران زندگی به‌سمت بازارچه‌های مرزی می‌روند

خسروی با ابراز اینکه در حال حاضر اهالی روستاهای بخش سربیشه به‌دلیل مشکلات و عدم اشتغال اقدام به مهاجرت می‌کنند افزود: شرکت سهامی زراعی با ۱۲ حلقه چاه در تملک عده‌ای از افراد است که حدود صد نفر از آنها در این محل ساکن هستند که اگر تنها دو حلقه آن در اختیار مردم بود با توجه به اینکه شغل عمده مردم دامداری و کشاورزی است می‌توانست به‌عنوان یک راه‌حل مقطعی جوابگوی مردم باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد برای تأمین معیشت خانواده ناچارند برای کار به‌سمت بازارچه مرزی بروند گفت: تقریباً حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر از روستاهای مختلف بخش برای کار به‌سمت این بازارچه‌ها می‌روند که در عرض چند سال، عوارض جسمی از قبیل گردن‌درد، کمردرد و بعضاً عواقب ناشی از اعتیاد صنعتی و به‌علت واقع شدن در نقطه صفر مرزی و بحث ماهواره و نفوذ آن بین اهالی در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند که روحانیت می‌تواند در این زمینه با اقدامات فرهنگی، بسیار تأثیرگذار باشد.

۱۸۵میلیون مترمکعب روان‌آب بارش باران وارد رودخانه‌های استان بوشهر شد

تخصیص آب در کهگیلویه و بویراحمد با وجود ۲میلیارد مترمکعب روان‌آب کافی نیست

کنترل روان‌آبها و ساماندهی ورودی شهر فردوس در دستور کار است

وی بیان کرد: علاوه بر این مشکلات بیکاری و مهاجرت سالانه بیش از ۸ خانواده از این روستا مهاجرت می‌کنند و به حاشیه شهرها می‌روند، این روند می‌تواند در آینده نزدیک باعث خالی شدن کامل روستاهای مرزی شود این در حالی است که یک شرکت سهامی زراعی در آن منطقه وجود دارد که می‌تواند روشنی‌بخش چراغ بسیاری از منازل مردم روستاهای بخش درح باشد.

خسروی ادامه داد: شرکت سهامی زراعی دشت خوشاب که در کمتر از ۱۰کیلومتری روستای ما است توسط نهادهای دولتی ایجاد شده اما مردم منطقه سودی از آن نمی‌برند چراکه افرادی در آن مسئول هستند که خیلی به‌فکر مردم منطقه نیستند هرچند که این شرکت با هدف ایجاد اشتغال برای روستائیان ایجاد شده است.

با مطالعات انجام‌شده احداث سد مخزنی در مشوکی رد شد

معاون طرح توسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: در راستای کنترل مهار سیلاب‌ها در منطقه مشوکی از سال ۱۳۸۴ مطالعات احداث سد برای منطقه مشوکی انجام گرفته که نظر به مطالعات انجام‌شده سد مخزنی رد شده است.

احسانی با اعلام اینکه در سال جاری مطالعات طرح با رویکرد تغذیه مصنوعی در دستور کار قرار گرفته است که پس از انتخاب مشاور، انجام مطالعات و تصویب آن، عملیات اجرایی طرح آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود در صورت تأمین اعتبار لازم، پروژه تا سال ۱۴۰۰ اجرایی شود.

وی در پاسخ به اینکه “با توجه به گزارش اهالی طرحی از سوی آب منطقه‌ای از سال ۸۴ در این منطقه شروع شده اما اقدامی تاکنون صورت نگرفته است دلایل تاخیر در این طرح چیست؟” گفت: در سال ۱۳۸۴ مطالعات احداث سد برای منطقه مشوکی انجام گرفته که نظر به مطالعات انجام‌شده و بررسی‌های لازم امکان احداث سد مخزنی در منطقه وجود نداشته است و طرح تغذیه مصنوعی مطالعه و اسناد مناقصه تهیه خواهد شد.

جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد ‌در بیرجند برگزار می‌شود

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی از وجود ۱۷۵ زندانی جرایم غیرعمد در استان خبر داد و گفت: جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد روز دوشنبه ۱۴ رمضان در بیرجند برگزار می‌شود.

جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد ‌در بیرجند برگزار می‌شود

علی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از بیرجند، اظهار داشت: جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد روز دوشنبه ۱۴ رمضان ساعت ۱۷:۳۰ در محل تالار ماهان فرودگاه قدیم بیرجند با حضور مسئولان شهرستانی و استانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۳ درصد از زندانیان استان مرد و هفت درصد زندانیان زن هستند گفت: از لحاظ وضعیت قضایی نیز ۸۳ درصد زندانیان محکوم و ۱۷ درصد متهم هستند.

۴۰ درصد از زندانیان  استان مشغول کار هستند

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی افزود: ۶۲ درصد زندانیان استان بین گروه سنی ۱۸ تا ۳۹ سال هستند و ۷۴ درصد زندانیان به علت موادمخدر، ۱۱ درصد به علت سرقت و ۶ درصد زندانیان به علت جرائم غیرعمد در زندان هستند.

هاشمی تصریح کرد: چهار درصد از زندانیان استان بی‌سواد، ۲۴ درصد تحصیلات ابتدایی، ۴۱ درصد تحصیلات راهنمایی، هشت درصد تحصیلات دبیرستان، ۱۷ درصد تحصیلات دیپلم و ۲٫۵ درصد فوق دیپلم دارند.

وی ادامه داد: ۴۰ درصد از زندانیان نیز در کارگاه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی زندان‌ها مشغول به کار و ۶۰ درصد نیز بیکار هستند و کاری به آن‌ها داده نشده است.

آزادی ۱۱۸۸ نفر از زندانیان مشمول عفو رهبری 

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ۷۸۰ نفر از زندانیان دارای اشتغال مولد یعنی اشتغالی با درآمدی ماهیانه بیشتر از ۲۵۰ هزار تومان و ۷۵۰ نفر دارای اشتغال غیرمولد یعنی با درآمد زیر ۲۵۰ هزار تومان هستند.

هاشمی اظهار داشت: به مناسب چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یک هزار و ۷۵ نفر زندانیان شامل تخفیف و عفو مقام معظم رهبری شدند و یک هزار و ۱۸۸ نفر نیز آزاد شدند.

وی افزود: به دلیل بنیان و تحکیم خانواده نیز در پایان سال گذشته مرخصی نوروزی از سوی قوه قضاییه شامل یک هزار و ۷۰۷ نفر زندانیان استان شده و در مجموع ۴۶ هزار و ۶۲۸ روز مرخصی داده شد.

برنامه ماه عسل ۷۲ نفر از زندانیان استان را آزاد کرد

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و زندانیان جرائم غیرعمد با هماهنگی برنامه ماه عسل ۱۳۵ نفر از زندانیان استان با بدهی ۱۵ میلیارد تومان را آزاد کردند.

هاشمی با بیان اینکه از این تعداد ۶۳ نفر از زندانیان توسط ستاد دیه و ۷۲ نفر توسط برنامه ماه عسل آزاد شدند بیان کرد: از مبلغ ۱۵ میلیارد تومان بدهی حدود ۸ میلیارد تومان گذشت شکات بوده است.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۹ نفر شامل ۶ نفر بدهی مالی و سه نفر بدهی مهریه با مبلغ ۱۰ میلیارد و ۳۹۲ میلیون ریال آزاد شدند که از این مبلغ ۶ میلیارد و ۳۹۷ میلیون ریال گذشت شکات بوده است.

وجود ۱۷۵ نفر زندانی غیرعمد در استان 

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر نیز ۱۷۵ نفر زندانی غیرعمد در استان با بدهی ۳۰ میلیارد تومان وجود دارد که ۱۷۱ نفر مرد و چهار نفر زن هستند.

هاشمی تصریح کرد: تعداد مددجویان مالی ۱۲۷ نفر، تعداد مددجویان محکوم به مهریه و نفقه ۴۷ نفر و تعداد مددجویان دیه یک نفر است.

تکذیب صحبت رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی

وی با اشاره به سخن اخیر رئیس پلیس آگاهی استان مبنی بر اینکه بیشترین سرقت‌ها که در ایام نوروز انجام شده توسط کسانی بوده که از زندان آزاد شدند گفت: این صحبت رئیس پلیس آگاهی استان را تکذیب می‌کنیم و این سخن نشان از حرف زدن بی‌برنامه و احساساتی دارد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی افزود: از یک هزار و ۱۸۸ نفر زندانی که به عفو رهبری آزاد شدند تنها ۹ نفر برگشت به زندان‌ها بوده و این دلیل نمی‌شود به خاطر ۹ نفر بقیه زندانیان آزاد نشوند.

انتهای پیام/ش

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*