حضور رئیس فدراسیون هم مشکلی را حل نکرد / جودوی استان همچنان بلاتکلیف

امروز خراسان جنوبی- قاسمی / جلسه تخصصی بحث و تبادل نظر در خصوص ورزش جودوی استان با حضور آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو و کوراش جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب برگزار شد و بخشی از جامعه جودو سخنان خود را مطرح کردند که البته در نوع سخنان آنها اختلاف ها بیشتر دیده می شد که در همین راستا رئیس فدراسیون تأکید کرد تا وقتی اختلاف ها ادامه داشته باشد هیچ گونه حمایتی نخواهم کرد و به همین دلیل هم نه سرپرستی برای جودوی استان تعیین شد و نه زمان برگزاری مجمع مشخص شد. نتیجه این لجبازی ها تنها به ضرر ورزشکاران و مدال آوران این رشته در استان و همین تعداد انگشت شماری که حرفی برای گفتن دارند و در کشور جایگاهی دارند نیز با این نوع سیاست ها نابود خواهند شد.
آشتی جودوی خراسان جنوبی
رئیس فدراسیون جودو در ابتدای جلسه با بیان اینکه دومین سفر من به این استان می باشد، گفت: اگر اینجا هستم نشانه اهمیت این موضوعات و خراسان جنوبی می باشد تا رفع شود. میراسماعیلی تذکر داد: در این جلسه باید جر و بحث ها را کنار بگذاریم و با رعایت اخلاق به ارائه راهکار بپردازیم. وی با اشاره به اینکه امسال را سال آشتی ملی جودو نام گذاشته ایم، بیان کرد: امیدواریم آشتی جودوی خراسان جنوبی نیز باشد. به گفتۀ وی تمام مسائل مطرح شده حول محور توسعه ورزش جودو و حل مشکلات باشد و از مسائل گذشته پرهیز شود.
بدون تخریب همدیگر راهکار ارائه دهید
در ادمه بعد از تذکرها و تأکیدات رئیس فدارسیون اعضای شرکت کننده در جلسه مطالبی را بیان کردند. در ابتدا مشمولی، یکی از نمایندگان جودوکاران بانوی نوجوان هم متنی را که بیشتر به منتقدین تاخته بود را خواند. خیاط، کسی که در ابتدا جزو منتقدین بود و اکنون به عنوان سرپرست هیئت جودو، دفاع شخصی و کوراش شهرستان بیرجند حضور داشت، گفت: در ابتدا مشخص شود که قرار است راهکار ارائه دهیم یا هم را تخریب کنیم تا تکلیف مشخص شود چرا که در گذشته هم جلسه ای برگزار شد ولی باز به نقطه اول بازگشتیم. میراسماعیلی در باره سوال او گفت: هر چه در گذشته بوده تمام شده است و مربوط به مدیران قبل می باشد و اکنون باید جلسه سازنده باشد و با هم اندیشی و دور از تخریب یکدیگر نظرات جمع بندی شود تا با مدیریت درست بتوانیم به یک راهکار درست دست پیدا کنیم. خیاط بعد از تأکیدات رئیس فدراسیون عنوان کرد: جودو برای شخص خاصی نیست و مشکل ما این بود که مربی و داور در مدیریت دخالت می کردند و این درحالی است که باید مدیریت برای یک نفر باشد و باقی اگر مشکلی بود مطرح کنند. به گفتۀ وی بهتر است که هر چه سریعتر رئیس یا سرپرستی تعیین شود چرا که با این وضع نمی توان کاری انجام داد.
ورزشکاران حمایت شوند
فیاض زاده، یکی از ورزشکاران و مدال آوران رشته جودو و دفاع شخصی نیز در این جلسه عنوان کرد: شرایط کنونی به نحوی است که ورزشکاران ضرر کرده اند و ما کاری نداریم که چه کسی انتخاب می شود فقط از ورزشکاران حمایت کنند. وی تأکید کرد: تجهیزات و حریف تمرینی نداریم که بتوانیم به آنجایی که باید برسیم. وی درخواست کرد تا فقط شرایط برای کارکردن ورزشکاران فراهم شود.
همدیگر را باید ببخشید تا کاری انجام شود
حکیم زاده از مربیان جودو هم با تاختن بر منتقدین گفت: هدف وسیله را توجیه نمی کند و منتقدین کارهای نادرستی کردند که ما حصل آن این چند ماه رکود است. میراسماعیلی، رئیس فدراسیون در پاسخ به حکیم زاده گفت: بزرگی به این است که همدیگر را ببخشید، در کشور و استان چندان خانواده بزرگی نیستیم که بخواهد ضربه ای بزند از جامعه ۲۸ هزار نفری جودوی کشور، استان فقط ۷۰۰ نفر را دارد و نباید با این دو دستگی ها همین را هم از دست داد. وی تصریح کرد: باید از این در که خارج می شویم همه با هم همدل شوند و کاری انجام دهند.
