چند خبر از خراسان جنوبی

سومین زمین چمن مدارس در خراسان جنوبی افتتاح شد

بیرجند – ایرنا – سومین زمین چمن مصنوعی خراسان جنوبی در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ روز سه شنبه در دبیرستان پسرانه تیزهوشان شهید بهشتی بیرجند به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا در این آیین که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: با توجه به پیش بینی های انجام شده ۴۴۸ دانش آموز تیزهوش در ساعات اداری و تعدادی هم در اوقات فراغت از این مکان ورزشی بهره خواهند برد.
مهدی گلدانی مقدم افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در کشور اما دولت تدبیر و امید همواره به ورزش و پرورش دانش آموزان توجه خاص داشته و هیچگونه کوتاهی در این زمینه نشده است.
وی گفت: پیش از این ۲ زمین چمن مصنوعی دیگر در شهرستان های خوسف و سربیشه به بهره برداری رسید و برای این پروژه تاکنون ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: استخر شنا شهرستان بشرویه تا یک ماه دیگر با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.
وی اظهار داشت: ۲ زمین چمن مصنوعی دیگر تا پایان سال تحصیلی در دیهوک و بیرجند افتتاح خواهد شد که امیدواریم نقش موثری در سلامت و نشاط دانش آموزان داشته باشد.
گلدانی مقدم با بیان اینکه ورزش نقش انکارناپذیری در کنترل آسیب های اجتماعی دارد گفت: دانش آموزان ضمن افزایش تندرستی در محیطی سالم رشد می یابند.
زمین های چمن مصنوعی در ابعاد ۴۴ در ۲۴ مترمربع احداث می شود.

 

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی:
ویژه برنامه «خدیجه، مادر امت» در ۱۶ امامزاده خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود
حجت الاسلام مختاری از برگزاری ویژه برنامه «خدیجه (س)، مادر امت» همزمان با شب و روز دهمین روز ماه مبارک رمضان در ۱۶ امامزاده شاخص خراسان‌جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از بیرجند، حجت الاسلام « اسماعیل مختاری» امروز (۲۴ اردیبهشت) در آستان مقدس امامزادگان باقریه بیرجند، در رابطه با مقام و منزلت حضرت خدیجه(س)، اظهار داشت: حضرت خدیجه به‌ عنوان نماد ایمان و ولایت‌مداری شناخته شده است.

 

وی ایثار و فداکاری، همراهی با رهبری در سخت‌ترین شرایط تحریم‌های تاریخ، اقدام به‌موقع در دفاع از انقلاب،ایثار و زهد و اخلاص  را از دیگر ویژگی‌های حضرت خدیجه(س) ذکر کرد و گفت: آنچه ما در جامعه امروز بدان نیاز داریم چگونگی تربیت خدیجه‌هاست که بتوانند زندگی شاد و سالم و همراه با موفقیت داشته باشند.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به تأکیدات رهبری در زمینه پاسداشت و زنده نگهداشتن نام و یاد حضرت خدیجه(س) به عنوان نخستین بانوى بزرگوار اسلام، تبیین کرد: به مناسبت فرا رسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه(س)، ویژه برنامه «خدیجه، مادر امت» در ۱۶ بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی برگزار می شود.
حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه این مراسم با تشکیل ستاد بزرگداشت، دعوت از مردم و مسئولان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران، بانوان و به ویژه مادران و همسران شهدا برگزار می‌شود، تصریح کرد: پذیرایی با افطار ساده از میهمانان، برگزاری مراسم ختم قرآن، ترتیل خوانی، سخنرانی و مدیحه سرایی از برنامه‌های مراسم بزرگداشت حضرت خدیجه(س) در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه است.
وی با اشاره به اینکه این بانوی بزرگوار در راستای ترویج فرهنگ اسلام گام های بزرگی برداشت و سرمایه خود را برای ترویج اسلام گذاشت، افزود: ویژه برنامه رحلت حضرت خدیجه (س) با هماهنگی‌های به عمل آمده با هئیت امناء و هیئات مذهبی به منظور الگوسازی از سیره و شخصیت آن بانوی گرامی اسلام برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه (س) نخستین بانویی است که دعوت رسول گرامی اسلام را لبیک و به پیام آسمانی او پاسخ مثبت داد، تصریح کرد: حضرت خدیجه (س) پس از گذشت ۲۵ سال زندگی سراسر مهر و گذشت و وفا، در سال دهم هجرت پیامبرخدا را تنها گذاشت و به سوی جهان ابدی پرواز کرد.

