چند خبر از خراسان جنوبی ۲

فعالان حوزه ورزش و اوقات فراغت خراسان‌جنوبی تجلیل می‌شوند

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی گفت: آئین تجلیل از فعالان حوزه ورزش و جشنواره برترین‌های اوقات فراغت استان ۲۳ خرداد در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار می‌شود.

فعالان حوزه ورزش و اوقات فراغت خراسان‌جنوبی تجلیل می‌شوند

مهران سرپرست امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری آئین تجلیل فعالان حوزه ورزش سال ۹۷ خراسان‌جنوبی در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور بیرجند در ۲۳ خرداد ۹۸ خبر داد.

وی افزود: در این مراسم از مدال‌آوران، ملی پوشان، تیم‌ها و نفرات برتر المپیاد استعدادهای برتر سال ۹۷، روسای هیئات ورزشی، نواب رئیس، دبیران و خزانه‌داران و همچنین داوران و مربیان معرفی‌شده توسط هیئات ورزشی با تندیس، لوح سپاس و هدایای نقدی تجلیل به عمل می‌آید.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: سه نفر از موسان باشگاه‌های ورزشی، سه نفر از مدیران عامل باشگاه‌های دارای تیم ورزشی، سه خیر ورزش‌یار، اصحاب رسانه، فرمانداران، شهرداران، روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های استان نیز تقدیر می‌شوند.

سرپرست با اشاره به برگزاری جشنواره تجلیل از برترین‌های اوقات فراغت خراسان‌جنوبی در ۱۹ خردادماه خبر داد و گفت: این مراسم در راستای تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های سند ملی اوقات فراغت جوانان و ایجاد فضای رقابتی میان متولیان دولتی و غیردولتی خراسان‌جنوبی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه شناسایی، ارائه و معرفی موفق‌ترین‌ها در محور اوقات فراغت و استفاده بهینه از ظرفیت‌های آنان امری قابل توجه است، یادآور شد: این جشنواره با هدف فرصت‌آفرینی، ایجاد فضای رقابتی، ارزیابی امکانات و توان برنامه‌ریزی مجریان طرح‌ها، زمینه‌سازی جهت انتقال تجربیات و معرفی برنامه‌های موفق و الگویی فراغتی است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: انتخاب برترین‌های جشنواره اوقات فراغت استان بر اساس برنامه‌های ارائه‌شده توسط دستگاه‌های اجرایی در محورهای فرهنگی و هنری، کتابخوانی، مطالعه و پژوهش، برنامه گسترده ورزشی، اردوهای جهادی، اردوهای زیارتی، سیاحتی، علمی و گردشگری، برنامه مهارت‌آموزی، برنامه اوقات فراغت در محیط مجازی و رسانه، برنامه گفتگوی جوانان و برنامه شناسایی، معرفی و تقدیر از اختراعات و ابتکارات جوانان صورت می‌گیرد.

سرپرست متذکر شد: در این جشنواره از فعال‌ترین و پرمخاطب‌ترین دستگاه، برنامه، ایده، کارشناس، افراد حقیقی و حقوقی در حوزه اوقات فراغت سال ۹۷ خراسان‌جنوبی با حضور مسؤولان ارشد تجلیل خواهد شد.

 

 

 

اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان سربیشه با قهرمانی تیم مهاجران

 اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان سربیشه با قهرمانی تیم مهاجران

تیم بارسا جام اخلاق مسابقات فوتسال جام رمضان سربیشه را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان سربیشه ، شب گذشته و پس از گذشت ۷ شب از آغاز مسابقات فوتسال جام رمضان سربیشه و بازی ۶ تیم از محله های این شهر، تیم های مهاجران، متحدان و نواب صفوی موفق به کسب مقام های اول تا سوم شدند.
تیم بارسا نیز جام اخلاق این دوره از مسابقات را کسب کرد. در مراسم اختتامیه شب گذشته با اهداء احکام قهرمانی و جوایز از برترین های جام رمضان فوتسال سربیشه در سالن اندیشه مجموعه ورزشی تختی این شهر، قدردانی شد.
گالری
اخبار مرتبط