هدف درست، راه اشتباه
کارکن نیز از مربیان این ورزش در استان گفت: نه فدراسیون و نه اداره کل نمی تواند برای جودوی استان کاری بکند مگر اینکه همه با هم به همدلی و همراهی برسیم. به گفتۀ وی هدف ما منتقدین درست بود و فقط راه را اشتباه رفتیم و باید با یک همگرایی و هم افزایی در کنار هم به یک راه حل برسیم و حتی اگر با برگشت رئیس قبلی مشکلات رفع شود حرفی نداریم.
از تک محور بودن برخی افراد خارج شویم
فهیمه قربان نژاد، از مربیان بانوی جودوی استان نیز عنوان کرد: اگر بخواهیم درباره ناملایمتی که به ما شده بود سخن بگوییم زیاد است. به گفتۀ وی برای بانوان سنگ اندازی هایی بوده و حمایت ها هم یک جانبه فقط از یک مربی خاص و هنرجوی خاص بوده است و می خواهیم که این روش تغییر کند. وی افزود: باید همه ورزشکاران دیده شوند و در یک حد از آنها حمایت شود و فرصت رشدی اگر وجود دارد به صورت متناسب و متعادل بین همه تقسیم شود.
حداقل به ۲۰ سال قبل از استان شدن برگشتیم
حسینی، مربی درجه یک و دان ۵ جودوی استان هم گفت: با ناملایمتی هایی که در جودو پیش آمد حداقل به ۲۰ سال قبل از استان شدن بازگشتیم و باید به مربیانی که می توانند قهرمان پروری داشته باشند توجه شود. وی به موضوع دان فروشی نیز اشاره کرد و افزود: از فدراسیون می خواهیم اگر این مضوع صحت دارد بررسی و پاسخی ارائه دهند. به گفتۀ وی با این آشوب ها و جدل ها به جایی نمی رسیم و باید راهکار اساسی ارائه شود.
یک شخص با ایده های جدید انتخاب شود
مجتبی قربان نژاد هم از مربیان جودوی استان با بیان اینکه با خیلی از حرف ها مخالف هستم، عنوان کرد: باید قبول کنیم هر کس حتی نابغه جودو هم باشد بعد از ۱۴ سال تمام ایده ها و برنامه های خود را انجام داده و ایده جدیدی ندارد و باید یک شخص با ایده هایی جدید را انتخاب کنیم. وی تأکید کرد: اگر ما حرفی می زنیم پدرکشتگی با کسی نداریم و فقط به فکر اعتلا و رشد این ورزش در استان هستیم و باید پذیرفت که در این سال ها ما چند قهرمان پرورش داده ایم که بتوان حرفی برای گفتن داشت. به گفتۀ وی هدف و برنامه نداریم و باید این موضوع آسیب شناسی شود تا به قهرمان پروری برسیم موضوعی که در این سال ها به آن توجهی نشده است. قربان نژاد تأکید کرد: اکنون هم اگر می خواهیم به جایی برسیم و مسائل را حل کنیم باید با انسجام و همدلی به آن رسید و رقابت ها باید به رفاقت ها تبدیل شود و این حرفی است که نباید در حد شعار باقی بماند و یک طرف به قاضی رفت.
با دو دستگی به جایی نمی رسید
رئیس فدراسیون جودو و کوراش گفت: درب اتاق من به روی تمام منتقدین خودم باز است و اگر در این جا هستم چون خود من هم از شهرستان هستم و مشکلات شهرستان ها و استان ها را می دانم. وی تأکید کرد: با این دو دستگی ها و دو گروه بودن به هدف اصلی نخواهید رسید و من هم تا وقتی که این دو دستگی ها و اختلاف ها باشد به جرئت می گویم که هیچ گونه حمایتی از خراسان جنوبی نخواهم داشت و نه رئیس هیئت می گذارم و نه مجمعی برگزار خواهم کرد. به گفتۀ وی مسلما باید انتقاد و اختلاف نظر باشد ولی با این دو گروه بودن تنها خودتان ضرر کرده اید. میر اسماعیلی تأکید کرد: تا زمانی که همه شما بنشینید و به یک نظر جامع و کامل با هم نرسید من هیچ کاری انجام نمی دهم.
در این مدت حکم نتوانسته ایم بگیریم
قنبریان از مربیان جودوی استان گفت: در این چند ماه مشکلات زیادی داشته ایم و حتی برای ورزشکاران خود نتوانسته ایم حکم بگیریم و این باعث دلسرد شدن ورزشکاران می شود.