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی:
اطعام ۸ هزار روزه‌دار از محل موقوفات در خراسان‌جنوبی
حجت الاسلام بخشی پور گفت: از ابتدای ماه رمضان تاکنون بیش از ۸ هزار نفر از محل موقوفات مرتبط با ماه مبارک رمضان در استان اطعام شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از بیرجند، حجت الاسلام «پرویز بخشی‌پور» امروز (۲۴ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه، اظهار داشت: طرح ضیافت الهی در ۴۵ بقعه متبرکه استان از ۱۵ اردیبهشت‌ماه لغایت ۱۵ خردادماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۳۰موقوفه در استان با نیت افطاری ثبت شده که از این تعداد ۱۰۹ مورد مختص ماه مبارک رمضان است، تصریح کرد: بیشترین موقوفات با نیت اطعام روزه‌داران به شهرستان فردوس با ۳۷ موقوفه اختصاص دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از برپایی سفره‌های افطاری ساده در جوار بقاع متبرکه خبر داد و بیان داشت: این سفره‌های افطاری در فضایی کاملا روحانی و معنوی توسط خادمین بقاع متبرکه در جهت میزبانی از روزه‌داران گسترانیده می‌شود.

حجت الاسلام بخشی‌پور تبیین کرد: این سفره‌های آسمانی در راستای اجرای طرح نیات واقفین از محل موقوفات در بقاع متبرکه برپا می شود که روزه داران در این ایام میهمان این سفره های اطعام هستند.

وی با بیان اینکه همه ساله طبق نیات واقفان از محل درآمد موقوفات اطعام روزه داران انجام می شود، اضافه کرد: در برخی نقاط از جمله حسینیه امام رضا(ع) نیز وقف با نیت اطعام روزه‌داران وجود دارد که به تناسب درآمد هزینه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان روزه داران از محل موقافت مرتبط به مدت ۳۰ شب اطعام می شوند، تصریح کرد: از ابتدای ماه رمضان تاکنون بیش از ۸ هزار نفر از محل موقوفات مرتبط با ماه مبارک رمضان در استان اطعام شدند.

 

حجت الاسلام بخشی پور بیان کرد: مراسم افطاری یکی از سنت های خوبی است که در ماه مبارک رمضان در بین مؤمنان رایج است و ریشه در ایمان مردم دارد که این مهم موجب انس و الفت، تجدید دیدارها، پیوند ارحام، انفاق و ترویج خوبی ها و دوستی‌ها می شود.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ برپایی سفره‌های افطاری ساده در جامعه تأکید و افزود: افراد نیازمند در جامعه بسیار است و این امر باید فرهنگ سازی شود تا سفره های افطار برپا شده بیشتر برای این افراد باشد.

 

 

 

فرهنگ سوزی با چراغ خاموش/ «سگ گردانی» تفریحی با رنگ و بوی توطئه

بیرجند-نگهداری از حیواناتی مانند سگ و سگ گردانی در خیابان و پارک‌ها این روزها یکی از تفریحات جوانان شده که چراغ خاموش فرهنگ این مرز و بوم را هدف قرار داده و این زنگ هشداری برای مسئولان است.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: این روزها با گذر در کوچه خیابان‌ها و پارک‌های شهر شاهد صحنه‌هایی هستیم که حرکت چراغ خاموش دشمن را نشان می‌دهد.

تا پیش از این پدیده سگ گردانی را شاید مختص شهرهای بزرگی چون تهران و محله‌های مرفه نشین می‌دانستیم ولی این مسئله فقط به طبقات مرفه جامعه محدود نمی‌شود و تب این تفریح که بوی توطئه از آن می‌آید و فرهنگ این مرز و بوم را چراغ خاموش هدف قرار داده در شهرهای کوچک‌تر و حتی شهرهایی که داعیه دار فرهنگ هستند بالا گرفته است و این زنگ هشداری برای مسئولان اجتماعی است.