 

 

بیرجند میزبان هفته اول رقابت های لیگ دسته یک کشتی کشور

بیرجند میزبان هفته اول رقابت های لیگ دسته یک کشتی کشور

طبق اعلام فدراسیون کشتی هفته اول مسابقات آزاد و فرنگی لیگ دسته یک کشتی از ۳۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، طبق اعلام فدراسیون کشتی هفته اول مسابقات آزاد و فرنگی لیگ دسته یک کشتی باشگاه های کشور گرامیداشت سوم خرداد سالروز حمسه آزاد سازی خرمشهر از ۳۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد.
بر این اساس و طبق جدول ارائه شده تیم فرنگی کاران هیات کشتی خراسان جنوبی در اولین دیدار از هفته اول این لیگ، پنجشنبه ۲ خرداد میزبان گشتی گیران بهبهان خوزستان در سالن حجاب بیرجند خواهند بود.

معرفی برترین های مسابقات پینگ پنگ بانوان استان

معرفی برترین های مسابقات پینگ پنگ بانوان استان

مسابقات پینگ پنگ بانوان ،گرامیداشت روز ارتباطات با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند، مسابقات قهرمانی پینگ پنگ آزاد بانوان استان خراسان جنوبی ؛به مناسبت روز جهانی ارتباطات درخانه پینگ پنگ مجموعه ورزشی خاتم الانبیاء برگزار شد.
این دوره از مسابقات با حضور ۱۵ بازیکن برگزار وخانم ها؛ افسانه حسن نژاد مقام اول رضوانه رضوی مقام دوم فرانک زردست وستایش کشهانی مقام سوم مشترک را کسب کردند. به نفرات برتر حکم مدال و جایزه اهدا شد.

 

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:
هزینه کرد ۷۰۷ میلیون تومان برای اجرا طرح های پیشگیرانه
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در سال تحصیلی جاری مبلغ ۷۰۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای اجرای طرح های پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی در آموزش و پرورش خراسان جنوبی هزینه شده است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی فرشید جعفری  در دیدار با مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی آموزش و پرورش استانداری اظهار  کرد: طرح ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) در قالب ائتلاف ۹ دستگاه و با هدف دستیابی به چارچوب همکاری نظام یافته برای مداخله سریع، به‌موقع و موثر در آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان استان، اجرا شد.

وی، اضافه کرد: در این طرح، به تمامی راهکارها در دو بُعد مهم «تقویت عوامل محافظت کننده» و «کاهش عوامل مخاطره آمیز» در زمینه‌های گوناگون آموزشی، غربالگری، مداخله مختصر، ارجاع، درمان، حمایت‌های روانی، مددکاری اجتماعی، معاضدت‌های انتظامی و قضایی، به همراه کوشش برای پیشگیری‌های وضعی، توجه شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که سند ائتلاف نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان که به اختصار «نماد» خوانده می شود، تصریح کرد: این طرح به عنوان یکی از نخستین تجربیات ائتلاف ملی در حوزه امور اجتماعی و با هدف پیشگیری ، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان استان است.

جعفری در ادامه خواستار توجه ویژه استانداری خراسان جنوبی در بحث تخصیص  اعتبارات طرح های پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی شد و ادامه داد: در حال حاضر طرح نماد در ۱۹۳ آموزشگاه شهرستان های بیرجند و درمیان و مشارکت ۱۲ هزار و ۸۱۰ دانش آموز دختر و پسر این دو شهرستان اجرا می شود.

