آخرین خبر :

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قاینات تشریح کرد: کمبودهای ورزشی قاینات

امروز خراسان جنوبی- قاسمی / رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قاینات با اشاره به اینکه سرانه فضای ورزشی در این شهرستان خیلی پایین است، گفت: با توجه به جمعیت ۱۲۰ هزار نفری شهرستان سرانه ورزشی ما فقط ۳۱ صدم متر مربع می باشد و با وجود تکمیل پروژه های عمرانی این مقدار به ۴۱ صدم متر مربع می رسد. محسن قطبی در گفت و گو با امروز خراسان جنوبی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما نبود سالن استاندارد و استخر شنا هست و تنها یک استخر در اختیار آموزش و پرورش می باشد که تمام ساعت های آن پر است و به هیئت و ورزشکاران نمی رسد.
پیست و سالن نداریم
وی افزود: همچنین سالن سقف کوتاه نداریم که برای ورزش های رزمی و ورزش هایی که باید سقف آن ها کوتاه باشد مناسب باشد و فقط حدود ۵ سالن سقف بلند داریم. به گفتۀ وی با وجود اینکه شهرستان میزبانی های فراوانی گرفته است ولی هنوز خوابگاه و فضایی برای اسکان ورزشکاران ندارد، همچنین پیستی برای رشته های اتومبیل رانی، موتورسواری، دوچرخه سواری و اسکیت نداریم که از آن استفاده کنند و همان پیستی هم که برای موتورسواری داشتیم صاحب پیست آن را گرفته است و جاده سلامت می خواستند درست کنند که آن هم جابه جا شد ولی هنوز کاری انجام نشده است و زمین چمن و ورزشی مناسب هم نداریم.
پروژه های ناتمام ۱۰ ساله
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قاینات با بیان اینکه حدود ۶ پروژه ناتمام در شهرستان داریم، گفت: پروژه های ناتمام زیادی داریم که در حال تکمیل هستند ولی این ۶ پروژه بین ۸ تا ۱۰ سال است که مراحل تکمیل آن طول کشیده است. قطبی افزود: دلیل این موضوع کمبود اعتبارات است که برای بهره برداری آن ها بودجه کافی نداریم. وی بیان کرد: یکی از این پروژه ها استخری است که ۱۲ سال از شروع کار آن می گذرد ولی هنوز به بهره برداری نرسیده است. وی با اشاره به اینکه ۴۰ هیئت فعال در این شهرستان حضور دارند، عنوان کرد: همچنین بخش بانوان ۲۸ هیئت هم فعال است و در سال ۹۷، حدود ۷۶۰برنامه ورزشی داشته ایم. به گفتۀ وی از لحاظ نیروی انسانی و پتانسیل هیچ کمبودی نداریم و تنها مشکل ما از نظر زیرساختی است که اداره کل ورزش و جوانان استان، فرمانداری و شهرداری شهرستان و استانداری می توانند در این حوزه کمک کننده باشند.
پتانسیل ها بالا و زیرساخت ها ضعیف است
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قاینات عنوان کرد: بیش از ۳ هزار ورزشکار سازمان یافته داریم و در سال گذشته ۶ نفر از شهرستان به اردوی تیم ملی دعوت شده اند. قطبی تصریح کرد: پتانسیل های خوبی در حوزه ورزش داریم ولی در زمینه زیرساخت مشکل داریم. وی افزود: ما در رشته دوچرخه سواری و شطرنج قهرمان داشته ایم ولی فضا برای تمرین مناسب آنها نداریم. به گفتۀ وی اولویت تأمین زیرساخت ها است و همچنین برای ارتقای مربیان و داوران نیز برنامه ها و بودجه هایی دیده شده است.
بودجه ها برای بدهی ها می رود
قطبی در زمینه بودجه هیئت ها هم گفت: در سال ۹۸ تا این لحظه ۶۵ میلیون تومان داده شده است که ۳۰ میلیون تومان آن برای هیئت ورزش های همگانی و روستایی و ۳۵ میلیون تومان برای باقی هیئت ها بود و حدود ۹۰ تا ۱۰۰میلیون تومان هم تا آخر اردیبهشت برای واریز به هیئت ها داده خواهد شد. وی تأکید کرد: با وجود این بودجه ها هنوز هم هیئت ها مشکل مالی دارند چرا که در برخی رشته ها میزبانی گرفته شده است و بدهی هایی دارند و هر چه بودجه بدهند برای بدهی آنها خواهد رفت.
کمک ها ۸ میلیاردی خیرین ورزشی به قاینات
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قاینات با بیان اینکه ما میزبانی های زیاد کشوری و استانی در رشته های مختلف داشته ایم، گفت: ۱۷ پروژه ورزشی خیرساز را شروع کرده ایم که شاید مبلغ آن به بیش از ۸ میلیارد تومان برسد. قطبی افزود: خیرین علاوه بر کمک به زیرساخت ها در حوزه نرم افزاری و مالی هم کمک کننده بوده اند. وی با اشاره به اینکه برنامه های متنوعی در حوزه ورزش و اوقات فراغت و جوانان داریم، عنوان کرد: خانه جوان به زودی به بهره برداری می رسد و با وحود اینکه ساختمان را داشته ایم ولی برای تکمیل و تجیهزات آن تاکنون ۲۵ میلیون تومان هزینه کرده ایم. به گفتۀ وی در این شهرستان ۴ سمن فعال هستند که تا پایان سال ۹۸ هم دو سمن دیگر اضافه خواهد شد و به ۸ سمن می رسد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*