در سال‌های قبل داشتن سگ‌های فانتزی به نوعی نشانه طبقه اجتماعی مرفه محسوب می‌شد اما اکنون افراد از طبقات مختلف اجتماعی حتی پایین هم به داشتن سگ‌های اینچنینی و سگ گردانی در سطح شهر روی آورده اند و سگ‌هایی که قبلاً در ماشین‌های خارجی و شاسی بلند بودند اکنون سر از پنجره پرایدها در می‌آورند.

حیوانی که قبلاً فقط برای مراقبت و نگهبانی نگهداری می‌شد، امروز در خانه‌ی بسیاری از شهروندان ما در مدل‌های متفاوت تزئینی و پا کوتاه و… لباس دارد و جای خواب. غذای آنچنانی می‌خورد و واکسن‌های دوره‌ای باید داشته باشد. در این میان هم به دلیل آپارتمانی شدن بیشتر خانه‌ها نگهداری از این حیوانات خانگی به چالش تبدیل شده است.

دستگاه‌های امنیتی نظارت بیشتری داشته باشند

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر بیرجند در گفتگو با مهر در خصوص عارضه سگ گردانی در بیرجند می‌گوید: نگهداری از سگ در خانه فقط جهت تفریح، البته به جز سگ‌های نگهبان، سگی که چوپان کنار خود دارد، سگ‌های هلال احمر که برای کمک تربیت شده اند، سگ‌های مواد یاب نیروی انتظامی که بحث‌های امنیتی را دنبال می‌کنند و … در اسلام مورد مزمت است.

حجت الاسلام عبدالرزاق نژاد می‌افزاید: این شیوه‌های زندگی نشان دهنده پول داری است چون همه می‌دانیم این سگ‌ها چه قیمت‌های میلیونی دارند و هزینه‌ی نگهداری از آنها چقدر زیاد است.

وی ادامه می‌دهد: در حالی که این افراد پول‌هایشان را در چنین زمینه‌هایی صرف می‌کنند، نه اینکه بخواهم جایگاه انسان‌ها را با سگ مقایسه کنم، باید بگویم خیلی‌ها برای تأمین همان یک میلیون تومان مانده اند. پس نه انصاف است و نه عدالت که عده‌ای از ما پول و هزینه مان را صرف یک حیوان کنیم در حالی که می‌دانیم انسان‌های زیادی به این پول نیاز دارند.

وی ادامه می‌دهد: عده‌ای برای نان شب خود مانده اند، در تأمین داروهای خود و حتی کوچک‌ترین نیازهای خود مجبورند به سختی کار کنند آنگاه در همین شهر خانه‌هایی را می‌بینیم که میلیون‌ها تومان برای یک سگ خرج می‌کنند.

وی از دستگاه‌های امنیتی خواست نظارت بیشتری در این خصوص داشته باشند تا از شایع شدن بیش از حد این موضوع در شهر جلوگیری شود.

عبدالرزاق نژاد با اشاره به نکات اسلامی درباره سگ اضافه کرد: در اسلام دو حیوان را داریم که نجس العین خوانده می‌شوند یکی سگ و دیگری خوک، علت این حکم اسلام نیز بیماری‌های سختی است که از طریق این حیوانات به انسان سرایت می‌کند و درمان‌های بسیار طولانی در پی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد با مشارکت همه نهادهای فرهنگی هر چه زودتر مقابله با این موضوع در دستور کار قرار گرفته و همه پیامدهای این رفتار غرب زده و به دور از انصاف و توجه به همنوع را مد نظر قرار دهند.

بیماری‌هایی که در کمین است

پژوهشگران آمریکایی اعلام کردند: افرادی که از سگ‌های خانگی نگهداری می‌کنند به دلیل اینکه اغلب پس از تماس با حیوان دست‌های خود را نمی‌شویند یا ممکن است این حیوان به رختخواب صاحب خود نیز راه پیدا کند، در بیشتر موارد میکروب‌های سگ به افراد منزل منتقل شده و احتمال انتشار میکروب بین اعضای خانواده نیز بیشتر می‌شود.