 

 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:
آمادگی بیش از یکصد فضا برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۲۰کانون فرهنگی و تربیتی ،۱۵مرکز دارالقرآن و ۱۲پژوهشسرای دانش آموزی ،۴۵سالن ورزشی و ۸ اردوگاه به عنوان هسته های متمرکز اوقات فراغت آماده استقبال از دانش آموزان در ایام تابستان هستند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمد علی واقعی اظهار کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان یکی از رسالت‌های مهم آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شخصیت افراد از طریق مشارکت با دیگران در انجام فعالیت‌های گروهی شکل می‌گیرد و به کشف استعدادهای دانش آموزان می انجامد فعالیتهای اوقات فراغت می تواند در ایجاد اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری دانش آموزان نقش بسزایی ایفاء نماید.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به اهمیت و ضرورت فعالیت‌های غنی سازی اوقات فراغت خاطرنشان کرد: کلاس های اوقات فراغت می تواند زمینه رشد و تعالی همه جانبه دانش آموزان را فراهم سازد.

واقعی با بیان این که اوقات فراغت با زمان بیکاری متفاوت است، تصریح کرد: اوقات فراغت فعالیت های داوطلبانه ای است که دانش آموز از انجام آن لذت می برد و نیز خروجی هدفمندی دارد.

وی، اضافه کرد: تعلیم و تربیت در ایام تحصیلی توامان با هم صورت می گیرد؛ تعلیم تا انتهای سال تحصیلی مورد توجه قرار دارد ولی تربیت حتی در ایام تابستان تعطیل بردار نیست  و در کلاس های اوقات فراغت به این مقوله توجه زیادی می شود.

مدیر کل آموزش وپرورش استان بر نظر سنجی از اولیاء در مدارس و پایگاه های اوقات فراغت و برگزاری کلاس هایی که بیشتر مورد انتظار والدین باشد تاکید کردو ابراز داشت: هیچ دانش آموزی به علت استضعاف مالی، نباید از کلاس های اوقات فراغت محروم شود.

وی با اشاره  به تاثیر فضای مجازی بر زندگی، فکر و اندیشه جوانان و نوجوانان عنوان کرد: رعایت مسایل اخلاقی در کلاس های اوقات فراغت مورد توجه قرار گیرد و در خصوص آسیب ها و نقاط مثبت فضای مجازی آگاه سازی صورت پذیرد.

کسب رتبه سوم مسابقات نقاشی مصر توسط دانش آموز بشرویه
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: منیره صفری دانش آموز پایه دوازدهم هنرستان قدس شهرستان بشرویه رتبه سوم مسابقه نقاشی۲۰۱۹ سازمان جهانی بهداشت در منطقه شرق مدیترانه را که به میزبانی مصر برگزارشد، را کسب کرد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمد علی واقعی صبح امروز با بیان این خبر، اظهار کرد: این هنرجوی هنر مند بشرویه ای تا کنون دست کم در دو مسابقه بین الملی دیگر  در کشورهای بلغارستان و اسلوونی حضور فعال داشته است.

وی، با بیان این که  دانش‌آموزان ایرانی بالاترین تعداد برندگان در این دوره از مسابقات را کسب کردند، تصریح کرد: از بین آثار حائز شرایط، بیش از ۹۰۰ اثر انتخاب و به مرحله نهایی در دفتر مدیترانه شرقی این سازمان در کشور مصر ارسال شد.

واقعی ادامه داد: در مرحله نهایی مشخص گردید که تعداد ۱۳نقاشی از کشور جمهوری اسلامی ایران در میان برگزیدگان نهایی مسابقه نقاشی امسال قرار دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: این دانش آموز بشرویه ای در دو سبک گواش و آبرنگ نقاشی می کند.

چشم انداز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ایجاد بستر برای هماهنگی، هم افزایی، رصد و پیگیری مباحث فرهنگی است

 
چشم انداز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ایجاد بستر برای هماهنگی، هم افزایی، رصد و پیگیری مباحث فرهنگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه حوزه فرهنگ؛ حوزه گسترده و وسیعی است، بیان داشت: چشم انداز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایجاد بستر برای هماهنگی، هم افزایی، رصد و پیگیری مباحث فرهنگی است.به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛ناصر نبی زاده شنبه (٢٨ اردیبهشت ٩٨) در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوسف، گفت: جلسات شورای فرهنگی، یک نشست دورهمی نیست؛ بلکه نشست تصمیم سازی متکی بر جایگاه ها و ارتقای همه جانبه شهرستان ها است.