تنش بین دو گروه
قاسمی که در دوره قبل نایب رئیس هیئت بود و از مربیان جودوی استان می باشد هم با انتقاد از کاری که منتقدین انجام دادند، عنوان کرد: نمی توان تمام مسائل و مشکلات را گردن رئیس هیئت انداخت چرا که برخی از این افراد در زمان قبل سمتی داشته اند پس چرا خودشان کاری انجام نداده اند. وی از رؤسای قبلی فدراسیون و سرپرست آن نیز انتقاد کرد، که میر اسماعیلی رئیس فدراسیون تذکر داد: این افراد برای ما محترم هستند و از آنجایی که در جلسه حاضر نیستند تا از خود دفاع کنند نباید نامی از آنها برده شود و این سخنان مطرح شود. بعد از این سخنان تنشی بین دو گروه صورت گرفت که با واسطه گری و سخنان رئیس فدراسیون به اتمام رسید. میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو گفت: همه باید صعه صدر داشته باشند و نباید اسم کسی برده شود چرا که همه قابل احترام هستند و اگر انتقادی می شود احترام هم در نظر گرفته شود.
اسم جلسه برایم جالب بود
پدر سپیده طاهری یکی از ورزشکاران و مدال آوران بانوی استان هم در این جلسه با حالتی طنز مانند که جو جلسه را از تنش خارج کند، گفت: اسم این جلسه برای من جالب بود ولی از وقتی جلسه شروع شده است همه به دنبال خراب کردن هم هستند. وی با بیان اینکه کسانی که در این جلسه حضور دارند همه با تجربه و صاحب نظر در این ورزش هستند، عنوان کرد: باید گلایه ها و مشکلات کنار گذاشته شود و با اتفاق نظر یک کار خوب انجام دهید.
دان های هنرجویانی که نیامده است
ملولی نیز از مربیان بانوی استان گفت: مشکلات و ناملایمتی ها زیاد است تا جایی که به ورزشکاران بانوی من توهین شده است. به گفتۀ وی برخی از هنرجویان من حکم دان های آنها از چند سال قبل هنوز نیامده است و برخی با توهین های خود سعی در خراب کردن ما داشته اند و از آنجایی که دوباره اسم اشخاص ذکر شد میر اسماعیلی خواهش کرد تا از ذکر اسم خودداری شود و گفت: من با این وجود و این دو دستگی ها نمی توانم حمایت و کاری انجام دهم.
نگذارید شخصی خارج از خانواده جودو بیاورم
رئیس فدراسیون جودو و کوراش جمهوری اسلامی در پایان جلسه هم گفت: اگر توهینی به شخصی شده است من عذرخواهی می کنم ولی با این نوع رفتار نگذارید که من تصمیم بگیرم کسی خارج از خانواده جودوی استان برای هیئت در نظر بگیرم و مستقیم از او حمایت کنم چرا که به نفع خود شما نخواهد بود. آرش میراسماعیلی تصریح کرد: هر فردی که در رأس مدیریت قرار می گیرد نقاط قوت و ضعفی دارد و نمی توان گفت که یک نفر کامل است اما همه با همدلی و حمایت از رئیس هیئت باید به رشد ورزش جودو در خراسان جنوبی کمک کنیم. وی گفت: یک نفر در هیات جودو می تواند رئیس یا نایب رئیس شود و اگر به عنوان مثال من رئیس نشدم نباید کاری کنم که نقطه ضعف رئیس یا دبیر برجسته شود و همه نقاط قوتش را زیر سؤال برده یا افرادی را تحریک کنیم که شرایط جودوی خراسان جنوبی زیر سؤال برود. به گفتۀ وی باید با همگرایی و همدلی مشکلات و اختلاف ها را کنار گذاشت تا یکی از همین خانواده انتخاب شود.
تا رئیس هیئت نباشد نمی توان در قهرمان پروری کاری انجام داد
رئیس فدراسیون جودو با اشاره به خدمات تمام افراد جامعه جودوی استان گفت: اگر آقای تهوری را به عنوان بازرس ویژه خودم انتخاب کرده ام یعنی به او اعتماد داشته ام و این افتخاری برای استان شما می باشد که شخصی از خراسان جنوبی انتخاب شده و این نشانه اهمیت این استان برای من می باشد. میراسماعیلی خاطر نشان کرد: اگر انتقادی داریم در جلسات هم اندیشی با فردی که رئیس می شود مطرح کنیم تا او صحبت ها را گوش کرده و سعه صدر داشته باشد و برخورد چکشی نکند و همه با همکاری با یکدیگر جودوی استان را در مسیر رشد قرار دهیم. وی اعلام کرد: جمع بندی صحبت هایم را با مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی انجام می دهم و تقاضای من از ورزشکاران این است که از جمع بندی ما حمایت کنند. وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار امروز خراسان جنوبی در زمینه سیاست های وی در قهرمان پروری و حمایت از قهرمان های استان، گفت: تا مسئول استان انتخاب نشود نمی توان هیچ برنامه ای برای قهرمان پروری و حمایت داشت چرا که این مسائل مربوط به رؤسای هیئت ها است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*