دکتر کیت استنسکی (keith stanski) محقق دانشگاه ایالتی کنزاس در این باره اظهار داشت: تحقیقات نشان می‌دهد که تقریباً تمام کسانی که سگ دارند با سگ شأن غذا می‌خورند و بیش از نیمی از آن‌ها به این حیوان اجازه می‌دهند که روی تختخواب شأن کنار آن‌ها بخوابد.

وی در ادامه تاکید کرد: آزمایشات نشان می‌دهد بسیاری از میکروب‌های مدفوع سگ، در اثر انگشتِ صاحبان آن‌ها، وجود دارد.

دکتر استنسکی همچنین دریافته است ۱۰ درصد از افرادی که در خانه سگ دارند دارای زنجیره‌های باکتریایی ” E coli ” هستند که هم در حیوان و هم در صاحب آن مشاهده می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی نیز با تائید این یافته‌ها به مهر می‌گوید: کیست هیداتیک مهمترین مشکلی است که باید فردی که در خانه اش سگ نگهداری می‌کند، به آن توجه کند.

محمد اصغر زاده بیان داشت: البته این عارضه تنها از سگ‌های خانگی منتقل نمی‌شود بلکه باید مراقبت کرد در هر منطقه‌ای که سگ در آن رفت و آمد دارد ممکن است توسط مدفوع سگ به این انگل آلوده شده باشد.

وی ادامه داد: همکاران ما در مطب‌های دامپزشکی آنچه درباره نگهداری؛ از نوع غذا گرفته تا واکسن و رعایت موازین بهداشتی را به افرادی که مراجعه می‌کنند را ارائه می‌دهند، حتی برای این سگ‌ها و هر حیوان خانگی که تحت مراقبت‌های دوره‌ای دامپزشکی باشد شناسنامه صادر می‌شود، اما نباید فراموش کرد که خطر همیشه وجود دارد چرا که این حیوان عامل بیماری‌های انگلی است.

وی گری، کک و شپش را از مهمترین بیماری‌های انگلی خارجی برشمرد که از طریق این حیوان خانگی منتقل می‌شود و یادآور شد: کوچک‌ترین سهل انگاری در مراقبت‌های بهداشتی از این حیوان می‌تواند به عنوان مثال باعث یک اپیدمی گسترده مانند شپش شود.

برخورد قانونی با سگ گردانی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی نیز درباره برخورد قانونی با سگ گردانی گفت: در خراسان جنوبی و شهر بیرجند نسبت به سایر شهرهای کشور که خبر آن را داریم این موضوع بسیار اندک و به ندرت است.

سید محمد رضا سرافرازی تاکید می‌کند: اما برابر دستور مقام قضائی همکاران ما با افرادی که اقدام به سگ گردانی در خیابان می‌کنند برخورد می‌کنند.

وی اضافه کرد: حتی اگر فرد توسط خودرو اقدام به سگ گردانی کند بر اساس همان حکم قضائی متخلف محسوب می‌شود خودروی او متوقف و حتی ممکن است به پارکینگ منتقل شود.

در گذشته حیوانات در کنار انسان‌ها زندگی می‌کردند، اما محل نگهداری آنها کاملاً جدا بود، با رشد شهر نشینی این ارتباط از بین رفت. اما در این هیاهوی شهرنشینی انگار نگهداری از حیوانات خانگی به یک تب اجتماعی تبدیل شده است و متأسفانه در حال گسترش است.

نباید و نمی‌توان از بروز و شیوع چنین رفتارهایی بی تفاوت گذشت چرا که ترویج و تبلیغ این قسم رفتارها با برنامه است و توهم توطئه نیست؛ چنان که پس از جنگ عراق، آمریکایی‌ها هم در مراودات دوستی و هم در شکنجه‌ها از حیوانات در برخورد با مردم عراق و منطقه استفاده می‌کردند یا ترامپ در پاسخ آن همه هدایای ریز و درشتی که «بن سلمان» برای او برده بود، یک جفت توله سگ از نژادی خاص را به شاهزاده سعودی هدیه کرد! … همه اینها پیام دارد و نباید به سادگی از کنارشان عبور کرد.