 وی افزود: در آیین نامه مصوب شورای فرهنگ عمومی، بررسی معضلات فرهنگ شهری و روستای، تلاش برای حذف سنت های غلط و تقویت ارزش های اسلامی، برنامه ریزی برای همسو کردن موسسات دولتی و غیر دولتی در راستای مسائل فرهنگی جزء وظایف شورای فرهنگ عمومی تعریف شده است که باید بستر و جایگاه آن با حضور مدیران ارشد، تصمصم گیر و تصمم ساز برای رصد، هماهنگی و رفع آسیب ها و عموم بخشی به ظرفیت ها، ایجاد شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بالاترین مرکز تصمیم گیری در شهرستان ها را شورای فرهنگ عمومی برشمرد و گفت: این شورا باید به عنوان فرماندهی در هم افزایی و کاهش آسیب های جامعه کمک کننده باشد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی در این شورا از تشکل هیئت رئیسه شورای فرهنگ عمومی خبر داد و گفت: با توجه به آسیب شناسی موضوعات مطرح در شوراهای فرهنگ عمومی این هیئت رئیسه متشکل از نماینده ولی فقیه استان و روسای شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان های استان تشکیل می شود.

 نبی زاده با گلایه از برگزاری تعداد کم جلسات شورای فرهنگ عمومی، افزود: حداقل شش جلسه موثر شورای فرهنگ عمومی باید برگزار شود.

 وی در خصوص تشکیل کارگروه های کارشناسی در شهرستان خوسف، گفت: در صورتی که کارگروه های کارشناسی شامل افراد برجسته و دانشگاهی در شهرستان برگزار شود؛ اداره کل اعتباری را برای این کارگروه در نظر می گیرد تا به صورت مستمر این کارگروه تشکیل شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی در خصوص مباحث مطرح شده در این شورا اظهار داشت: مجتمع فرهنگی هنری استاد ناقوس یکی از دغدغه های اصلی شهرستان خوسف است که در صورت تخصیص اعتبارات، تکمیل و تجهیز می شود.

 نبی زاده با بیان اینکه زیر ساخت های فرهنگی استان در حد مطلوب نیست، گفت: استاندار خراسان جنوبی نگاه خوبی به بحث زیر ساخت های فرهنگی دارند و دستوری به سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تکمیل حوزه زیرساخت ها داده است؛ که امیدواریم شاهد تحولاتی در این حوزه باشیم.

 وی گفت: تمرکز اساسی وزارت فرهنگ و ارشاد برای تکمیل پروژه های بالای ۵۰ درصد، است و مجتمع فرهنگی هنری ناقوس از این جمله این پروژه ها است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی از آمادگی اداره فرهنگ و ارشاد استان در راستای تجهیز کامل مجتمع فرهنگی هنری استاد ناقوس خبر داد و گفت: سال گذشته ٩٠٠ میلیون تومان اعتبار برای این مجتمع در نظر گرفته شده که ۴٠٠ تومان آن تخصیص و ۵٠٠ میلیون تومان دیگر باید ابلاغ شود.

 نبی زاده افزود: تلاش برای ارتقای نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی خوسف به اداره انجام شده که در این راستا تشکیلات نیروی انسانی آن هم کامل تر خواهد شد.

 وی گفت: این اداره آمادگی دارد تا برنامه های بزرگداشت های مفاخر و شخصیت های برجسته ی شهرستان را برگزار کند.

 وی در خصوص کانون های فرهنگی هنری مساجد، با بیا اینکه هم اکنون ۶١۶ باب کانون فرهنگی هنری در سطح استان فعال است، گفت: تعداد ۴١ هزار عضو در این کانون ها ثبت نام کرده اند که خود بستر مناسب فرهنگی محسوب می شوند.

در این جلسه همچنین حجت الاسلام «حامد شاه بیکی»، امام جمعه شهرستان خوسف اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی در ماه رمضان باید با رویکرد انس با قرآن تشکیل شود.

وی تدوین سند توسعه فرهنگی شهرستان را کار فرهنگی برشمرد و گفت: تدوین سند نباید به صورت شکلی؛ بلکه باید اجرایی تدوین و در این خصوص ابتدا باید اطلس سند تدوین شود.

امام جمعه خوسف گفت: بیانیه گام دوم انقلاب؛ نگاهی فرهنگی را می طلبد و استکبار ستیزی ملت در این بیانیه نیاز به کار فرهنگی دارد که باید در این راستا به علم و دانش به عنوان پیشران های انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب در شورای فرهنگ عمومی توجه کرد.

در این جلسه همچنین فرماندار خوسف بیان داشت: شهرستان خوسف دارای بزرگان؛ عالمان، شخصبت های برجسته کشوری و شاعران به نامی است که در این خصوص باید بیشتر کار فرهنگی و اطلاع رسانی انجام داد.

 وی با بیان اینکه در حوزه زیرساختی و به لحاظ اعتباری شهرستان خوسف در میان ١١ شهرستان استان، رتبه ١٠ ام اعتباری را دارد، افزود: با این اعتبارات اندک و قطره چکانی نمی توانیم انتظارات مردم را با وجود ٢٠٠ آبادی محقق کنیم.

محمد شفیعی با اشاره به اینکه مردم بعد از گذشت چند سال، چشم انتظار تکمیل و تجهیز مجتمع فرهنگی هنری استاد ناقوس هستند، گفت: امیدواریم تا قبل از سال ١۴٠٠ تکمیل و تجهیز شود؛ و هم اکنون این مجتمع آماده واگذاری به موسسات فرهنگی و قرآنی است.

 

 

 

 

نشست های تخصصی سبک زندگی اسلامی در دوازدهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم خراسان جنوبی

 
نشست های تخصصی سبک زندگی اسلامی در دوازدهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم خراسان جنوبی

نشست های تخصصی سبک زندگی اسلامی در موسسه قرآن و عترت عروه الوثقی مکتب نرجس در محل دوازدهمین نمایشگاه قرآن کریم استان خراسان جنوبی برگزار می شود.به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛حجت الاسلام«احمد رضایی» شامگاه (۲۷ اردیبهشت ٩٨) در نشست موسسه قرآن و عترت عروه الوثقی مکتب نرجس در محل دوازدهمین نمایشگاه قرآن کریم استان، بیان کرد: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ٢٣ سال سختی و زجر کشیدند تا انسان‌ها در مسیر هدایت و جایگاه واقعی خود قرار بگیرند چرا که قبل از آن انسانیت از دایره خود خارج شده بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به حدیث ثقلین حدیثی مشهور و متواتر از پیامبر اسلام (ص) درباره جایگاه قرآن کریم و اهل بیت پیامبر(ص) در دین اسلام پس از آن حضرت، گفت: بر اساس این حدیث، پس از درگذشت پیامبر (ص)، برای هدایت باید به قرآن و اهل بیت تمسک جست و این دو، همواره در کنار یکدیگرند.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: در این حدیث اهل بیت علیه السلام به عنوان ثقل اصغر (امانت سنگین کوچک تر) و قرآن کریم نیز به عنوان ثقل اکبر (امانت سنگینن بزرگ تر) معرفی شده است که هردو ضامن رستگاری و سعادت امت اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه انسانیت، سیاست، اقتصاد، اخلاق همه در دل کتاب قرآن یعنی سرمایه بزرگ بشریت قرار دارد، عنوان کرد: شاید هر کسی ترجمه ظاهری از قرآن داشته باشد اما تفسیر آن توسط کسانی که با این کتاب انس داشتند و در رأس آنان اهل بیت علیه السلام باید صورت بگیرد و اهل بیت علیه السلام قرآن ناطق و مفسران راستین آیات خداوند هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت و نور است، تصریح کرد: تمسک به قرآن، بهترین پناه در این دنیاى پر تلاطم و فساد است.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به ابعاد تمسک به قرآن در حوزه فردی و اجتماعی، ادامه داد: اعتصام به قرآن و عترت، اطاعت از قرآن و عترت، ایمان به قرآن و عترت، محبت نسبت به قرآن و عصمت، استماع قرآن و سخنان اهل بیت علیه السلام، سکوت و تسلیم محض در مقابل قرآن و عترت، دفاع از قرآن و عترت و تبیین جایگاه قرآن و عترت از وظایف فردی همه ما در مقابل ثقلین است.