«حیوان دوستی»، «حیوان گرایی» و «حیوان بازی» کلمه‌های معمولی نیستند بلکه کاملاً با برنامه خلق شده اند؛ فقط کافی است همین الفاظ را در شبکه‌های اجتماعیِ خارج از کشور جستجو کنید تا دریابید چه ریشه‌ای دارند و چقدر برایشان هزینه می‌شود!!

 

 

انجام ۲۰۰ عملیات آتش نشانی در بیرجند/۱۱۸ حادثه دیده نجات یافتند

بیرجند- مدیرعامل سازمان آتش نشانی بیرجند از انجام ۲۰۰ عملیات آتش نشانی در بیرجند خبر داد و گفت: طی این مأموریت‌ها ۱۱۸ حادثه دیده نجات یافتند.

علی حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: آتش نشانان بیرجند از ابتدای سال جاری تاکنون به ۲۰۰ مأموریت اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۳۳ خارج از محدوده شهری بوده است، اظهار کرد: همچنین ۱۶۷ مأموریت در محدوده شهری رخ داده است.

حسینی از مهار ۶۰ حریق طی یک سال گذشته در بیرجند خبر داد و گفت: از شهروندان خواستاریم با رعایت نکات ایمنی و توجه به توصیه‌های آتش نشانی، مانع بروز اینگونه حوادث شوند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی بیرجند بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۸ نفر توسط نیروهای امدادی این سازمان نجات یافته‌اند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه حوادث سال جاری فوتی به دنبال نداشته است، اظهار کرد: این حوادث ۱۷ مصدوم بر جای گذاشته است.

حسینی با اشاره به فرا رسیدن روزهای گرم سال و تشدید فعالیت حیواناتی مانند مار و عقرب بیان کرد: از دامداران خواستاریم با رعایت بایدها و نبایدها از بروز حوادثی مانند مارگزیدگی جلوگیری کنند.

 

 

«استارتاپ» میانبر گذر از تحریم

بیرجند – ایرنا – «استارتاپ ها» و ایده های مربوط به آن بازار وسیعی در مقایسه با بازار سنتی ایجاد کرده و به اعتقاد کارشناسان نه تنها می تواند در همه عرصه های کشور اثرگذار باشد بلکه راهی میانبر برای گذر از تحریم ها است.