وی بیان کرد: حکومت قرآن از ابعاد اجتماعی تمسک به قرآن است و امروز در انقلاب اسلامی به دنبال تمدن اسلامی هستیم و تمدن سازی اسلامی بدون قرآن امکانپذیر نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه سرچشمه تمام کلام زیبای عالم در قرآن و کلام اهل بیت علیه السلام است، گفت: یکی از وظایف حکومت اسلامی موضوع تعلیم قرآن است و این مهم یکی از اساسی تریم ابعاد اجتماعی تمسک به قرآن است لذا مقام معظم رهبری خواستار تربیت ١٠ میلیون حافظ قرآن در کشور است.

حجت الاسلام رضایی با تاکید بر اینکه تبلیغ قرآن از دیگر ابعاد اجتماعی تمسک به قرآن است، افزود: رساندن پیام قرآن به جان آدمیان رسالت مهم راهنمایان جامعه است که در تبلیغ قرآن تجلی می یابد و اگر مردم زیبایی‌های سخنان اهل بیت علیه السلام و قرآن را بدانند  از آنان پیروی می کنند.

 

 

 

درخشش دانشجویان دختر در مسابقات فوتسال جام رمضان بانوان شهرستان بیرجند

 ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰ کد : ۳۲۶۶ اخبار
تعداد بازدید:۲۸۶

تیم فوتسال دانشجویان دختر دانشگاه بیرجند نائب قهرمان مسابقات فوتسال جام رمضان بانوان شهرستان بیرجند شد.

این مسابقات که به مناسبت ماه مبارک رمضان در محل سالن ورزشی عفاف شهرستان بیرجند به صورت دوره ای بین ۶ تیم برگزار و در نهایت تیم دانشجویان دختر دانشگاه موفق به کسب مقام دوم این دوره از مسابقات گردید.

اعضاء تیم:

مریم زارع دوست
مریم تازیکی
زینب محمداکبری
راضیه رحمانپور
فاطمه میرانی مقدم
زهره اکبری
فاطمه قنبری
نسرین یوسفی
ناهید حسنی
هما نصیریان.
مربی تیم : صفورا کدخدازاده
سرپرست تیم: حمیده مرکی


وزیر راه و شهرسازی دوشنبه به خراسان جنوبی سفر می کند

بیرجند – ایرنا – مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: وزیر راه و شهرسازی فردا (دوشنبه) به همراه معاونان خود برای افتتاح، بازدید و آغاز عملیات اجرایی برخی پروژه ها به خراسان جنوبی سفر می کند.

مهدی جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محمد اسلامی در سفر یک روزه به خراسان جنوبی چندین طرح و پروژه را افتتاح و کلنگ زنی خواهد کرد.
وی افزود: کلنگ زنی سالن ترمینال فرودگاه بیرجند، بازدید از محور بیرجند – قاین، کلنگ زنی پروژه خیرین مسکن ساز، کلنگ زنی خانه محله ۱۷ شهریور، بازدید از پروژه های بازآفرینی شهری و افتتاح سالن ورزشی محله موسی بن جعفر (ع) از جمله برنامه های وزیر راه و شهرسازی در مرکز استان خواهد بود.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی ۷۹۸ واحد مسکن مهر استان افتتاح و جشن اختتامیه طرح مسکن مهر در استان برگزار می شود.
وی با اشاره به سفر خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌و نقل به شهرستان های طبس و فردوس افزود: در این سفر ۱۲۴ کیلومتر باند دوم افتتاح می شود.
جعفری بیان کرد: کلنگ زنی پروژه خیرین مسکن ساز فردوس و پروژه آنتی راه آهن این شهرستان نیز در ادامه سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به شهرستان فردوس انجام می شود.
وی گفت: مازیار حسینی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی نیز با سفر به شهرستان نهبندان قطعه جدیدی از دو بانده شدن محور شوسف – نهبندان را کلنگ زنی و ۱۷ کیلومتر باند دوم را افتتاح می کند.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: یکی دیگر از معاونان وزیر در سفر به شهرستان درمیان پروژه ایمن سازی سه راهی منطقه ویژه اقتصادی را کلنگ زنی و باند دوم اسدیه – بیرجند را افتتاح خواهد کرد.