به گزارش ایرنا، استارتاپ ها در کشورهای در حال گذر و توسعه نیافته می توانند به کمک بخش های مختلف از جمله اقتصاد و اشتغال بیایند و با توجه به ماهیت آنها در کمترین زمان به ایجاد شغل و رونق اقتصادی این کشورها کمک کنند.
استارتاپ یا شرکت نوپا، به یک شرکت یا کسب‌ و کار گفته می‌شود که به تازگی و در نتیجه کارآفرینی ایجاد شده ‌است، رشد سریعی دارد و برای تولید راه کاری نوآورانه و دوام‌ پذیر برای رفع یک نیاز در بازار شکل گرفته ‌است.
مدیر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه بیرجند در خصوص استارتاپ ها معتقد است؛ استارتاپ ها از این منظر که ایده های آن بازار وسیع تری به نسبت بازار سنتی ایجاد می کند مشکل خود را در مقایسه با کسب و کار سنتی بهتر رفع کرده و در برطرف کردن بخشی از مشکل تحریم می توانند اثرگذار باشند.
ناصر ولی پور مطلق افزود: استارتاپ ها به نوبه خود ایده های نوآورانه کاری بوده که افراد به شکل گروهی به دنبال ایجاد آن هستند اما اینکه تا چه حدی این شرکت های نوپا در شرایط تحریم کنونی کشور می تواند راهکاری برای برون رفت از این مشکل باشد نیاز به یک تحقیق و پژوهش میدانی دارد.
وی اظهار داشت: ما به عنوان کسانی که در حوزه دانشگاهی بوده و نگاه آکادمیک به این موضوع داریم باید به دنبال روش های علمی برای پاسخگویی به سوالات باشیم و در حال حاضر در هیچ جای کشور تحقیق علمی در خصوص تاثیر استارتاپ ها بر شرایط تحریم انجام نشده است.
عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه بیرجند گفت: استارتاپ ها برای اقتصادی که بخواهد چیزی را تولید کرده و خدماتی را به جامعه ارائه کند ظرفیت خوبی است.
ولی پور مطلق افزود: استارت ها جامعه مخاطب و بازار هر رشته و کسب و کار را گسترش و از سبک سنتی به سمت ایده های نوین سوق می دهد و بازار بزرگ تری را ایجاد می کند.
وی اظهار داشت: در حوزه « آی تی » استارتاپ های کشور پیشرفت خوبی داشته و این بخش از استارتاپ ها نیاز به سرمایه ندارند اما در حوزه های دیگر مثل دارو و حوزه های غذایی، به سرمایه اولیه نیاز دارند که این بخش هم از نیاز کشور است.
مدیر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه بیرجند بیان کرد: برای رشد ظرفیت اقتصادی کشور و همچنین ایجاد ظرفیت های اقتصادی جدید استارتاپ ها بسیار موثر هستند.
ولی پور مطلق گفت: ظرفیت نیروی انسانی ما در کشور نسبت به دیگر کشورها بالاتر است اما همه چیز ایده و فکر نیست چون ممکن است در مرحله اجرا و عمل با مشکلاتی ایجاد شود اما استارتاپ های داخلی در حال حاضر قابل رقابت با نمونه های خارجی هستند.
وی افزود: اگر یک استارتاپ در کشور تقویت شده وقتی با استعداد برتر نیروی انسانی کشور همراه می شود خروجی آن برای جامعه مناسب است.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی هم گفت: اکنون با سخت شدن واردات و گران شدن آن، نگاه به ظرفیت های داخلی از سوی مصرف کنندگان در بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات زیاد شده و این شرایط را باید به عنوان یک فرصت در نظر گرفت که زمینه تقویت استارتاپ ها در این شرایط بیشتر فراهم شده است.
پیمان حاجی رضایی افزود: تقویت استارتاپ ها فقط به معنای تخصیص اعتبار به این شرکت ها نیست بلکه باید قوانین دست و پا گیر در بحث ارائه مجوز در این حوزه اصلاح شود که باید صدور این مجوزها صرفا با نظر پارک های علم و فناروی و وزارت ارتباطات باشد.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی یادآور شد: استارتاپ ها دنیا را متحول کرده اند و بشر به جایی در تکنولوژی رسیده که صرف تولید محصول صنعتی جوابگوی نیازش نیست.
وی اظهار داشت: سال ۲۰۱۳ که کوکاکولا برند نخست را در جهان داشت بعد از ۸۰ سال جایش را به گوگل داد و تیر خلاص به عصر صنعت در آن دوران زده شد و عصر صنعت جایش را به عصر ارتباطات داد.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه استارتاپ افراد پول سواد و مهارت نه پول تولید خود را دریافت می کنند و یک اقتصاد درون زا و مداوم ایجاد می شود.
حاجی رضایی گفت: همیشه بعضی از تولید هزینه بوده و در بهترین شکل ممکن ۳۰ درصد تولید هزینه است اما در حوزه استارتاپ ها تولیدات فقط ارزش افزوده داشته و نیاز به ماده اولیه ندارند و بالاترین میزان اشتغال زایی را دارند.
وی افزود: اشتغال زایی در حوزه استارتاپ ها برای نیروی متخصص است و از سیستم تئوری دانشگاهی خارج شده و شکل عملیاتی به خود گرفته اند که افراد در این حوزه متخصص محور و نه تحصیلات محور هستند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر قوانین دست و پا گیر اخذ مجوز برای استارتاپ ها وجود دارد و این قوانین باید اصلاح شود تا امکان فعالیت سریع تر استارتاپ ایجاد شود.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی بیان کرد: امروز استارتاپ های داخلی مثل شرکت پازلی هستند که فعالیتش در حوزه اپلیکیشن ساز آنلاین است و توان مقابله با نمونه های خارجی را هم دارد.
۷۵۵۹ *

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*