 

 

 

بزمجه ای که در استخر ۴ متری در چاه کشاورزی روستای سینیدر قاین افتاده بود با کمک ماموران یگان حفاظت محیط زیست نجات یافت.

 به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، بسملی رئیس اداره جفاظت محیط زیست قاین گفت:با تماس مردمی نیروهایاین اداره به محل اعزام شدند و این حیوان گرفتار در آب را نجات دادند و به طبیعت بازگرداندند.

بزمجه بیابانی در تپه‌ماهور‌ها و مناطق صخره‌ای تا دشتی دیده می‌شود و قدرت تحمل بالا در شرایط سخت سبب شده، از شمال آفریقا تا قسمت‌هایی از آسیای میانه پراکنش داشته باشد.

بزمجه حشرات، تخم پرندگان، پستانداران کوچک، خزندگان و دوزیستان را برای تغذیه خود شکار می‌کند.

بسملی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه معضل زیست محیطی، شکار غیر مجاز، تخریب محیط زیست، تلف یا گرفتار شدن حیات وحش بلافاصله به ادارات محیط زیست اطلاع دهند.

 

 

 

 

 

کلاهبردار تلفنی در «سرایان» به دام افتاد

شیوه کلاهبرداری با عنوان برنده شدن شهروندان در مسابقه رادیویی با هدایت افراد به دستگاه‌های خودپرداز، با هوشیاری مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان «سرایان» ناکام ماند.

کلاهبردار تلفنی در «سرایان» به دام افتاد

به گزارش خبرگزاری فارس از سرایان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی وطن‌دوست‌ اظهار داشت: با آگاه‌سازی و آموزش شهروندان مبنی بر عدم اعتماد به تماس‌های کلاهبرداران و وعده‌های آنان، فردی در تماس با پلیس آگاهی شهرستان سرایان بیان داشت شخصی که خود را مجری یکی از شبکه‌های رادیویی معرفی می‌کرد، در تماس تلفنی با او اعلام داشته که وی برنده جایزه یک مسابقه شده است.

وی افزود: شهروند تماس‌گیرنده ادامه داد که فرد کلاهبردار برای دریافت جایزه از وی درخواست کرده است به یک خودپرداز مراجعه و از طریق انجام عملیات بانکی یک رسید اعلام موجودی قبل و بعد از واریز گرفته شود که وی از ادامه عملیات منصرف شده و موضوع را به پلیس اطلاع داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سرایان اضافه کرد: با هوشیاری مأموران و انجام اقدامات فنی، مشخصات و حساب فرد کلاهبردار شناسایی و با هماهنگی انجام‌شده حساب موصوف مسدود شد و در بررسی‌های انجام‌شده از سوابق متهم مشخص شد نامبرده دارای موارد متعدد کلاهبرداری با این شیوه و شگرد در سایر استان‌ها بوده است.

وطن‌دوست با اشاره به ادامه تحقیقات تکمیلی در این پرونده عنوان داشت: پلیس بارها به شهروندان تأکید کرده است که اگر قرار است هرگونه وجهی تحت هر عنوان به‌حساب عابر بانک افراد واریز یا انتقال یابد، لازم نیست به دستگاه‌های خودپرداز بانک مراجعه کرده و تنها با ارائه شماره کارت و یا شماره‌حساب واریز وجه نقد امکان‌پذیر است.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*